نسخه آزمایشی xCloud معرفی شد : امکان تجربه Halo 5 , Gears 5 , Sea of Thieves بر روی اندروید

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
Annotation 2019-10-02 194455.jpg
درود بر همه ای دوستان
مایکروسافت در سال 2018 اعلام کرده بود که به کمک پروژه xCloud قصد دارد با تکیه بر فضای ابری، قابلیت استریم بازی را به اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها بیاورد. پروژه xCloud نام رمزی است که شرکت برای پلتفرم بازی مبتنی بر کلاد خود در نظر گرفته است و سرویسی تکمیلی برای Xbox One و کنسول‌های بازی پروژه Scarlett به شمار می‌رود

مایکروسافت به تازگی طی پستی در بلاگ رسمی خود اعلام کرده است که در ماه اکتبر، کاربران آمریکایی، انگلیسی و کره‌ای قادر خواهند بود با نسخه آزمایشی سرویس استریم بازی پروژه xCloud کار کنند. بر اساس اعلام این شرکت، به لحاظ نظری همه دستگاه‌های لمسی در هر شکل و اندازه‌ای می‌توانند از این سرویس برخوردار شوند اما در حال حاضر سرویس استریم بازی xCloud تنها روی محصولاتی اجرا می‌شود که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برند. به طور دقیق‌تر، کاربرانی می‌توانند این سرویس را روی دستگاه خود اجرا نمایند که دارای گوشی یا تبلتی مجهز به اندروید 6.0 یا پیشرفته‌تر باشند و در عین حال دستگاه‌شان از بلوتوث 4.0 و بالاتر پشتیبانی نماید. یک کنترلر بی‌سیم Xbox دارای بلوتوث هم این مجموعه را تکمیل خواهد کرد. به نظر می‌رسد ایده جدید تقریبا تمام کنترلرهایی را در بر می‌گیرد که از اواسط سال 2016 به بعد عرضه شده‌اند. طبیعتا مجهز بودن دستگاه به اتصال اینترنت (از طریق وای‌فای با باند 5 گیگاهرتز یا ارتباطات سلولار با سرعت دانلود 10 مگابیت در ثانیه) و نصب نسخه Preview اپلیکیشن Xbox Game Streaming را نیز باید به عنوان پیش‌نیاز اولیه راه‌اندازی این سرویس روی گوشی یا تبلت در نظر داشت. به این ترتیب کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس جدید به سادگی و بدون نیاز به کنسول Xbox، فعلا بخشی از بازی‌های این کنسول را در دستگاه اندرویدی خود اجرا کنند.

Annotation 2019-10-02 194614.jpg

کریم چاودری (Kareem Choudhry)، معاون بخش xCloud در مایکروسافت، در خصوص این سرویس می‌گوید: «اکنون می‌خواهیم که با ما بازی کنید و بازخورد خود را درباره پروژه xCloud به اشتراک بگذارید تا بتوانیم هفته به هفته آن را بهبود بخشیم. به ما بپیوندید، بازی سرگرم‌کننده‌ای داشته باشید، ماجراها و بازخوردهای خود را به اشتراک بگذارید و بخشی از این سفر باشید.»

البته مایکروسافت تصریح می‌کند که پروژه xCloud به منظور جایگزینی کنسول‌های بازی امروزی یا دستگاه‌های بازی در آینده طراحی نشده است. در واقع این سرویس، انتخاب تازه‌ای برای دوستداران بازی به حساب می‌آید که بدون نیاز به کنسول یا رایانه شخصی، تنها از طریق گوشی هوشمند خود، می‌توانند تجربه جدیدی از بازی ویدئویی داشته باشند و به بازیکنان حرفه‌ای سراسر جهان متصل شوند.

در حال حاضر کاربران می‌توانند با استفاده از سرویس xCloud بازی‌هایی از قبیل Halo 5: Guardians, Gears 5, Killer Instinct, Sea of Thieves را در سیستم‌عامل اندروید انجام دهند. با این حال، مایکروسافت وعده داده که به زودی بازی‌های دیگر Xbox را هم به این فهرست خواهد افزود
118693

مایکروسافت دو روش را برای استریم بازی روی دستگاه هوشمند معرفی کرده است. روش نخست، همان طور که اشاره شد، استریم بازی از طریق فضای ابری با استفاده از نسخه آزمایشی پروژه xCloud است، یعنی نگهداری و پردازش بازی روی سرورهای مایکروسافت انجام می‌گیرد و کاربر می‌تواند بازی‌های Xbox مورد علاقه خود را به طور مستقیم از سرور کلاد و روی گوشی یا تبلت اندرویدی اجرا کند. این سرویس به زودی فعال خواهد شد و علاقمندان کشورهای تحت پوشش می‌توانند اطلاعات خود را از طریق لینک در نظرگرفته شده تکمیل کنند و در صورتی که از سوی مایکروسافت انتخاب شوند، دعوت‌نامه برای آنها ارسال خواهد شد. دومین روش استریم بازی با استفاده از کنسول Xbox One است، به این ترتیب که کاربر می‌تواند برخی از بازی‌های Xbox One شامل بازی‌های Xbox Game Pass را که روی کنسول نصب شده‌اند، با استفاده از نسخه آزمایشی Xbox Console Streaming روی اسمارت‌فون یا تبلت اندرویدی خود اجرا کند. مایکروسافت هنوز این برنامه را فعال نکرده و وعده داده که به زودی آن را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.
هنوز اطلاعات کاملی درباره جزییات اجرای سرویس آزمایشی پروژه xCloud منتشر نشده است و کمپانی ردموندی تا کنون به بیان ملزومات پیش‌فرض برای این سیستم، از جمله دستگاه‌های پیشتیبانی‌کننده بسنده کرده است. نسخه پیش‌نمایش عمومی xCloud فعلا به طور رایگان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت

 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
چی رو من سفسطه میکنم ؟؟ گفتم چهار روز دیگه با پورت های بسته TLOU3 رو که شخصیت اصلیش گی هست میخوای بازی کنی ؟ یا میگن بیا بفرما چهار تا Strip کلاب برو تو GTA VI ؟ اول حرف من رو بفهم بعد هی بگو سفسطه
تو یکسری سایت ها که خیلی چک می‌کنی آنقدر علنی نگفتن تازه کی هست لفظ Queer ,به کار بردن که اونم متفاوته کاملا
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
تو یکسری سایت ها که خیلی چک می‌کنی آنقدر علنی نگفتن تازه کی هست لفظ Queer ,به کار بردن که اونم متفاوته کاملا
اها من دوباره زیاد به سایت ها سر زدم =)) خدا وکیلی گرفتی مارو یا خودت رو زدی به اون راه ؟! بگو اصلا داری با کی بحث میکنی =))
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,569
تو همه فروم ها و سایت ها کرک و پر همه ریخته از این قضیه بعد اینجا دارن ترول می کنن سره پلتفرم و انحصاری :))

واقعا متاسفم , حقمونه جهان سوم باشیم.
حالا جدا از بد و خوب قضیه چرا کرک و پرشون ریخته؟ مگه استادیا قبلا همین رو نداد؟ چی جدا دیدن که سر به بیابان گذاشتند؟
 

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
دوستانی فکر کنم باید یکم روشن سازی بشه ... چند وقتی هست که شرکتای صاحب نام تو کلاود مثل آمازون و مایکروسافت و گوگل میخوان سرورای کلاودشون رو به خاور میانه بیارن ...خب این یعنی چی ؟ یعنی این که اگه تحریم نشیم بدلیل نزدیک بودن دیتا سنتراشون به ایران شاید بتونیم تجربه ی بهتری از پلتفرم های گیم استریمینگ شون داشته باشیم ... حرکت اول رو هم مایکرو زده و دیتا سنتر / سرور پیشتازشو تو دبی زده ... بزودی هم امازون و گوگل هم تو عربستان و کویت دیتاسنترای پیشرفتشون رو افتتاح می کنند... خلاصه یکم میشه به اجرایی شدن این طرح تو ایرانم امیدداشت اگه آقایان وضعو از این که هست بدترش نکنند
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,569
دوستانی فکر کنم باید یکم روشن سازی بشه ... چند وقتی هست که شرکتای صاحب نام تو کلاود مثل آمازون و مایکروسافت و گوگل میخوان سرورای کلاودشون رو به خاور میانه بیارن ...خب این یعنی چی ؟ یعنی این که اگه تحریم نشیم بدلیل نزدیک بودن دیتا سنتراشون به ایران شاید بتونیم تجربه ی بهتری از پلتفرم های گیم استریمینگ شون داشته باشیم ... حرکت اول رو هم مایکرو زده و دیتا سنتر / سرور پیشتازشو تو دبی زده ... بزودی هم امازون و گوگل هم تو عربستان و کویت دیتاسنترای پیشرفتشون رو افتتاح می کنند...
و ما هیچ....و ما نگاه....
 

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
650
سه تا نکته میگم چون مشخصا شما داری میزنی صحرای کربلا

اولین نکته با این بدبختی و فلاکتی که تو مملکت ما هست مشخصا حضور تک تک ما به صورت جدی تو این فروم به نوعی (نمیخوام از واژه حماقت استفاده کنم) ولی خب دلیل منطقی خاصی نداره و به قول شما اول باید بریم دنبال طلب حقوق اولیه امون و ... ولی به هر دلیلی اینجا کنار هم جمع شدیم و درباره ویدیو گیم جدی تر نظر میدیم

دومین نکته این موج های فمنیستی و همجسنگرایی و ... هم باز چه ربطی به این بحث داره؟ یک زمانی هم کاور تمام بازیها باید یک مرد هیکلی قلدر میبود (ترجیحا با یک زخم روی صورت) که یک شاتگان هم دستش گرفته (بایوشاک اینفینیت) که اگر فمنیست و ... بده، این مورد هم بد بوده

نکته بعدی هم تمام پلتفرم هولدرها تایید کردند که حالا حالا ها استریم جای کنسولهای سنتی رو نمیگیره و این سخت افزارها ادامه داره و نگرانی ما برای نسل دهم (به صورت حداقلی) که میشه 2026 از الان یکم الکیه

و اما این "ما" که شما متوجه نشدی و شاید ایراد از من بوده که طولانی تر توضیح ندادم واضح هست. این ما میشه من و شمایی و اون بنده خداهای اروپایی و امریکایی که مخطاب بازیهایی مثل سایبرپانک و دلست و هیلو و Cod و ... بهتر بگم دنبال بازیهای AAA شصت دلاری هستیم. تو کامنت قبلی مختصر گفتم که حداقل از لحاظ کسی که نمیتونه به این سرویس دسترسی داشته باشه (که تو امریکاش هم زیاده بابت هزینه دیتا و ...) از جهتی میتونه هایپ برانگیز باشه که مخاطب های جدی صنعت گیم رو چندبرابر کنه!

کمپانی ای مثل CDRP بتونه با کمک استریم چشم انداز فروش مثلا 20 میلیونی سایبرپانک 2077 به سی میلیون ارتقا بده، 100% تو بازی اینده این کمپانی که برای من کنسول گیمر هم توسعه پیدا میکنه تاثیر میذاره.

میگم اگر کسی هستی که تو تاپیک بازیها نظر و خبر میذاری و کمی جدی تر هستی نسبت به کلیت دنیای گیم نمیتونی این بستری که برای گسترش اینستال بیس بازیهای AAA به وجود امده رو نادیده بگیری (حالا باز ترکیب سرویس استریم به همراه سرویس های اشتراکی که وحشتناک بحث رو عمیق میکنه)
شما لطف کن فایده های این استریم رو کنار مضراتش بگو تا من قانع بشم که به نفع منه گیمر هستش.
CDPR با اینکه DRM Free هست عالی میفروشه نیاز به استریم نداره اینا خودشون کمپین زدن Fckdrm بعد بیان از استریم حمایت کنن؟ویتچر 2 همین الانم میشه رو PC استریم کرد ولی CDPR فوکوس نمیکنه و براش مهم نیس ولی مایکروسافت چطور؟مایکروسافت رو ول کنی تا ته....... و به زور میخواد کل گیمینگ رو به سمت کلاود گیمینگ و فولی دیجیتال ببره.مثلا TMNT هشت ماه بعد عرضه از رو استیم حذف شد و همینطور دوتا از اسپایدرمن ها چون لایسینسشون تموم شده بود این اتفاق برای یکی از بازیای PS هم چند وقت پیش افتاد یا حتی بازیه lawbrakers که بازی تمام آنلاین بود و خیلیا چند هفته بعد خریدن بازی اعلام شد که سروراش بسته شده.ورشکستگیه هر کمپانی هر لحظه ممکنه اتفاق بیوفته و کسی نمیتونه منکر این حقیقت بشه به غیر از اینا یه چیزی به اسم Ownership هست که شما وقتی به یه چیزی پول میدی باید ماله شما باشه میتونه بری سایت europa.eu (قوانین قاره اروپا) در باره این موضوع مطالعه کنی تا بدونی چرا بازی سازا نسخه سال یه بازی رو تو اروپا با آخرین آپدیت و DLC رو دو دیسک میدن ولی نسخه NTSC رو ناقض روی یه دیسک که بقیشو باید دانلود کنی که تاریخ اون تا 2020 تموم میشه آیا این به دلیل اینه که اروپاییا اینترنت پر سرعت ندارن؟تو نسل شیش بازیا بدون باگ دیسکو میذاشتی تو کنسول بازی میکردی ولی الان به لطف گیمر های تو خالی نسل جدید بازی سازا بازیارو ناقض میدن تا گیمر به سروراشون وصل بشن و وقتی کمپانی از دور رفت بازیه شما هم به درد نمیخوره و دقیقا مثل اینکه بازیو قرض گرفتی از محتوای اصلی زدن و به اسم DLC به خورد گیمر دادن باز اکثریت حمایت کردنو صداشون در نیومد.هنوز یادمون نرفته اول نسل مایکرو میخواست کنسولاشو تمام آنلاین کنه که گیمرا گنگ بنگش کردن و منصرف شد. بالا رفتن هزینه ساخت بازیا بهونه ای بیش نیس چطور این همه بازی ساز ایندی یا بازیای AA خوب میفروشنو راضیم هستن مشکل اینجاست همه میخوان مثل CDPR.ND.RS. بفروشن سوال اینجاست آیا کیفیت کارشون هم یکیه؟ مزخرف ترین چیزی که تو این چند وقت اخیر میشنوم این جملس:"کلاود گیمینگ آینده ی صنعت گیم" آینده ای که شما صاحب هیچ چیز نیستی و فقط تماشا کننده ای.
 
آخرین ویرایش:

Tolkien

Glory Glory Man United
کاربر سایت
Jun 16, 2015
2,930
نام
مرتضی
شما لطف کن فایده های این استریم رو کنار مضراتش بگو تا من قانع بشم که به نفع منه گیمر هستش.
CDPR با اینکه DRM Free هست عالی میفروشه نیاز به استریم نداره اینا خودشون کمپین زدم Fckdrm بعد بیان از استریم حمایت کنن؟ویتچر 2 همین الانم میشه رو PC استریم کرد ولی CDPR فوکوس نمیکنه و براش مهم نیس ولی مایکروسافت چطور؟مایکروسافت رو ول کنی تا ته....... و به زور میخواد کل گیمینگ رو به سمت کلاود گیمینگ و فولی دیجیتال ببره.مثلا TMNT هشت ماه بعد عرضه از رو استیم حذف شد و همینطور دوتا از اسپایدرمن ها چون لایسینسشون تموم شده بود این اتفاق برای یکی از بازیای PS هم چند وقت پیش افتاد یا حتی بازیه lawbrakers که بازی تمام آنلاین بود و خیلیا چند هفته بعد خریدن بازی اعلام شد که سروراش بسته شده.ورشکستگیه هر کمپانی هر لحظه ممکنه اتفاق بیوفته و کسی نمیتونه منکر این حقیقت بشه به غیر از اینا یه چیزی به اسم Ownership که شما وقتی به چیزی پول میدی باید ماله شما باشه میتونه بری سایت europa.eu در باره این موضوع مطالعه کنی تا بدونی چرا بازی سازا نسخه سال یه بازی رو تو اروپا با آخرین آپدیت و DLC رو دو دیسک میدن ولی نسخه NTSC رو ناقض روی یه دیسک که بقیشو باید دانلود کنی که تاریخ اون تا 2020 تموم میشه آیا این به دلیل اینه که اروپاییا اینترنت پر سرعت ندارن؟تو نسل شیش بازیا بدون باگ دیسکو میذاشتی تو کنسول بازی میکردی ولی الان به لطف گیمر تو خالی نسل جدید بازی سازا بازیارو ناقض میدن تا گیمر به سروراشون وصل بشن و وقتی کمپانی از دور رفت بازیه شما هم به درد نمیخوره و دقیقا مثل اینکه بازیو قرض گرفتی از محتوای اصلی زدن و به اسم DLC به خورد گیمر دادن باز اکثریت حمایت کردنو صداشون در نیومد.بالا رفتن هزینه ساخت بازیا بهونه ای بیش نیس چطور این همه بازی ساز ایندی یا بازیای AA خوب میفروشنو راضیم هستن مشکل اینجاست همه میخوان مثل CDPR.ND.RS. بفروشن سوال اینجاست آیا کیفیت کارشون هم یکیه؟ مزخرف ترین چیزی که تو این چند وقت اخیر میشنوم این جملس:"کلاود گیمینگ آینده ی صنعت گیم" آینده ای که شما صاحب هیچ چیز نیستی و فقط تما کننده ای.
البته ، درست میگی " مزخرفه " ولی متاسفانه تو این زمونه چیزای مزخرف خیلی سریع رشد می کنن و به مین استریم تبدیل میشن ... البته که مایکرو چندبار توضیح داده که گیم استریمینگ تا 10 سال بعد هم جریان اصلی نخواهد بود ولی یه روز این اتفاق میفته و امثال سی دی پراچکت رد چه بخوان و چه نخوان درگیر بازی این نوع از اجرای بازی میشن...
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
شما لطف کن فایده های این استریم رو کنار مضراتش بگو تا من قانع بشم که به نفع منه گیمر هستش.
CDPR با اینکه DRM Free هست عالی میفروشه نیاز به استریم نداره اینا خودشون کمپین زدم Fckdrm بعد بیان از استریم حمایت کنن؟ویتچر 2 همین الانم میشه رو PC استریم کرد ولی CDPR فوکوس نمیکنه و براش مهم نیس ولی مایکروسافت چطور؟مایکروسافت رو ول کنی تا ته....... و به زور میخواد کل گیمینگ رو به سمت کلاود گیمینگ و فولی دیجیتال ببره.مثلا TMNT هشت ماه بعد عرضه از رو استیم حذف شد و همینطور دوتا از اسپایدرمن ها چون لایسینسشون تموم شده بود این اتفاق برای یکی از بازیای PS هم چند وقت پیش افتاد یا حتی بازیه lawbrakers که بازی تمام آنلاین بود و خیلیا چند هفته بعد خریدن بازی اعلام شد که سروراش بسته شده.ورشکستگیه هر کمپانی هر لحظه ممکنه اتفاق بیوفته و کسی نمیتونه منکر این حقیقت بشه به غیر از اینا یه چیزی به اسم Ownership هست که شما وقتی به یه چیزی پول میدی باید ماله شما باشه میتونه بری سایت europa.eu (قوانین قاره اروپا) در باره این موضوع مطالعه کنی تا بدونی چرا بازی سازا نسخه سال یه بازی رو تو اروپا با آخرین آپدیت و DLC رو دو دیسک میدن ولی نسخه NTSC رو ناقض روی یه دیسک که بقیشو باید دانلود کنی که تاریخ اون تا 2020 تموم میشه آیا این به دلیل اینه که اروپاییا اینترنت پر سرعت ندارن؟تو نسل شیش بازیا بدون باگ دیسکو میذاشتی تو کنسول بازی میکردی ولی الان به لطف گیمر های تو خالی نسل جدید بازی سازا بازیارو ناقض میدن تا گیمر به سروراشون وصل بشن و وقتی کمپانی از دور رفت بازیه شما هم به درد نمیخوره و دقیقا مثل اینکه بازیو قرض گرفتی از محتوای اصلی زدن و به اسم DLC به خورد گیمر دادن باز اکثریت حمایت کردنو صداشون در نیومد.هنوز یادمون نرفته اول نسل مایکرو میخواست کنسولاشو تمام آنلاین کنه که گیمرا گنگ بنگش کردن و منصرف شد. بالا رفتن هزینه ساخت بازیا بهونه ای بیش نیس چطور این همه بازی ساز ایندی یا بازیای AA خوب میفروشنو راضیم هستن مشکل اینجاست همه میخوان مثل CDPR.ND.RS. بفروشن سوال اینجاست آیا کیفیت کارشون هم یکیه؟ مزخرف ترین چیزی که تو این چند وقت اخیر میشنوم این جملس:"کلاود گیمینگ آینده ی صنعت گیم" آینده ای که شما صاحب هیچ چیز نیستی و فقط تماشا کننده ای.

اول دوتا نکته بگم که بیشتر نظر شما روی مالکیت هست که درسته (که البته اخر بهش میرسم) و دوم CDRP یک مثال بود چون صرفا محبوب/پرفروش هست وگرنه حتی میشه FIFA هم مثال زد.

نکته ای که من بیشتر درباره قدرت استریم بازیهای بزرگ بهش علاقه مند هستند و گفتم میتونه حداقل برای یک گیمر ایرانی کمی هایپ برانگیز باشه گسترده تر شدن بازار ویدیو گیم در ابعاد مختلف هست. میلیون ها میلیون نفری که قبلا به واسطه محدودیت ها و مسائل مختلف سمت کنسول نمیرفتند الان با ساخت یک اکانت به صورت 5 دقیقه ای میتونند به عنوان مثال هیلوی جدید رو تجربه کنند. یک اثر بزرگ جریان اصلی ویدیو گیم به جای بازیهای شت موبایلی و منظور اصلا بحث ورشکستی کمپانی های بازیسازی نبود! نه بحث گسترده تر، big hit تر شدن هست.

نمیدونم چه طوری مثال بزنم ولی spiderman اینسومنیاک گیمز در سه روز ابتدایی عرضه 3.3 میلیون نسخه بفروش رفته که در 60 دلار قیمت استاندارد بازی ضرب کنیم (باتوجه به کمتر و بیشتر بودن قیمت بازی در کشورهای مختلف و باندل ها) میشه حدود 198 میلیون دلار درمدزایی داشته ولی فیلم اسپایدرمن هوم کامینگ مارول و سونی در افتتاحیه 120 میلیون دلار درامدزایی داشته که با میانگین قیمت بلیط 10 دلاری میشه حدود 12 میلیون مخاطب! از لحاظ مالی ویدیو گیم در ابتدا موفق تر بوده ولی از لحاظ مخاطب فیلم چندین برابر جلوتر هست و دقت کن اسپایدرمن اینسومنیاک گیمز رکورد تاریخ کل استدیوهای فرست پارتی سونی رو در سی سال اخیر شکسته! یعنی بهترین دستاورد سونی در جذب مخاطب اولیه یک بازی فرست پارتی ده میلیون نفر عقب تر از یک فیلم سوپرهیرویی هست که حتی جزه پرفروشترینهای ژانر خودش هم انچنان حساب نمیشه!! و اینم اضافه کنم این امار فروش های سونی این نسل میده و همه کلی کف و خون قاطی میکنند، مایکروسافت 15 سال پیش بهشون رسیده بود و تو یک 24 ساعت هیلو ش 2.4 میلیون نسخه بفروش میرفته. یعنی این سیب جنگ کنسولی چرخیده و چرخیده از اخر سونی به دستاورد 15 سال پیش مایکروسافت رسیده و عملا یک پیشرفت چند پله ای میبینیم!
در بند بالا اشاره کردم صرفا بنددرامدزایی نیست، بحث اینکه اینسومنیاک با استریم و سرویس های مشابه فرصت اینو داره برای میلیون ها میلیون ادم بیشتر قصه تعریف کنه، با استریم ده ها میلیون نفر بیشتر میتونند دنبال داستان و دنیای سایبرپانک 2077 رو دریابند. این فرصت فرضی وجود داره که بازیها نقش بیشتری در پاپ کالچر داشته باشند.

و درباره مالکیت هم این بحث به خیلی قبل تر از شکل گیری سرویس های اشتراکی و استریم برمیگرده و اصلش به خرید بازیهای به صورت دیجیتالی هست که این بحث ها خیلی داغ بود (زمانی که سهم فروش بازیهای دیجیتالی 10% از کل هم نمیشد) ولی خب الان 2K امار میده در هفته اول 5 میلیون نسخه بردرلندز 3 به فروش رفته که 70% به صورت دیجیتالی بوده و دست واسطه ها حذف شده!!! و شما به مایکروسافت اشاره کردی، گیمرها دهن مایکروسافت رو سرویس کردند بابت همیشه انلاین بودند ولی همون افراد رفتند تمام بازیهاشون رو دیجیتالی خریدند و 24 ساعتی پای فورتنایت انلاین نشستند. الان دیر وقته ولی حتما براتون یک لینک میفرستم که میزان دسترسی ملت امریکا به اینترنت خونگی از سال 2014 تا الان که این امارهای فروش دیجیتالی مطرح میشه هیچ تغییر خاصی نکرده. مایکروسافت درست میگفت ولی نحوه بیانش اشتباه بود.


پ ن: اعداد و ارقام ممکنه بالا و پایین باشن یکم و چون دیروقت هست نشد انچنان دقیق بنویسم ولی خب اصل مطلب رو بیان میکنه
 
آخرین ویرایش:

OceanSky

Kindred Blades
کاربر سایت
Aug 8, 2018
650
قطع دسترسی به مدت 1 روز به دلیل احمق خطاب کردن خریداران محتوای دیجیتالی
نکته ای که من بیشتر درباره قدرت استریم بازیهای بزرگ بهش علاقه مند هستند و گفتم میتونه حداقل برای یک گیمر ایرانی کمی هایپ برانگیز باشه گسترده تر شدن بازار ویدیو گیم در ابعاد مختلف هست. میلیون ها میلیون نفری که قبلا به واسطه محدودیت ها و مسائل مختلف سمت کنسول نمیرفتند الان با ساخت یک اکانت به صورت 5 دقیقه ای میتونند به عنوان مثال هیلوی جدید رو تجربه کنند. یک اثر بزرگ جریان اصلی ویدیو گیم به جای بازیهای شت موبایلی و منظور اصلا بحث ورشکستی کمپانی های بازیسازی نبود! نه بحث گسترده تر، big hit تر شدن هست.
یجوری میگی "میلیون ها میلیون نفری که قبلا به واسطه محدودیت ها و مسائل مختلف سمت کنسول نمیرفتند" انگار نسل های پیش همه کمپانی ها بازیسازا ضرر کردن بالاتر هم گفتم مشکل کمپانی هایی مثل EA UBI ماکروسافت حریص بودن اونهاست و به حقشون قانع نیستن شما برو تاپیک امتیازات Ghost recon پست آخر احمد رو ببین تا بلکه شاید درک درستی پیدا کردی.نمیدونم چرا باید یه حرف رو چندبار تکرار کرد چطور SONY.RS. CDPR و چندتا کمپانی دیگه نمیاین دنبال مشتری بلکه مشتری میره دنبال اونا و شاهد فروش میلیونی شونم هستیم ولی ما بقی باید خودشونو به هزار در بزنن تا فرجی شه ده سال پیش درباره موبایل هم همینو میگفتن Big Heat بشه الانم همه به موبایل دسترسی دارن و همه بازی هاشون Microtransaction و Pay2win هستن بعد ده سال تازه داری به بازیای موبایلی میگی شتی ده سال بعدم تازه میفهمی چی شده الانم میدونی ولی خب از روز تولدت یه برچست اکس باکس فن بوی زدی رو پیشونیت مجبوری برای اینکه کم نیاری ماکرو هر قدمتی ورداشت با هزار بهونه ازش طرفداری کنی.
نمیدونم چه طوری مثال بزنم ولی spiderman اینسومنیاک گیمز در سه روز ابتدایی عرضه 3.3 میلیون نسخه بفروش رفته که در 60 دلار قیمت استاندارد بازی ضرب کنیم (باتوجه به کمتر و بیشتر بودن قیمت بازی در کشورهای مختلف و باندل ها) میشه حدود 198 میلیون دلار درمدزایی داشته ولی فیلم اسپایدرمن هوم کامینگ مارول و سونی در افتتاحیه 120 میلیون دلار درامدزایی داشته که با میانگین قیمت بلیط 10 دلاری میشه حدود 12 میلیون مخاطب! از لحاظ مالی ویدیو گیم در ابتدا موفق تر بوده ولی از لحاظ مخاطب فیلم چندین برابر جلوتر هست و دقت کن اسپایدرمن اینسومنیاک گیمز رکورد تاریخ کل استدیوهای فرست پارتی سونی رو در سی سال اخیر شکسته! یعنی بهترین دستاورد سونی در جذب مخاطب اولیه یک بازی فرست پارتی ده میلیون نفر عقب تر از یک فیلم سوپرهیرویی هست که حتی جزه پرفروشترینهای ژانر خودش هم انچنان حساب نمیشه!! و اینم اضافه کنم این امار فروش های سونی این نسل میده و همه کلی کف و خون قاطی میکنند، مایکروسافت 15 سال پیش بهشون رسیده بود و تو یک 24 ساعت هیلو ش 2.4 میلیون نسخه بفروش میرفته. یعنی این سیب جنگ کنسولی چرخیده و چرخیده از اخر سونی به دستاورد 15 سال پیش مایکروسافت رسیده و عملا یک پیشرفت چند پله ای میبینیم!
مقایسه صنعت گیم با فیلم اشتباه محضه اگه فکر میکنی روزی صنعت گیم مثل صنعت فیلم سازی میشه کاملا در اشتباهی اینکه مردم چرا فیلم میبینن ریشه روانشناسی داره که گیم بازی کردن مثل فیلم دیدن برای 80 درصد مخاطب های سینما جالب نیست و روزی که صنعت گیم به فروش سینما برسه سینما فروشش باز ده برابر بیشتر میشه.حداکثر صنعت گیم همینه سینما و گیم هردوش جزئی از سرگرمی هستن نمیشه انتظار داشت که درآمد تفریحات از نیاز های اولیه آدما بیشتر باشه.ماکروسافتی که 15 سال پیش halo ساخت با ماکروسافت امروز یکی نیست 15 سال پیش خودم اکس باکس ارجینال داشتم و هنوزم دارمش(اولین گیمام هم POP:SOT.PES4.HALO2.Max Payne بودن) اون موقع فکر نکنم میدونستی اکس باکس(به چیزی که من 10/15 سال پیش رسیدم تازه رسیدی) چیه سیاست های ماکرو(یوبی و....) خیلی فرق کرده با قبلنا و منم دنبال بازیا و شرکتایی میرم که سیاستشون با علایقم جوره و به مشتری احترام گذشته بشه. درباره فروش Halo بگم که مهم اینه بازیات همیشه خوب بفروشن مثل راکستار سونی ناتی داگ یبار بازیشون خیلی خوب گرفت دلیل به این نیست که راه امروز سونی رو 15 سال پیش رفتن واسم جالبه خودت میگی Halo یا Gears پونوزده سال پیش.مجیدجان آیا ماکروسافت امروز ماکروسافت 15 پیش هستش؟
درباره مالکیت هم این بحث به خیلی قبل تر از شکل گیری سرویس های اشتراکی و استریم برمیگرده و اصلش به خرید بازیهای به صورت دیجیتالی هست که این بحث ها خیلی داغ بود (زمانی که سهم فروش بازیهای دیجیتالی 10% از کل هم نمیشد) ولی خب الان 2K امار میده در هفته اول 5 میلیون نسخه بردرلندز 3 به فروش رفته که 70% به صورت دیجیتالی بوده و دست واسطه ها حذف شده!!! و شما به مایکروسافت اشاره کردی، گیمرها دهن مایکروسافت رو سرویس کردند بابت همیشه انلاین بودند ولی همون افراد رفتند تمام بازیهاشون رو دیجیتالی خریدند و 24 ساعتی پای فورتنایت انلاین نشستند. الان دیر وقته ولی حتما براتون یک لینک میفرستم که میزان دسترسی ملت امریکا به اینترنت خونگی از سال 2014 تا الان که این امارهای فروش دیجیتالی مطرح میشه هیچ تغییر خاصی نکرده. مایکروسافت درست میگفت ولی نحوه بیانش اشتباه بود.
متأسفانه ترو خشک باهم میسوزن ماهم مجبوریم مثل همیشه به ساز اکثریت احمق برقصیم.بله برای مثال کسایی که بازی RDR2 رو دیجیتالی خریده بودن بازیشون داونگرید شد برای یه مدت بخاطر آپدیتای جدید ولی اونایی که فیزیکی خریده بودن میتونستن بدون آپدیت با گرافیک بهتر بازی کنن.اون 5 میلیون احمق آیا اینو میدونن که فقط لایسینس بازی رو دارن نه خودشو؟اگه دیجیتال و کلاود یه آپشن اضافی باشن در کنار روش سنتی من و همون 30 درصد مشکلی نخواهیم داشت ولی ماکرو و شرکتایی که بهتر از من میشناسیشون میخوان به زور پوش کنن پلیر رو به سمت چیزی که خودشون میخوان و همونطور که فکر میکردن DRM جلوی پایرت رو میگیره و نگرفت همینطورم کلاود باعث بیشتر شدن پلیر نخواهد شد.طرفداری از این موضوع دو دلیل بیشتر نداره یا سهامدار شرکتای ذکر شده هستی یا بدلیل فن بوی بودن داری از این شرکتا طرفداری میکنی.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
تو یکسری سایت ها که خیلی چک می‌کنی آنقدر علنی نگفتن تازه کی هست لفظ Queer ,به کار بردن که اونم متفاوته کاملا
داداش چرا نمی‌گیری ، میگه اون وزارت ارتباطات وقتی ببینه بازی ها شامل مواردی مثل گ،ی و س،ک،س و اینها باشه ، جوری پاش رو میزاره روی گلوی اینترنت که شما با اون صفحه ناخوشایند که باهاش بزرگ شدیم مواجه میشی
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
مقایسه مع الفارق هست نسل قبل ماکروسافت سیاست و استودیو های خوبی داشت و هیلو هم رقیب آنچنانی نداشت تا. اینکه Cod با MW آمد جلو و رقابت به کلی تغییر کرد
بعد هم صنعت سینما بسیار ریشه دار و قدیمیه صنعت بازی نوپاس و هیچوقت هم نمی‌رسه به سینما اینکه بیای فروش فیلم اسپایدرمن با بازیش مقایسه کنی بعد بگی آره سونی تازه کاری نکرده این نسل ورق چرخیده دیگه این نسل سونی فن عظیم و فروش عالی میکنه
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
مقایسه مع الفارق هست نسل قبل ماکروسافت سیاست و استودیو های خوبی داشت و هیلو هم رقیب آنچنانی نداشت تا. اینکه Cod با MW آمد جلو و رقابت به کلی تغییر کرد
بعد هم صنعت سینما بسیار ریشه دار و قدیمیه صنعت بازی نوپاس و هیچوقت هم نمی‌رسه به سینما اینکه بیای فروش فیلم اسپایدرمن با بازیش مقایسه کنی بعد بگی آره سونی تازه کاری نکرده این نسل ورق چرخیده دیگه این نسل سونی فن عظیم و فروش عالی میکنه
میدونستی صنعت گیمینگ سر جمع از تمام سرگرمی های جهان شامل سینما موزیک سریال کتاب و غیره بیشتر ارزش داره ؟
 

mohsenebrahimi

کاربر سایت
Apr 5, 2019
2,324
نام
محسن
میدونستی صنعت گیمینگ سر جمع از تمام سرگرمی های جهان شامل سینما موزیک سریال کتاب و غیره بیشتر ارزش داره ؟
من داشتم اون حرف علی می‌گفتم که میگه آره بازی اسپایدرمن آنقدر فروخته ولی فیلمش آنقدر پس کار خاصی نکرده
 

shayan720

Ceiling Gazing
کاربر سایت
May 23, 2010
555
نام
شایان
میدونستی صنعت گیمینگ سر جمع از تمام سرگرمی های جهان شامل سینما موزیک سریال کتاب و غیره بیشتر ارزش داره ؟
سلام
منبعی هم برای این حرفتون دارین؟ یعنی صنعت فیلم و تلویزیون و موسیقی جمعا به صنعت بازی نمیرسند؟
 
  • Like
Reactions: mohsenebrahimi

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر