یونیتی، نان SpatialOS را آجر کرد

Aurlito

کاربر سایت
انجین یونیتی در جدیدترین آپدیت در سیاست عرضه ی خود، نان SpatialOS را آجر کرد. SpatialOS سرویسی است که سازندگان با استفاده از ان میتوانند به راحتی سرویس MMO به بازی خود اضافه کنند. اما یونیتی به دلایلی، استفاده از Unity Runtime را در سرورهای پایه بر کلاد ممنوع کرده، و این سرویس را به خاک نشانده است، گودو کاندیدای خوبی برای جایگزینی یونیتی در این هیر و گیر میباشد.

Unity Engine ToS change makes cloud-based SpatialOS games illegal [Updated]
 
انجین یونیتی در جدیدترین آپدیت در سیاست عرضه ی خود، نان SpatialOS را آجر کرد. SpatialOS سرویسی است که سازندگان با استفاده از ان میتوانند به راحتی سرویس MMO به بازی خود اضافه کنند. اما یونیتی به دلایلی، استفاده از Unity Runtime را در سرورهای پایه بر کلاد ممنوع کرده، و این سرویس را به خاک نشانده است، گودو کاندیدای خوبی برای جایگزینی یونیتی در این هیر و گیر میباشد.

Unity Engine ToS change makes cloud-based SpatialOS games illegal [Updated]
شما کاملا برعکس گفتی، یوینیتی نون خودشو آجر کرد. کافیه الان یه سر به توییتر بزنید تا ببینید چقد دولوپرا شاکی شدن و خیلیاشون اصن گفتن میریم سراغ کرای انجین یا UE4 چون کاملا مشخصی یونیتی کم کم داره سعی میکنه یه سری سرویسا درست کنه و ملتو مجبور کنه استفاده کنن با ایجاد محدودیت
 
شما کاملا برعکس گفتی، یوینیتی نون خودشو آجر کرد. کافیه الان یه سر به توییتر بزنید تا ببینید چقد دولوپرا شاکی شدن و خیلیاشون اصن گفتن میریم سراغ کرای انجین یا UE4 چون کاملا مشخصی یونیتی کم کم داره سعی میکنه یه سری سرویسا درست کنه و ملتو مجبور کنه استفاده کنن با ایجاد محدودیت
ظاهرا یونیتی بیشتر از 1 سال قبل به Spatial اخطار داده بود که باید سیستم کلاد رو آپدیت کنن اما بهش توجهی نشده بود. دقیقا چند ساعت بعد این جریان هم اپیک میاد 25 میلیون دلار برای تعویض انجین از یونیتی به "انجین های بهتر" اختصاص میده که احتمالا برای دریافتش باید تو اپیک استور هم سرمایه گذاری کنن. بذار این بازی های اپیک رو باور نکنم. :دی
حتی Spatial به دروغ گفته بوده که سرور های بازی هایی که از SpatialOS استفاده میکنن از امشب قراره توسط یونیتی بلوکه بشن که بازی هایی مثل Lazarus از ترس این حرف چند ساعتی سرور هاشون رو داون کردن خودشون.
مشکل هم ران کردن کلاد سرویس یونیتی بر روی SDK های کاستم هست، بقیه سرور سیستم ها این مشکل رو ندارن چون SDK مورد استفاده توسط یونیتی تایید شده.
 
  • Like
Reactions: i am dead
شما کاملا برعکس گفتی، یوینیتی نون خودشو آجر کرد. کافیه الان یه سر به توییتر بزنید تا ببینید چقد دولوپرا شاکی شدن و خیلیاشون اصن گفتن میریم سراغ کرای انجین یا UE4 چون کاملا مشخصی یونیتی کم کم داره سعی میکنه یه سری سرویسا درست کنه و ملتو مجبور کنه استفاده کنن با ایجاد محدودیت
کرای انجین و UE4 اصلا واسه نصف کارهایی که با یونیتی میشه مناسب نیستن. یونیتی سیستم کامپوننتش جایگزین نشدنیه. درضمن یونیتی نسبت به این دوتا انجین 10 برابر لایت ویت تره، بخش دو بعدیش هم 10 برابر بهتره. همونططور که Destruction گفت به اینها اخطار داده بودن که GDKـون در breach of contractـه، اینها گوش نداده بودن. من دقیقا نمیفهمم اینها چیکار کرده بودن چون از کلاد و اینها چیزی حالیم نیست ولی اگر از رانتایم انجین برای مصرف تجاری استفاده کردن، اشتباه کردن چون رانتایم انجین واسه اینه که روی سرورت نصبش کنی که بازیت رو آنلاین بازی کنن، نه اینکه سرویس ازش درست کنی بفروشی.

دوستان بازی ساز Epic در خدمت شماست!:D

همه دست به دست هم دارن میدن که Epic سریع تر رشد کنه و واقعا باید تشکر کرد ازشون!:-bd
آره منهم رفتم 10 گیگ دانلود کردم واسه انجینی که مصرفش بیشتر AAA هست تا ایندی. همینکه آفلاین اینستالر نداره یک تیر به چشم منه. یونیتی هم آفلاین اینستالر نداره اما سر جمع 3 گیگه دانلودش، اونهم اگر بخوای همه ی اکسپورت تمپلیتهاش رو دانلود کنی. حالا فقط مشکل من باهشه، همه که اینترنتشون مثل من پیزوری نیست. در کل انجین آنریل خیلی، خیلی سنگینه واسه کارهای ایندی. و درضمن لایسنسینگش فرق داره با یونیتی، یونیتی کلا اگر زیر 100 هزار دلار دریاری مجانیه. آنریل اگر یک قرون باهش دریاری باس پول بدی. البته درین مورد مطمئن نیستم. فقط میدونم لایسنسینگش به نازی و تمیزی یونیتی نیست.
 
آخرین ویرایش:
آره منهم رفتم 10 گیگ دانلود کردم واسه انجینی که مصرفش بیشتر AAA هست تا ایندی. همینکه آفلاین اینستالر نداره یک تیر به چشم منه. یونیتی هم آفلاین اینستالر نداره اما سر جمع 3 گیگه دانلودش، اونهم اگر بخوای همه ی اکسپورت تمپلیتهاش رو دانلود کنی. حالا فقط مشکل من باهشه، همه که اینترنتشون مثل من پیزوری نیست. در کل انجین آنریل خیلی، خیلی سنگینه واسه کارهای ایندی. و درضمن لایسنسینگش فرق داره با یونیتی، یونیتی کلا اگر زیر 100 دلار دریاری مجانیه. آنریل اگر یک قرون باهش دریاری باس پول بدی.


حالا شما هر روز که نیاز نیست نصب کنی نگران آفلاین اینستالر باشی:-"

یه جوری میگی باید پول بدی انگار 80 درصد برمیداره و کلا 5 درصد برای انجین به این قدرتمندی میگیره که اونم تا جایی که من میدونم اگه فروش بازی به یه حدی نرسه و ضعیف فروش کنه سهمشو میبخشه و نمیگیره!O:-)

در مورد اینم که مصرفش AAA هست هم بگم که چون خودم خیلی با این مباحث آشنایی ندارم دقیق نمیتونم نظر بدم ولی بازی ایندی زیادی با آنریل ساخته شدن که موفق هم بودن!:-bd

مثل Laser League یا Rocket League
 
حالا شما هر روز که نیاز نیست نصب کنی نگران آفلاین اینستالر باشی:-"

یه جوری میگی باید پول بدی انگار 80 درصد برمیداره و کلا 5 درصد برای انجین به این قدرتمندی میگیره که اونم تا جایی که من میدونم اگه فروش بازی به یه حدی نرسه و ضعیف فروش کنه سهمشو میبخشه و نمیگیره!O:-)

در مورد اینم که مصرفش AAA هست هم بگم که چون خودم خیلی با این مباحث آشنایی ندارم دقیق نمیتونم نظر بدم ولی بازی ایندی زیادی با آنریل ساخته شدن که موفق هم بودن!:-bd

مثل Laser League یا Rocket League
آره خوب. من کلا از آنریل خوشم نمیاد چون خیلی سنگینه. من مدتهاست با فریموورکهایی مثل Pygame و Mono Game ور میرم و بازیهای کوچولو میسازم که حجمشون کلا بین 2 مگ تا 34 مگه، آخرین بازی کاملی هم که ساختم با گودو بوده که حجمش 18 مگه. 10 گیگ انجین ببینم مثل این جوجه ها گلوم میترکه. البته اون زمانیکه آفلاین اینستالر داشت نصبش کردم... نظری ندارم :دی اینهمه آدم از من بیشتر بلدن ازش استفاده میکنن حتما یک چیزی هست دیگه :دی مال من نیست فقط . با یونیتی و گودو خوشم کلا.
 
  • Like
Reactions: Cj_sa and wii baz

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or