امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,896
135
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead
Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=816311&postcount=44


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=828839&postcount=68

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=835380&postcount=102

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

http://www.bazicenter.com/forums/showpost.php?p=842456&postcount=135
 
آخرین ویرایش:

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
1,244
1,720
نام
مسلم
Final Fantasy VI
final-fantasy-6.jpg

8.5
در ادامه پروژه سری فاینال فانتزی به خاطر تعریف های زیادی که از شماره ششم شنیده بودم و همینطور حجم خیلی کمش، این بار تصمیم گرفتم شماره ششم رو به صورت امتحانی شروع کنم.
شروع داستان خیلی عالی هست، حدود هزار سال از وقوع یه جنگ بزرگ بین انسان ها و یه نژاد جادویی به نام اسپر ها گذشته و در این مدت وجود جادو تقریباً از جهان محو شده و دنیا به سه قاره تقسیم شده که قاره مرکزی توسط یه امپراطوری قدرتمند و ظالم کنترل میشه که با استفاده از باقیمانده نژاد اسپرها ماشین های جنگی قدرتمندی ساخته و دست به استعمار کشورهای دیگه زده. شخصیت اصلی داستان دختری نیمه انسان نیمه اسپر هست که به خاطر قدرت جادویی ای که داره توسط امپراطوری شستشوی مغزی شده و به عنوان یه ابزار جنگی مورد استفاده قرار میگیره تا اینکه در یکی از ماموریت ها به طور اتفاقی از کنترل نیروهای امپراطوری آزاد میشه و با ملحق شدن به نیروهای انقلابی سعی در براندازی امپراطوری میکنه. همونطوری که گفتم شروع داستان خیلی خوب هست ولی با گذشت چند ساعت کم کم از شور و هیجان اولیه اش کاسته میشه و دچار فراز و نشیب های زیادی میشه ولی در مجموع داستان بازی خیلی خوب هست. تعداد شخصیت هایی که میشه در گروه اضافه کرد 14 نفر هست که تا اینجای کار بیشترین تعدادی هست که توی این سری وجود داشته که البته این تعداد زیاد هم باعث شده که به غیر از چند تاشون که آرک های داستانی مختص خودشون رو دارن بقیه زیاد در معرض توجه قرار نگیرن و شخصیت پردازی ضعیفی داشته باشن. البته شخصیت پردازی هیچکدوم به بدی Kefka نیست که عملاً هیچ بهره ای از شخصیت پردازی نبرده و فقط به صرف بد بودن و تنفر از دنیا میخواد همه چیز رو نابود کنه.
از اونجایی که از اواسط بازی سیو من بی دلیل پاک شد، مجبور شدم ادامه بازی رو با شبیه ساز SNES انجام بدم و باید بگم که از نظر گرافیکی در کمال تعجب نسخه HD شده در سطح پایینتری از نسخه SNES قرار میگیره و دلیلش هم اینه که خیلی از تکسنچرهایی که در نسخه اصلی بودن هنگام بازسازی حذف شدن و عملاً گرافیک نسخه بازسازی شده رو بتونه کاری کردن. طراحی شخصیت های اصلی هم خیلی بامزه است و حرکات جالبی انجام میدن و در نقطه مقابله دشمنان و باس های بازی طراحی ها خفن و پر جزئیاتی دارن.
موسیقی بازی یکی از بهترین بخش های بازی رو تشکیل میده. قطعه آغازین بازی، موسیقی ای که در صحنه اپرا پخش میشه و قطعاتی که در صحنه های سوزناک پخش میشه واقعاً تاثیر گذار هستن. البته موسیقی ای که در هنگام مبارزات پخش میشه همیشه ثابت هست و همین باعث میشه که نمره این قسمت یکمی پایین بیاد ولی در مجموع موسیقی بازی شنیدنی و بیاد موندنی هست. (بعد از مدت ها بلاخره قسمتی از این معادله مجهول حل شد که صدا و سیما بعضی از ترک های موسیقیش رو از کجا پیدا کرده:D)
گیم پلی بازی یه جی آر پی جی کاملاً استاندارد هست و هیچ گونه پیچیدگی یا نوآوری ای در اون یه کار برده نشده. البته این به معنی بد بودنش نیست ولی متاسفانه بعد از مدتی بیش از حد تکراری میشه. باس فایت های بازی هم اکثراً استراتژی خاصی نیاز ندارن و با ضربه زدن مداوم میشه راحت شکستشون داد ولی از طرف دیگه دشمن های معمولی بعضی وقت ها واقعاً مشکل ساز میشن و علاوه بر این به خاطر random encounter های فراوان (تقریباً هر 5 قدمی یه مبارزه شروع میشه) و ناکارآمدی سیستم فرار از مبارزات، پیشروی در بازی با سرعت خیلی کمی انجام میشه و رفتن از یه نقطه به نقطه دیگه بسیار آزاردهنده است. البته این مورد پس از رجوع به شبیه ساز SNES و استفاده از سرعت سه برابر تا حدودی حل شد و همینطور ورود زودهنگام کشتی هوایی به داستان هم باعث شد که از خیلی از این مبارزات ناخواسته جلوگیری بشه. یه نکته جالبی که باید اشاره کنم اینه که داستان در نیمه ابتدایی به صورت خطی روایت میشه ولی در نیمه دوم حالت اوپن ورلد پیدا میکنه و موارد مخفی زیادی در گوشه و کنار بازی قرار داده شده، ولی مشکلی که بازی داره اینه نقشه بیش از حد گیج کننده اس و حتی زمانی که تازه داشتم مکان شهرها رو به خاطر میسپردم نقشه دچار تغییر اساسی شد و به یه نقشه کاملاً جدید تبدیل شد به طوری که برای پیدا کردن مکان بعضی از شهرها مجبور شدم حتی به اینترنت متوسل بشم.
با وجود تمام نکات مثبتی که فاینال فانتزی 6 داره ولی (برخلاف شماره های 7 تا 10) متاسفانه گذر زمان تاثیر خودش رو بر روی این بازی گذاشته و خیلی از ویژگی های بازی این روزها کاملاً دمده و قدیمی به حساب میان و مطمئناً ممکنه به مذاق خیلی از گیمرهای جدید خوش نیاد ولی امیدوارم اگه روزی اسکوار خواست فاینال های قدیمی دیگه رو هم بازسازی کنه یه گوشه چشمی هم به فاینال 6 داشته باشه.
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
6,618
3,600
SHADOW OF TOMB RAIDER 8/10

نکات مثبت:
معماهای خوب
گرافیک عالی
محیط های متنوع و جذاب
یکی از بهترین صداگذاری ها
بهترین موشن کپچر بازی ها

نکات منفی:
فیزیک پر ایراد
داستان مسخره
شخصیت پردازی ضعیف مخصوصا جونا
بخشی از گیم پلی خواب اور(پایتیتی)
هوش مصنوعی پر ایراد

چیزی ندارم در جمع بنذی بگم جز اینکه بازی قطعا با تغییر کارگردانش نسبت به دو نسخه ی قبلی افت محسوسی رو کرده اما بازم بازی قشنگی هست و می تونه سرگرمتون کنه.
 

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,432
4,822
نام
سپهر


Medal of Honor: Pacific Assualt 2004

Score: 7.5

نکات خوب: سیستم شوتینگ جذاب، طراحی خوب سلاح های بازی، صداگذاری خوب شلیک و انفجارها، نزدیک بودن فضای بازی به دنیای رئال جنگ جهانی دوم

نکات بد: طراحی ضعیف مراحل، کنترل اعصاب خردکن هواپیما در مراحل آخر بازی، هوش مصنوعی ضعیف یاران خودی به جز پزشک تیم

شروع بازی: 24 دی ماه 1397
پایان بازی: 14 بهمن 1397


 

LiFE iS 5TrAnG3

⏎千ㄖ尺 乇ᐯ乇尺
کاربر فعال
Feb 22, 2011
12,300
55,203
نام
∂αнмα

Wallpaper_0hhhh4.png

نسخه بازسازی Resident Evil 2 رو میشه به راحتی یکی از بهترین باز سازی های تاریخ صنعت گیمینگ دونست جدای کیفیت بینظیرش توی تمام سطوح خیلی راحت میشه وفادار بودن به ریشه های سری رو توش حس کرد ریشه هایی که کپکام توی RE7 پیداشون کرد و با بازسازی یکی از بهترین های سری دست به یـ کار به شدت بی نظیر زد کاری که کمتر کسی فکرش رو میکرد از پسش به خوبی بر بیاد ولی خوب از قدیم گفتن:

گوش دادن به حرف فن های بازی + با عشق و علاقه اجرا کردنش = یـ محصول بی نظیر

لول دیزاین بازی رو میشه یکی از بهترین های اخیر توی سبک بقا و ترس دونست محیط های تو در توی بازی در کنار چینش هوشمندانه آیتم ها توی محیط به شکل استادانه ای آدم رو وادار به فکر کردن و چیدن استراتژی برای بقا داخل اداره پلیس مخوف راکون سیتی میکنه سیستم لوت و مدیریت منابع بازی مثل همیشه توی نوع خودش در عین ساده بودن یکی از کارامدترین مکانیزم های بازی محسوب میشه و هیچ وقت نمیزاره حس بیخودی تلاش کردن برای مهمات اضافه تو من پلیر ایجاد بشه سیستم UI باز به همین شکل ساده ولی به شدت کارامد , انیمیشن و کات سین های با کیفیت + فیزیک عالی در کنار نورپردازی فوق وحشتناک + مدل سازی صورت و بدن رو میشه جزو دستاورد های فنی بازی دونست که در کنار بازدهی بینظیرش میشه به شاهکار بودن موتور RE کپکام تو ضمینه فنی اشاره کرد که هرچقدر ازش بگم کم گفتم تنها گله ای که از بازی میمونه موازی نبودن داستان کمپین اول و دوم بازی هستش از نظر تئوری به موازات هم روایت میشن ولی در عمل اینجور نیست و نقاط زد و نقیض از این حیس زیاد داره یک سری جاها احساس میکنید که داستان موازی ـه ولی با رسیدن به باس فایت های یکسان و شخصیت های یکسان این موازی بودن داستان نقض میشه که به شخصه برام یکم این مورد از حیث داستانی تو ذوق زد در کل روایت هر دو کمپین جدای مشکل بالا از ضرب و آهنگ خیلی خوبی برخوردارـه و بالانس خوبی بین کات سین های سینمایی و گیم پلی توی بازی برقرار ـه
در پایان باید بگم که بازسازی RE2 بعد از سالها دوباره حس 100 درصد لذت بردن از یک بازی که خیلی وقت بود دنبالش میگشتم رو ایجاد کرد یـ حس خیلی شیرین و ارضا کننده

10/10
 
آخرین ویرایش:

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
1,581
903
نام
بنیامین
Resident Evil 2 Remake



داستان : درباره لیان که یک پلیس تازه کار هست و شبی در راه گرفتاری داستانی عجیب به همراه دختری به نام کلیر می شود و باید پرده از نقاب رازهایی وردارد ...

برای گیمرهای قدیمی یک تجدید خاطره و برای گیمرهای جدید یک تجربه ناب و عالی هست

بازی به بهترین شکل با نهایت تکنولوژی عرصه گیم ساخته شده و جای جای بازی نشان می دهد که خیلی روش کار شده . یک تیم 800 نفره روی آن کار کرده اند . شرکت کپکام واقعا گل کاشته و بدون حاشیه به روند رو به رشد خودش ادامه می دهد . در دنیایی که بازی ها بیشتر آنلاین و یا جهان باز شده اند این شرکت بازی های ناب خطی می سازد و گیمرها را به چالش می کشد .

فضای بازی تاریک و غم زده که درماندگی از در و دیوارش می بارد هست . انسان گرفتار تکنولوژی دست خودش شده و راهی جز نابودی آن ندارد .

محیط های بازی شامل ایستگاه پلیس / شبکه ی فاضلاب و آزمایشگاه Nest می باشد . زیبایی بازی به کند و کاو اصولی محیط و یافتن کلید و بقیه موارد می باشد . یک در در اوایل بازی بسته هست بعد در اواخر آن مرحله تازه وسیله باز کردن آن را پیدا می کنیم . روند بازی پازل گونه و با پیچیدگی های زیبایی هست . کوله ای که همراه داریم خانه های محدودی دارد پس باید مدیریت وسیله های همراه خود را داشته باشیم . پازل های بازی بسیار زیبا و کمی سخت می باشند . تعادل بین جستجوی محیط و حل پازل و مبارزه به زیبایی رعایت شده .

من سناریو لیان را در 6 ساعت و کلیر را در 4 ساعت تمام کردم . این بازی یک شاهکار زیبا هست که منو یاد بازی هایی مثل Dead space می اندازد .
اگر طرفدار سبک وحشت بقا هستید به هیچ وجه از دست ندهید اگر هم نیستید امتحانش ضرری ندارد .


گیم پلی : 9 از 10
موسیقی و صدا گذاری : 10 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 10 از 10
داستان : 8.5 از 10

نمره کل : 9.25 از 10
 

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,432
4,822
نام
سپهر


Outlast 2 2017

SCORE: 7

نکات خوب: پرفورمنس عالی بر روی کامپیوتر (حتی بر روی سیستم های نسبتا ضعیف)، نورپردازی عالی بازی، محیط گسترده هرچند تکراری،القای حس ترس به مراتب دلهره آور تر از نسخه اول

نکات بد: عدم بهبود گیم پلی بازی نسبت به نسخه اول (همان فرار کن و یکجا پنهان شو!)، داستان تکراری البته با پایان بندی خوب نسبت به نسخه قبل، هوش مصنوعی نه چندان تعادل بین شخصیت اصلی و حتی دشمنان،

شروع بازی: 16 بهمن 1397
پایان بازی:19 بهمن 1397

 

SILICON POWER

کاربر سایت
Jan 30, 2015
228
288
FIFA 2019

با اینکه اصلا اهل فوتبال نیستم اما این بازی با داستانی عالی و روند پیشروی عالی تر و حق انتخاب در داستان بازی باعث شد تا آخر بازی کنم و باید بگم واقعا عالی بود.
به معنی واقعی کلمه هیجان داشت مخصوصا آخر بازی داستانی که کار به پنالتی کشید و با یه برد حماسی بازی تموم شد حتی واسه منی که از فوتبال خوشم نمیامد اما تونست چند روز پای کامپیوترم میخکوبم کنه.
تبریک میگم به اون نابغه ای که موفق شده از یه بازی فوتبالی چنین داستان و روند پیشروی جذابی خلق کنه.


امتیاز = 9.8
 
  • Like
Reactions: kamyy

Origami 2008

کاربر فعال
Oct 2, 2014
2,432
4,822
نام
سپهر


2016 (Battlefield 1 (Single Player

SCORE: 8.5

نکات خوب: سیستم شوتینگ خوب با کنترل روان و مجذوب کننده، تنوع مراحل که در هیچ یک از عناوین قبلی بتلفید شاهد نبودم. گرافیک قوی و شاید بهترین گرافیک تاریخ صنعت بازی سازی، کات سین های پرکیفیت، صداگذاری بی نقص شلیک و انفجارها،داستان سرایی اپیزودیک بازی سرگرم کننده است.

نکات بد: بخش داستانی کوتاه، داستان کلیشه ای در تمام اپیزودها، افت فریم و باگ ( که کلا نمی شود موتور فراست بایت چنین چیزی را نداشته باشد)، عدم تنوع در شکل سلاح های بازی

شروع بازی: 20 بهمن 1397
پایان بازی: 23 بهمن 1397
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,711
1,705
نام
فرشاد

بازم مثل هر سال نسخه جدید فوتبال منیجر عالی عمل کرده و از همه بخش ها به جز گرافیک فنی نمره قبولی میگیرد.

مثبت
+ توجه به جزییات باورنکردنی دنیای فوتبال
+ حواشی کامل و دقیق قبل و بعد بازی
+ سیستم نقل و‌انتقالات و جستجوی بازیکن دقیق و عالی
+ تاکتیک ها به درستی در جای جای بازی پیاده شدند
+ اتمسفر و حس خیره کننده مربی گری فوتبال


منفی
- گرافیک فنی به نسبت بازی های این نسل ضعیف است
- گیم پلی داخل جریان بازی نیاز به بهبود کامل دارد


در مجموع فوتبال منیجر ۱۹ بهترین و تکامل یافته ترین سری است و به هر عاشق فوتبالی این بازی رو توصیه میکنم

نمره نهایی 9.5/10 ( عالی)
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
4,328
2,113


FAR CRY 1
بازی امتیاز خیلی بالایی داره ولی برای الان بدرد نمیخوره
بازی از نظر گرافیک ، شوتینگ ، گیم پلی ، داستان و کلا در همه زمینه برای الان بدرد نمیخوره
مراحلشم بعد یکم بازی به شدت تکراری میشه . دشمنان هم تکراری

اگه مثل من اولین بارتونه میخواین بازی کنین احتمالا خوشتون نمیاد ولی اگه زمان خودش بازی کرده باشید میتونین بازیو تحمل کنین

امتیاز من 5​
 

ce7en44

کاربر سایت
Mar 4, 2009
1,244
1,720
نام
مسلم
Valkyria Chronicles 4
521859-header.jpg

9/10
بعد از اتمام Valkyria Chronicles 4 تصمیم گرفتم که چند خطی در موردش بنویسم. از همون اولین لحظات شروع بازی موضوعی که کاملاً به چشم میاد تلاش بازی برای بازگشت ریشه های خودش و تکرار تجربه شماره اول هست که با حذف بعضی از سیستم های خوب و بدی که در شماره های دوم و سوم معرفی شده بودن خودش رو نشون میده. برای نمونه دیگه خبری از زمین های چند تکه و تکراری نسخه های PSP نیست و تمام ماموریت ها در زمین های بزرگ یکپارچه اتفاق میوفتن که مشخصاً با حذف این قابلیت، سیستم Deploy لحظه ای هم از بازی حذف شده و فراخوان نیروهای کمکی تا شروع نوبت بعدی اتفاق نمیوفته و دیگه نمیشه مثل سابق فقط با استفاده از کلاس دیده بان و Deploy لحظه ای یکی یکی پایگاه های دشمن رو فتح کرد. مورد بعدی سیستم لول آپ هست که مثل شماره اول شده و به جای اینکه روی HP، AP و غیره تمام سربازها اعمال بشه، روی کلاس سربازها اعمال میشه و برای ایجاد سربازهای ممتاز نیازی نیست که با تک تک سربازها بازی بشه و از طریق لول آپ کردن خیلی راحت میشه همه سربازهای یک کلاس رو ممتاز کرد. لول مورد نیاز برای رسیدن به درجه ممتازی هم کاهش محسوسی داشته و به لول 11 کاهش پیدا کرده که البته فرقی هم در میزان سختی بازی نداره چون تا رسیدن به این لول سربازهای دشمن هم افزایش کلاس پیدا کردن. علاوه بر این سیستم تغییر کلاس هم به کلی عوض شده و دیگه نمیشه کلاس سربازهای مورد علاقه رو تغییر داد و کلاس های ویژه و کلاس اضافی Fencer هم حذف شدن و در عوض کلاس بسیار کاربردی Grenadier یا خمپاره انداز اضافه شده که به تنهایی روند خیلی ماموریت ها رو عوض میکنه. از طرف دیگه به خاطر اینکه بازی مثل شماره های PSP با ضعف سخت افزاری مواجه نیست، تقریبا 90 درصد ماموریت های بازی داستانی هستن و دیگه خبری از ماموریت های فرعی شماره دوم نیست و تنوع ماموریت ها هم به شدت زیاد شده و ماموریت های عذاب آوری مثل اسکورت APC یا کشتن تمام دشمن ها به کلی حذف شدن. از اضافات جدید بازی کشتی سنتریون هست که نقش مهمی در خیلی از ماموریت ها داره ولی با این محدودیت هم مواجه هست که خیلی از امکاناتش فقط در محدوده تانک Hafen (یا همون کلود) قابل استفاده هستن که در این شماره به ندرت از جاش تکون داده میشه. میزان چالش ماموریت هم نسبت به شماره های قبلی بیشتر شده و تا آخر بازی هم همچنان چالش برانگیز هستن و هر لحظه ممکنه که از میانه ماموریت یه اتفاق غافلگیرانه رخ بده یا هدف ماموریت عوض بشه و اضافه شدن باس فایت های دشوار هم باعث شده که پیشروی در خیلی ماموریت ها تا حد زیادی سخت بشه و دستیابی به رتبه A و یا حتی هدف ماموریت بدون در اولویت قرار دادن حذف باس ها تقریباً غیرممکن بشه. روش های مختلفی برای اتمام ماموریت ها وجود داره و همیشه میشه روی هوش مصنوعی متوسط دشمنان یا شانس حساب باز کرد (که البته در مورد باس ها مصداق پیدا نمیکنه). همینطور Order های متنوعی هم به مرور آزاد میشن که در تغییر نتیجه ماموریت ها تاثیر بسیار زیادی دارن. مورد دیگه اینکه قابلیت سیو لحظه ای در طول ماموریت ها وجود داره که خودم شخصاً خیلی ازش استفاده کردم (تقریباً قبل از هر حرکتی:D) و کاملاً ضروری هست چون دشمنان با توجه به حرکات بازیکن استراتژی های متفاوتی رو اجرا میکنن و بعضی وقت ها لازم میشه که به عقب برگشت و روش انجام ماموریت رو به کلی تغییر داد. شاید تنها ایرادی که بشه به گیم پلی این شماره گرفت کمبود یه دیده بان فرز و چابک مثل آلیشیا، ریلا یا اِوان باشه که میتونست کمک زیادی در تسخیر پایگاه های دشمن بکنه.

Valkyria Chronicles 4_20180902094602-noscale.jpg

در بحث داستان، همچنان به حوادث جنگ جهانی دوم پرداخته میشه ولی اینبار بازیکن داستان رو از دید جبهه فدراسیون دنبال میکنه (که در شماره های قبلی نماد نیروهای متفقین بودن و اکثراً به صورت غیرمستقیم و از روش های سیاسی در حکومت گالیا دخالت میکردن) و موضوع اصلی داستان در مورد عملیات نهایی ارتش فدراسیون برای فتح پایتخت امپراطوری و پایان دادن به جنگ هست. داستان به آرامی به جلو میره و هیچ عجله ای برای معرفی شخصیت ها یا پیش بردن حوادث نداره و در جای مناسب و بعد از اینکه بازیکن به خوبی با اعضای ارتش فدراسیون آشنا شد، با معرفی نیروهای امپراطوری وارد فاز اصلی میشه و کم کم به اوج میرسه. برای طرفدارانی که از اول با این سری همراه بودن خیلی از حوادث بازی در ارتباط با داستان شماره های قبلی هستن که مثل تکه های یه پازل کنار هم چیده میشن (که با هر شماره هم این پازل کاملتر میشه) و دید جامعی از حوادث جنگ جهانی دوم ارائه میدن که از این نظر یه نکته بسیار مثبت به حساب میاد و اگه شماره پنجمی هم در کار باشه (که احتمالاً هست، با توجه به اینکه SEGA در زمینه ساخت بازی و تبلیغات تا جای ممکن صرفه جویی کرده و بازی هم به اندازه خودش فروش مناسبی داشته)، دلم میخواد که داستان رو از دید نیروهای امپراطوری نشون بده چون تاریخچه، نیروهای ویژه، مناسبات سیاسی، طبقات اجتماعی، شخصیت های جالب و قومیت های مختلف امپراطوری یکی از عوامل مهم جذابیت بازیهای این سری هستن و جمع شدن همشون در یک داستان واحد میتونه خیلی جالب باشه. بازی های سری همیشه با وجود ظاهر انیمه ای و درجه سنی +16 ـی که داشتن داستان جدی ای رو دنبال میکردن که خالی از حوادث تلخ و شیرین هم نبوده. این شماره هم همین روال رو ادامه داده ولی به جای اینکه مثل شماره های قبلی به موضوعاتی مثل نژادپرستی، وطن پرستی و غیره بپردازه، اینبار پا رو فراتر گذاشته و دست روی مسائلی مثل جنایات جنگی و مرگ اخلاقیات و انسانیت در خلال جنگ گذاشته. از قسمت های دیگه جالب بازی که از شماره سوم اضافه شد بخش Squad Story هست که باعث آشنایی بیشتر با سربازهای خودی و باز شدن پتانسیل های جدید برای اونا میشه و تا حدی احساس زنده بودن به سربازها میده.

در زمینه موسیقی و گرافیک سگا تا جایی که میتونسته صرفه جویی کرده (بخوانید گدابازی در آورده). موسیقی بازی خوبه و تقریباً تمام دیالوگ ها صداگذاری شدن ولی خیلی از ترک ها بازسازی شماره اول هستن. گرافیک بازی هم با وجود اینکه همون استیل خاص خودش رو حفظ کرده ولی انیمیشن ها تاریخ گذشته هستن و مطمئناً برای سال 2018 منساب نیستن.
 

Monster Hunter

کاربر سایت
Aug 3, 2014
410
353
نام
محمد
Distraint

نسخه اول این بازی رو چند وقت پیش شروع کردم که روی استیم و چند وقت بعدش روی GOG رایگان شده بود. بازی رو که شروع کردم فکر نمیکردم اینقدر تاثیر گذار و باحال باشه.
اتمسفر بازی خیلی عالیه و یجورایی atmospheric هست. داستان بازی واقعا خوب روایت شده و گرافیک دو بعدی بازی هم باحاله. خیلی چالش برانگیز نیست و حدود 3 الی 4 ساعت بیشتر وقتتونو نمیگیره
(سازنده این بازی یک نفر هست و تنهایی بازی رو ساخته که اهل فنلاند هست و اگه بازیساز مستقل هستید میتونید به سایت شخصیش سر بزنید و ازش الهام بگیرید، روی من تاثیر گذاشت قضیش)
داستان بازی از جایی شروع میشه که نقش یه مامور رو دارید که برای مصادره خونه های مردم میره تا بهشون فرم های لازم رو بده و بشون بگه چقدر وقت برای تخلیه دارن و قضایای بعدش ... که معنی کلمه distraint هم میشه مصادره اموال
حتما اگه وقت دارید تجربش کنید. لطفا پایرتش نکنید خیلی اثر با ارزشیه قیمتش هم به شدت پایینه و نسخه دومش هم منتشر شده که اونو هنوز بازی نکردم
نمره از 10 : 10
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند (کاربران: 0, مهمان: 1)

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟