Multi Platform Absolum

سازنده
Guard Crush Games
تاریخ انتشار
9 Oct, 2025 - هفدهم مهرماه 1404
ناشر
Dotemu
پلتفرم‌ها
  1. PC
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 5
  4. Nintendo Switch
Absolum_Keyart_1080p.jpg
این مطلب رو قبلا تو تاپیک ایندی براش نوشته بودم.
گفتم با موفقیت بازی یه تاپیک جدا هم براش بزنم که بین مطالب اون تاپیک گم نشه و بهتر دیده بشه.

Absolum یه روگلایت Beat 'em up خیلی باکیفیته.
سازنده استودیوی Guard Crush که پروژه قبلیشون Streets of Rage 4 بود (Lizardcube هم استودیوی همکارشون بود که به تازگی Shinobi رو منتشر کردن)
در واقع سازنده اصلی بازی تو Absolum مثل Streets of Rage 4 همین Guard Crush هست که کلیت گیم پلی و... رو توسعه دادن و فقط Lizardcube که نقش طراحی آرت ، انیمیشن ها و... رو داشتن جاشون رو به Supamonks دادن.

گیم پلی بازی عالیه ، آرت استایل بازی خیلی زیباست ، داستانگویی محیطی تو پس زمینه ، موسیقی های عالی ، صداگذاریها و...
فقط لیست آهنگسازهاش رو ببینین:
  • Gareth Coker (آهنگساز Oriها که اینجا هم آهنگساز اصلیه)
  • Mick Gordon نیاز به معرفی نداره
  • Yuka Kitamura (آهنگساز بلادبورن ، الدن رینگ)
  • Motoi Sakuraba (آهنگساز دیمن سولز، دارک سولزها)
غیر از Gareth Coker که آهنگساز اصلیه که وایب و فضای اصلی رو مشخص کرده باقی آهنگساز میهمان هستن.



=============

خود بازی انگاری Hades رو از نمای ایزومتریک بگیری و 2.5d کنی و بعد با Beat 'em up تلفیق کنی.
Coop هم داره و میشه دو نفره بازی کرد.
این بازی حتی Rollback هم داره و تجربه آنلاین بازی رو خیلی روونتر و جذابتر میکنه.

Dotemu داره پشت به پشت بازیهای عالی منتشر میکنه.
بعد از نینجا گایدن Ragebound اصلا فکر نمیکردم که Absolum هم میتونه بازی خیلی باکیفیتی باشه.
بازی امروز 17ام مهرماه 1404 منتشر شده.
===========

نمرات متای بازی تا اینجا با 30 نقد روی PC شده 86:
abs.jpg
 
آخرین ویرایش:
لعنتی من هر چی میخوام بازی نخرم بشینم backlog بازی کنم نمیشه که نمیشه .بازی را گرفتم ۳ ۴ تا ران هم رفتم .بازی فوق العاده است ترکیبی از street of rage و بازی های روگ لایت .جالبه من تا الان همچین سبکی یادم نمیاد بوده باشه . اولش فقط ۲ تا کاراکتر داری طبق فرمول این سبک هی باید بازی کنی و قوی تر بشی.اپشن های زیادی هم داره که خب هنوز برای من خیلی هاش باز نشده .کلا بازیش co op بازی کنی خیلی بیشتر حال میده.حالا برم جلوتر ببینم چی میشه :D
 
دیروز در یک بعد از ظهر دل انگیز پاییزی ، بنده ران بیست و پنجم رو ابتدا با نام و یاد خدا و بعد برگزیدن بانوی طرار بازی، سیدر شروع کردم و مقداری پیش رفتم و از یک جایی به بعد دیگه ... شِکر خوردم و آخ آخ چه کتک خوردمو بد خوردمو چَک خوردمو با لِنگ و لَقد خوردمو فِر خوردمو جِر خوردمو پا خوردمو جا خوردمو تا خوردم ، از زمین و هوا خوردم ...آخ آخ مثه سگ خوردم از بس که اَتَک خوردم... :Hurted1:
..ولــــــــی L-) در نهایت این من بودم که تونستم عذرا رو بکشم !! و برای اولین بار یک ران رو هر چند کبود و رنجور و زار و نزار به اتمام برسونم...
من این موفقیت رو، بعد از لطف خدا و دعای خیر پدر و مادر! , استفاده از بیلد خنجرپران آتشین می دونم به این صورت که از ریچوآل هایی (همون کریستال ها) بهره گرفتم که با جاخالی دادن به شما چند عدد خنجر کاملا رایگان ارائه میکنه و در مراتب بالاتر آنها رو به مقدار متنابعی آتش آغشته نموده و دوز دمیج اشیا پرتابی تیز و خطرناک رو هم افزایش دادم..
خلاصه اش که در میانه درگیری من فقط چند بار لا لو های دشمنان می جهیدم و تعداد 20 عدد خنجر که جمع آوری شد یک گوشه می ایستادم و چشمام رو می بستم و هی از خودم خنجر در میکردم.. اونقدر در میکردم که دیگه هیچ جنبنده ای درون صفحه مشاهده نمی شد...بایوم 3 و 4 بازی این قدر خر تو خر شده بود که ژانر بازی از بیت ام آپ به سمت شوت ام آپ سوق داده شد..

بازی که یک دور تموم شد به رسم روگ لایت ها تازه اول ماجراست از این داستانا که شما یک کاری میکنید که گند میخوره تو همه چیزو و اوضاع وخیم تر میشه و اینا... تازه می فهمید چرا اسم بازی رو گذاشتنabsolum ..! نمی خوام اسپویل کنم ولی به همون دلیل که اسم بازی هِیدیس رو گذاشتن هِیدیس..!

این ران تقریبا یک ساعت و 9 دقیقه طول کشید و این قدر دکمه زده بودم 3 تا از انگشتام کبود شده بود و شَست سمت راستم هم وسط بازی از جا در رفت.! ولی گفتم بزار یک ران دیگه برم تغییرات رو بیشتر حس کنم.. آقا همون بایوم اول سقف آسمون جر میخوره اِنمی های سگ جون و خر زور بایوم سوم میریزن کف میدون..
این که چرا 25 تا ران طول کشید تا تموم کنم به این معنی نیست که من بازیم از شما بدتره به هیچ عنوان !!هرگز..>:P
من در بازی های روگ لایت هدفم رسیدن به مقصد نیست بلکه از مسیر لذت می برم و سعی در مال اندوزی و آپگرید تا دسته رو همیشه داشتم اینجا هم درخت رو تا ریشه آپگرید کردم و ایضا کاراکترها رو..کاراکتر ها رو حتما حتما آپگرید کنید و خوش شانس باشید حرکت ها و فنونی به ضربات ساده شما در طول ران اضافه میشه که مدل لنگ و لقد انداختن و مبارزه و کلا تجربه تون رو از کنترل اون کاراکتر کاملا تغییر میده ...

صبح نشستم دو تا ران دیگه یکی با گالاندرا و یکی با برادر ریز نقش مون کایل رفتم تو هر دو ران با اینکه سخت تر بود بعد از مدت مدیدی و تقلای شدیدی موفق شدم عذرا رو دوباره بکشم! ولی نتونستم ران رو تموم کنم به همون علت که بالا گفتم.!
باس اصلی اصلی بازی ..همون لحظه معرفی خودش یک جون ناقابل از شما میستونه! بدون اینکه شما بتونید حرکتی انجام بدید بعد تا دو سوم جونش رو خالی کردم ولی دوباره جونش پر شد و منم دیگه زرتم قمصور شد...#:-S

رمز موفقیت نسبی ام در این دو ران یک عدد کلنگ ناقابل بود که باعث می شد هر تیر و تخته ای رو بشکونی تهش 5 تا سکه طلا بهت بده همون اول بازی با کریستال خریدمش و با چپ پُر وارد میدان شدم ..بخدا عین 25 تا ران قبلی فقط التماس فروشنده ها میکردم که تو رو خدا پولش رو نسیه بزن به حسابم تو ران بعدی حساب میکنم یا لااقل بزار یک گاز از شبدر بزنم یاحداقل یکی از لنگه جوراباتو بده پام کنم ران بعدی می شورم پَسِت میدم !ولی فروشنده هاش به هیچ عنوان مشتری مدار نبودند..!

شخصیت مین و محبوب من گالاندراست چون دوز بیت ام آپش بالاتره .. منتها قبل تجربه دمو و از رو تریلر ها فکر می کردم ایشون مَرده ، ولی وقتی صداش رو شنیدم فهمیدم ای واویلا هِی..! مَردی زنه!!
بعد طرح های اولیه آقای برادر maxime mary طراح شخصیت های بازی رو دیدم متوجه شدم ایشون سال ها قبل در رویای خلق یک دختر نیلی رنگ بودن و اولش قرار بوده ظاهرش واقعا دخترونه باشه و حالا نمیدونم چرا اینجور شد آخه..!
وقتی طراحیشو با طراحی آمازون از dragon's crown مقایسه می کنم یه حال غریبی بهم دست میده!! البته قبول دارم طراحی آمازون اصلا برای صنعت بازی نبود !! بیشتر بدرد صنایع مُستَظرفه دیگری میخورد ..!!

آخ اسم این بازی میاد میخوام فحش بکشم به عمه کوچیکه سونی و اتلوس و هر کس دیگه ای که جلوی اومدن این بازی رو برای پی سی گرفته !بابا بده اون آمازون و ویزارد رو ملت یک مقدار هنرهای زیبا ببینند! عروق شون مقداری باز بشه..!! اصلا می دونستید یکی از مشکلات عصر حاضر بویژه کشور ما گرفتگی "شریان گنادال" پی سی باز ها و سوییچ دارا هست..! حالا سونی فن ها این مشکل رو ندارن...خب که چی! انسانیت کجا رفته..!... سونی بده اون بازی سگ مصب رو..

عذر میخوام بابت حاشیه ..خلاصه اش اینکه این بازی رو از دست ندید بازی محشره محشر ..
گیمپلی ناب بیت ام آپ ، سیستم دیفلکت و پری فوق العاده ،سیستم کمبو اعتیاد آور ، گرافیک هنری عالی، صداگذاری حرفه ای ، موسیقی فوق محشر.. آقا دیگه یک گیمر چی می خواد از این دنیا ..!
تازه داخل هر ران اینقدر اتفاقات جدید داستانی می افته و جاهای جدید باز میشه و اِنمی ها عوض میشن و کوئست فرعی میگیرید که 50 تا ران هم برید باز کانتنت داره ...
بچه ها راستی حس نمی کنید بازی چقدر وایب تبر طلایی داره بویژه وقتی که سوار بر یک گراز ماده یا رپتور سرخ فلس در حال قلع و قمع گوبلین ها و مارمولک ها هستید...!! :-?

شخصا نظرم اینه ژانر روگ لایک خیلی رو بیت ام آپ خوب میشینه و جوابه ..
بیت ام آپ ها تقریبا حول و حوش یک ساعت بیشتر نیستند و بعد چندین بار تجربه به تکرار می افتند ولی اگه این رویکرد رو داشته باشن ارزش تکرار بازی رو به سمت بی نهایت سوق میدن...
من هنوز با دابل دراگون گایدن که روگ لایک بود نه لایت ، دارم حال میکنم چه برسه به این... مضاف بر اینکه اینا تو بازی شون یک عدد قورباغه گذاشتند.. دابل دراگونی ها که به هیج جاشون نیست...!

این که 2025 سال ایندی باز ها بود به کنار.. ولی این ته سالی این بیت ام آپ بازها هستند که خندان و غزلخوان خواهند بود
الان Absolum... هفته دیگه Double Dragon Revive .. کمی آنسوتر toxic crusaders ... انشااله تعالی در پایان 2025 هم marvel cosmic invasion.... و اگه کمی پامون رو کمی از گلیم مون دراز تر کنیم اوایل 2026 عنوان Scott Pilgrim EX رو خواهیم داشت و همه اینها به کنار He-Man and the Masters of the Universe: Dragon Pearl of Destruction هم احتمالا اواسط 2026
که همه شون هم گوش شیطان کر و چشم او کور و کو...او پاره باد! کیفیت تضمین شده ای دارن...
فقط می مونه حسرت همیشگی من و هزاران خل و چل دیگه در جهان...Final Fight...8-|
 
آخرین ویرایش:
واقعا تو دنیای روگ‌لایت‌ها یه Beat em Up کم داشتیم که اونم از راه رسید توسط یکی از بهترین استودیوها :D انداختمش تو ویش لیست تا در اولین فرصت بزنم تو گوشش. فعلا تو ساب ردیتش میچرخم و تعریفای ملت رو میخونم عشق میکنم :D واقعا خوشحال کنندس که بازیای این سبک داره روز به روز داره بیشتر و بهتر میشه. بیت‌ام آپ همیشه پر از نوستالژی و جذابیت بوده.
 
آقا یکم بیشتر از بازی بگید مجبور شیم بخریمش :D تنوع بیلدا خوبه؟ آپگریدای دائمی زیاد و تاثیرگذار هستن؟ موومنت و گیم‌پلی بازی بیشتر به خود SoR4 شبیه هستش یا به TMNT؟ لاکپشتارو ازین نظر میگم چون رَوون‌تر و سریعتر بود همه چی.
 
  • Smile
Reactions: SMM9
خواستم تو تاپیک ایندی پست بدم چون اینجا خیلی برهوته ولی خب شاید تونستیم کمک کنیم یکم آباد شه :D طبق تحقیقات گسترده‌ای که داخل ردیت انجام دادم بالاخره هفته پیش تصمیم گرفتم بگیرمش. اصولا سبک جدید توی روگ‌لایت ببینم باید بگیرمش ولی خب دوس داشتم بدونم المنتای روگش چطوریان قبل از خریدش. در نهایت گرفتمش و حدود ۲۵ ساعتی هم تا الان بازیش کردم. پلتش هم کردم و باید بگم که بدون شک یکی از بهترین و فان‌ترین تجربه‌های روگ‌لایتم بوده. بازی شدیدا خوش ساخته. چیزی که همون ابتدا توجه رو جلب میکنه گرافیک زیبای بازی هستش. آرت به شدت خوشگلی داره. موزیک‌های بازی و افکتای صوتی هم خیلی خووبن. میک گوردون هم موزیک یکی از باس‌هارو به عهده گرفته که خیلی هم عالی بود. صداپیشگی هم خوبه. داستان بازی و کوئست هر شخصیت هم خیلی خوب طراحی شده. تعداد کوئستای فرعی قابل قبوله. تنوع محیطای بازی خوبه. طراحی و تنوع انمی‌ها و باس‌ها عالیه. بازی مقدار زیادی باس فرعی داره. هر کوئست میتونه شمارو به لوکیشن و باس فرعی ببره.

برسیم به گیم‌پلی! کامبت بازی خیلی خیلی خووبه. برای من که تبدیل شد به بهترین بیت‌عم آپ. ضرباتی که وارد میکنی خیلی حس خووبی میدن. وقتی انمی‌هارو جاگل میکنی و میندازی هوا و کمبو میزنی بهش خیلی حال میده. اول از مکانیزمای دفاعی بازی شروع میکنم چون به نظرم زیادی خوبن. فکرشم نمیکنی که بازی تو این سبک میتونه همچین مکانیزمایی با این کیفیت داشته باشه. اول که داج معمولی هست. شما به تمام جهات میتونی داج بدی. دوم دیفلکت هستش که همزمان با حمله‌ی دشمن میتونی داج بدی و ضربه رو دفع کنی. این حرکت پنجره‌ی گُشادتری داره و راحتر میشه ازش استفاده کرد در ابتدا. سوم و از همه بهتر Clash هستش که همزمان با حمله‌ی دژمن میتونید با استفاده از اسکیل اتک یا همون مثلث/Y، حمله‌ رو دفع کنید و دمیج سنگینی بدید. هر ۳تای اینا به شما این امکان رو میدن که انمی رو پانیش کنید که دمیج بیشتری وارد میکنید ولی خب کلش کلا تو یه لول دیگس. وقتی توش استاد بشید بازی یه حال دیگه‌ای پیدا میکنه.

۴تا شخصیت داخل بازی هستن که دوتاشون از ابتدا در دسترسن و دوتای دیگه در طول داستان اضافه میشن به بازی. هر ۴تاشون خیلی خوب طراحی شدن و کاملا یونیکن و با همدیگه فرق دارن. من خودم با گلاندرا و سایدر خیلی راحت‌ترم اما کارل و بروم هم خووبن. طبق معمول تمام بازیای روگ‌لایت شما کاملا لُخت بازی رو شروع میکنید. در ابتدا شخصیتتون یک عدد Arcana داره. استفاده ازشون مانا مصرف میکنه و مانا با ضربه زدن به انمی‌ها پر میشه. در طول بازی سکه به دست میارید برای خرید آیتم از شاپ‌ها و یا استخدام مرسناری برای اینکه کنارتون مبارزه کنه. در طول بازی ترینکت و Inspiration یه دست میارید که حرکات جدید هستن و یا تغییر اساسی تو همین موو‌ست‌های فعلیتون ایجاد میکنن. آخر هر پلی‌ترو حالا چه تموم کنید چه بمیرید، پوینت دریافت میکنید و وقتی به هاب برگردید Radiance لولتون میره بالا. ازین طریق دوتا کارنسی به دست میارید برای باز کردن آرکاناهای جدید و همینطور Ritualهای بیشتر و قوی‌تر. ریچوال‌ها باف‌های بازی هستن که نقش اساسی توی بیلد کردن و قوی‌تر شدن کرکتر دارن. المنتای مختلفی دارن مثل آب و برق و آتیش یا مثلا کُند کردن زمان و ..‌. . ترکیب اینا با هم شدیدا لذتبخشه و کمک میکنه بیلدای شدیدا فانی بسازید‌. شروع بازی همه چیز معمولی با نظر میرسه اما وقتی چند ساعتی وقت بذارید و خرتو پرتای جدید رو باز کنید تازه بازی خودشو نشون میده. یه کلیپ میذارم برای اینکه نشون بدم چیکار میشه کرد توی بازی. کلیپای بیشتری هم هست ولی خب همگی از باس آخر هستن که اسپویل میشید. نکته‌ی خوب بازی اینکه که بیلدهای بازی خیلی در دسترس هستن خصوصا وقتی با بازیای هم سبکش مقایسه میکنی. زیاد پیش میاد که بتونید قوی بشید و همه رو تا آخر ذوب کنید و با موفقیت ران رو تموم کنید. یه سری QoL میتونه بازی رو ازینم بهتر کنه و نکته خوب اینجاس که تیم سازنده کارش توی ساپورت بازیاش خیلی خووبه. مشکل خاصی ندارم باهاش. فقط یه مورد باگ بود که مُدام از آرنای باس میفتادم بیرون و دیگه نمیشد وارد بشم ولی خب به لطف سیستم سیو فوق‌العاده‌ی بازی میتونستم سریع از همون استیج شروع کنم.

در ‌کل بهترین گزینه برای کسانی که سبک بیت‌عم آپ دوس دارن و همچنین طرفداران روگ‌لایت. بازی رو از دست ندید که زیادی خووبه.



در مورد این کلیپ و بیلدم! اینطوری بود که هر بار از آرکانا استفاده میکردم یه گُل(!) رو زمین سبز میشد و وقتی اون گجتم از بین میرفت مانا میریخت رو زمین. وقتی این گُل‌هام دمیج میدادن به انمی‌ها بازم مانای من پر میشد. در نتیجه من فقط آرکانا میزدم بدون نگرانی از اتمام مانا :D

View attachment 19a3f84e0e598-master_playlist.mp4
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or