PlayStation Death Stranding

y062651_.png

بررسی بازی Death Stranding



Death Stranding یک بازی اکشن سوم شخص با تاکید بر ارتباطات ، توسط KOJIMA PRODUCTIONS توسعه داده شده و بصورت انحصاری توسط Sony Interactive Entertainment برای PS4 منتشر خواهد شد . این اولین بازی توسط Hideo Kojima می باشد که پس از انحلال Kojima Productions در سال 2015 به عنوان شرکت تابعه Konami و اصلاح آن به عنوان یک استودیوی مستقل در E3 2016 برای سونی اعلام شد .
هیدئو کوجیما اعلام کرد : DS از تعریف سنتی اکشن و نقش آفرینی که در بازیهای دیگر قابل مشاهده است پا را فراتر خواهد گذاشت ، " با Death Stranding می خواهم گام بعدی ، آینده بازی را طوری با گیم پلی و داستان سرایی شکل دهم که فراتر از فرمت های این ژانر است " ، این موضوع ثابت می کند Death Stranding قطعا عنوانی جاه طلبانه است و مانند هر چیزی که توسط کوجیما خلق شده ، قبلا انجام نشده است . همچنین در نمایشگاه TGS 2016 اعلام شد DS یک بازی جهان باز با عناصر آنلاین خواهد بود .

Kojima Productions در حال کار با Guerilla Games در زمینه توسعه Death Stranding است ، بازی از موتور بسیار قدرتمند DECIMA بهره میبرد ، همه چیزهایی که ما تاکنون در تریلر دیده ایم ، مستقیم بر روی PS4 PRO اجرا شده است .
f449175_.png
داستان بازی در آینده‌‌ای جریان دارد که اتفاقی هولناک کشور آمریکا را به بخش‌های مختلف تقسیم کرده ، در بخشی از تریلر نقشه‌ای را می‌بینیم که ظاهراً آمریکا را پس از تجزیه نشان می‌دهد . در بالای نقشه نیز کلمه ی Bridges دیده می‌شود که احتمالاً به جایی اشاره داشته که سم برای آن کار می‌کند .
در اوایل تریلر می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا وضعیت سلامتی خوبی ندارد و روی تختی مخصوص بیماران در داخل اتاق دراز کشیده است. او از سم می‌خواهد که به آن‌ها برای بازسازی آمریکا کند . این اتفاق یا خاطره ای از گذشته بوده یا یکی از اولین اتفاقاتی خواهد بود که پس از شروع بازی شاهدش هستیم .
سم به طور حتم تنها آدم مهمیه که در کاخ سفید ، به او برای نجات بشر نیاز مبرم دارند ، در بخشی از تریلر می‌بینیم که یک پلاک را در دست گرفته و چندین سکانس جنگی عجیب و زیبا نیز وجود دارد . دیگر نکته مهم تریلر، اشاره به شهری با نام اج نات بود که احتمالاً یکی از مکان‌های بسیار مهم در آینده ی آخرالزمانی Death Stranding محسوب می‌شود .
یک گروه تروریستی با نام هومو دیمن وجود دارد ، که ظاهراً شخصیت‌های منفی که تاکنون با آن‌ها دیدار داشتیم ، از اعضای آن بوده‌اند ، دیگر دشمن سم در طول داستان ، هیولاهای نامرئی با نام بی تی ها هستند که اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم . تنها چیزی که می‌دانیم این است که باعث بارش باران مرگباری می شوند .
در تریلر سم با اتصال کودک به خود ، طی فرآیند ناخوشایندی ، بنظر میتواند با بعد دیگر اتصال پیدا کند .

m672811_.png
شخصی‌سازی بخشی مهم از گیم‌پلی Death Stranding خواهد بود ، مسیریابی در محیط‌ها بخش عمده‌ای از تجربه بازی را شامل می‌شود و بازیکن می‌تواند از آیتم‌های مختلفی مانند نردبان ، قلاب برای صخره نوردی و تبر یخ نوردی استفاده کند ، همچنین به نظر می‌رسد بازیکن در مسیریابی آزادی عمل داشته و می‌تواند برای عبور از موانع سر راه ، به دلخواه از گزینه‌های مختلف استفاده کند . برای مسیرهای طولانی ، میتوان از وسایل نقلیه برای طی کردن مسیرها استفاده نمود .
در تریلر سم از یک نوع موتور پیشرفته با نورهای درخشان آبی استفاده می کند ، وسایل نقلیه دیگری نیز در تریلر مشاهده شد ، سم احتمالاً می‌تواند از انواع وسیله‌ها برای تسریع در حرکت استفاده کند .

مبارزات بازی کمی دور از انتظار و مقداری عجیب بود ، بنظر بهترین گزینه بازیکن در هنگام مواجهه با نیروهای دشمن فرار کردن است و برای شرایط خاص نیز تعدادی مکانیزم مبارزه تن به تن در نظر گرفته شده است . همچنین در یکی از صحنه‌های مبارزه ، سم از یک کیف دستی به عنوان سلاح خود استفاده کرد . با توجه به این موضوع ، احتمالاً بازیکن می‌تواند با تعامل با محیط و استفاده از آیتم‌های مختلف برای صدمه زدن به دشمنان خود بهره ببرد .

لیست سلاح‌های بازیکن در بخشی از تریلر شامل اسلحه گرم می‌شد ، حتی برای مدت کوتاهی نیز شاهد تیراندازی بودیم . به نظر نمی‌رسد که درگیری‌های مسلحانه اهمیت بالایی در بازی داشته باشد و احتمالاً در برخی از مراحل بازیکن مجبور به استفاده از سلاح‌های گرم خواهد شد . اگر هم اجباری در کار نباشد ، استفاده از اسلحه احتمالاً برای موارد بسیار خاص در نظر گرفته شده است .

سیستم ردیابی که در تریلر شاهدش بودیم ، می‌تواند با ارسال نوعی موج سونار ، تصویری از آیتم‌ها و به طور کلی اشیا ارزشمند قرار گرفته در محیط اطراف را نشان دهد . دیگر ویژگی سیستم ردیابی ، نشان دادن ردپای یک نوع موجود شکارچی و نامرئی بود که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شد .

در بخش‌هایی از تریلر کوله پشتی سم صداهایی تولید می‌کرد ، ظاهراً این صداها برای یک نوع سیستم هشدار دهنده بود که لباس سم به آن‌ مجهز است .

سونی پس از انتشار تریلر تایید کرد این بازی دارای حالت آنلاین Travelers خواهد بود که به بازیکن اجازه می‌دهد تا مسیرهای طی شده ، تجهیزات و مناطق امن خود را با دیگران به اشتراک بگذارد ، در بازی چیزی به نام «مرگ» وجود ندارد و پس از دست دادن جان خود تنها باید برای بازگشت از آن طرف (Other Side) تلاش کنید .

دستبندهای سم به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4

نسخه های مختلف بازی

تمامی آیتم‌های پیش خرید ، با پیشرفت‌های بازیکن در طول بازی در دسترس هستند .

g919890_.jpg


d073241_.jpg


w4981_.jpg




73hy_placeholder23.png

تریلر سوم :

wly3_main_04.png
تحلیل تریلر سوم :
اولین چیزی که ما در تریلر میبینم یک پوشش گیاهیست که به سرعت در حال رشد و مرگ است ! ، نورمن که ما آن را در بازی به نام سم میشناسیم مسیری که جهان طی کرده را توضیح میدهد ، انفجاری که زمان ، فضا و زندگی را به همان اندازه که ما از آن اطلاع داریم شرح میدهد ، تئوری بیگ بنگ ، ولی در کلماتش به یک انفجار دیگر ( انفجاری که آخرین ماست) ، که ماهیت نامشخصی دارد اشاره میکند . این انفجار منظور جنگ هسته ای نیست ، کلیت بازی شبیه به اثر نئون گونزیس می باشد ، دنیایی که در معرض نابسامانی و فاجعه زیست محیطی قرار گرفته است ، میتوان مثالی آورد ؛ جهان ساختگی Evangelion که خدایانی دارد با نهادهای عظیم ، که قادر به اشکال مختلف ویرانی مانند سلاح هسته ای هستند . این موجودات اغلب برای ترور و یا سایر بلایای طبیعی طراحی و تفسیر می شوند . اما اکنون ما از خودمان جلوتر هستیم !
سم و دو مرد بی نام در یک حادثه ، زخمی بیدار میشوند ، بر روی شلوار سم نامی به چشم میخورد که ممکن است مربوط به یک سازمان یا نقش او باشد ، یا یک حامی ، آن دو نفر به عنوان گروه خلبانی "CORPSE DISPOSAL TEAM 6" شناخته می شوند که ممکن است توضیح دهد آنها چه کارهایی را با جسدی که جمجمه زرد دارد انجام می دهند . ما از تریلر قبل متوجه شدیم مدس رهبری تیمی از جنگجویان جنگ جهانی دوم رو بر عهده دارد ، کسی یا چیزی که قادر به جان بخشیدن بدن بی جان آنها می باشد . ولی هدف آنها هنوز مشخص نیست .


زمانی که مرد تلاش میکند همکارش را از زیر ماشین بیرون بکشد ، آنچه که میتوانیم از گیم پلی انتظار داشته باشیم را مشاهده خواهیم کرد ؛ هشدار ربات در زمانی که خطر (موجودات نفتی ! ) نزدیک شماست ، چیزی که جالب است در این مورد ، این روبات نیس که متوجه موجودات می شود ، کودک آنها را شناسایی میکند ، زمانی که کودک را رها میکند ، روبات غیر فعال میشود ! و قدرتش را از دست میدهد ، دستبندها به عنوان نوار سلامتی از آبی به زرد و از زرد به قرمز تغییر رنگ میدهند مانند نوار نورانی DS4 ، ماهیتی که تا الان شرح داده ام فقط قسمتی کوچک از یک راز بزرگتر است .


ایده ی موجودات نامریی بنظر ساده است ، در اینجا بجای بی حرکت ماندن ، خود را درگیر اتفاقات می کنند ، گودال نفت توسط یک شخصیت شناور کنترل می شود ، تلاش برای بدست آوردن شخصیت مجروح ، درحال حاضر ما میدانیم آنها می خواهند مردم زنده بمانند ، پس از مرگ ، شخصیت را رها می کنند .
در این مرحله تریلر شکل کلاسیک مرموز به خود میگیرد ،
حرکات دست و اشاره ای که آن شخص مرموز انجام میدهد با حرکات مدس در تریلر اول یکسان است ، لباس او بسیار شبیه به Chico در MGSV مییاشد . و بنظر می آید او نسخه ی پیشرفته تر روبات را در اختیار دارد .


زمانی که موجودات برای مقابله می آیند ، میبینیم که او نوزاد را به سم منتقل میکند ، و به او میفهماند قبل از تلاش برای کشتن خود ، آن را اجرا کند ! ، در مورد این صحنه یک چیز جلبه توجه میکند ، همه چیز جز سم در هوا شناور است ! . در اوج تریلر ، با موجودی عظیم مانند مارینت ، سم مواجه میشود ، که سیم یا طنابهایی از او آویزانه ، پس از انفجار بنظر می آید سم به سوی دیگری هدایت میشود ، اینجاست که ایده ی جنگ هسته ای ، با فاجعه ی از هم گسیخته شدن واقعیتهای ما شکل میگیرد ، و در بسیاری از داستانها محبوبیت دارد .

در زیر آب ما یک خالکوبی بر روی دست راست سم میبینیم که بنظر نماد شیطان است ، علامتی به صورت مختصر در قفسه سینه ظاهر و ناپدید می شود ، در اطراف او همه چیز تغییر میکند ، همه چیز آهسته شناور می شود ، موجودی غول پیکر نمایان ، و تمام ماهیها به سمت بالا می روند .
در داخل سم دوم ! ما تنها یک کودک میبینیم ، بخش C اول تیزر به این معنی است که آنچه در اینجا مشاهده می کنیم قبل از اینکه کودک در نهایت از او خارج شود اتفاق می افتد .
یکی از نظریه های محبوب ، نشان می دهد نوزادان کلون ، صاحبان آنها هستند ! که می توانند مکانیک مرگ و تولد را از کلون خود بازیابی کنند .


مدس در کنفرانس Tokyo Comic Con امسال با IGN ژاپن مصاحبه داشت و نشان داد که شخصیت ها "دوبعدی" همانند سایر بازی های کوجیما هستند.

مدس گفت: "شما باید این شخصیت ها را به شیوه های مختلف در طول بازی ببینید ، که ممکن است در برخورد با کلونی های جدید هر شخصیت ، در نسل ها و دوره های زمانی اشاره کند ! .

پس از دنباله زیر آب ، سم بر روی سطح بیدار میشود ، و سرانجام آن دسته از tardigrades ی که قبلا دیدیم را مشاهده خواهیم کرد ، این فقط یک رویا نیست .

و آن 5 شخصیت مرموز از جنگجویان اتمی ..

تحلیل و بررسی ویدئوی چهارم


زیرنویس فارسی تریلر ششم



zj0j_main_09.png



gjz4_main_07.png
 
آخرین ویرایش:

isapor1234

کاربر سایت
Mar 31, 2016
257
نام
امیر

بدبخت بزور میخواد به ملت تحمیل کنه بازیش یه سبک جدید و اورجیناله در صنعت ویدیوگیم بعد آخر گیم پلی شاشیدن کاراکتر رو نشون ما میده :p
استاد ترول کردن فقط تویی بقیه اداتو درمیارن :>
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
مصاحبه یه یوتیوبر فرانسوی با استاد


its like Miles Morales in the Spiderman Spider-verse. Miles thinks he is the only spiderman, then different characters from different alternate dimensions also become Spiderman and meet up, all of a sudden Miles is not alone! Of course DS will be different but it's a clue towards what the game is about. Sorry but i really cant say anymore, is that ok? (Glorious Kojima Laugh)

its a state of mind. When i was a kid i wanted to become an astronaut, this year its the 50th of the apollo11. Think about it, 50 years ago many people got together and accomplished something unimaginable, they landed on the moon and returned alive. They MADE THE IMPOSSIBLE, POSSIBLE... Many people stop at their difficulties by saying, i'm not going to make it, then there are THE PIONEERS AND EXPLORERS. So when I compare my difficulties with those of the Apollo i laugh and tell myself I can do more

because its our primal instinct to use any form of weapon. But returning to humanity, the second invention was the rope which on the contrary is used to keep what we love closer. DS fits into this philosophy. The imagery of the hands in the trailers reflects the connections and the strands in the logo are the ropes that hold us together

well since i'm an indie studio, j can make small videogames that are faster to produce, i spoke with Guillermo Del Toro and he talked me out of it. He told me "continue making AAA games in an open, stunning world, that:s what people look for in a Hideo Kojima game!" So then i started following my instincts, the hardest part was game design since it is something that has never been done before. I also know my fans are expecting a great story, if this game does not do well, DS will have failed to show you what I want you to see.​
 

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
بازم که همون قضیه شد! اقا یعنی چی این حرف یعنی هرکی از بازی کوجیما ایراد جزئی بگیره مخاطبش نیست؟ عجبا:|
من رفتم دوباره تریرا رو دیدم و فکر کنم یه مقدار انیمیشنای ds با mgs قاطی زدم دوستان درست میگفتن انیمیشنا خوبه من که مشکلی باهاش ندارم هرچند که هنوز تو یسری موارد سر حرفم هستم:D همونطور که گفتم این بازی بهترین بازی کوجیما از نظر انیمیشن و شایدم گیم پلی کسی چه میدونه پس خواهشا تو بحثای بعدی ما رو ترول فرض نکنید:))
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
مصاحبه یه یوتیوبر فرانسوی با استاد


its like Miles Morales in the Spiderman Spider-verse. Miles thinks he is the only spiderman, then different characters from different alternate dimensions also become Spiderman and meet up, all of a sudden Miles is not alone! Of course DS will be different but it's a clue towards what the game is about. Sorry but i really cant say anymore, is that ok? (Glorious Kojima Laugh)

its a state of mind. When i was a kid i wanted to become an astronaut, this year its the 50th of the apollo11. Think about it, 50 years ago many people got together and accomplished something unimaginable, they landed on the moon and returned alive. They MADE THE IMPOSSIBLE, POSSIBLE... Many people stop at their difficulties by saying, i'm not going to make it, then there are THE PIONEERS AND EXPLORERS. So when I compare my difficulties with those of the Apollo i laugh and tell myself I can do more

because its our primal instinct to use any form of weapon. But returning to humanity, the second invention was the rope which on the contrary is used to keep what we love closer. DS fits into this philosophy. The imagery of the hands in the trailers reflects the connections and the strands in the logo are the ropes that hold us together

well since i'm an indie studio, j can make small videogames that are faster to produce, i spoke with Guillermo Del Toro and he talked me out of it. He told me "continue making AAA games in an open, stunning world, that:s what people look for in a Hideo Kojima game!" So then i started following my instincts, the hardest part was game design since it is something that has never been done before. I also know my fans are expecting a great story, if this game does not do well, DS will have failed to show you what I want you to see.​
☮️
 

killzone1988

کاربر سایت
Feb 21, 2013
394
مصاحبه یه یوتیوبر فرانسوی با استاد


its like Miles Morales in the Spiderman Spider-verse. Miles thinks he is the only spiderman, then different characters from different alternate dimensions also become Spiderman and meet up, all of a sudden Miles is not alone! Of course DS will be different but it's a clue towards what the game is about. Sorry but i really cant say anymore, is that ok? (Glorious Kojima Laugh)

its a state of mind. When i was a kid i wanted to become an astronaut, this year its the 50th of the apollo11. Think about it, 50 years ago many people got together and accomplished something unimaginable, they landed on the moon and returned alive. They MADE THE IMPOSSIBLE, POSSIBLE... Many people stop at their difficulties by saying, i'm not going to make it, then there are THE PIONEERS AND EXPLORERS. So when I compare my difficulties with those of the Apollo i laugh and tell myself I can do more

because its our primal instinct to use any form of weapon. But returning to humanity, the second invention was the rope which on the contrary is used to keep what we love closer. DS fits into this philosophy. The imagery of the hands in the trailers reflects the connections and the strands in the logo are the ropes that hold us together

well since i'm an indie studio, j can make small videogames that are faster to produce, i spoke with Guillermo Del Toro and he talked me out of it. He told me "continue making AAA games in an open, stunning world, that:s what people look for in a Hideo Kojima game!" So then i started following my instincts, the hardest part was game design since it is something that has never been done before. I also know my fans are expecting a great story, if this game does not do well, DS will have failed to show you what I want you to see.​
سپاس از این پست و گفتار زیبای کوجیما . واقعا باعث افتخار هست که در عصری هستیم که افرادی هستند این چنین جهان بینی دارند مخصوصا نهیب جدی جمله زیر :


  1. The young ones are more and more connected virtually and not physically, do you take that at heart?
  • well we have never been this connected and at times its like we never stop fighting each other. There is a lot of negativity online. And it's the same in games. Everyone is connected and all they do is meet up in arenas and pass their time fighting and shooting at each other, they battle. They don't know their adversary but they wanna show them who is the strongest, the weakest are washed away. The dominant phylosophy is to use the stick in its metaphorical sense. For DS i was heavily inspired by Kōbo Abe's novel "the rope". We discover that at the dawn of humanity we used the stick to repel problems and to fight.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
من رفتم دوباره تریرا رو دیدم و فکر کنم یه مقدار انیمیشنای ds با mgs قاطی زدم دوستان درست میگفتن انیمیشنا خوبه من که مشکلی باهاش ندارم هرچند که هنوز تو یسری موارد سر حرفم هستم:D همونطور که گفتم این بازی بهترین بازی کوجیما از نظر انیمیشن و شایدم گیم پلی کسی چه میدونه پس خواهشا تو بحثای بعدی ما رو ترول فرض نکنید:))
داداش داریم در مورد دسیما حرف میزنیم ! من مدت طولانی با دوتا سه از دوستای افلاینم سر همین بهترین انیمیشن بین بازیا داشتیم تو سر و کله هم می‌زدیم ، به اثبات هم رسیدم!
 
  • Like
Reactions: JohnnySilverhand

JohnnySilverhand

کاربر سایت
Jul 5, 2019
2,757
نام
ژوبین
داداش داریم در مورد دسیما حرف میزنیم ! من مدت طولانی با دوتا سه از دوستای افلاینم سر همین بهترین انیمیشن بین بازیا داشتیم تو سر و کله هم می‌زدیم ، به اثبات هم رسیدم!
کی بشه کوجیما دسیما رو کلا از سونی بگیره:)) ولی دور از شوخی بهترین انجینی که واسه انیمیشن دیدم انجین nd ایکاش کوجیما یسر بزنه اونجا واسه انجین اونا هم یه اسمی بزاره:D
فکرش بکن کیلزون نسل بعد رو دسیما چجوری میشه (امیدوارم شاون لیدن به سرش نزنه کیلزون مولتی پلتفرم کنه)@-)
 
  • Like
Reactions: vaan 2

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
مثل اینکه اون کاتسین توی تریلر معرفی واقعا تو بازی هست هنوز. :D البته از همون موقع کوجیما میگفت که اون تریلر یه بخشی از بازی نهاییه ولی هیچکس باور نمیکرد حرفشو. :))

پ.ن: بازی بدون هیچ سر و صدا و هایپ خاصی توی PAX حضور داره!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر