Ace Combat 8 جدیدترین عنوان از مجموعه Ace Combat که توسط یکی از استودیوهای داخلی و زیر مجموعه Bandai Namco Entertainment توسعه داده میشه معرفی شد.
مجموعه ای که سالهاست با تکیه بر روایت داستانی سینمایی و گره زدنش با یک گیم پلی آرکید بر اساس پرواز با جتهای جنگنده از مدلهای مختلف ترکیبی هیجان انگیز ارائه داده.
این مجموعه امسال (2025) سی امین سالگرد خودش رو جشن گرفت و نهایتا در مراسم اهدای جوایز پایان سال (The Game Awards) از هشتمین نسخه خودش رو نمایی کرد.
استودیوی سازنده مثل همیشه Project Aces هستن.
این استودیو که تو دهه 90 میلادی شکل گرفته بعد از 30سال همچنان روی ساخت این مجموعه تمرکز داره.
طبق روال سابق استودیو با هر نسخه ای از این مجموعه منتشر میکنه ، تکونولوژی فعلی رو حفظ میکنه و به نسخه بعد انتقال میده و در عین حال سطح فنی ، گرافیکی رو هم ارتقا میده.
از نسخه هفتم (AC7) هم که به آنریل انجین (UE4) سوییچ کردن این روند همچنان ادامه داشته و این نسخه رو هم قرار ه که با UE5 توسعه بدن.
در این نسخه قراره که طراحی ماموریتها کمی پویاتر باشه و به لطف آنریل انجین 5 تغییرات آب و هوایی هم در گیم پلی تاثیر گذار باشن.
همونطور که بالاتر اشاره شد گیم پلی این بازی ترکیبی از سیستم پرواز آرکید با تکیه بر بعضا سناریوهای جنگی واقعی ، غلو شده و سینماییه که موسیقی و روایت داستانی درش نقش پررنگی داره.
شاید به همین دلیله که با هر نسخه جدیدی که از بازی معرفی میشه طرفدارهای سبک سر از پا نمیشناسن و برای انتشار بازی لحظه شماری میکنن.
در مورد جزئیات گیم پلی وقتی پلیر در کابین یکی از این جتها قرار میگیره باید حین مبارزه با دشمن با انتخاب استراتژی درست که نتیجه یادگیری مکانیکهای کنترل جنگندههاییه که در مراحل آموزشی و بعدها یاد میگیره ماموریتها رو به پایان برسونه.
میشه گفت که بازی عملا یک شوتره ولی این توجه به رویکرد تاکتیکی/نظامی در نبردهای هوایی اون رو به یه بازی خاص تبدیل کرده.
اینکه پلیر خودش رو در نقش یک افسر جنگنده میبینه که گاها نقش ساپورت نیروهای هم رزم خودش رو در زمین و هوا ایفا میکنه که همه اینها در آخر این مجموعه از بازیها رو خیلی ایمرسیو میکنه و به غوطه وری بازیکن در فضای بازی خیلی کمک میکنه.
به گفته استودیو روایت داستانی و سینماتیکها این بار به صورت ریل تایم و در داخل انجین و بلادرنگ اجرا میشن و پلیر میتونه در حین پخش سینماتیکها زاویه دوربین رو تغییر بده و مثل سری MGS به اطراف نگاه کنه.
همچنین از وسعت مپ بازی رونمایی شد که تقریبا 10.000 کیلومتر مربع رو شامل میشه که بیشترین وسعتیه که تا به حال این مجموعه به خودش دیده.
بالاتر صحبت از موسیقی شد ، قابل ذکره که تو این مجموعه بخش موسیقی یک ویژگی ثانویه نیست و کلیت بازی به شکل جدایی ناپذیری با این بخش تلفیق شده و شکل گرفته.
چرا که تیم سازنده از ابتدا به این مورد توجه ویژه داشتن و درک کردن که موسیقی در این شکل از گیم باعث میشه که حس سرعت، ارتفاع و خطر در حین پرواز به شکل عمیق تری به پلیر منتقل بشه.
همچنین موسیقی در لحظات خاصیب از ماموریت ها میتونه استرس یا هیجان بازیکن رو به مراتب بالاتر ببره.
از موسیقی ها خاص این مجموعه تو نسخه های اخیر میشه به قطعاتی مثل Daredevil از ACE COMBAT 7 یا Zero از Ace Combat Zero هر دو از ساخته های Keiki Kobayashi اشاره کرد که مورد توجه طرفدارها قرار گرفتن.
هنوز آهنگساز این نسخه تایید نشده ولی انتظار میره که همچنان کوبایاشی که از نسخه چهارم به بعد میشه گفت آهنگساز اصلی این مجموعه بوده برگرده و مسئولیت این بخش رو بار دیگه به عهده بگیره.
آخرین ویرایش:


