📣جزئیات بزرگترین آپدیت بازی Baldur’s Gate 3 به همراه ترجمه فارسی

dantemaximum

کاربر سایت
GWt3YT5WoAAHH0v.jpg

🟣 آپدیت 7 بازی Baldur’s Gate 3 با حجم 11.6 گیگابایت برای PC منتشر شد

✅در ادامه قصد داریم تمام جزئیات آپدیت بازی رو براتون ترجمه کنیم

✅پچ 7 حدود 11.6 گیگابایت برای PC و برای نصب به 160 گیگابایت فضای خالی نیاز دارید. اگه فضای کافی برای نصب به‌روزرسانی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم Baldur’s Gate 3 رو حذف کنید و بعد نسخه patched رو دوباره دانلود کنید!

✅این بخش اول آپدیت و در روزهای آینده این پست آپدیت میشه و ترجمه های جزئیات در همین جا اضافه میشه

❇️ آپدیت (Baldur’s Gate 3 Patch 7 (Version 4.1.1.5849914

🔒 Protection : Steam

💢 Size : 11.6 GB


🔻جزئیات آپدیت

👇بخش HIGHLIGHTS
🔸معرفی پایان‌های شیطانی: پایان‌های سینمایی جدید برای بازی‌هایی که با شخصیت‌های واقعاً بد شروع می‌شوند.
🔸مدیریت مود جدید: حالا می‌تونی به راحتی مودهایی رو که توسط جامعه ساخته شدن پیدا کنی، نصب کنی و استفاده کنی.
🔸بازی چندنفره به‌روزرسانی شده: توی حالت split screen، وقتی شخصیت‌ها به هم نزدیک می‌شن، صفحه به طور داینامیک به هم می‌پیونده و وقتی دور می‌شن، دوباره جدا می‌شه. این به‌روزرسانی کلی چیزای دیگه رو هم بهبود می‌ده تا تجربه‌ی بازی با split screen بهتر بشه.

👇بخش مبارزه در حالت Honour
🔹اگر Dror Ragzlin توی حفره‌ی spider بیفته، سعی می‌کنه با استفاده از یک جادو به اسم «Arachnid Compulsion» با رتیل‌ها دوست بشه تا با هم به جنگ دشمن واقعی برن - یعنی تو!
🔹برای Bulette یک حالت جدید به نام «مDiamond Scales» و یک عمل افسانه‌ای به نام «Shredding Scales» اضافه شده.
🔹مMalus Thorm یک عمل افسانه‌ای جدید به اسم «Grasping Appendage» داره.
🔹 برای Spectators یک اورا و جادو جدید اضافه شده: «Panicked Sentinel » و «Ocular Nightmare»، به ترتیب.
🔹"چرای تسکآن"، رهبر کمین "githyanki" در اکت II، یک عمل افسانه‌ای جدید به اسم «Soul Sacrifice» داره.
🔹"چرای هارراک"، رهبر githyanki در مخفیگاه شوالیه‌ها، یک عمل افسانه‌ای جدید به اسم «Tu'narath's Embrace» داره.
🔹پ "Ptaris" هم یک عمل افسانه‌ای جدید به اسم «Ptarian Dogma» داره.

👇رابط کاربری UI
🔸رابط "Reactions" به‌روز شده که حالا فقط کافیه واکنش‌هایی که می‌خوای استفاده کنی رو فعال کنی و تأیید کنی. (دیگه نیاز نیست چند بار «Do not react» رو انتخاب کنی!)
🔸 یک منوی جدید برای گزینه‌های تجهیزات به برگه‌ی کاراکتر در کنترلر اضافه شده.
🔸پنل «Donate» اشیاء جادویی به "Gale" حالا مواردی رو که در «Traveller's Chest» داری هم نشون می‌ده و می‌گه کدوم موارد الان مجهز هستن.
🔸متوجه شدیم بعضی از شما هنگام استفاده از bubbles دچار مشکل هستید، به همین خاطر حالا عمل شستن خود با صابون و اسفنج به « Use استفاده » تغییر کرده به جای «Consume مصرف».
🔸 مشکل برگرداندن نام شخصیت به «Custom» در زمان ایجاد شخصیت حل شد.
🔸 مشکل نمایش نادرست توانایی جادو هنگام انتخاب یک قابلیت در زمان ارتقا حل شده.

👇بخش Art
🔹یک صفحه لودینگ جدید در اکت 3 اضافه شده که خیابان‌های شلوغ «دروازه بالدور» رو نشون می‌ده.
🔹 مشکل قسمت دامن زره Adamantine که برای کوتوله های زن جا افتاده بود، حل شده.
🔹مشکل زره Adamantine که در شخصیت‌های بزرگ مرد دچار نقص می‌شد، برطرف شده.

👇بخش گیم پلی
🔸حالا می‌تونید بازی‌های حالت Custom رو با مکانیک‌های حالت Honour شروع کنید. این کار رو می‌تونید از طریق گزینه 'Ruleset' انجام بدید.
🔸آن kuo-toa که وعده داده بود براتون یک ارتش بسازه، حالا شما رو در نبرد نهایی حمایت می‌کنه. مگر اینکه توی فصل اول همه‌شون مرده باشن.
🔸کمک‌هایی که Gondians وعده داده بودن برای نبرد نهایی، حالا به صورت یک Steel Watcher دوستانه به شما می‌رسه. Zanner Toobin بابت تاخیر معذرت می‌خواد.
🔸گزینه‌های رنگ مو در ساخت شخصیت حالا بعد از انتخاب مدل موی کچل، همچنان قابل دسترسی هستن، تا بتونید رنگ ابروها رو هم تغییر بدید.
🔸گفت‌وگوهای بالای سر که به چند شخصیت بازیکن اجازه می‌داد، حالا شامل شخصیت‌هایی میشه که به بازیکن‌های مختلف اختصاص دارن. (قبلاً محدود به شخصیت‌های یک بازیکن بودند.) این یعنی که دیالوگ‌های بیشتری بین شخصیت‌های بازیکن در بازی‌های چندنفره خواهیم داشت.
🔸گروه مخفی حالا دیگه بر احضارهایی که به گروه مرتبط نیستن تأثیری نداره.
🔸واکنش انتخاب لوازم کمپ برای استراحت طولانی تغییر کرده. وقتی لوازم که انباشته شده رو انتخاب می‌کنید، بازی حالا فقط همون مقدار که لازم داره رو از انبار برمی‌داره.
🔸دیگه نمی‌تونید با کلیک کردن روی پلتفرم نهایی و اجازه دادن به شخصیت‌تون که خودش رو برسونه، آزمایش Leap of Faith رو در Gauntlet of Shar دور بزنید. Shar به ما هشدار داد که اگر این رو درست نکنیم ما رو مجازات می‌کنه.
🔸یک باگ fix شد که احیا کردن Lae'zel در ساحل فصل اول باعث می‌شد که او در Party Line ظاهر بشه ولی در دنیا نه، و این مانع خروج شما از فصل اول می‌شد.
🔸چند تا از سیوها که در اون‌ها Gale هنوز Necrotic رو داشت، اصلاح شد.
🔸باگ بدن Minthara که گاهی اوقات در صفحه ارتقا نامرئی می‌شد رو هم درست کردیم. (ما یه ذره به ظاهر سر و دست شناور علاقه‌مند بودیم، ولی خب.)

👇انیمیشن
🔹حالا Astarion در کمپ انیمیشن‌های بی‌تحرکی داره که فقط مطالعه کردن نیست.
🔹انیمیشن جدیدی برای Minsc در کمپ اضافه شد - ممکنه Boo بهش کمی tai chi یاد داده باشه.
🔹شخصیت Karlach دیگه سمت تراشیده‌اش رو نوازش نمی‌کنه.
🔹ظاهر بوسه‌های گردن در صحنه‌های رمانتیک با Shadowheart برای شخصیت‌هایی با تیپ بدنی بزرگ و شخصیت‌های اژدها اصلاح شد.
 
آخرین ویرایش:
🟣 بخش دوم آپدیت بزرگ بالدورز گیت 3

📌 این بخش متون و جریانات، توضیحات بیشتری داره که در روزهای آینده قرارش میدم

🔻متون و جریانات

🔸چند تا گزینه دیالوگ و صداگذاری جدید به دیالوگ‌های چندتا از بخش‌های بازی اضافه کردیم، مخصوصاً برای حالات خاص. جزئیات این تغییرات رو در آینده قرار میدم.
🔹سه خط جدید برای راوی شخصیت‌های Dark Urge اضافه کردیم که واکنش‌پذیری بیشتری به بازی بده. جزئیات این تغییرات رو در آینده قرار میدم.
🔸یک مشکل که باعث می‌شد بعضی از شوخی‌های دوران عاشقانه در حین ماجراجویی قابل دسترسی نباشند رو حل کردیم.
🔹مشکل جریانی که باعث می‌شد شخصیت Avatar Lae'zel بعد از شکست Netherbrain، نتونه بین ترک کردن و بالا رفتن یا موندن در Faerûn انتخاب کنه برطرف شد.
🔸توی دیالوگ‌های پایانی ویِل، گزینه‌ای برای درخواست بوسه اضافه شده.
🔹اگه توی حالت هولوگرافی باشی، ویِل دیگه خودکار فرض نمی‌کنه که داره با لِیل صحبت می‌کنه.
🔸یه باگی که باعث می‌شد سلام مخصوص رمانتیک ویِل فعال نشه، الان درست شده. حالا بازیکن‌ها توی اکت ۳ که رابطه‌ی پایدار و محبت‌آمیزی با ویِل دارن، می‌تونن سلام رمانتیکشو درست ببینن.
🔹اولویت‌های سلام‌های ویِل اصلاح شده، یعنی حالا سلام‌هایی که برای افرادی با تایید پایین طراحی شده، هم به درستی فعال می‌شه.
🔸همراه‌ها باید دیگه بیشتر به آستاریون که داره از آفتاب فرار می‌کنه، همدردی کنن.
🔹یه دیالوگ جدید اضافه شده که کارلاچ وقتی دَمّون رو مرده پیدا کنه، واکنش نشون میده، مخصوصاً بعد از این که بهش گفته بود می‌تونه کمکش کنه.
🔸توی اکشن دوم، مینتارا حالا به این که تو توی اکشن اولش رو بیهوش کردی، واکنش نشون میده.
🔹چند تا مشکل رو درست کردن که باعث می‌شد توی یه خواب ابدی گیر کنی، مثلاً وقتی که می‌خواستی کاراکترها رو با ویتِرز زنده کنی یا شب‌ها کمپ رو تغییر بدی.
🔸یه باگ رو اصلاح کردن که باعث می‌شد شادو هارت مدام یه جمله رو تکرار کنه بعد از این که ویتِرز از شادوفل اونو زنده می‌کنه.
🔹یه مشکل کوچیک هم که نمی‌ذاشت درباره اسم خانوادگی گیل نظر بدی، رو درست کردن.
🔸چند تا مشکل رو حل کردن که وقتی ویل همه چیز رو گفته بود، هنوز علامت تعجب بالای سرش بود.
🔹وقتی به عنوان Dark Urge بازی می‌کنی، مینتارا وقتی که تحت تاثیرش نیستی دیگه نقش کسی که به بال پیوسته رو نمی‌گیره .
🔸صحنه بوسه بعد از اینکه آیدول Shar رو به Shadowheart دادی درست شده.
🔹مشکلی که بعد از گذروندن یک شب بیرون، Jaheira دیگه دنبالت نیاد رو هم حل کردن.
🔸مشکل روی سنگ‌نوشته‌ها روی nautiloid که بعضی وقتا دیالوگ راوی رو شروع نمی‌کرد درست شده.
🔹کشیش‌های لاثندر حالا باید نماد لاثندر رو روی گردنبندشون تشخیص بدن.
🔸اطمینان حاصل کردن که آواتار اولویت اصلی در دیالوگ‌ها مربوط به تسلیم جادوگر در عمل اول باشه.
🔹میثارا حالا بعد از اینکه اون رو بکشی، چیزایی درباره اورین گفته.
🔸صحنه عاشقانه شب تا اتفاقی ردش نکنی و نتونی داستان عاشقانه رو تموم کنی با ویل توی اکت 3 دیگه قابل رد شدن نیست .
🔹اگه آواتار کارلاچ و ویل با هم برن جهنم، ویل توی اپیلوگ مطابق با این قضیه رفتار می‌کنه.
🔹صحنه کارلاچ توی آورنوس دیگه مشکلش حل شده و حالا اگه باهاش بری، پخش میشه.
🔸همچنین یه باگی که بود حل شده و حالا ویل می‌تونه با پدرش صحبت کنه اگه آنسور بعد از شکستن پیمان با میزورا شکست بخوره، اما ریوگارد از تخت آهنی نجات پیدا کنه.
🔹لازل الآن کمی بیشتر در محل استخدامش منتظرت می‌مونه اگر بهش بگی که برمی‌گردی.
🔸رفتارهای بیکار لازل در اردوگاه بهتر شده تا با بقیه یاری‌ها هماهنگ‌تر بشه.
🔹مشکل محو شدن به سیاهی بعد از صحنه کارلاچ در آورنوس در انتهای بازی اصلاح شده که بهت نگاهی خیلی کوتاه به سرزمین بازی می‌داد.
🔸اگر صبح بعد از صحنه رمانتیک کارلاچ با یکی دیگه از یارهایی که باهاش هستی صحبت کنی، ارتباطش قطع نمی‌شه.
🔹آخرین جمله گیل در توضیحش درباره سرمورفوسی دوباره اضافه شده و یکی از گزینه‌های دیالوگ طوری ویرایش شده که بهش واکنش نشون بده.
🔸حالا که می‌تونی به گیل اقلام جادویی از صندوق مسافر بدی، اگه از دادن خودداری کنی دوباره می‌ره.
🔹چندتا از سیوگیم‌ها که باگ داشتن و باعث می‌شد دیالوگ بین گِیل و میسترا در انتهای بازی فعال نشه رو درست کردیم.
🔸یه باگ هم که اجازه می‌داد گِیل رو وقتی در فرم لباس مبدل بود ببوسی پیش از اینکه با نتربرین روبرو بشی، برطرف کردیم. همچنین دیالوگش که قبل از بوسیدن قطع می‌شد رو هم اصلاح کردیم.
🔹اسکریپتی که مشخص می‌کنه یه شخصیت خیلی مشغوله تا باهاش صحبت شه رو هم از نو نوشتیم. این کار باعث میشه دیالوگ مینثرا بعد از نجاتش در برج‌های Moonrise فعال بشه و مشکلاتی مثل امکان استراحت یا سفر سریع هم حل بشه.
🔸در مورد عملکرد بازی هم داریم به بهینه‌سازی‌ها و پایداری ادامه میدیم و کلی کد پشت صحنه رو هم درست کردیم.
🔹عملکرد بازی بهینه شد. این بهبود‌ها بیشتر در جاهایی که NPC های زیادی داریم (مثل پایین شهر) تاثیر داره و مصرف حافظه هنگام لود کردن مراحل برای اولین بار رو کم می‌کنه.
🔸همچنین وقتی بخوایم کلی loot رو مدیریت کنیم (مثلاً وقتی از یه صندوق کمپ به کیف کاراکتر منتقل می‌کنیم) هم برجسته خواهد شد.

🔳 بخش سینماتیک
🔸صحنه‌ی سینمایی که وقتی با استخوان‌های آنسور در Wyrmway تعامل می‌کنی رو دوباره طراحی و بازسازی کردیم.
🔸عواطف و بیان‌های صورت رو در دیالوگ‌های همراهان بهتر کردیم، از جمله انیمیشن‌های صورت شخصیت خودت در بعضی از صحنه‌های بوسه، شامل بوسه با لرد خون‌آشام آستاریون.

🔳 مشکلات و کرش‌ها
🔸مشکل کرش کردن موقع بارگذاری منطقهٔ فصل اول رو درست کردیم.
🔹کرش کردن موقع موش کردن روی شخصیت‌ها در جنگ رو هم برطرف کردیم.
🔸چند مشکل با استراحت طولانی: بارگذاری سیو که در حین استراحت طولانی انجام شده بود، ممکن بود باعث کرش بشه و بعضی وقت‌ها هم ممکن بود تو استراحت طولانی گیر کنی و هیچ وقت خارج نشی.
🔸یک مشکل احتمالی کرش وقت ذخیره‌سازی در انتهای فصل دوم رو اصلاح کردیم.
🔹یک مشکل احتمالی کرش هنگام بارگذاری رو هم برطرف کردیم.
🔸یک مشکل احتمالی کرش در زمان ارتقای سطح رو هم درست کردیم.
🔹یک مشکل احتمالی کرش وقتی به پناهگاه رها شده نزدیک می‌شدی در سیو جدید رو هم برطرف کردیم.
🔸یک مشکل بزرگ مربوط به خنجر اورین رو درست کردیم. حالا اگه خنجر رو پرت کنی تو دره و یکی از فرقه‌ای‌ها بچه‌اش رو برداره، دوباره نزدیک معبد ظاهر می‌شه. (چون به اورین وابسته‌ست، قبلاً می‌رفت روی جسدش تو دره و دیگه بر نمی‌گشت.)
🔹یک مشکل که ممکن بود وقتی در حال بارگذاری به Lower City بودی، بازی کرش کنه رو هم حل کردیم.
🔸مشکلی که وقتی سریعاً روی "Connect" و "Create" در لابی GOG می‌زدی و بازی کرش می‌کرد رو هم درست کردیم.
🔹مشکلی که باعث می‌شد وقتی بازی چک می‌کرد که آیا DLC نسخه Deluxe رو داری، بازی کرش کنه رو هم رفع کردیم.
🔸مشکلی که وقتی بازیکن دوم از دیالوگ صفحه تقسیم خارج می‌شد می‌تونست کرش کنه رو هم حل کردیم.
🔹چند تا مشکل وقتی بازیکن دوم mid-cinematic دوباره به بازی ملحق می‌شد، مربوط به فعال شدن دوربین در split screen که می‌توانست باعث کرش بشه درست کردیم.
🔸مشکلی که به خاطر جمع شدن بیش از حد شرط Reeling باعث کرش می‌شد رو هم برطرف کردیم.
🔹مشکلی که وقتی پرتره‌ی یک موجود فرعی رو روی پرتره‌ی عضو دیگه‌ای از گروه می‌کشیدی و بازی کرش می‌کرد، اصلاح شد.
🔸مشکل استفاده از Mould Chamber در Grymforge حین نبرد که باعث می‌شد نتونی جابه‌جا بشی رو هم حل کردیم.
🔹یه مشکل که ممکن بود بازی هنگ کنه وقتی Felogyr نوبت می‌گرفت توی نبرد، درستش کردن.
🔸یه مشکل دیگه هم بود که به خاطر فیلمنامه بازی، وقتی کاراکتری توی منطقه نیست نبرد رو درخواست می‌کرد، که اونم درستش کردن.
🔹هنگ کردن ممکن بود وقتی به نیتر‌برین می‌رسیدی و یه صحنه‌ی سینمایی فعال می‌شد.
🔸وقتی بین کیبورد و موس و دسته بازی توی نوبت تاس تغییر می‌کردی، یه هنگ ممکن بود پیش بیاد که درستش کردن.
🔹هنگ کردن دیگه‌ای هم بود وقتی می‌خواستید بازی ذخیره شده رو بارگذاری کنید یا برید به منوی اصلی.
🔸یه مشکل دیگه هم وقتی می‌خواستید همه چیز رو از «صندوق چیزهای بی‌مزه» بردارید، که اونم رفع شده.
🔹وقتی با بیلن با موکلا گفت‌وگو می‌کردی و گزینه‌ی دیالوگ رو اکتشاف می‌کردی، دیالوگ ناگهان قطع نمی‌شه و دیگر کرش نمی‌کنه.
🔸یه مشکل خاصی که باعث می‌شد نتونی استراحت طولانی کنی رو درست کردن.
🔹یه ارور ذخیره بازی اضافه کردن که جلوی کرش شدن رو می‌گیره.
🔸یه باگ رو برطرف کردن که اگه شخصیتت در حال زمین خوردن بود ولی نمرده باشه و ایزوبل کشته بشه، نمی‌تونستی از نبرد خارج شی.
🔹باگی که باعث می‌شد اگه آستاریون زنده باشه و در حال بی‌حالی توی حالت مراسم باشه و یکی از بچه‌ها مرده باشه و بقیه تیم هم توسط کازادور شکست خورده باشن، کار به نبرد قفل بشه، الآن درست شده و به درستی به صفحه‌ی Game Over می‌رسه.
🔸یه احتمال کرش شدن زمانی که از نبرد «صندلی آهنی» خارج می‌شی، اصلاح شده.
یک باگی که باعث می‌شد زیر بالابر توی کالونی گیر کنی و نتونی جلو بری،Fix شد.
🔸یک مشکل که وقتی واسه سفر سریع توی ریونگتن و ورم کراسینگ استفاده می‌کردی، باعث کرش می‌شد،Fix شد.
🔹یک کرشی که وقتی با میمیک‌ها می‌جنگیدی، اتفاق می‌افتاد،Fix شد.
🔸 یک مشکلی که وقتی بعضی اشیاء رو می‌انداختی، باعث کرش می‌شد،Fix شد.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or