مسیری که PlayStation 2 برای تبدیل شدن به پرفروش ترین کنسول تاریخ طی کرد، نه تنها دنیای گیم را متحول کرد، بلکه در تصویر کلی تر بر فرهنگ نیز اثر قابل ملاحظه ای داشت. عناوینی مانند Grand Theft Auto: San Andreas, God of War, and Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty، دوران جدیدی از تعامل داستانی را آغاز کردند. عصری که بازی ها در توجه و اعتبار با فیلم ها رقابت کردند و نه فقط در انجمن ها و نشریات تخصصی، بلکه در روزنامه ها و تلویزیون های جریان اصلی بازتاب یافتند.
به مناسبت 25 مین سالگرد انتشار کنسول PS2 در اروپا، Shawn Layden که نقش های کلیدی در سونی از جمله معاونت اروپا را داشته، گفته که این کنسول حقیقتا آغازگر محوریت داستان در دنیای گیم بود. او گفته:
"در استودیوی لندن PlayStation، این فرصت برای ما ایجاد شد تا عنوانی مانند The Getaway را بسازیم که حداقل از نظرمن اولین تجربه سینماتیک گیمینگ است. انگار فیلم Guy Ritchie بود. با این تفاوت که شما در آن حضور داشتید. میدانستیم که مسئله تنها گیم پلی نیست. برای قانع کننده بودن و واقع گرایانه بودن داستان، باید از نویسندگان واقعی داستان استفاده میشد. باید کسانی را به کار میگرفتید که کارشان فیلمنامه نویسی بود تا داستان بازی ها را بنویسند. متوجه میشوید در حال ساختن بازی هستید که فقط تیر اندازی نیست. بلکه یک داستان است و شاید هیجان انگیز ترین لحظه PS2 برای من در لندن بود."
او در مورد فرمت DVD و امکان پخش فیلم هم گفته:
"باندل هایی به همراه فیلم Matrix عرضه میکردیم. به دلیل فضا و امکانی که به ما میداد، خیلی زود این فرمت را انتخاب کردیم.
او گفته در سال اول عرضه، کمی ترس داشتیم. زیرا به بازی های زیادی نیاز بود و امیدوار بودیم که محتوای بیشتری برای آن تولید شود. ریسک زیادی را متحمل شدیم.
او بیان کرده که در دوران PS2، گیمینگ به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. اولین بار بود که بدون خجالت میتوانستید درباره دستگاه بازی خود حرف بزنید. لوگوها روی تی شرت ها قرار گرفتند و در فضاهای عمومی مانند بارها(دلستر خوری ها) درباره بازی های جدید حرف زده میشد.
25 Years of PS2: ‘It Was Really the Beginning of Narrative-Driven Gaming’ - IGN
به مناسبت 25 مین سالگرد انتشار کنسول PS2 در اروپا، Shawn Layden که نقش های کلیدی در سونی از جمله معاونت اروپا را داشته، گفته که این کنسول حقیقتا آغازگر محوریت داستان در دنیای گیم بود. او گفته:
"در استودیوی لندن PlayStation، این فرصت برای ما ایجاد شد تا عنوانی مانند The Getaway را بسازیم که حداقل از نظرمن اولین تجربه سینماتیک گیمینگ است. انگار فیلم Guy Ritchie بود. با این تفاوت که شما در آن حضور داشتید. میدانستیم که مسئله تنها گیم پلی نیست. برای قانع کننده بودن و واقع گرایانه بودن داستان، باید از نویسندگان واقعی داستان استفاده میشد. باید کسانی را به کار میگرفتید که کارشان فیلمنامه نویسی بود تا داستان بازی ها را بنویسند. متوجه میشوید در حال ساختن بازی هستید که فقط تیر اندازی نیست. بلکه یک داستان است و شاید هیجان انگیز ترین لحظه PS2 برای من در لندن بود."
او در مورد فرمت DVD و امکان پخش فیلم هم گفته:
"باندل هایی به همراه فیلم Matrix عرضه میکردیم. به دلیل فضا و امکانی که به ما میداد، خیلی زود این فرمت را انتخاب کردیم.
او گفته در سال اول عرضه، کمی ترس داشتیم. زیرا به بازی های زیادی نیاز بود و امیدوار بودیم که محتوای بیشتری برای آن تولید شود. ریسک زیادی را متحمل شدیم.
او بیان کرده که در دوران PS2، گیمینگ به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد. اولین بار بود که بدون خجالت میتوانستید درباره دستگاه بازی خود حرف بزنید. لوگوها روی تی شرت ها قرار گرفتند و در فضاهای عمومی مانند بارها(دلستر خوری ها) درباره بازی های جدید حرف زده میشد.
25 Years of PS2: ‘It Was Really the Beginning of Narrative-Driven Gaming’ - IGN

