کپکام: آینده سری Devil May Cry به فروش DMC4SE وابسته نیست. سری اصلی زنده است.

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
S3C4T.jpg


پیشتر مصاحبه ای از Hideaki Itsuno کارگردان سری Devil May Cry در یک سایت ژاپنی منتشر شده که ترجمه چند خط آخر آن میگفت، برای ساخت نسخه جدید سری هوادارن باید DMC4SE را خریده و Survey های کاغذیی که درون آن قرار دارد را پر کنند تا وضعیت و آینده سری مشخص شود. حال Itsuno در مصاحبه ای با Gamespot میگوید که مصاحبه گر ژاپنی در دو نوبت متفاوت (یکی سالها پیش برای Devil May Cry 4 و دیگری به همین تازگی برای 4SE) با وی مصاحبه کرده و آن دو نظر در دو جای مختلف و دو موقعیت مختلف گفته شدن اند و به اشتباه کنار همدیگه قرار گرفته و معنایی دیگر پیدا کرده اند که باعث نگرانی هواداران شده است.

وقتی Gamespot در مورد Survey قرار داده شده در 4SE و آینده سری از ایتسونو سوال پرسید، وی جواب داد:
به نظرم یه سو تفاهمی پیش اومده. زمان عرضه Devil May Cry 4 من مصاحبه ای در ژاپن با یکی از خبرنگارها داشتم و در انتهای اون خطاب به هوادارا گفتم "لطفا بهمون بگید دوست دارید توی Devil May Cry های بعدی چی ببینید."

این سری دوباره با همون خبرنگار برای Special Edition مصاحبه کردم و در آخر کار یه جور پیام کلی و خارج از مصاحبه به هوادارا دادم با مضمون اینکه "نظرات و فیدبک های شما همیشه برای ما مهم هستند، لطفا از Devil May Cry 4 Special Edition هم حمایت کنید."

پس فکر کنم(اینطوری) هوادارا بازی توی اینترنت اشتباه برداشت کردن که یه Survey کاغذی و واقعی توی بسته های بازی هست که باید پر بشه و قراره آینده سری رو مشخص کنه، در حالی که اون حرف من فقط اشاره به این مسئله بود که کپکام همیشه به نظرات هوادارا گوش میده و براشون ارزش قائله.

در ادامه Gamespot پرسیده که توی عنوان اون مصاحبه نوشته شده بود که آینده سری به فروش این نسخه بستگی داره، آیا همچین چیزی درسته؟ که ایتسونو جواب میده:
نه. من هیچوقت نگفتم که آینده سری گروی فروش این نسخه است.

علاوه بر روشن کردن سو تفاهم بالا. ایتسونو در این مصاحبه در مورد مسائل مختلف آینده و گذشته سری DMC صحبت کرده و از زنده بودن سری اصلی DMC گفته است. وی از علاقه اش به شخصیت Lady و ایده ساخت یه نسخه Spin-Off برای وی پس از عرضه DMC3 سخن میگوید که هیچوقت این ایده به اجرا در نیامد و همینطور آینده شخصیت ها و گیم پلی سری DMC و اینکه دوست دارد در ادامه شخصیت ها (همانند Vergil در DMC4SE) هم عمق زیادی داشته و هم برای تازه واردهای سری لذت بخش باشند صحبت میکند. او همچنین از علاقه اش به قرار دادن Co-Op در سری و درخواست زیاد هوادارا برای این مورد خبر داد.

در بخشی از مصاحبه نیز به DmC و احتمال اینکه اگر فروش آن عنوان بسیار بالا میبود جایگزین سری اصلی میشد و یک DMC جدید به وجود میامد، سخن گفت.

منبع

الان وحشتناک خستمه و صبح هم امتحان دارم برای همین شرمنده اگر چیزی جا مونده یا غلط املایی توی متن هست. ایشالا وقتی از امتحان برگشتم متن مصاحبه رو کامل میخونم و نکات مهمش رو به پست اول اضافه میکنم.

آپدیت: خب مصاحبه رو کامل خوندم. اکثر نکات مهم توی همون پست اول هست فقط یه سری توضیحات اضافه میدم.


  • از ایتسونو میپرسن کدوم شخصیت رو توی DMC4SE بیشتر از همه دوست داری که جواب میده Lady چون ظاهرا طراحی یه شخصیت جدید و دور بُرد برای سری DMC کار جدید و لذت بخشی بوده

  • به نظر ایتسونو Lady اینقدر شخصیت قوی و باحالی هست که Spin-Off مخصوص خودش رو داشته باشه (هرچند به نظر نمیاد الان روی همچین چیزی کار کنند)


  • از اول قرار بوده توی 4SE فقط ورجیل رو اضافه کنند و Lady و Trish صرفا یه Re-Skin برای باقی شخصیتا باشن ولی وسطای کار ایتسونو و تیم تصمیم میگیرن برای هوادارای این شخصیتا Lady و Trish رو هم به عنوان شخصیت قابل بازی مستقل توی 4SE قرار بدن. ظاهرا وقتشون برای انجام اینکار خیلی کم بوده ولی هرجوری بوده نهایتا تونستن موفق بشن.


  • باس های 4SE برای هماهنگی با Lady/Trish یه سری تغییرات توشون ایجاد شده تا نتونند با سو استفاده از یک نوع حمله خاص بازیکن رو بکشن. برای باقی شخصیتا باس ها دقیقا همون باس های نسخه اصلی هستند.


  • در مورد DmC، ایتسونو میگه اگر بازی خیلی میفروخت و فوق العاده موفق میشد جای DMC رو میگرفت. اگر خیلی کم میفروخت و شکست میخورد دیگه کپکام هیچوقت سروقتش نمیرفت و خبری از Definitive Edition هم نبود. ایتسونو میگه شخصا خوشحاله که فروش DmC توی وضعیتی بین اینا قرار گرفته (که جایگزین DMC نمیشه ولی به این معنی هم نیست که هیچوقت ادامه اش نمیدن)


  • ایتسونو خوشحاله که با 4SE تونسته نگرانی هوادارا رو در مورد مرگ سری اصلی رو برطرف کنه.


  • در مورد اینکه در آینده نسخه های بعدی DmC با کمک استدیو های دیگه ساخته میشن یا اینکه کپکام خودش بازی ها رو میسازه ایتسونو میگه حقیقتا نمیدونه در آینده چی پیش میاد.

we1jN.jpg


  • ایتسونو و تیم سازنده از دیدن کمبو ویدئو های پلیرهای حرفه ای لذت میبرن و در آینده مطمئنا یکی از بخش های که میخوان حفظش کنند همین عمق زیاد گیم پلی و این حقیقت که تا سالها میشه بازیش کرده. در عین حال میخوان سعی کنند تا شخصیتا جوری باشن تا کسایی که خیلی هم حرفه ای و هاردکور نیستن بتونند از بازی کردن با اونا لذت ببرن. (یادداشت مترجم: یه چیزی مثل ورجیل توی 4SE)


  • از فیدبک هوادارا سوال پرسیده شده، که ایتسونو میگه من تمام حرفا رو میشنوم ولی خب نمیشه به همشون عمل کرد. میگه اگر به تک تک خواسته های هوادارا عمل کنی و هرچی گفتن توی بازی بزاری نتیجه یه چیز شلوغ پلوغ و نه چندان جالب میشه. البته تاکید میکنه که این حرف به این معنی نیست که حرفای هوادارا براش مهم نیستن. میگه حرفا و خواسته های هوادارا رو میشنوه و بعد اونایی که مناسب هستن رو در نظر میگیره.


  • در ادامه صحبت های قبلی، ایتسونو میگه میبینه هوادارا چی میخوان و بعد با خودش میگه "خب این چیزیه که اونا دوست دارن و به این دلیل میخوانش، ولی من چطور میتونم با ایده های خودم از این هم جلوتر برم و چیزی رو بسازم که در عین حال جوابگوی اون خواسته هوادارا هم باشه؟"


  • همونطوری که قبلا اشاره شد ایتسونو خواسته هوادارا رو میشنوه و بهشون توجه میکنه. یکی از خواسته های هوادارا که ایتسونو ازش آگاهه علاقه هوادارا به پردازش بهتر به شخصیت Sparda و آشنایی بیشتر با اونه. همینطور ایتسونو از علاقه زیاد هوادارا به Co-Op هم خبر داره.


  • در مورد Co-Op میگه قبلا هم توی سری به صورت Hidden در بخش هایی از بازی وجود داشته که بازیکن میتونسته با وصل کردن یه کنترولر جدید به صورت موقت Co-Op بازی کنه (مثل مبارزه ورجیل و دانته با آرکام توی DMC3SE یا Doppelganger دانته توی همون نسخه) ولی خب به گفته ایتسونو دلیلی برای مخفی بودن این بخشها وجود داره و اونم اینه که فلسفه DMC با Co-Op یکم مشکل داره و اگر بخوان Co-Op توی بازی قرار بدن باید یه جوری این مشکل رو برطرف کنند.
 
آخرین ویرایش:
خب مصاحبه رو کامل خوندم. اکثر نکات مهم توی همون پست اول هست فقط یه سری توضیحات اضافه میدم.


  • از ایتسونو میپرسن کدوم شخصیت رو توی DMC4SE بیشتر از همه دوست داری که جواب میده Lady چون ظاهرا طراحی یه شخصیت جدید و دور بُرد برای سری DMC کار جدید و لذت بخشی بوده

  • به نظر ایتسونو Lady اینقدر شخصیت قوی و باحالی هست که Spin-Off مخصوص خودش رو داشته باشه (هرچند به نظر نمیاد الان روی همچین چیزی کار کنند)


  • از اول قرار بوده توی 4SE فقط ورجیل رو اضافه کنند و Lady و Trish صرفا یه Re-Skin برای باقی شخصیتا باشن ولی وسطای کار ایتسونو و تیم تصمیم میگیرن برای هوادارای این شخصیتا Lady و Trish رو هم به عنوان شخصیت قابل بازی مستقل توی 4SE قرار بدن. ظاهرا وقتشون برای انجام اینکار خیلی کم بوده ولی هرجوری بوده نهایتا تونستن موفق بشن.


  • باس های 4SE برای هماهنگی با Lady/Trish یه سری تغییرات توشون ایجاد شده تا نتونند با سو استفاده از یک نوع حمله خاص بازیکن رو بکشن. برای باقی شخصیتا باس ها دقیقا همون باس های نسخه اصلی هستند.


  • در مورد DmC، ایتسونو میگه اگر بازی خیلی میفروخت و فوق العاده موفق میشد جای DMC رو میگرفت. اگر خیلی کم میفروخت و شکست میخورد دیگه کپکام هیچوقت سروقتش نمیرفت و خبری از Definitive Edition هم نبود. ایتسونو میگه شخصا خوشحاله که فروش DmC توی وضعیتی بین اینا قرار گرفته (که جایگزین DMC نمیشه ولی به این معنی هم نیست که هیچوقت ادامه اش نمیدن)


  • ایتسونو خوشحاله که با 4SE تونسته نگرانی هوادارا رو در مورد مرگ سری اصلی رو برطرف کنه.


  • در مورد اینکه در آینده نسخه های بعدی DmC با کمک استدیو های دیگه ساخته میشن یا اینکه کپکام خودش بازی ها رو میسازه ایتسونو میگه حقیقتا نمیدونه در آینده چی پیش میاد.

we1jN.jpg


  • ایتسونو و تیم سازنده از دیدن کمبو ویدئو های پلیرهای حرفه ای لذت میبرن و در آینده مطمئنا یکی از بخش های که میخوان حفظش کنند همین عمق زیاد گیم پلی و این حقیقت که تا سالها میشه بازیش کرده. در عین حال میخوان سعی کنند تا شخصیتا جوری باشن تا کسایی که خیلی هم حرفه ای و هاردکور نیستن بتونند از بازی کردن با اونا لذت ببرن. (یادداشت مترجم: یه چیزی مثل ورجیل توی 4SE)


  • از فیدبک هوادارا سوال پرسیده شده، که ایتسونو میگه من تمام حرفا رو میشنوم ولی خب نمیشه به همشون عمل کرد. میگه اگر به تک تک خواسته های هوادارا عمل کنی و هرچی گفتن توی بازی بزاری نتیجه یه چیز شلوغ پلوغ و نه چندان جالب میشه. البته تاکید میکنه که این حرف به این معنی نیست که حرفای هوادارا براش مهم نیستن. میگه حرفا و خواسته های هوادارا رو میشنوه و بعد اونایی که مناسب هستن رو در نظر میگیره.


  • در ادامه صحبت های قبلی، ایتسونو میگه میبینه هوادارا چی میخوان و بعد با خودش میگه "خب این چیزیه که اونا دوست دارن و به این دلیل میخوانش، ولی من چطور میتونم با ایده های خودم از این هم جلوتر برم و چیزی رو بسازم که در عین حال جوابگوی اون خواسته هوادارا هم باشه؟"


  • همونطوری که قبلا اشاره شد ایتسونو خواسته هوادارا رو میشنوه و بهشون توجه میکنه. یکی از خواسته های هوادارا که ایتسونو ازش آگاهه علاقه هوادارا به پردازش بهتر به شخصیت Sparda و آشنایی بیشتر با اونه. همینطور ایتسونو از علاقه زیاد هوادارا به Co-Op هم خبر داره.


  • در مورد Co-Op میگه قبلا هم توی سری به صورت Hidden در بخش هایی از بازی وجود داشته که بازیکن میتونسته با وصل کردن یه کنترولر جدید به صورت موقت Co-Op بازی کنه (مثل مبارزه ورجیل و دانته با آرکام توی DMC3SE یا Doppelganger دانته توی همون نسخه) ولی خب به گفته ایتسونو دلیلی برای مخفی بودن این بخشها وجود داره و اونم اینه که فلسفه DMC با Co-Op یکم مشکل داره و اگر بخوان Co-Op توی بازی قرار بدن باید یه جوری این مشکل رو برطرف کنند.
 
نسخه 4DE رو دارم بازی میکنم واقعا درود به شرفشون...
گیم پلی بازی خارق العادست اینقدر عمق داره و لذت بخشه که دوست دارم همیشه بازی کنمش!

وقتی ایتسونو 7-8 سال پیش یه چنین گیم پلی ای ساخته خدا میدونه الان چی خواهد ساخت!!!امیدوارم هرچه سریع تر از نسخه ی 5م پرده برداری شه!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or