سلام !
مقاله اي كه مي خوانيد مروري بر بازي هاي بزرگ سال 2009 است. تمام سبك ها در اين ليست جا دارند و سعي شده با دقت تمام و مفيد و مختصر به ان پرداخته شود. بازي ها بر اساس نمره دريافتي طبقه بندي شده اند. توجه داشته باشيد اين نمره ها سليقه اي هست. با توجه به اينكه مي خواستم مطلبي كامل را براي شما دوستان تهيه كنم از سه دوست عزيزم يعني ياشار ذولفقاريان ( Red_Yashar ) , محمد ( Death Proxy ) , كيوان ( Kenji ) دعوت كردم تا انها هم نظرات و نمرات خود را در مورد بازي ها قرار دهند. بايد از اين سه به خاطر زحمت هايشان تشكر ويژه اي داشته باشم. به دليل زياد بودن مطلب , ان را به 9 قسمت تقسيم كرده ام كه هر كدام به صورت جدا گذاشته مي شود. بخش زير بخش چهارم اين مقاله است.
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت اول
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت دوم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت سوم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت چهارم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت پنجم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت ششم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت هفتم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت هشتم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت اخر
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Montreal
سبك: Stealth / Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360
مطمئنا يكي از محبوب ترين بازي هاي Ubisoft سري بازي هاي Splinter Cell است. Conviction پنجمين سري اين بازي و ممكن است اخرين شماره ان باشد. Sam Fisher شخصيت اصلي بازي حالا پير شده و بعد از مرگ دخترش به خفا روي اورده است اما وي به خاطر خطري كه دوست وي يعني Anna Grímsdóttir را تهديد مي كند دوباره وارد Third Echelon مي شود. وقايع بازي دقيقا دو سال بعد از قسمت چهارم يعني Double Agent و در واشنگتن ميگذرد. اين بازي قرار بود در اواخر سال 2007 عرضه شود اما به دلايل نامعلومي در ان زمان مدام به تاخير مي افتاد بعد ها معلوم شد ساخت بازي دوباره از نو شروع شده است و با توجه به اهميت زياد بازي عرضه بازي به سال مالي 2009-2010 افتاده است. بعد ها مسئولان Ubisoft اعلام كردند بازي از لحاظ بصري بي نهايت بهتر از نمايش هاي داده شده خواهد بود. فيزيك بازي در سطح بي نظيري در نمايش هاي اوليه بود و شما قابليت تماس حتي با يك كبريت را هم داشتيد. نوع game play بازي كاملا با نسخه هاي قبلي فرق كرده و بيشتر Action شده اما با توجه به تعداد زياد پليس اصولا بهترين كار مخفي كاري است. هر چند Sam ديگر نمي تواند از در و ديوار اويزان شود اما قدرت وي همچنان زياد است و مي تواند به راحتي چندين سرباز مشت و مال دهد. همانطور كه گفته شده فيزيك بازي بسيار قوي است شما هر چيزي كه ديديد را مي توانيد بر داريد و با ان به سمت دشمن حمله كنيد در اين حال فرضا اگر با صندلي به يك سرباز ضربه زديد صندلي خورد و تكه تكه مي شود. گرافيك بازي در همان نمايش هاي اوليه بسيار خوب و در حال حاضر بايد بسيار عالي تر شده باشد. موتور گرافيكي بازي UE2.5 است كه البته Ubisoft Montreal به قدري بر روي اين موتور كار كرده است كه گرافيك بازي بسيار چشم نواز شده است. به احتمال زياد بازي در اواخر 2009 عرضه مي شود و بايد ديد ايا Conviction يك موفقيت خواهد بود و يا به يك شكست بزرگ براي Ubisoft تبديل مي شود. فقط اميدوارم Ubisoft قصد open-world كردن اين بازي را حداقل نداشته باشد
...............
ياشار: معلوم نیست Ubisoft دارد با سم فیشر چه می کند. بعد از واکنش های اولیه ی منفی از سوی منتقدان، بازی ناپدید شد و به نظر می رسد که کلا متحول شده باشد اما به چه تبدیل شده کسی نمی داند. 6/10
محمد: اولین نمایش این عنوان بسیار نا امید کننده بود تا جایی که لقب Street Of Rage نیز به ان داده بودند ولی به قول هایی که Ubisoft داده است باید دید که این شماره چه موفقیتی کسب میکند. 7/10
كيوان: واقعا چیزی از این بازی مشخص نیست و معلوم نیست Ubisoft داره با این بازی چیکار میکنه
ولی بازی درخور نام سری SC باشد هوادارانش را راضی کند. 7/10
نظر شخصي: با توجه به اين تاخير ها و دوباره سازي بازي نمي توان نظر داد اما به نظرم اين بازي بهترين بازي سال 2009 اين شركت خواهد شد.9/10
نمره كلي : 7.2/10
Wanted: Weapons of Fate
ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
سازنده: GRIN
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
بازسازي از روي فيلم كار جديدي نيست اما اگر اين بازي از روي اثار پر فروش ساخته شود و وقايع بعد از قسمت دوم باشد در حالي كه قسمت دوم فيلم 2 سال ديگر عرضه مي شود چيز عجيبي است. بازي Wanted: Weapons of Fate به گفته سازندگان يك جور Wanted 1.5 به حساب مي ايد. در واقع بازي هم از هم كميك هاي Mark Millar الهام گرفته هم از فيلم Wanted ساخته شده توسط Timur Bekmambetov. قيافه و استيل Wesley Gibson بسيار شبيه James McAvoy است و البته اگر اشتباه نكنم از صداي خود وي استفاده شده است.Grin به كميك Mark Millar وفادار بوده است و از لباس هاي مخصوصي كه در كميك استفاده ميشد در بازي استفاده كرده است. بازي از لحاظ game play مخلوطي از Max Payne و GeOW بوده. علاوه بر قابليت كاور شما مي توايند دشمنان خود را گروگان بگيرد. ديگر قابليت بازي استفاده از چاقو است شما در بازي مي توانيد با چاقو دشمن خود را Finishing كنيد. قابليت Bullet Time در بازي نقش مهمي دارد و البته بسيار جالب كار شده است و باعث خلق صحنه هاي زيبا مي شود. اما ميرسيم به بخش مهم و اصلي !! اگر فيلم را ديده باشيد علاوه بر جذابيت , Wesley Gibson و عضو هاي انجمن ادم كشان قابليت ترشع ادرنالين بيش ار حد را دارند و به همين خاطر مي توانند گلوله را انحراف ( به قولي كات ) بدهند. اين قابليت جالبترين بخش بازي است شما يك فلش همچون زماني كه در بازي FIFA مي خواهيد شوت بزنيد داريد و زماني كه امكان شليك نباشد به رنگ قرمز و در زمان مجاز به رنگ سفيد است. گرافيك بازي بسيار زيبا و چشم نواز به نظر ميرسد اين بازي توسط موتور اختصاصي استوديو Grin يعني Diesel ساخته شده است. درجه بازي M است و به خشونت اين سري كاملا وفادار بوده است. همچنين بازي داراي بخش multi-player است. Wanted: Weapons of Fate بازي بسيار جذابي به نظر مي ايد كه مي تواند همچون Riddick به يك اثر موفق تبديل شود.
...............
ياشار: یکی از مناسب ترین فیلم ها و داستان های برای تبدیل به بازی فقط مشکل اینجاست که GRIN زمان بسیار کمی برای کار بر رویش داشته و به نظر می رسد که Polish نشده روانه ی بازار شود. 5/10
محمد: تریلر ها تا کنون نشان دهنده عنوانی خوب هستند که با استفاده کردن از المان های خوب عناوین دیگر و جمع کردن انها سعی دارد تا گیم پلی سرگرم کننده ای را برای شما فراهم کنند. مکانیزم کاور گیری به خوبی در بازی گنجانده شده اند و گرافیک نیز در سطح خوبی است. 7.9/10
كيوان: چیز جالبی در این بازی نمیبینم و مشخص است همانند بقیه بازی/فیلمها خوب از آب در نمیآید.
به خصوص اینکه فیلم هم چنگی به دل نمیزد. 7/10
نظر شخصي: هيجان موجود در اين بازي بسيار بالاست و قابليت هاي فيلم و داستان به خوبي در بازي اجرا شده است. 9/10
نمره كلي : 7.2/10
Dead Island
ناشر: Techland
سازنده: Techland
سبك: FPS
زمان انتشار: 2009
PC , X360
Techland بعد از اينكه Call of Juarez عرضه كرد تمام وقت خود را صرف ساخت Chrome Engine 4 كرده است و در همين حال دو بازي Warhound و Dead Island را مي سازد. در اين بين اخبار بيشتري مربوط به Dead Island وجود دارد و اين شركت لهستاني اين بازي را در وعده اول گذاشته است. شخصيت اصلي بازي كسي است كه به طور اتفاقي پا جزيره اي گذاشته كه پر از زامبي است و به دنبال زن خود مي گردد. گرافيك Dead Island به لطف Chrome Engine 4 بي نظير است و يك جزيره بزرگ و پر جزييات در ان به تصوير كشيده شده است. اين بازي اولين بازي است كه از سيستم كامل لايه هاي پوست استفاده مي كنه و هر زامبي بعد از هر اسيبي يك لايه از پوستش بر داشته مي شود. فيزيك بازي تا اينجا عالي به نظر ميرسد. طراحي جزيره هم چيزي بين جزاير كارائيب و جزيره فيلم Lost است. بازي فعلا براي PC , X360 تهيه مي شود اما سازندگان گفتند در حال كار بر روي Chrome Engine 4 براي سازگاري با PS3 هستند و البته هنوز برنامه اي براي ساخت بازي براي PS3 ندارند. Dead Island بيشتر از اينكه يك بازي FPS باشد يك Survival horror است و از اين جهت بسيار شبيه Condemned است. و در بازي شما بيشتر از اسلحه سرد استفاده مي كنيد. دشمنان بازي هم بسيار متنوع هستند و شما انواع مختلفي از زامبي را در بازي مي بينيد. Dead Island يك ريسك بزرگ براي Techland است بايد ديد ايا انها موفق مي شوند يا خير.
...............
ياشار: ایده بازی، شاهکار Valveرا تداعی می کند اما با تمرکز بیشتر بر بخش تکنفره و البته لایه های پوست و Gore برای زامبی ها. مطمئن گیم پلی بازی هرگز به گرد آن اثر نمی رسد اما با توجه به سابقه ی تیم می تواند انتظار عنوانی خشن و سرگرم کننده را داشت. 7/10
محمد: گرافيك بازي بسيار زيبا است همچنین درگیری های تن به تن با زامبی ها میتواند جذاب باشد. 7.5/10
كيوان: دیگه یواش یواش وجود زامبی در بازیها تبدیل به روتین شده و واقعا مشمئز کننده است.
آیا این بازی متفاوت خواهد بود ؟ 7/10
نظر شخصي: استفاده از سيستم چند لايه پوست و گرافيك جذاب باعث مي شود انتظار يك بازي جذاب را داشته باشيم. 8/10
نمره كلي : 7.3/10
Aliens: Colonial Marines
ناشر: Sega
سازنده: Gearbox Software
سبك: FPS
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
بازي هاي Aliens جز معدود بازي هاي برگرفته از فيلم هستند كه معمولا خوب از اب در مي ايند. اين بازي قرار بود نسل پيش توسط EA ساخته و منتشر شود كه بنا به دلايلي در اواسط كار كنسل شد. در سال 2006 شركت Sega ليسانس بازي رو گرفت و كار ساخت بر عهده استوديو Gearbox گذاشت. بازي توسط UE3 ساخته مي شود. داستان بازي را Bradley Thompson و David Weddle نويسندگان سريال پر طرفدار و محبوب Battlestar Galactica نوشته اند . داستان بازي بعد از حوادث فيلم Alien 3 اتفاق مي افتد و تيم شما براي پيدا كردن Ellen Ripley شخصيت اصلي سري فيلم هاي Alien فرستاده شده است. اسلحه هاي استفاده شده در بازي همان اسلحه هاي موجود در فيلم هست اسلحه هايي همچون (اتش پخش كن) pulse rifle, pistol, RPG, flamethrower در بازي وجود دارد. گرافيك بازي بسيار زيبا و ديدني هست. در مورد Game Play اين نكته وجود دارد كه بازي يك بازي Tactical shooter خواهد بود. در بازي چهار شخصيت وجود دارد و شما هر وقت خواستيد مي توانيد بين اين شخصيت ها سويچ كنيد. نكته ديگر اين است كه هر شخصيت داراي مشخصات خاص خود مي باشد. هر چند شما با همه شخصيت ها مي توانيد اسلحه مورد نظر خود ار انتخاب كنيد اما هر كس داراي يك مهارت خاص مي باشد. بر عكس بيشتر بازي هاي FPS در بازي شما چيزي به نام HUD نخواهيد ديد كه براي يك Tactical shooter خيلي عجيب است. نكته ديگر اين است كه بازي داراي سورپرايز هاي فراوان است و اينگونه مي خواهد شما را بترساند. بازي علاوه بر پشتباني از co-op به صورت چهار نفره داراي قابليت split screen هم هست. بازي زيبا به نظر مي ايد و طبق تاريخ براي اواسط 2009 ( احتمالا تابستان ) عرضه خواهد شد.
...............
ياشار: به عنوان یکی از عاشقان فیلم های بیگانه، واقعا از ساخته شدن این بازی خوشحالم اما ای کاش همانند AVP، می شد در نقش بیگانه هم بازی کرد. از طرف دیگر نگرانم که این بازی مانند BIA3، به قدر کافی Polish نشود. 6/10
محمد: عنوانی متفاوت از Gearbox. شرکتی که تا کنون با عرضه سری عناوین BIA تحولی در سبک شوتر تاکتیکی ایجاد کرد. استفاده مناسب از موتور UE 3 و عوامل دیگر میتوانند دست به دست هم داده و عنوانی متفاوت از Gearbox را خلق کنند. 7.1/10
كيوان: با توجه به اینکه از این بازی تریلری منتشر نشده و همچنین اطلاعات کمی که از بازی در دسترس است، تصمصیم گیری درباره این بازی زوده. ولی به نظرم قرار نداشتن HUD در ایده جالبی است و اگر بازی دارای جو مناسب و درخور عنوان خودش باشه، میتوان روی بازی حساب کرد. 7.8/10
نظر شخصي: يكي از بيشترين بازي هايي كه متظرش هستم همين بازي است. علاقه ام به بازي هاي Gearbox عاملي است كه باعث ميشود ان را جز بهترين FPS ها بدونم. 8.5/10
نمره كلي : 7.3/10
Ghostbusters: The Video Game
ناشر: Atari
سازنده: Terminal Reality
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3 , Wii , PS2 , DS
دو فيلم Ghostbusters يكي از بهترين فيلم هاي تاريخ كمدي هالييود مي باشد. سال 2009 در سال گرد 25 سالگي قسمت اول رسمي ترين بازي Ghostbusters منتشر خواهد شد. در اين بازي هر چهار كاراكتر اصلي فيلم يعني Dan Aykroyd , Harold Ramis, Bill Murray , Ernie Hudson حضور دارند و از صدا و صورت انها براي ساخت بازي استفاده شده است. Dan Aykroyd و Harold Ramis كه نويسندگان هر دو قسمت هستند نويسنده داستان اين بازي هم هستند. داستان بازي در سال 1991 يعني دو سال پس از اتفاقات قسمت دوم به وقوع مي پيوندد. در بازي شما در نقش يك Ghostbuster تازه كار خواهيد بود. شخصيت اصلي بازي از روي Ryan French كه يكي از سازندگان بازي است مدل برداري شده است. در بازي اسلحه شما همان اسلحه مخصوص روح گيري است كه در فيلم هم استفاده شده است. گرافيك بازي بسيار زيبا و ديدني است اما نكته قوت اين بازي فيزيك و قابليت تخريب پذيري ان است كه بسيار عالي كار شده است. با توجه به اينكه داستان بازي توسط نويسندگان اصلي نوشته شده ميتوان انتظار يك بازي كمدي را داشت. Boss هاي موجود در بازي همگي از روي فيلم ان برداشته شده است و Library Ghost , Stay Puft Marshmallow Man و... در بازي حضور دارند. بازي قرار بود در پاييز 2008 عرضه شود كه به خاطر مشكلات كنار گذاشتنش توسط Publisher به تعويف افتاد. در اوايل اكتبر امارزون بازي را از ليست فروش خود برداشت و خيلي ها فكر كردند بازي كنسل شده است در اواخر همين ماه Dan Aykroyd طي يك مصاحبه اعلام كرد كه بازي توسط Atari منتشر مي شود. در ماه نوامبر اين شركت رسما اعلام كرد كه Publisher بازي شده است. در حال حضار گفته مي شود بازي در سه ماه اول منتشر خواهد شد اما Atari هنوز اعلام رسمي بر اين مبني نداشته است. در اخر بايد بگويم كه اين بازي جز معدود بازي هايي است كه از PS3 به عنوان LP استفاده ميكند و بازي براي PC , X360 پورت شده است.
...............
ياشار: دنباله ی یکی از محبوب ترین فیلم های دهه 80. همه چیز در بازی از گرافیک گرفته تا گیم پلی جالب به نظر می رسند اما تمام کارکتر ها و دنیای آن حالتی مصنوعی دارند. دوبله ی عالی توسط بازیگران اصلی فیلم ها کمی آدم را تسکین می دهد. 6/10
محمد:هنوز خاطراتی که با سری کارتون های Ghostbusters داشتم از یادم نرفته است. عنوانی که تا مرز کنسل شدن رفت ولی Atari ان را نجات داد و دوباره احیا کرد.7.3/10
كيوان: این بازی چندین بار تا مرز کنسل شدن پیش رفته ولی به نظر میرسد با تعویض ناشر از Vivendi با Atari بالاخره این بازی منتشر میشود!! امیدوارم این مسائل روی کیفیت بازی تاثیر نداشته باشد و در انتها یک بازی جذاب و سرگرم کننده را تجربه کنیم.7.5/10
نظر شخصي: به نظرم با وجود داستان نويسان اصلي و بازيگراني همچون بيل مري بازي جذابي را خواهيم ديد البته نبايد غافل از گرافيك جذاب بازي شد. 8.5/10
نمره كلي : 7.3/10
Ninja Blade
ناشر: Microsoft Game Studios
سازنده: From Software
سبك: Action
زمان انتشار: January 29
X360
شركت From Software نزديك 3 سال است كه در حال ساخت يك عنوان جالب به نام Ninja Blade است و مي خواهد موفقيت Otogi را تكرار كند. همانطور كه مي دانيد اين بازي توسط تيم سازنده Otogi در حال ساخت است. طراحي كاراكتر ها هم بر عهده Keiji Nakaoka كه قبلا كار طراحي كاراكتر ها Lost Planet را بر عهده داشته است خواهد بود. Masanori Takeuchi خالق بازي كه قبلا بازي هايي همچون شماره اول و دوم Otogi را ساخته است و در كنار اين بازي ها ميتوان به Enchanted Arms و Forever Kingdom هم اشاره كرد.Ninja Blade شايد خيلي ها رو به ياد بازي بي نظير Ninja Gaiden 2 بي اندازد اما حقيقت اين است كه Ninja Blade علاوه بر يك سري المان كه مختص خودش هست مخلوطي از Ninja Gaiden , Devil May Cry , Spider - Man است!. همانطور كه مي دانيد بازي در اينده اي نزديك در توكيو رخ ميدهد و بسياري از محيط هاي توكيو در اين بازي شبيه سازي شده اند. شهر توكيو توسط يك انگل محاصره شده است كه باعث ميشود چه انسان ها و چه حيوانات به موجوداتي به نام Carriers تبديل شوند. Carriers مخلوطي از هيولا و زامبي هستند. بازي داراي 12 ساعت گيم پلي مي باشد. همچنين شما در بازي مكان ها مهم توكيو را خواهيد ديد. منطقه اوليه كه بازي رو انجام ميدهيد Shinjuku و ناحيه برج توكيو هست . ساختمان دولتي توكيو . ايستگاه Shinjuku . اسمان خراش هايي همچون Park Hyatt Hotel در بازي وجود دارد ( تمام اين مكان ها واقعي هستند ).يكي از نكات خوب در Ninja Blade تعويض اسلحه به صورت real-time است , نكته اي كه نبودش در Ninja Gaiden 2 حس مي شد. در Ninja Blade شما قابليت استفاده از 3 نوع سلاح را داريد. اسلحه اول Katana نام دارد. اين اسلحه بسيار سريع است و قابليت حمله ها متنوع و گوناگون را دارد. نام اسلحه بعدي Souken خواهد بود كه دو شمشير در كنار هم است و شباهت زيادي به نانچيكو دارد. اسلحه اخر و همان سوم هم Taiken است كه يك شمشير بسيار بزرگ است و بي نهايت مفيد براي از بين بردن زره دشمنان خواهد بود.اما يكي از قابليت هايي كه تا الان براي همه سوال بود قابليت Ninja Vision است. براي تعريف درست اين ترفند ميتوان Ninja Vision به bullet-time در Ninja Blade تعريف كرد. با زدن قابليت Ninja Vision همه چيز در اطراف Ken ( شخصيت اصلي بازي ) به صورت اهسته در مي ايد. يكي از قابليت هاي عالي اين سيستم نشان دادن نقطه ضعف دشمنان است و اين نكته در زمان مبارزه با Boss هاي بازي بسيار مشهود و به درد بخور است. Ken با اين قابليت مي تواند به راحتي جا خالي بدهد , بپرد. اولين Boss بازي يك نمونه بسيار خوب است كه بازيكن بايد به نقطه ضعف آن يعني پايش ضربه بزند. همچنين همانند God of War در بعضي صحنه ها يك سري دكمه بر روي صفحه ظاهر مي شود كه Ken مي تواند حمله و يا دفاع بكند. اين بازي يكي از اميد هاي Microsoft براي سال 2009 است.
...............
ياشار: مبارزات اکشن بازی جذاب به نظر می رسند اما تنها 20 در صد از عناصر نمایش داده شده را تشکیل می دهند و باقی اش Quick Time Event و دموست. البته پیشینه ی تیم سازنده ی این بازی را نباید دست کم گرفت. 6/10
محمد: عنوانی که میتواند تاثیر زیادی بر روی فروش 360 در ژاپن بگذارد. روند کلی به نظر میرسد که خیلی به شبیه به NG طراحی شده باشد. بازی از طراحی محیط های خوبی بهره نمیبرد ولی باید صبر کرد و دید که نتیجه کار چه میشود. 7.5/10
كيوان: اقعا تعجب میکنم که چرا اسم نینجا را برای این بازیها انتخاب میکنند.وقتی حرف از نینجا میزنیم باید با یک بازی مخفی کاری سر و کار داشته باشیم در حالی که Ninja Blade و Ninja Gaiden تنها اکشن مطلق هستند و کوچکترین ربطی به نینجا ندارند. اما به عنوان یک بازی اکشن به نظر قابل قبول میرسند. 8/10
نظر شخصي: هر چند اين بازي در سطح شاهكار بي بدييلي همچون NG نيست اما بازي جالبي به نظر مي رسد. 8/10
نمره كلي : 7.3/10
WET
ناشر: نا معلوم
سازنده: A2M
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
X360 , PS3
ساخت بازي هاي اكشن محض هميشه ايده موفقي نيست هر چه قدر هم اين بازي ها جذاب باشند معلوم نيست ايا خوب فروش كنند يا خير نمونه مي توان از بازي Stranglehold نام برد كه با وجود 40 ميليون هزينه حتي 1 ميليون نسخه هم نفروخت. بازي WET يكي ديگر از اكشن هاي محض است با اين تفاوت كه اين دفعه ناجي ما يك زن است. شخصيت اصلي بازي Rubi نام دارد. بازي تقليدي از چندين عنوان Stranglehold , Prince of Persia , Max Payne و حتي فيلم Kill Bill است. Rubi علاوه بر تفنگ داراي يك شمشير است كه در مبارزات نزديك و باز كردن در ها از ان استفاده مي كند. شيرجه هاي مخصوص مكس پين و Bullet Time هم در بازي وجود دارد و به نظر مي رسد بازيكن در هر زماني قابليت استفاده از Bullet Time را دارد . همچنين Rubi قابليت راه رفتن بر روي ديوار را همچون Prince را دارد و مي تواند در اين زمان صحنه را اهسته كند و تير اندازي كند. در كل Rubi موجودي است كه قابليت انجام هر كاري را دارد. يكي از مشكلات بازي همين است. فرضا Rubi مي تواند از يك ارتفاع زياد شيرجه بزند و هيچ اتفاقي هم برايش نمي افتد و درجه تخيلي بودن بازي را همين امر بالا مي برد. البته حركات Rubi نرم است اما بيش از حد در ان اغراق شده. اگر يادتان باشد در بازي Dead to Rghits هم شخصيت اصلي بازي پرش هاي بسيار بلندي داشت اما Rubi حتي دست وي را هم از پشت ميبندد !! گرافيك بازي بسيار خوب به نظر مي رسد. همچنين Rubi قابليت اويزان شدن از هر جايي را دارد. درجه اين بازي M است و خون در بازي به وفور يافت مي شود و اميدواريم به زودي يك Publisher پيدا كند و ما شاهد عرضه يك بازي خوب باشيم.
...............
ياشار:
Kill Bill و Stranglehold را با هم ترکیب کنید سپس محدودیت استفاده از Bullet-time را هم بردارید تا بازیباز بتواند از مبارزه در ضحنه آهسته لذت برده و نگران تمام شدن سریع این قدرت نباشد. + 7/10 Blood & Gore
محمد: مخلوطی از چندین عنوان که هر کدام در زمینه ای قوی بودند. باید منتظر مانند و دید که Wet چگونه از پتانسیل این عناوین استفاده میکند. 7/10
كيوان: BloodRayne و Tomb Raider را ترکیب کنید تا WET به دست بیاید.
امیدوارم فقط یک تقلید نباشد. 7/10
نظر شخصي: اغراق زيادي در حركات روبي شده است اما بازي در مجموع بسيار سرگرم كننده به نظر مي رسد. 8.5/10
نمره كلي : 7.3/10
Deus Ex 3
ناشر: Eidos
سازنده: Eidos Montreal
سبك: FPS / RPG
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
Warren Spector زماني كه Deus Ex را خلق كرد تحولي در بازي هاي RPG به وجود اورد. هميشه اين وسط ناشر هاي بزرگ به بازي هاي بزرگ رحم نميكنند و بيشتر اين ناشر ها تا وقتي كه بازي به طرز بدي عفت كند ان را ادامه ميدهند. قسمت دوم Deus Ex با وجود امتيازت خوب از نظر طرفدارن اشغالي بيش نبود و باعث شد تا مدت ها هيچ كس حتي درباره بازي حرفي نزند.سال 2007 بالاخره ساخت قسمت سوم توسط استوديو جديد يعني Eidos Montreal تاييد شد. داستان بازي يك Prequel خواهد بود و در سال 2027 يعني 25 سال قبل از اتفاقات نسخه اول اتفاق مي افتد. شما در نقش Adam Jensen كه يك مامور مخفي در ازمايشگاه افزايش بيومكانيكي است. داستان از انجا شروع ميشود كه روزي گروهي از سربازان black ops به ازمايشگاه حمله و شروع به كشتار فجيع تمام افراد مي كنند در اين بين Adam Jensen با خوش شانسي از مهلكه فرار مي كند. Adam بعد از اين اتفاق شروع به تحقيق درباره علت اين خيانت مي كند. Sheldon Pacotti نويسنده بي نظير قسمت اول در Deus Ex 3 به عنوان مشاور فعاليت ميكند تا بازي از استحكام لازم برخوردار باشد. Harvey Smith و Warren Spector بر ساخت بازي نظارت دارند. از تغييرات بد بازي شايد بتوان سيستم جان بازي نام برد كه شبيه بازي هاي روز همچون COD شده است. Deus Ex 3 مخلوطي از يك بازي RPG و Action است. همچنين سيستم ارتقا در بازي وجود دارد كه شما ميتوايند شخصيت خود را (Adam) ارتقا دهيد. اين گزينه براي اسلحه هاي شما هم وجود دارد. Deus Ex 3 بازي است كه داراي جزييات و شخصيت هاي بسياري است. اما يكي از سلاح هاي افزودني كه به ان اشاره شد شاخك حساس يا همان tentacle ها هستند. با كمك اين ابزار ميتوانيد از گردن ريسماني را پرتاپ كنيد كه به كمك آن روي لبه ي ديوار ها بپريد و اين سلاح قدرت شما رو چنان اضافه ميكند كه از اين سوي ديوار با مشت خود را به ديوار زده و دشمن را از آن سوي ديوار ميگيريد. بازي از موتور ارتقا يافته بازي Tomb Rider : Legend استفاده ميكند. گرافيك بازي به نظر بسيار خوب كار شده است اما چون هنوز يك Trailer از ان عرضه نشده است نميتوان به صورت قطعي درباره ان نظر داد.
...............
ياشار: ساختن دنباله برای یکی از بهترین بازی های تاریخ کار آسانی نیست (Deus Ex 2 به عنوان مدرک). متاسفانه اطلاعات فاش شده از DE3 حاکی از ساده تر و اکشن تر شدن بازی حتی در مقایسه با قسمت دوم هستند. با این رویه ی Casual گرا و ساده سازی که صنعت بازی پیش گرفته، بعید نیست DE2 در مقایسه با DE3، ارزش قسمت اول را داشته باشد. 6/10
محمد: نسخه های قبلی این بازی البته به جز یکی از انها اکثرا عناوین موفقی بودند. اطلاعاتی هم که از داستان این نسخه منتشر شده است نوید یک داستان خوب را میدهد حالا باید ببینیم که سازندگان چه نقشه ای برای طراحی گیم پلی دارند. 7/10
كيوان: کی از بزرگترین بازیهای RPG-shooter است که خیلی از گیمرها منتظرش هستند همچنین بخش Stealth بازی نیز به نظر جذاب میرسد. 7.7/10
نظر شخصي: با توجه به وجود بسياري از عوامل شماره يك در بازي و كار بي وقفه استوديو مونترال بر روي بازي بسيار ان اميدوارم هستم. 9/10
نمره كلي : 7.4/10
Edge of Twilight
ناشر: SouthPeak Interactive
سازنده: Fuzzyeyes Studio
سبك: Action/Adventure
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
زماني كه در اواسط 2007 ساخت بازي Edge of Twilight توسط استوديو استراليايي Fuzzyeyes اعلام شد انها اعلام كردند بازي در سال 2009 عرضه خواهد شد و شما با يك بازي عالي مواجه خواهيد بود. بازي بسيار شبيه Legacy of Kain: Soul Reaver است. و بيشترين شباهت بازي بين دو كاركتر اصلي اين دو باز است.در Edge Of Twilight بازكنان به جاي يك bounty hunter مطرود { طرد شده } به نام Lex قرار ميگيرند . وي تنها موجود دو رگه در دنياي كه به دو نيم تقسيم شده يكي روز و ديگري شب . Lex در اينجا يك دو رگه هست از دو نژاد مختلفي كه در اين بازي وجود دارد { (the industrial Athern and the spiritual Lithern)وي قابليت سفر بين دو ناحيه رو داره .وي در هر ناحيه شخصيت و قابليت هاي ويژه خودش و مربوط يه همان ناحيه رو داره . با اينكه كه Lex از هر دو عالم طرد شده ولي داراي يك سري توانايي هاي مخصوصه كه ميتونه اين دو فرمانروايي از فرو رفتن در تاريكي نجات بده. در سري بازي Soul Reaver شخصيت Raziel بسيار شبيه Lex بود و در انجا قابليت سفر بين دو دونيا را داشت. بعضي حركت هاي تركيبي باعث به وجود اوردن يك سري حمله هاي بسيار بي نظير ميشود حتي بي نطير تر از زماني كه مبارزات به اتمام مي رسد. در واقع زماني كه فقط يك دشمن بر روي صفحه باقي مي ماند دوربين به صورت كاملا اهسته و سينمايي در مياد و توسط يك حمله سريع از جانب Lex مقداري خون بر روي صفحه مي پاشد!!. نكته ديگر در اين مبارزات اين بود كه زماني كه ميزان جان دشمن پايين امده بود شما ميتوايند با انجام دادن يك finishing وي را از پاي در اوريد.اين ضربات تكي براي كشتن يا همان finishing ها به طوري ديگر هم قابل اجرا هستند. شما براي اين كار بايد نظر دشمنان خود را جلب كنيد و بعد توسط يك سري حركت سريع ان ها را از پا در اوريد.Lex با وجود يك مقبره مي تواند منطقه شب را به روز تبديل كند و وقتي اين تغييرات ايجاد مي شود علاوه بر محيط بازي كه كاملا فرق مي كند Lex هم از يك انسان شرور كه اور كت پوشيده و gunblade به همراه دارد به يك موجودي تبديل مي شود كه شباهتي به انسان ندارد. زماني كه اين تغييرات ايجاد مي شود وي ديگر نمي تواند گارد بگيرد و اسلحه وي از يك gunblade به يك اسلحه اي تبديل مي شود كه از استخوان هاي وي تبديل مي شود چيزي شبيه تيغه ها معروف Wolverine ( يكي شخصيت هاي معروف X-MEN ) مي شود.و در انجا قدرت جهش ها و پرش هايش و گرفتن هاش بسيار بهبود ميابد. در واقع اين قدرت به Lex كمك مي كند كه وي از پرتگاه هاي عظيم بپرد و ديوار هاي خيلي بلند بالا برود و مي تواند يك سري موانع كه قبلا در راهش وجود داشت رو از بين ببرد. اما اخرين المان در مبارزات اتر هست. اتر در نواحي روز و شب به عنوان نيروي زندگي به دو حالت مختلف عمل مي كند. اتر در روز به ماشين ها قدرت ميدهد و مثل تكنيك bullet time عمل مي كند و به شما كمك مي كند كه به دور دشمنان بچرخيد , بپريد و ان ها را از پاي در اوريد. اين بازي توسط UE3 ساخته شده است. منتظر اين بازي عالي مي مانيم.
...............
ياشار: این بازی به شدت آدم را یاد Soul Reaver می اندازد. برخی عناصر ظاهری هم یادآور Folk lore هستند اما گیم پلی بازی کمی کند و ساده به نظر می رسد و از لحاظ گرافیکی خیلی جای کار دارد. 5/10
محمد: سبکی که سازندگان Edge of Twilight برای این بازی انتخاب کرده اند میتوان گفتی تا حدودی اشباح شده است ولی شاید وجود تغییر تغییر مکانیزم گیم پلی به بازی کمک به سزایی بکند. از گرافیک عالی و انیمیشن ها عالی این عنوان نیز نباید گذشت. 8.7/10
كيوان: بازهم یک بازی در سبک Hack & Slash که به نظر میرسد کمی با دیگر بازیها در این سبک تفاوت دارد. اگر بازی دارای نوآوری باشد میتوان به آن امیدوار بود. 7/10
نظر شخصي: من يكي از طرفدارن سر سخت بازي هستم و بازي برام خاطره اور LOK هست. 9/10
نظر كلي : 7.4/10
NecroVision
ناشر: 1C Company
سازنده: The Farm 51
سبك: FPS
زمان انتشار: 2009
PC
در زماني كه Serious Sam عرضه شد نوعي سبك FPS جديد به وجود امد. با اينكه قبل از اين هم بازي هاي R&G زيادي وجود داشت اما بازي Serious Sam و به طبع ان Pain Killer باعث شدند اين سبك خاص در FPS مطرح شود. هزارن دشمن اسلحه هاي منتوع و عجيب و غريب شاخصه اين نوع FPS بودند. حالا بعد از مدت ها استوديو نو پا The Farm 51 كه از چندين اعضاي تيم سازنده Pain Killer تشكيل شده در حال ساخت بازي هستند كه مي خواد پا را از اين صحبت ها فراتر بگذارد. داستان NecroVision در سال 1916 رخ ميدهد و درباره يك جوان امريكايي است كه در جنگ جهاني اول به نيرو هاي انگليسي ميپوند اما مدتي بعد مي فهمد نه با انسان بلكه بايد با شياطين مبارزه كند. در اين بازي چيزي كه شما زياد ميبيند Boss هاي فوق العاده عظيم و دشمنان زياد است نكته اي كه كاملا ياد اور Serious Sam است. شخصيت اصلي بازي بعد از مدتي مفهمد داراي يك قدرت جادويي است و ان را به وسيله چنگال ( چيزي دقيقا شبيه چنگال Prince ) هدايت مي كند چيزي كه از تريلر ها مشخص بود وي به اين وسيله مي تواند دشمنان را فريز كند و بعد از ان با خيال راحت ان ها را بكشد البته مطمئنا اين قابليت داراي محدوديت خواهد بود. در بازي از قابليت Bullet Time هم استفاده شده و از اين لحاظ شبيه FEAR است. نكته ديگر اين است كه بازي داراي اسلحه هاي فراوان است و قابليت جديد موجود در بازي اين است كه شما مي توانيد با يك دست اسلحه و با يك دست ديگر يك نارنجك را حمل كنيد. بازي بيش از اندازه خشن و پر خون است و كافي است با شات گان به يكي از دشمنان تير اندازي كنيد تا اعضاي بدن ان قطع شود. محيط بازي مخلوطي از يك محيط فانتزي و ترسناك است و از اين لحاظ شبيه Pain Killer و Return to Castle Wolfenstein مي باشد. NecroVision يك بازي با پتانسيل بي نهايت بالا است كه همه اميدوارند اين بازي به يك بازي موفق تبديل شود.
...............
ياشار: امیدوارم این بازی بیشتر به Painkiller شبیه شود تا Jericho یا شوتر های نظامی. 6/10
محمد: سرعت بالا یکی از عناصری است که در شوتر های جدید کاملا نادیده گرفته شده و عناوینی همچون Painkiller نیز کاملا از یاد رفته اند. Necrovision با گرافیک خوب و روند سریعی که دارد میتواند یاد Painkiller را دوباره در ذهن ما زنده کند. 7.8/10
كيوان: یک FPS در جنگ جهانی اول با حضور زامبیها، گرگینهها، شیاطین، ارواح، روباتها و سربازان آلمانی... What ? ه 7/10
نظر شخصي: خون .خشونت. Bullet Time . Pain Killer . SS . Wolfenstein همگي با هم عنواني مي شود به همين نام !! 9/10
نمره كلي : 7.4/10
مقاله اي كه مي خوانيد مروري بر بازي هاي بزرگ سال 2009 است. تمام سبك ها در اين ليست جا دارند و سعي شده با دقت تمام و مفيد و مختصر به ان پرداخته شود. بازي ها بر اساس نمره دريافتي طبقه بندي شده اند. توجه داشته باشيد اين نمره ها سليقه اي هست. با توجه به اينكه مي خواستم مطلبي كامل را براي شما دوستان تهيه كنم از سه دوست عزيزم يعني ياشار ذولفقاريان ( Red_Yashar ) , محمد ( Death Proxy ) , كيوان ( Kenji ) دعوت كردم تا انها هم نظرات و نمرات خود را در مورد بازي ها قرار دهند. بايد از اين سه به خاطر زحمت هايشان تشكر ويژه اي داشته باشم. به دليل زياد بودن مطلب , ان را به 9 قسمت تقسيم كرده ام كه هر كدام به صورت جدا گذاشته مي شود. بخش زير بخش چهارم اين مقاله است.
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت اول
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت دوم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت سوم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت چهارم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت پنجم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت ششم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت هفتم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت هشتم
100 بازي برتر سال 2009 - قسمت اخر
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction
ناشر: Ubisoft
سازنده: Ubisoft Montreal
سبك: Stealth / Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360
مطمئنا يكي از محبوب ترين بازي هاي Ubisoft سري بازي هاي Splinter Cell است. Conviction پنجمين سري اين بازي و ممكن است اخرين شماره ان باشد. Sam Fisher شخصيت اصلي بازي حالا پير شده و بعد از مرگ دخترش به خفا روي اورده است اما وي به خاطر خطري كه دوست وي يعني Anna Grímsdóttir را تهديد مي كند دوباره وارد Third Echelon مي شود. وقايع بازي دقيقا دو سال بعد از قسمت چهارم يعني Double Agent و در واشنگتن ميگذرد. اين بازي قرار بود در اواخر سال 2007 عرضه شود اما به دلايل نامعلومي در ان زمان مدام به تاخير مي افتاد بعد ها معلوم شد ساخت بازي دوباره از نو شروع شده است و با توجه به اهميت زياد بازي عرضه بازي به سال مالي 2009-2010 افتاده است. بعد ها مسئولان Ubisoft اعلام كردند بازي از لحاظ بصري بي نهايت بهتر از نمايش هاي داده شده خواهد بود. فيزيك بازي در سطح بي نظيري در نمايش هاي اوليه بود و شما قابليت تماس حتي با يك كبريت را هم داشتيد. نوع game play بازي كاملا با نسخه هاي قبلي فرق كرده و بيشتر Action شده اما با توجه به تعداد زياد پليس اصولا بهترين كار مخفي كاري است. هر چند Sam ديگر نمي تواند از در و ديوار اويزان شود اما قدرت وي همچنان زياد است و مي تواند به راحتي چندين سرباز مشت و مال دهد. همانطور كه گفته شده فيزيك بازي بسيار قوي است شما هر چيزي كه ديديد را مي توانيد بر داريد و با ان به سمت دشمن حمله كنيد در اين حال فرضا اگر با صندلي به يك سرباز ضربه زديد صندلي خورد و تكه تكه مي شود. گرافيك بازي در همان نمايش هاي اوليه بسيار خوب و در حال حاضر بايد بسيار عالي تر شده باشد. موتور گرافيكي بازي UE2.5 است كه البته Ubisoft Montreal به قدري بر روي اين موتور كار كرده است كه گرافيك بازي بسيار چشم نواز شده است. به احتمال زياد بازي در اواخر 2009 عرضه مي شود و بايد ديد ايا Conviction يك موفقيت خواهد بود و يا به يك شكست بزرگ براي Ubisoft تبديل مي شود. فقط اميدوارم Ubisoft قصد open-world كردن اين بازي را حداقل نداشته باشد
...............
ياشار: معلوم نیست Ubisoft دارد با سم فیشر چه می کند. بعد از واکنش های اولیه ی منفی از سوی منتقدان، بازی ناپدید شد و به نظر می رسد که کلا متحول شده باشد اما به چه تبدیل شده کسی نمی داند. 6/10
محمد: اولین نمایش این عنوان بسیار نا امید کننده بود تا جایی که لقب Street Of Rage نیز به ان داده بودند ولی به قول هایی که Ubisoft داده است باید دید که این شماره چه موفقیتی کسب میکند. 7/10
كيوان: واقعا چیزی از این بازی مشخص نیست و معلوم نیست Ubisoft داره با این بازی چیکار میکنه
ولی بازی درخور نام سری SC باشد هوادارانش را راضی کند. 7/10
نظر شخصي: با توجه به اين تاخير ها و دوباره سازي بازي نمي توان نظر داد اما به نظرم اين بازي بهترين بازي سال 2009 اين شركت خواهد شد.9/10
نمره كلي : 7.2/10
Wanted: Weapons of Fate
ناشر: Warner Bros. Interactive Entertainment
سازنده: GRIN
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
بازسازي از روي فيلم كار جديدي نيست اما اگر اين بازي از روي اثار پر فروش ساخته شود و وقايع بعد از قسمت دوم باشد در حالي كه قسمت دوم فيلم 2 سال ديگر عرضه مي شود چيز عجيبي است. بازي Wanted: Weapons of Fate به گفته سازندگان يك جور Wanted 1.5 به حساب مي ايد. در واقع بازي هم از هم كميك هاي Mark Millar الهام گرفته هم از فيلم Wanted ساخته شده توسط Timur Bekmambetov. قيافه و استيل Wesley Gibson بسيار شبيه James McAvoy است و البته اگر اشتباه نكنم از صداي خود وي استفاده شده است.Grin به كميك Mark Millar وفادار بوده است و از لباس هاي مخصوصي كه در كميك استفاده ميشد در بازي استفاده كرده است. بازي از لحاظ game play مخلوطي از Max Payne و GeOW بوده. علاوه بر قابليت كاور شما مي توايند دشمنان خود را گروگان بگيرد. ديگر قابليت بازي استفاده از چاقو است شما در بازي مي توانيد با چاقو دشمن خود را Finishing كنيد. قابليت Bullet Time در بازي نقش مهمي دارد و البته بسيار جالب كار شده است و باعث خلق صحنه هاي زيبا مي شود. اما ميرسيم به بخش مهم و اصلي !! اگر فيلم را ديده باشيد علاوه بر جذابيت , Wesley Gibson و عضو هاي انجمن ادم كشان قابليت ترشع ادرنالين بيش ار حد را دارند و به همين خاطر مي توانند گلوله را انحراف ( به قولي كات ) بدهند. اين قابليت جالبترين بخش بازي است شما يك فلش همچون زماني كه در بازي FIFA مي خواهيد شوت بزنيد داريد و زماني كه امكان شليك نباشد به رنگ قرمز و در زمان مجاز به رنگ سفيد است. گرافيك بازي بسيار زيبا و چشم نواز به نظر ميرسد اين بازي توسط موتور اختصاصي استوديو Grin يعني Diesel ساخته شده است. درجه بازي M است و به خشونت اين سري كاملا وفادار بوده است. همچنين بازي داراي بخش multi-player است. Wanted: Weapons of Fate بازي بسيار جذابي به نظر مي ايد كه مي تواند همچون Riddick به يك اثر موفق تبديل شود.
...............
ياشار: یکی از مناسب ترین فیلم ها و داستان های برای تبدیل به بازی فقط مشکل اینجاست که GRIN زمان بسیار کمی برای کار بر رویش داشته و به نظر می رسد که Polish نشده روانه ی بازار شود. 5/10
محمد: تریلر ها تا کنون نشان دهنده عنوانی خوب هستند که با استفاده کردن از المان های خوب عناوین دیگر و جمع کردن انها سعی دارد تا گیم پلی سرگرم کننده ای را برای شما فراهم کنند. مکانیزم کاور گیری به خوبی در بازی گنجانده شده اند و گرافیک نیز در سطح خوبی است. 7.9/10
كيوان: چیز جالبی در این بازی نمیبینم و مشخص است همانند بقیه بازی/فیلمها خوب از آب در نمیآید.
به خصوص اینکه فیلم هم چنگی به دل نمیزد. 7/10
نظر شخصي: هيجان موجود در اين بازي بسيار بالاست و قابليت هاي فيلم و داستان به خوبي در بازي اجرا شده است. 9/10
نمره كلي : 7.2/10
Dead Island
ناشر: Techland
سازنده: Techland
سبك: FPS
زمان انتشار: 2009
PC , X360
Techland بعد از اينكه Call of Juarez عرضه كرد تمام وقت خود را صرف ساخت Chrome Engine 4 كرده است و در همين حال دو بازي Warhound و Dead Island را مي سازد. در اين بين اخبار بيشتري مربوط به Dead Island وجود دارد و اين شركت لهستاني اين بازي را در وعده اول گذاشته است. شخصيت اصلي بازي كسي است كه به طور اتفاقي پا جزيره اي گذاشته كه پر از زامبي است و به دنبال زن خود مي گردد. گرافيك Dead Island به لطف Chrome Engine 4 بي نظير است و يك جزيره بزرگ و پر جزييات در ان به تصوير كشيده شده است. اين بازي اولين بازي است كه از سيستم كامل لايه هاي پوست استفاده مي كنه و هر زامبي بعد از هر اسيبي يك لايه از پوستش بر داشته مي شود. فيزيك بازي تا اينجا عالي به نظر ميرسد. طراحي جزيره هم چيزي بين جزاير كارائيب و جزيره فيلم Lost است. بازي فعلا براي PC , X360 تهيه مي شود اما سازندگان گفتند در حال كار بر روي Chrome Engine 4 براي سازگاري با PS3 هستند و البته هنوز برنامه اي براي ساخت بازي براي PS3 ندارند. Dead Island بيشتر از اينكه يك بازي FPS باشد يك Survival horror است و از اين جهت بسيار شبيه Condemned است. و در بازي شما بيشتر از اسلحه سرد استفاده مي كنيد. دشمنان بازي هم بسيار متنوع هستند و شما انواع مختلفي از زامبي را در بازي مي بينيد. Dead Island يك ريسك بزرگ براي Techland است بايد ديد ايا انها موفق مي شوند يا خير.
...............
ياشار: ایده بازی، شاهکار Valveرا تداعی می کند اما با تمرکز بیشتر بر بخش تکنفره و البته لایه های پوست و Gore برای زامبی ها. مطمئن گیم پلی بازی هرگز به گرد آن اثر نمی رسد اما با توجه به سابقه ی تیم می تواند انتظار عنوانی خشن و سرگرم کننده را داشت. 7/10
محمد: گرافيك بازي بسيار زيبا است همچنین درگیری های تن به تن با زامبی ها میتواند جذاب باشد. 7.5/10
كيوان: دیگه یواش یواش وجود زامبی در بازیها تبدیل به روتین شده و واقعا مشمئز کننده است.
آیا این بازی متفاوت خواهد بود ؟ 7/10
نظر شخصي: استفاده از سيستم چند لايه پوست و گرافيك جذاب باعث مي شود انتظار يك بازي جذاب را داشته باشيم. 8/10
نمره كلي : 7.3/10
Aliens: Colonial Marines
ناشر: Sega
سازنده: Gearbox Software
سبك: FPS
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
بازي هاي Aliens جز معدود بازي هاي برگرفته از فيلم هستند كه معمولا خوب از اب در مي ايند. اين بازي قرار بود نسل پيش توسط EA ساخته و منتشر شود كه بنا به دلايلي در اواسط كار كنسل شد. در سال 2006 شركت Sega ليسانس بازي رو گرفت و كار ساخت بر عهده استوديو Gearbox گذاشت. بازي توسط UE3 ساخته مي شود. داستان بازي را Bradley Thompson و David Weddle نويسندگان سريال پر طرفدار و محبوب Battlestar Galactica نوشته اند . داستان بازي بعد از حوادث فيلم Alien 3 اتفاق مي افتد و تيم شما براي پيدا كردن Ellen Ripley شخصيت اصلي سري فيلم هاي Alien فرستاده شده است. اسلحه هاي استفاده شده در بازي همان اسلحه هاي موجود در فيلم هست اسلحه هايي همچون (اتش پخش كن) pulse rifle, pistol, RPG, flamethrower در بازي وجود دارد. گرافيك بازي بسيار زيبا و ديدني هست. در مورد Game Play اين نكته وجود دارد كه بازي يك بازي Tactical shooter خواهد بود. در بازي چهار شخصيت وجود دارد و شما هر وقت خواستيد مي توانيد بين اين شخصيت ها سويچ كنيد. نكته ديگر اين است كه هر شخصيت داراي مشخصات خاص خود مي باشد. هر چند شما با همه شخصيت ها مي توانيد اسلحه مورد نظر خود ار انتخاب كنيد اما هر كس داراي يك مهارت خاص مي باشد. بر عكس بيشتر بازي هاي FPS در بازي شما چيزي به نام HUD نخواهيد ديد كه براي يك Tactical shooter خيلي عجيب است. نكته ديگر اين است كه بازي داراي سورپرايز هاي فراوان است و اينگونه مي خواهد شما را بترساند. بازي علاوه بر پشتباني از co-op به صورت چهار نفره داراي قابليت split screen هم هست. بازي زيبا به نظر مي ايد و طبق تاريخ براي اواسط 2009 ( احتمالا تابستان ) عرضه خواهد شد.
...............
ياشار: به عنوان یکی از عاشقان فیلم های بیگانه، واقعا از ساخته شدن این بازی خوشحالم اما ای کاش همانند AVP، می شد در نقش بیگانه هم بازی کرد. از طرف دیگر نگرانم که این بازی مانند BIA3، به قدر کافی Polish نشود. 6/10
محمد: عنوانی متفاوت از Gearbox. شرکتی که تا کنون با عرضه سری عناوین BIA تحولی در سبک شوتر تاکتیکی ایجاد کرد. استفاده مناسب از موتور UE 3 و عوامل دیگر میتوانند دست به دست هم داده و عنوانی متفاوت از Gearbox را خلق کنند. 7.1/10
كيوان: با توجه به اینکه از این بازی تریلری منتشر نشده و همچنین اطلاعات کمی که از بازی در دسترس است، تصمصیم گیری درباره این بازی زوده. ولی به نظرم قرار نداشتن HUD در ایده جالبی است و اگر بازی دارای جو مناسب و درخور عنوان خودش باشه، میتوان روی بازی حساب کرد. 7.8/10
نظر شخصي: يكي از بيشترين بازي هايي كه متظرش هستم همين بازي است. علاقه ام به بازي هاي Gearbox عاملي است كه باعث ميشود ان را جز بهترين FPS ها بدونم. 8.5/10
نمره كلي : 7.3/10
Ghostbusters: The Video Game
ناشر: Atari
سازنده: Terminal Reality
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3 , Wii , PS2 , DS
دو فيلم Ghostbusters يكي از بهترين فيلم هاي تاريخ كمدي هالييود مي باشد. سال 2009 در سال گرد 25 سالگي قسمت اول رسمي ترين بازي Ghostbusters منتشر خواهد شد. در اين بازي هر چهار كاراكتر اصلي فيلم يعني Dan Aykroyd , Harold Ramis, Bill Murray , Ernie Hudson حضور دارند و از صدا و صورت انها براي ساخت بازي استفاده شده است. Dan Aykroyd و Harold Ramis كه نويسندگان هر دو قسمت هستند نويسنده داستان اين بازي هم هستند. داستان بازي در سال 1991 يعني دو سال پس از اتفاقات قسمت دوم به وقوع مي پيوندد. در بازي شما در نقش يك Ghostbuster تازه كار خواهيد بود. شخصيت اصلي بازي از روي Ryan French كه يكي از سازندگان بازي است مدل برداري شده است. در بازي اسلحه شما همان اسلحه مخصوص روح گيري است كه در فيلم هم استفاده شده است. گرافيك بازي بسيار زيبا و ديدني است اما نكته قوت اين بازي فيزيك و قابليت تخريب پذيري ان است كه بسيار عالي كار شده است. با توجه به اينكه داستان بازي توسط نويسندگان اصلي نوشته شده ميتوان انتظار يك بازي كمدي را داشت. Boss هاي موجود در بازي همگي از روي فيلم ان برداشته شده است و Library Ghost , Stay Puft Marshmallow Man و... در بازي حضور دارند. بازي قرار بود در پاييز 2008 عرضه شود كه به خاطر مشكلات كنار گذاشتنش توسط Publisher به تعويف افتاد. در اوايل اكتبر امارزون بازي را از ليست فروش خود برداشت و خيلي ها فكر كردند بازي كنسل شده است در اواخر همين ماه Dan Aykroyd طي يك مصاحبه اعلام كرد كه بازي توسط Atari منتشر مي شود. در ماه نوامبر اين شركت رسما اعلام كرد كه Publisher بازي شده است. در حال حضار گفته مي شود بازي در سه ماه اول منتشر خواهد شد اما Atari هنوز اعلام رسمي بر اين مبني نداشته است. در اخر بايد بگويم كه اين بازي جز معدود بازي هايي است كه از PS3 به عنوان LP استفاده ميكند و بازي براي PC , X360 پورت شده است.
...............
ياشار: دنباله ی یکی از محبوب ترین فیلم های دهه 80. همه چیز در بازی از گرافیک گرفته تا گیم پلی جالب به نظر می رسند اما تمام کارکتر ها و دنیای آن حالتی مصنوعی دارند. دوبله ی عالی توسط بازیگران اصلی فیلم ها کمی آدم را تسکین می دهد. 6/10
محمد:هنوز خاطراتی که با سری کارتون های Ghostbusters داشتم از یادم نرفته است. عنوانی که تا مرز کنسل شدن رفت ولی Atari ان را نجات داد و دوباره احیا کرد.7.3/10
كيوان: این بازی چندین بار تا مرز کنسل شدن پیش رفته ولی به نظر میرسد با تعویض ناشر از Vivendi با Atari بالاخره این بازی منتشر میشود!! امیدوارم این مسائل روی کیفیت بازی تاثیر نداشته باشد و در انتها یک بازی جذاب و سرگرم کننده را تجربه کنیم.7.5/10
نظر شخصي: به نظرم با وجود داستان نويسان اصلي و بازيگراني همچون بيل مري بازي جذابي را خواهيم ديد البته نبايد غافل از گرافيك جذاب بازي شد. 8.5/10
نمره كلي : 7.3/10
Ninja Blade
ناشر: Microsoft Game Studios
سازنده: From Software
سبك: Action
زمان انتشار: January 29
X360
شركت From Software نزديك 3 سال است كه در حال ساخت يك عنوان جالب به نام Ninja Blade است و مي خواهد موفقيت Otogi را تكرار كند. همانطور كه مي دانيد اين بازي توسط تيم سازنده Otogi در حال ساخت است. طراحي كاراكتر ها هم بر عهده Keiji Nakaoka كه قبلا كار طراحي كاراكتر ها Lost Planet را بر عهده داشته است خواهد بود. Masanori Takeuchi خالق بازي كه قبلا بازي هايي همچون شماره اول و دوم Otogi را ساخته است و در كنار اين بازي ها ميتوان به Enchanted Arms و Forever Kingdom هم اشاره كرد.Ninja Blade شايد خيلي ها رو به ياد بازي بي نظير Ninja Gaiden 2 بي اندازد اما حقيقت اين است كه Ninja Blade علاوه بر يك سري المان كه مختص خودش هست مخلوطي از Ninja Gaiden , Devil May Cry , Spider - Man است!. همانطور كه مي دانيد بازي در اينده اي نزديك در توكيو رخ ميدهد و بسياري از محيط هاي توكيو در اين بازي شبيه سازي شده اند. شهر توكيو توسط يك انگل محاصره شده است كه باعث ميشود چه انسان ها و چه حيوانات به موجوداتي به نام Carriers تبديل شوند. Carriers مخلوطي از هيولا و زامبي هستند. بازي داراي 12 ساعت گيم پلي مي باشد. همچنين شما در بازي مكان ها مهم توكيو را خواهيد ديد. منطقه اوليه كه بازي رو انجام ميدهيد Shinjuku و ناحيه برج توكيو هست . ساختمان دولتي توكيو . ايستگاه Shinjuku . اسمان خراش هايي همچون Park Hyatt Hotel در بازي وجود دارد ( تمام اين مكان ها واقعي هستند ).يكي از نكات خوب در Ninja Blade تعويض اسلحه به صورت real-time است , نكته اي كه نبودش در Ninja Gaiden 2 حس مي شد. در Ninja Blade شما قابليت استفاده از 3 نوع سلاح را داريد. اسلحه اول Katana نام دارد. اين اسلحه بسيار سريع است و قابليت حمله ها متنوع و گوناگون را دارد. نام اسلحه بعدي Souken خواهد بود كه دو شمشير در كنار هم است و شباهت زيادي به نانچيكو دارد. اسلحه اخر و همان سوم هم Taiken است كه يك شمشير بسيار بزرگ است و بي نهايت مفيد براي از بين بردن زره دشمنان خواهد بود.اما يكي از قابليت هايي كه تا الان براي همه سوال بود قابليت Ninja Vision است. براي تعريف درست اين ترفند ميتوان Ninja Vision به bullet-time در Ninja Blade تعريف كرد. با زدن قابليت Ninja Vision همه چيز در اطراف Ken ( شخصيت اصلي بازي ) به صورت اهسته در مي ايد. يكي از قابليت هاي عالي اين سيستم نشان دادن نقطه ضعف دشمنان است و اين نكته در زمان مبارزه با Boss هاي بازي بسيار مشهود و به درد بخور است. Ken با اين قابليت مي تواند به راحتي جا خالي بدهد , بپرد. اولين Boss بازي يك نمونه بسيار خوب است كه بازيكن بايد به نقطه ضعف آن يعني پايش ضربه بزند. همچنين همانند God of War در بعضي صحنه ها يك سري دكمه بر روي صفحه ظاهر مي شود كه Ken مي تواند حمله و يا دفاع بكند. اين بازي يكي از اميد هاي Microsoft براي سال 2009 است.
...............
ياشار: مبارزات اکشن بازی جذاب به نظر می رسند اما تنها 20 در صد از عناصر نمایش داده شده را تشکیل می دهند و باقی اش Quick Time Event و دموست. البته پیشینه ی تیم سازنده ی این بازی را نباید دست کم گرفت. 6/10
محمد: عنوانی که میتواند تاثیر زیادی بر روی فروش 360 در ژاپن بگذارد. روند کلی به نظر میرسد که خیلی به شبیه به NG طراحی شده باشد. بازی از طراحی محیط های خوبی بهره نمیبرد ولی باید صبر کرد و دید که نتیجه کار چه میشود. 7.5/10
كيوان: اقعا تعجب میکنم که چرا اسم نینجا را برای این بازیها انتخاب میکنند.وقتی حرف از نینجا میزنیم باید با یک بازی مخفی کاری سر و کار داشته باشیم در حالی که Ninja Blade و Ninja Gaiden تنها اکشن مطلق هستند و کوچکترین ربطی به نینجا ندارند. اما به عنوان یک بازی اکشن به نظر قابل قبول میرسند. 8/10
نظر شخصي: هر چند اين بازي در سطح شاهكار بي بدييلي همچون NG نيست اما بازي جالبي به نظر مي رسد. 8/10
نمره كلي : 7.3/10
WET
ناشر: نا معلوم
سازنده: A2M
سبك: Action
زمان انتشار: 2009
X360 , PS3
ساخت بازي هاي اكشن محض هميشه ايده موفقي نيست هر چه قدر هم اين بازي ها جذاب باشند معلوم نيست ايا خوب فروش كنند يا خير نمونه مي توان از بازي Stranglehold نام برد كه با وجود 40 ميليون هزينه حتي 1 ميليون نسخه هم نفروخت. بازي WET يكي ديگر از اكشن هاي محض است با اين تفاوت كه اين دفعه ناجي ما يك زن است. شخصيت اصلي بازي Rubi نام دارد. بازي تقليدي از چندين عنوان Stranglehold , Prince of Persia , Max Payne و حتي فيلم Kill Bill است. Rubi علاوه بر تفنگ داراي يك شمشير است كه در مبارزات نزديك و باز كردن در ها از ان استفاده مي كند. شيرجه هاي مخصوص مكس پين و Bullet Time هم در بازي وجود دارد و به نظر مي رسد بازيكن در هر زماني قابليت استفاده از Bullet Time را دارد . همچنين Rubi قابليت راه رفتن بر روي ديوار را همچون Prince را دارد و مي تواند در اين زمان صحنه را اهسته كند و تير اندازي كند. در كل Rubi موجودي است كه قابليت انجام هر كاري را دارد. يكي از مشكلات بازي همين است. فرضا Rubi مي تواند از يك ارتفاع زياد شيرجه بزند و هيچ اتفاقي هم برايش نمي افتد و درجه تخيلي بودن بازي را همين امر بالا مي برد. البته حركات Rubi نرم است اما بيش از حد در ان اغراق شده. اگر يادتان باشد در بازي Dead to Rghits هم شخصيت اصلي بازي پرش هاي بسيار بلندي داشت اما Rubi حتي دست وي را هم از پشت ميبندد !! گرافيك بازي بسيار خوب به نظر مي رسد. همچنين Rubi قابليت اويزان شدن از هر جايي را دارد. درجه اين بازي M است و خون در بازي به وفور يافت مي شود و اميدواريم به زودي يك Publisher پيدا كند و ما شاهد عرضه يك بازي خوب باشيم.
...............
ياشار:
Kill Bill و Stranglehold را با هم ترکیب کنید سپس محدودیت استفاده از Bullet-time را هم بردارید تا بازیباز بتواند از مبارزه در ضحنه آهسته لذت برده و نگران تمام شدن سریع این قدرت نباشد. + 7/10 Blood & Gore
محمد: مخلوطی از چندین عنوان که هر کدام در زمینه ای قوی بودند. باید منتظر مانند و دید که Wet چگونه از پتانسیل این عناوین استفاده میکند. 7/10
كيوان: BloodRayne و Tomb Raider را ترکیب کنید تا WET به دست بیاید.
امیدوارم فقط یک تقلید نباشد. 7/10
نظر شخصي: اغراق زيادي در حركات روبي شده است اما بازي در مجموع بسيار سرگرم كننده به نظر مي رسد. 8.5/10
نمره كلي : 7.3/10
Deus Ex 3
ناشر: Eidos
سازنده: Eidos Montreal
سبك: FPS / RPG
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
Warren Spector زماني كه Deus Ex را خلق كرد تحولي در بازي هاي RPG به وجود اورد. هميشه اين وسط ناشر هاي بزرگ به بازي هاي بزرگ رحم نميكنند و بيشتر اين ناشر ها تا وقتي كه بازي به طرز بدي عفت كند ان را ادامه ميدهند. قسمت دوم Deus Ex با وجود امتيازت خوب از نظر طرفدارن اشغالي بيش نبود و باعث شد تا مدت ها هيچ كس حتي درباره بازي حرفي نزند.سال 2007 بالاخره ساخت قسمت سوم توسط استوديو جديد يعني Eidos Montreal تاييد شد. داستان بازي يك Prequel خواهد بود و در سال 2027 يعني 25 سال قبل از اتفاقات نسخه اول اتفاق مي افتد. شما در نقش Adam Jensen كه يك مامور مخفي در ازمايشگاه افزايش بيومكانيكي است. داستان از انجا شروع ميشود كه روزي گروهي از سربازان black ops به ازمايشگاه حمله و شروع به كشتار فجيع تمام افراد مي كنند در اين بين Adam Jensen با خوش شانسي از مهلكه فرار مي كند. Adam بعد از اين اتفاق شروع به تحقيق درباره علت اين خيانت مي كند. Sheldon Pacotti نويسنده بي نظير قسمت اول در Deus Ex 3 به عنوان مشاور فعاليت ميكند تا بازي از استحكام لازم برخوردار باشد. Harvey Smith و Warren Spector بر ساخت بازي نظارت دارند. از تغييرات بد بازي شايد بتوان سيستم جان بازي نام برد كه شبيه بازي هاي روز همچون COD شده است. Deus Ex 3 مخلوطي از يك بازي RPG و Action است. همچنين سيستم ارتقا در بازي وجود دارد كه شما ميتوايند شخصيت خود را (Adam) ارتقا دهيد. اين گزينه براي اسلحه هاي شما هم وجود دارد. Deus Ex 3 بازي است كه داراي جزييات و شخصيت هاي بسياري است. اما يكي از سلاح هاي افزودني كه به ان اشاره شد شاخك حساس يا همان tentacle ها هستند. با كمك اين ابزار ميتوانيد از گردن ريسماني را پرتاپ كنيد كه به كمك آن روي لبه ي ديوار ها بپريد و اين سلاح قدرت شما رو چنان اضافه ميكند كه از اين سوي ديوار با مشت خود را به ديوار زده و دشمن را از آن سوي ديوار ميگيريد. بازي از موتور ارتقا يافته بازي Tomb Rider : Legend استفاده ميكند. گرافيك بازي به نظر بسيار خوب كار شده است اما چون هنوز يك Trailer از ان عرضه نشده است نميتوان به صورت قطعي درباره ان نظر داد.
...............
ياشار: ساختن دنباله برای یکی از بهترین بازی های تاریخ کار آسانی نیست (Deus Ex 2 به عنوان مدرک). متاسفانه اطلاعات فاش شده از DE3 حاکی از ساده تر و اکشن تر شدن بازی حتی در مقایسه با قسمت دوم هستند. با این رویه ی Casual گرا و ساده سازی که صنعت بازی پیش گرفته، بعید نیست DE2 در مقایسه با DE3، ارزش قسمت اول را داشته باشد. 6/10
محمد: نسخه های قبلی این بازی البته به جز یکی از انها اکثرا عناوین موفقی بودند. اطلاعاتی هم که از داستان این نسخه منتشر شده است نوید یک داستان خوب را میدهد حالا باید ببینیم که سازندگان چه نقشه ای برای طراحی گیم پلی دارند. 7/10
كيوان: کی از بزرگترین بازیهای RPG-shooter است که خیلی از گیمرها منتظرش هستند همچنین بخش Stealth بازی نیز به نظر جذاب میرسد. 7.7/10
نظر شخصي: با توجه به وجود بسياري از عوامل شماره يك در بازي و كار بي وقفه استوديو مونترال بر روي بازي بسيار ان اميدوارم هستم. 9/10
نمره كلي : 7.4/10
Edge of Twilight
ناشر: SouthPeak Interactive
سازنده: Fuzzyeyes Studio
سبك: Action/Adventure
زمان انتشار: 2009
PC , X360 , PS3
زماني كه در اواسط 2007 ساخت بازي Edge of Twilight توسط استوديو استراليايي Fuzzyeyes اعلام شد انها اعلام كردند بازي در سال 2009 عرضه خواهد شد و شما با يك بازي عالي مواجه خواهيد بود. بازي بسيار شبيه Legacy of Kain: Soul Reaver است. و بيشترين شباهت بازي بين دو كاركتر اصلي اين دو باز است.در Edge Of Twilight بازكنان به جاي يك bounty hunter مطرود { طرد شده } به نام Lex قرار ميگيرند . وي تنها موجود دو رگه در دنياي كه به دو نيم تقسيم شده يكي روز و ديگري شب . Lex در اينجا يك دو رگه هست از دو نژاد مختلفي كه در اين بازي وجود دارد { (the industrial Athern and the spiritual Lithern)وي قابليت سفر بين دو ناحيه رو داره .وي در هر ناحيه شخصيت و قابليت هاي ويژه خودش و مربوط يه همان ناحيه رو داره . با اينكه كه Lex از هر دو عالم طرد شده ولي داراي يك سري توانايي هاي مخصوصه كه ميتونه اين دو فرمانروايي از فرو رفتن در تاريكي نجات بده. در سري بازي Soul Reaver شخصيت Raziel بسيار شبيه Lex بود و در انجا قابليت سفر بين دو دونيا را داشت. بعضي حركت هاي تركيبي باعث به وجود اوردن يك سري حمله هاي بسيار بي نظير ميشود حتي بي نطير تر از زماني كه مبارزات به اتمام مي رسد. در واقع زماني كه فقط يك دشمن بر روي صفحه باقي مي ماند دوربين به صورت كاملا اهسته و سينمايي در مياد و توسط يك حمله سريع از جانب Lex مقداري خون بر روي صفحه مي پاشد!!. نكته ديگر در اين مبارزات اين بود كه زماني كه ميزان جان دشمن پايين امده بود شما ميتوايند با انجام دادن يك finishing وي را از پاي در اوريد.اين ضربات تكي براي كشتن يا همان finishing ها به طوري ديگر هم قابل اجرا هستند. شما براي اين كار بايد نظر دشمنان خود را جلب كنيد و بعد توسط يك سري حركت سريع ان ها را از پا در اوريد.Lex با وجود يك مقبره مي تواند منطقه شب را به روز تبديل كند و وقتي اين تغييرات ايجاد مي شود علاوه بر محيط بازي كه كاملا فرق مي كند Lex هم از يك انسان شرور كه اور كت پوشيده و gunblade به همراه دارد به يك موجودي تبديل مي شود كه شباهتي به انسان ندارد. زماني كه اين تغييرات ايجاد مي شود وي ديگر نمي تواند گارد بگيرد و اسلحه وي از يك gunblade به يك اسلحه اي تبديل مي شود كه از استخوان هاي وي تبديل مي شود چيزي شبيه تيغه ها معروف Wolverine ( يكي شخصيت هاي معروف X-MEN ) مي شود.و در انجا قدرت جهش ها و پرش هايش و گرفتن هاش بسيار بهبود ميابد. در واقع اين قدرت به Lex كمك مي كند كه وي از پرتگاه هاي عظيم بپرد و ديوار هاي خيلي بلند بالا برود و مي تواند يك سري موانع كه قبلا در راهش وجود داشت رو از بين ببرد. اما اخرين المان در مبارزات اتر هست. اتر در نواحي روز و شب به عنوان نيروي زندگي به دو حالت مختلف عمل مي كند. اتر در روز به ماشين ها قدرت ميدهد و مثل تكنيك bullet time عمل مي كند و به شما كمك مي كند كه به دور دشمنان بچرخيد , بپريد و ان ها را از پاي در اوريد. اين بازي توسط UE3 ساخته شده است. منتظر اين بازي عالي مي مانيم.
...............
ياشار: این بازی به شدت آدم را یاد Soul Reaver می اندازد. برخی عناصر ظاهری هم یادآور Folk lore هستند اما گیم پلی بازی کمی کند و ساده به نظر می رسد و از لحاظ گرافیکی خیلی جای کار دارد. 5/10
محمد: سبکی که سازندگان Edge of Twilight برای این بازی انتخاب کرده اند میتوان گفتی تا حدودی اشباح شده است ولی شاید وجود تغییر تغییر مکانیزم گیم پلی به بازی کمک به سزایی بکند. از گرافیک عالی و انیمیشن ها عالی این عنوان نیز نباید گذشت. 8.7/10
كيوان: بازهم یک بازی در سبک Hack & Slash که به نظر میرسد کمی با دیگر بازیها در این سبک تفاوت دارد. اگر بازی دارای نوآوری باشد میتوان به آن امیدوار بود. 7/10
نظر شخصي: من يكي از طرفدارن سر سخت بازي هستم و بازي برام خاطره اور LOK هست. 9/10
نظر كلي : 7.4/10
NecroVision
ناشر: 1C Company
سازنده: The Farm 51
سبك: FPS
زمان انتشار: 2009
PC
در زماني كه Serious Sam عرضه شد نوعي سبك FPS جديد به وجود امد. با اينكه قبل از اين هم بازي هاي R&G زيادي وجود داشت اما بازي Serious Sam و به طبع ان Pain Killer باعث شدند اين سبك خاص در FPS مطرح شود. هزارن دشمن اسلحه هاي منتوع و عجيب و غريب شاخصه اين نوع FPS بودند. حالا بعد از مدت ها استوديو نو پا The Farm 51 كه از چندين اعضاي تيم سازنده Pain Killer تشكيل شده در حال ساخت بازي هستند كه مي خواد پا را از اين صحبت ها فراتر بگذارد. داستان NecroVision در سال 1916 رخ ميدهد و درباره يك جوان امريكايي است كه در جنگ جهاني اول به نيرو هاي انگليسي ميپوند اما مدتي بعد مي فهمد نه با انسان بلكه بايد با شياطين مبارزه كند. در اين بازي چيزي كه شما زياد ميبيند Boss هاي فوق العاده عظيم و دشمنان زياد است نكته اي كه كاملا ياد اور Serious Sam است. شخصيت اصلي بازي بعد از مدتي مفهمد داراي يك قدرت جادويي است و ان را به وسيله چنگال ( چيزي دقيقا شبيه چنگال Prince ) هدايت مي كند چيزي كه از تريلر ها مشخص بود وي به اين وسيله مي تواند دشمنان را فريز كند و بعد از ان با خيال راحت ان ها را بكشد البته مطمئنا اين قابليت داراي محدوديت خواهد بود. در بازي از قابليت Bullet Time هم استفاده شده و از اين لحاظ شبيه FEAR است. نكته ديگر اين است كه بازي داراي اسلحه هاي فراوان است و قابليت جديد موجود در بازي اين است كه شما مي توانيد با يك دست اسلحه و با يك دست ديگر يك نارنجك را حمل كنيد. بازي بيش از اندازه خشن و پر خون است و كافي است با شات گان به يكي از دشمنان تير اندازي كنيد تا اعضاي بدن ان قطع شود. محيط بازي مخلوطي از يك محيط فانتزي و ترسناك است و از اين لحاظ شبيه Pain Killer و Return to Castle Wolfenstein مي باشد. NecroVision يك بازي با پتانسيل بي نهايت بالا است كه همه اميدوارند اين بازي به يك بازي موفق تبديل شود.
...............
ياشار: امیدوارم این بازی بیشتر به Painkiller شبیه شود تا Jericho یا شوتر های نظامی. 6/10
محمد: سرعت بالا یکی از عناصری است که در شوتر های جدید کاملا نادیده گرفته شده و عناوینی همچون Painkiller نیز کاملا از یاد رفته اند. Necrovision با گرافیک خوب و روند سریعی که دارد میتواند یاد Painkiller را دوباره در ذهن ما زنده کند. 7.8/10
كيوان: یک FPS در جنگ جهانی اول با حضور زامبیها، گرگینهها، شیاطین، ارواح، روباتها و سربازان آلمانی... What ? ه 7/10
نظر شخصي: خون .خشونت. Bullet Time . Pain Killer . SS . Wolfenstein همگي با هم عنواني مي شود به همين نام !! 9/10
نمره كلي : 7.4/10
آخرین ویرایش: