Multi Platform ACE COMBAT 8: WINGS OF THEVE

سازنده
Project Aces
تاریخ انتشار
2026 (TBA)
ناشر
Bandai Namco Entertainment
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 5
  3. Xbox Series X|S

acedd.png

Ace Combat 8 جدیدترین عنوان از مجموعه Ace Combat که توسط یکی از استودیوهای داخلی و زیر مجموعه Bandai Namco Entertainment توسعه داده می‌شه معرفی شد.
مجموعه ای که سالهاست با تکیه بر روایت داستانی سینمایی و گره زدنش با یک گیم پلی آرکید بر اساس پرواز با جتهای جنگنده از مدلهای مختلف ترکیبی هیجان انگیز ارائه داده.
این مجموعه امسال (2025) سی امین سالگرد خودش رو جشن گرفت و نهایتا در مراسم اهدای جوایز پایان سال (The Game Awards) از هشتمین نسخه خودش رو نمایی کرد.

استودیوی سازنده مثل همیشه Project Aces هستن.
این استودیو که تو دهه 90 میلادی شکل گرفته بعد از 30سال همچنان روی ساخت این مجموعه تمرکز داره.




GA.png Ue.png

طبق روال سابق استودیو با هر نسخه ای از این مجموعه منتشر میکنه ، تکونولوژی فعلی رو حفظ میکنه و به نسخه بعد انتقال میده و در عین حال سطح فنی ، گرافیکی رو هم ارتقا میده.
از نسخه هفتم (AC7) هم که به آنریل انجین (UE4) سوییچ کردن این روند همچنان ادامه داشته و این نسخه رو هم قرار ه که با UE5 توسعه بدن.
در این نسخه قراره که طراحی ماموریتها کمی پویاتر باشه و به لطف آنریل انجین 5 تغییرات آب و هوایی هم در گیم پلی تاثیر گذار باشن.


GM.png
همونطور که بالاتر اشاره شد گیم پلی این بازی ترکیبی از سیستم پرواز آرکید با تکیه بر بعضا سناریوهای جنگی واقعی ، غلو شده و سینماییه که موسیقی و روایت داستانی درش نقش پررنگی داره.
شاید به همین دلیله که با هر نسخه جدیدی که از بازی معرفی میشه طرفدارهای سبک سر از پا نمیشناسن و برای انتشار بازی لحظه شماری میکنن.
در مورد جزئیات گیم پلی وقتی پلیر در کابین یکی از این جتها قرار میگیره باید حین مبارزه با دشمن با انتخاب استراتژی درست که نتیجه یادگیری مکانیکهای کنترل جنگنده‌هاییه که در مراحل آموزشی و بعدها یاد میگیره ماموریتها رو به پایان برسونه.

میشه گفت که بازی عملا یک شوتره ولی این توجه به رویکرد تاکتیکی/نظامی در نبردهای هوایی اون رو به یه بازی خاص تبدیل کرده.
اینکه پلیر خودش رو در نقش یک افسر جنگنده میبینه که گاها نقش ساپورت نیروهای هم رزم خودش رو در زمین و هوا ایفا میکنه که همه اینها در آخر این مجموعه از بازیها رو خیلی ایمرسیو میکنه و به غوطه وری بازیکن در فضای بازی خیلی کمک میکنه.

به گفته استودیو روایت داستانی و سینماتیکها این بار به صورت ریل تایم و در داخل انجین و بلادرنگ اجرا میشن و پلیر میتونه در حین پخش سینماتیکها زاویه دوربین رو تغییر بده و مثل سری MGS به اطراف نگاه کنه.

همچنین از وسعت مپ بازی رونمایی شد که تقریبا 10.000 کیلومتر مربع رو شامل میشه که بیشترین وسعتیه که تا به حال این مجموعه به خودش دیده.


بالاتر صحبت از موسیقی شد ، قابل ذکره که تو این مجموعه بخش موسیقی یک ویژگی ثانویه نیست و کلیت بازی به شکل جدایی ناپذیری با این بخش تلفیق شده و شکل گرفته.
چرا که تیم سازنده از ابتدا به این مورد توجه ویژه داشتن و درک کردن که موسیقی در این شکل از گیم باعث میشه که حس سرعت، ارتفاع و خطر در حین پرواز به شکل عمیق تری به پلیر منتقل بشه.
همچنین موسیقی در لحظات خاصیب از ماموریت ها می‌تونه استرس یا هیجان بازیکن رو به مراتب بالاتر ببره.

از موسیقی ها خاص این مجموعه تو نسخه های اخیر میشه به قطعاتی مثل Daredevil از ACE COMBAT 7 یا Zero از Ace Combat Zero هر دو از ساخته های Keiki Kobayashi اشاره کرد که مورد توجه طرفدارها قرار گرفتن.

هنوز آهنگساز این نسخه تایید نشده ولی انتظار میره که همچنان کوبایاشی که از نسخه چهارم به بعد میشه گفت آهنگساز اصلی این مجموعه بوده برگرده و مسئولیت این بخش رو بار دیگه به عهده بگیره.

Ace Combat 8 تاریخ دقیقی نداره ولی انتظار میره در زمان نامشخصی در سال 2026 روی PC/PS5/Xbox منتشر بشه.

تصاویر بازی:
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg
5.jpg 6.jpg
 
آخرین ویرایش:
Ace Combat یعنی خاطرات خوش کودکی. واسه من یادآور روزهایی هست که روی PS1 بابام بهم میگفت هواپیما بازی کن بعد من با ace combat و جنگنده ها داگ فایت میکردم و اون عشق میکرد :دی یه مرحله داشت باید بین دوتا کوه و ارتفاع پایین کل ماموریت رو می‌رفتی به قدری خفن بود که هنوز هر از گاهی میرم ویدیوهاش رو میبینم.

نسخه هفت هم حسابی بهم چسبید خیالم از کیفیت اینم راحته فقط امیدوارم یکم روی کیفیت بافت زمین بیشتر کار کنن :دی
 
من خیلی وقته منتظر معرفی این نسخه بودم و همه مراسم ها هم ضایع میشدم مثل TGS و مراسمای سونی و . . .

اتفاقا قبل TGA با یکی از دوستام به شوخی میگفتم که امکان نداره اینجا معرفی بشه ولی دیوانم و میخوام بیدار بمونم به امیدش

وقتی اولش صدا هواپیما اینا اومد شک کردم کلی هیجان زده شدم بعد صحنه تو دریا رو نشون داد بیشتر میخورد بتلفیلدی چیزی باشه که ضایع شدم شدید ولی بعدش اسم یکی از سرزمینای بازی رو شنیدم یکی گفت موهای زاعد بدنم ریخت :D

شاید بشه گفت بیشترین بازیی که موقع بچگی کردم شماره 2 و 3 همین بازی بود یکی از تفریحات دوران کودکیم کشیدن جنگنده ها بود که عشقم بهشون از همین بازی شروع شد

و چقدر خوبه که بازی سال بعد منتشر میشه و قرار نیست زیاد صبر کنیم
 
یه زمانی بود که اگه این بازی نسخه بعدش تایید میشد ، انجمن میترکید.
من هی صبر کردم که یکی تاپیکش رو بزنه.
دیدم چپ و راست ، فله ای بازیها تاپیک میگیرن ، حتی ایندیها و AA ها ولی نوبت به ایشون نمیرسه :( :-??

واقعا ناامید شدم و خودم دست به کار شدم.
خیلی خوبه که میبینم هنوز طرفدارهای قدیمی هستن و برای نسخه ای ازش انتظار میکشن.

دوباره امیدوار شدم :D
 
آخرین ویرایش:
یه زمانی بود که اگه این بازی نسخه بعدش تایید میشد ، انجمن میترکید.
من هی صبر کردم که یکی تاپیکش رو بزنه.
دیدم چپ و راست ، فله ای بازیها تاپیک میگرن ، حتی ایندیها و AA ها ولی نوبت ایشون نمیرسه :( :-??

واقعا ناامید شدم و خودم دست به کار شدم.
خیلی خوبه که میبینم هنوز طرفدارهای قدیمی هستن و برای نسخه ای ازش انتظار میکشن.

دوباره امیدوار شدم :D
ما هستیم ولی این کنارها نشستیم :D
امیدوارم تمرکز بازی روی گرافیک و داستان و تنوع هواپیماها باشه و دنبال شیر دوشی توسط بخش انلاین نرن
 
ما هستیم ولی این کنارها نشستیم :D
امیدوارم تمرکز بازی روی گرافیک و داستان و تنوع هواپیماها باشه و دنبال شیر دوشی توسط بخش انلاین نرن

بدترین کاری که میتونن با بازی بکنن یکی آنلاین کردنشه یکی آوردنش تو دنیای واقعی یا عوض کردن گیم پلیه که خوشبختانه یا متاسفانه هر 2 اینارو قبلا تست کردن و شدید فیل شدن از این نظر امیدم بیشتره که دوباره این اشتباهات رو تکرار نکنن

بازی از هر نسخه دیگه ای از نظر زمانی بیشتر به ایس 3 نزدیکه امیدوارم همین باعث بشه هواپیماهای عجیب زیادی توش ببینیم من خودم هواپیماهای اورجینال بازی رو خیلی خیلی بیشتر از واقعیا دوست دارم

و تو توضیحات بازی یه جا از hard choices استفاده کرده ممکنه شخصیت اصلی خودش این تصمیمارو بگیره و ما تاثیری نداشته باشیم ولی اگه مثل 3 باشه معرکه میشه

تو 3 خیلی جاها باید تصمیم بگیری و انتخابت تاثیر مستقیم تو داستان و روندش و ماموریتا داره خیلی باحاله. البته نسخه ژاپنی 3 چون خارج ژاپن رسما 1/10 بازی رو تحویل دادن
 
بدترین کاری که میتونن با بازی بکنن یکی آنلاین کردنشه یکی آوردنش تو دنیای واقعی یا عوض کردن گیم پلیه که خوشبختانه یا متاسفانه هر 2 اینارو قبلا تست کردن و شدید فیل شدن از این نظر امیدم بیشتره که دوباره این اشتباهات رو تکرار نکنن

بازی از هر نسخه دیگه ای از نظر زمانی بیشتر به ایس 3 نزدیکه امیدوارم همین باعث بشه هواپیماهای عجیب زیادی توش ببینیم من خودم هواپیماهای اورجینال بازی رو خیلی خیلی بیشتر از واقعیا دوست دارم

و تو توضیحات بازی یه جا از hard choices استفاده کرده ممکنه شخصیت اصلی خودش این تصمیمارو بگیره و ما تاثیری نداشته باشیم ولی اگه مثل 3 باشه معرکه میشه

تو 3 خیلی جاها باید تصمیم بگیری و انتخابت تاثیر مستقیم تو داستان و روندش و ماموریتا داره خیلی باحاله. البته نسخه ژاپنی 3 چون خارج ژاپن رسما 1/10 بازی رو تحویل دادن
نسخه غربی AC3 هم فانه ولی رسما نصف بیشتر از بازی رو حذف کردن.
نسخه ژاپنیش واقعا تو یه لیگ دیگه بود ، از سینماتیکهای انیمه ای و داستانش تا مراحل خفن ترش.
همونطور که گفتی رسما دوتا بازی جدا از همن.

پروداکشنی که نامکو برای نسخه ژاپنی AC3 ترتیب داد شاید بشه گفت بزرگترین و با جزئیات ترین تو کل مجموعه بود.

نسخه هشتم اگه 50-40 درصد اون هم باشه باید کلاهمون رو بندازیم بالا.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or