ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
سینما، گرافیک کامپیوتری (CG Art) و Comic
Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="sajjadBOX" data-source="post: 4729620" data-attributes="member: 149344"><p>چقدر جالب توضیح میده (با اینکه نصف اش رو نفهمیدم چی میگه ولی منظور رو گرفتم)</p><p>دقیقا کیمتسو همین ویژگی هایی که این میگه رو داره وقتی تو داری کیمتسو رو میبینی هیچ صحنه ای نیست که بگی این صحنه مال این انیمه نبود یا اینکه اینو زوری چسبوندن به انیمه</p><p>مثلا من شخصا هر چقدر هم که با استودیو ویت و شینگکی حال کنم در نهایت هیچ وقت نمی تونم با CG تایتان غول پیکر کنار بیام چون تو چشم میزنه</p><p>این قضیه 3D به 2D و برالعکس هم بنظرم واقعا فاجعه اس خب بعضی از انیمه ها واقعا لازمه که باشه (مثل اونایی که پیانو میزنند پیانو جنگل یا دروغ آوریل) چون یه سری چیزا رو نمیشه با 2D در آورد ولی جدا وقتی که کاراکتر ها رو در پس زمینه جاهای شلوغ میبینم داغون میشم. مثلا یه مثالی که یادم اومد توی پاراسایت یه دانش آموزی از کنار کاراکتر اصلی تو پیاده رو رد میشه شونه ها کشیده، حرکت ها مثل یه ربات، اصلا مرز بین این کاراکتر با پس زمینه تابلو بود انگار چسبوندنش وسط پس زمینه</p><p></p><p></p><p>ببین بزار نظر خودم رو بگم</p><p>همون طور که دوستان هم گفتن کلیمور سنین ـه و کیمتسو شونن ـه</p><p>انیمه کیمتسو نسبت به مانگا مثل یه معجزه میمونه ولی انیمه کلیمور نتونسته شخصا منو به عنوان خواننده مانگاش شگفت زده کنه.</p><p>نمره بالاتر هم دلایل متعددی میتونه داشته باشه یکی بزرگتر بودن جامعه مخاطبین، یکی عامه پسند بودن کیمتسو (شاید بعلت داشتن فاکتور تعدیل کننده) یکی هم انتظارات مخاطبین مانگا از انیمه که در کلیمور بر آورده نشده ولی در کیمتسو فرای انتظارات بوده.</p><p>نه دارک بودن کلیمور ضعفشه نه داشتن کمدی (به عنوان فاکتور تعدیل کننده) برا کیمتسو ضعف محسوب میشه.</p><p>کلیمور از نظر کیفیت بصری در زمان خودش جزو انیمه های خوش ساخت بوده و الانم کیمتسو بنظرم در بین انیمه های اکشن جدید بهترین کیفیت رو داره.</p><p>از نظر داستانی واقعا نمیدونم چرا اینجوری بحث میکنی اگه بخوایم از این جور مثال بیاریم خیلی های دیگه رو هم میشه به این دو تا انیمه اضافه کرد یکیش توکیو غول تاحدی پاراسایت و البته خیلی های دیگه ممکنه الان به ذهنم نرسه یا ندیده باشم.</p><p>در کل این موارد داستانی که اشاره کردی مواردی اند که توی این جور داستان ها زیاد به کار میرن تو به چند نفر انیمه ندیده بگی من یه همچین داستانی دارم بنظرت چه ایده هایی میتونه جذاب ترش کنه خیلی از این مواردی که گفتی رو ممکنه مثال بزنند در کل اصل این ایده ها همیشه در ذهن نویسنده ها بودن و هر کدوم نحوی به این ایده ها پرداختن؛ خیلی از این ایده ها اغراق شده اتفاقات واقعی اند. مهم اینه که هر نویسنده ای با قلم خودش و با ذهنیت و خلاقیت خودش به نحو متفاوتی این ایده ها رو پیاده سازی میکنه.</p><p>خب قطعا شباهت وجود داره. در واقع این همون آرک تایپ مشترک بین آثاره و وجود داشتن آرک تایپ یه التزام برای خلق یه اثره و هر اثری رو که مثال بزنی بالاخره از یه آرک تایپی پیروی میکنه و میشه چندین نمونه دیگه با همون آرک تایپ رو مثال زد.</p><p>بزار این جوری حرفم رو تموم کنم شاید تو به عنوان یه مخاطب از این دو اثر حس مشابهی گرفته باشی که اینجور بالا بودن نمره کیمتسو بهت بر خورده و این به خودت مربوطه؛ ولی من به شخصه به عنوان یه مخاطب حس کاملا متفاوتی نسبت به این دو اثر دارم و اصلا درک نمیکنم که چرا سعی میکنی این دو اثر رو به هم ربط بدی.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sajjadBOX, post: 4729620, member: 149344"] چقدر جالب توضیح میده (با اینکه نصف اش رو نفهمیدم چی میگه ولی منظور رو گرفتم) دقیقا کیمتسو همین ویژگی هایی که این میگه رو داره وقتی تو داری کیمتسو رو میبینی هیچ صحنه ای نیست که بگی این صحنه مال این انیمه نبود یا اینکه اینو زوری چسبوندن به انیمه مثلا من شخصا هر چقدر هم که با استودیو ویت و شینگکی حال کنم در نهایت هیچ وقت نمی تونم با CG تایتان غول پیکر کنار بیام چون تو چشم میزنه این قضیه 3D به 2D و برالعکس هم بنظرم واقعا فاجعه اس خب بعضی از انیمه ها واقعا لازمه که باشه (مثل اونایی که پیانو میزنند پیانو جنگل یا دروغ آوریل) چون یه سری چیزا رو نمیشه با 2D در آورد ولی جدا وقتی که کاراکتر ها رو در پس زمینه جاهای شلوغ میبینم داغون میشم. مثلا یه مثالی که یادم اومد توی پاراسایت یه دانش آموزی از کنار کاراکتر اصلی تو پیاده رو رد میشه شونه ها کشیده، حرکت ها مثل یه ربات، اصلا مرز بین این کاراکتر با پس زمینه تابلو بود انگار چسبوندنش وسط پس زمینه ببین بزار نظر خودم رو بگم همون طور که دوستان هم گفتن کلیمور سنین ـه و کیمتسو شونن ـه انیمه کیمتسو نسبت به مانگا مثل یه معجزه میمونه ولی انیمه کلیمور نتونسته شخصا منو به عنوان خواننده مانگاش شگفت زده کنه. نمره بالاتر هم دلایل متعددی میتونه داشته باشه یکی بزرگتر بودن جامعه مخاطبین، یکی عامه پسند بودن کیمتسو (شاید بعلت داشتن فاکتور تعدیل کننده) یکی هم انتظارات مخاطبین مانگا از انیمه که در کلیمور بر آورده نشده ولی در کیمتسو فرای انتظارات بوده. نه دارک بودن کلیمور ضعفشه نه داشتن کمدی (به عنوان فاکتور تعدیل کننده) برا کیمتسو ضعف محسوب میشه. کلیمور از نظر کیفیت بصری در زمان خودش جزو انیمه های خوش ساخت بوده و الانم کیمتسو بنظرم در بین انیمه های اکشن جدید بهترین کیفیت رو داره. از نظر داستانی واقعا نمیدونم چرا اینجوری بحث میکنی اگه بخوایم از این جور مثال بیاریم خیلی های دیگه رو هم میشه به این دو تا انیمه اضافه کرد یکیش توکیو غول تاحدی پاراسایت و البته خیلی های دیگه ممکنه الان به ذهنم نرسه یا ندیده باشم. در کل این موارد داستانی که اشاره کردی مواردی اند که توی این جور داستان ها زیاد به کار میرن تو به چند نفر انیمه ندیده بگی من یه همچین داستانی دارم بنظرت چه ایده هایی میتونه جذاب ترش کنه خیلی از این مواردی که گفتی رو ممکنه مثال بزنند در کل اصل این ایده ها همیشه در ذهن نویسنده ها بودن و هر کدوم نحوی به این ایده ها پرداختن؛ خیلی از این ایده ها اغراق شده اتفاقات واقعی اند. مهم اینه که هر نویسنده ای با قلم خودش و با ذهنیت و خلاقیت خودش به نحو متفاوتی این ایده ها رو پیاده سازی میکنه. خب قطعا شباهت وجود داره. در واقع این همون آرک تایپ مشترک بین آثاره و وجود داشتن آرک تایپ یه التزام برای خلق یه اثره و هر اثری رو که مثال بزنی بالاخره از یه آرک تایپی پیروی میکنه و میشه چندین نمونه دیگه با همون آرک تایپ رو مثال زد. بزار این جوری حرفم رو تموم کنم شاید تو به عنوان یه مخاطب از این دو اثر حس مشابهی گرفته باشی که اینجور بالا بودن نمره کیمتسو بهت بر خورده و این به خودت مربوطه؛ ولی من به شخصه به عنوان یه مخاطب حس کاملا متفاوتی نسبت به این دو اثر دارم و اصلا درک نمیکنم که چرا سعی میکنی این دو اثر رو به هم ربط بدی. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
موضوعات عمومی
سینما، گرافیک کامپیوتری (CG Art) و Comic
Anime & Animation Center (قوانین پست اول خوانده شود)
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft