Airtight Games، استدیو سازنده Murdered: Soul Suspect، در حال بسته شدن

Celebrimbor

Vae Victus
کاربر سایت
0y9auwpd44stpe9bq55u.jpg


همگی ما به خوبی می‌دانیم که صنعت گیمینگ، صنعتی رقابتی است و [به عنوان یک استدیو] اگر بخواهید در این صنعت به موفقیت دست یابید، باید محصولی عرضه کنید که واقعا مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و جذب خود کند. در پایان روز، مهم نیست که محصول‌تان با کیفیت یا فاقد کیفیت باشد، بلکه چیزی که امروزه از بیشترین اهمیت برخوردار است، پولی است که از فروش محصول نصیب‌تان می‌شود و متاسفانه، Airtight Games پس از اتمام ساخت Mudered: Soul Suspect نتوانسته هزینه مورد نیاز جهت فعال نگه داشتن استدیو خود را از فروش این بازی، به دست آورد.


اگرچه Airtight Games به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده، اما Geekwire با انتشار تصویر زیر که به احتمال زیاد، بسته شدن استدیو را تایید می‌کند، این داستان را نقل کرده است.

airtight-600x450.jpg


Airtight Games به مدت 10 سال در ضمینه گیمینگ، فعال بوده و مسئولیت ساخت عناوین Dark Void و Quantum Conundrum را بر عهده داشته است. آخرین بازی ساخته شده توسط این استدیو، Murdered: Soul Suspect، یک بازی ماجراجویی و کاراگاهی بود که انتشار آن بر عهده Square Enix بوده است.

Murdered: Soul Suspect اگرچه به هیچ‌وجه پا فرا تر از محدودیت های گرافیکی حالِ حاضر نگذاشته، اما عملکرد بسیار خوبی بر روی PC داشته است. به رغم این که بازی مشکلات خاص خود را داشته، اما بد تر از این‌ها را نیز دیده ایم.

بر می‌گردیم به بحث قبلی؛ حال دیگر کاملا بدیهی است که استدیوها باید چیز منحصر به فردی ارائه دهند تا بتوانند نظر طرفداران خود را جلب کنند و همین‌طور از بودجه بازی های خود کم کنند (بدون لطمه زدن به کیفیت بازی هایشان). Airtight Games در حال بسته شدن است، Irrational Games علی‌رغم عرضه عناوینی خارق‌العاده بسته شد، Crytek دچار دردسری بزرگی شده است و بسیاری از استدیو ها در حال اخراج کارمندان خود و کاهش آن‌ها هستند.

ظاهرا اوضاع به وفق مراد شمار زیادی از استدیوها نیست و این مساله چیزی است که مطمئنا ما را نگران می‌کند. چرا که اگر این روند ادامه یابد، دست آخر، تنها با 1 تا 3 بازی AAA طرف هستیم. تعداد زیادی از فرنچایزهایی که سالیانه عرضه می‌شوند (همانند Assassin's Creed ،Fifa ،Battlefield ،Call of Duty و غیره) و تقریبا هیچ گونه IP جدید.

منبع



 
یکی از بدترین و ناراحت کننده ترین خبر ها در صنعت گیم بسته شدن استودیو های بازی سازی ناراحت شدم :(
بازی خوبی ساخته بودن و از انجامش لذت بردم ..
 
ناراحت کننده نیست چون بعد از این شکست یاد میگیرن که مشکل کار کجا بوده و انشا الله بازی بهتری بسازن با تشکیل گروه جدید و قوی تر
 
استدیویی بود که ایده های واقعا خوبی داشت و دنبال ارائه ی چیزای جدید بود هم Dark Void هم Mudered بازیایی بودن که ایده های خوبی داشتن اما تو اجراشون مشکل داشتنو کیفیتشون پایین بود تو این صنعتم دیگه جا واسه اینجور استدیوها نیستو با یه شکست کارت تمومه کلا با وضعیت حال حاضر ایده های جدید دارن خلاصه میشن تو همون بازیای دانلودی و کوچیک که اصلا خوب نیست...
 
استدیویی بود که ایده های واقعا خوبی داشت و دنبال ارائه ی چیزای جدید بود هم Dark Void هم Mudered بازیایی بودن که ایده های خوبی داشتن اما تو اجراشون مشکل داشتنو کیفیتشون پایین بود تو این صنعتم دیگه جا واسه اینجور استدیوها نیستو با یه شکست کارت تمومه کلا با وضعیت حال حاضر ایده های جدید دارن خلاصه میشن تو همون بازیای دانلودی و کوچیک که اصلا خوب نیست...
نظر شما محترمه ولي مسئله اينجاست كه تو روند ساخت يه بازي فقط ايده دادن مهم نيست! شما مي بيني يه سازنده از يه ايده كوچيك و با خرج كم ترين پول ممكن چنان عنواني ميسازه كه همه اعم از منتقدا و بازيكنا انگشت به دهن ميمونن. از طرفيم يه استوديوي ديگه مياد و يه ايده اي ميده كه هر چقدرم سرش وقت بزاره نمي تونه حتي ذره اي ازش رو پياده سازي كنه. ايده رو كه من و شما هم مي تونيم بديم اما مهم اينه كه سازنده خلاقيت به خرج بده و اون ايده رو تا جايي كه مي تونه اجراييش كنه. اينجاست كه فرق بين دوتا استوديو مشخص ميشه و چنين معيار و ملاكيه كه مشخص ميكنه كدوم استوديو ( جداي از مشكلات مالي و داخلي ) تو روند فعلي باقي بمونه!
نميگم كه كار اين بنده هاي خدا بي ارزشه اما اينكه بخوايم صرفا به خاطر داشتن ايده ازشون دفاع كنيم از نظر من اصلا منطقي نيست. اين طبيعت اين صنعته كه استوديويي كه توان نشون دادن توانايي هاش رو نداشته باشه از دور خارج ميشه!
 
نظر شما محترمه ولي مسئله اينجاست كه تو روند ساخت يه بازي فقط ايده دادن مهم نيست! شما مي بيني يه سازنده از يه ايده كوچيك و با خرج كم ترين پول ممكن چنان عنواني ميسازه كه همه اعم از منتقدا و بازيكنا انگشت به دهن ميمونن. از طرفيم يه استوديوي ديگه مياد و يه ايده اي ميده كه هر چقدرم سرش وقت بزاره نمي تونه حتي ذره اي ازش رو پياده سازي كنه. ايده رو كه من و شما هم مي تونيم بديم اما مهم اينه كه سازنده خلاقيت به خرج بده و اون ايده رو تا جايي كه مي تونه اجراييش كنه. اينجاست كه فرق بين دوتا استوديو مشخص ميشه و چنين معيار و ملاكيه كه مشخص ميكنه كدوم استوديو ( جداي از مشكلات مالي و داخلي ) تو روند فعلي باقي بمونه!
نميگم كه كار اين بنده هاي خدا بي ارزشه اما اينكه بخوايم صرفا به خاطر داشتن ايده ازشون دفاع كنيم از نظر من اصلا منطقي نيست. اين طبيعت اين صنعته كه استوديويي كه توان نشون دادن توانايي هاش رو نداشته باشه از دور خارج ميشه!
قبول دارم صرفا داشتن ایده ی خوب اصلا نمیتونه تضمین کننده ی موفقیت یه بازی باشه چیزی که مصداق بارزش همین تیمه بحث من تو این مورد که بیشتر ایده های خوب داره خلاصه میشه تو همون عناوین کوچیک و بازیای بزرگ و AAA تو یه چرخه ی تکراری افتادن که فقط باید از یه سری ایده ی مشخص و تثبیت شده پیروی کنن تا تو بازار موفق باشن و استدوی سازندشون بتونه به حیات خودش ادامه بده حتی یکی مثل کن لوین که جزو بزرگترین بازیسازای تاریخه ام وقتی سعی میکنه یه AAA با ایده های جدید و به دور از کلیشه های روز بسازه باز بازیش شکست تجاری میخوره و استدیوش واسه همیشه بسته میشه من میگم این روند خوب نیست روندی که اخرش میرسه به عرضه ی مدام بازیای تکراری و به دور از ایده های جدید مثل COD,ACو...
اين طبيعت اين صنعته كه استوديويي كه توان نشون دادن توانايي هاش رو نداشته باشه از دور خارج ميشه!
درسته این طبیعت این صنعته اما بدیش اینکه تو صنعت گیم تیمای بازیسازی خیلی زود و فقط با یه عنوان که شکست میخوره از چرخه خارج میشن همین باعث میشه کمتر تیمی به خودش اجازه ی ریسک بده و نتیجشم میشه همون اتفاقی که بهش اشاره کردم دوخط بالاتر...
 
آخرین ویرایش:
حــیــــف ! :(
واقعا Murderend بازی خوش ساختی و خوب دیده نشد.میتونستن با کمی سرمایه گذاری روی این استودیو بازی های خوبی ازش توش در بیارن اما ....
 
قبول دارم صرفا داشتن ایده ی خوب اصلا نمیتونه تضمین کننده ی موفقیت یه بازی باشه چیزی که مصداق بارزش همین تیمه بحث من تو این مورد که بیشتر ایده های خوب داره خلاصه میشه تو همون عناوین کوچیک و بازیای بزرگ و AAA تو یه چرخه ی تکراری افتادن که فقط باید از یه سری ایده ی مشخص و تثبیت شده پیروی کنن تا تو بازار موفق باشن و استدوی سازندشون بتونه به حیات خودش ادامه بده حتی یکی مثل کن لوین که جزو بزرگترین بازیسازای تاریخه ام وقتی سعی میکنه یه AAA با ایده های جدید و به دور از کلیشه های روز بسازه باز بازیش شکست تجاری میخوره و استدیوش واسه همیشه بسته میشه من میگم این روند خوب نیست روندی که اخرش میرسه به عرضه ی مدام بازیای تکراری و به دور از ایده های جدید مثل COD,ACو...
من اين چرخه و روندش رو تاييد نميكنم ولي خوب وقتي يه استوديو داره با تكرار المان هاي موفق بازي هاي گذشته به موفقيت ميرسه و ازش تعريف و تمجيد ميشه نيازي نيست كه بياد يه چيز خارق العاده و خاص بسازه، براي مثال الان شما نبايد توقع داشته باشي كه يه استوديو مثل 343 بعد از اينكه با ساخت Halo 4 كلي ازش تعريف و تمجيد شده، صرفا به خاطر تكراري نشدن عنوانش بزنه تو خط ايده هاي عجيب و غريب و اون فرمول قبلي رو فراموش كنه! به نظر من بحث حيات استوديو نيست بلكه بحث حيات يه سري بازيه كه اين وسط مطرحه چون شما توجه كني مي بيني كه سري COD هم تا يه جايي پيش رفت كه Activision متوجه به خطر افتادن حيات اين سري ( نه استوديو ) شد و يه سري تغييرات درش به وجود آورد كه خوب گويا جوابم گرفت. همين تغييرات به موقع است كه اين چرخه رو از تكرار درمياره و باعث بالا رفتن كيفيت ساخته ها و بيش تر شدن رقابت ميشه. براي مثال الان NG ميدونه كه Uncharted 4 نمي تونه از همون فرمول و ساختار 3 نسخه اول پيروي كنه و بايد يه سري تغييرات اساسي درش به وجود بياره. به همين خاطر اينكه يه استوديو بياد از همون دقيقه اول يه ايده جاه طلبانه بده تا از قيد و بند تقليد آزاد بشه و بعدها نتونه حتي ذره اي ازش رو پياده كنه اصلا منطقي به نظر نميرسه!
در مورد استوديوي كن لوين هم من فكر نميكنم كه مشكلات اقتصادي باعث بسته شدنش شده باشه چون اگر اشتباه نكنم Bioshock فروش فوق العاده اي داشت و بيش تر از 4 ميليون نسخه فروخت كه براي چنين عنواني خارق العادست. به علاوه اگر اشتباه نكرده باشم خود كن لوينم قبل تر در اين مورد صحبت كرده بود و علت بسته شدن استوديوشون رو به طور واضح توضيح داده بود كه من الان يادم نيست.

درسته این طبیعت این صنعته اما بدیش اینکه تو صنعت گیم تیمای بازیسازی خیلی زود و فقط با یه عنوان که شکست میخوره از چرخه خارج میشن همین باعث میشه کمتر تیمی به خودش اجازه ی ریسک بده و نتیجشم میشه همون اتفاقی که بهش اشاره کردم دوخط بالاتر...
درسته كه اين روند به كام همه ي استوديوها خوش نيست ولي خوب انقدرم وحشتناك نيست كه هر استوديويي اگر يه بازي ضعيف ساخت از دور خارج بشه. ساخته ي قبلي اين استوديم نتونست موفقيتي كسب كنه و با عرضه اين بازي (به نظرم) تير خلاص زده شد.

فكر ميكنم كه گفته هام يكم زيادي پيچيده شد :d
 
این صنعت جای بازی ضعیف نیست ضفیف نابود میشه حالا هرچقدر ایده خوب باشه ولی پرداخت نداشته باشه و بازی ضعیف بیاد بیرون میتونه کار اون استودیو رو تموم کنه
که همینه و جای ناراحتی نداره .
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or