به گفته کوجیما، نزدیک بود سری Metal Gear در همان سال 1990 و به عنوان یک بازی دو بعدی به کار خود پایان داده و برای همیشه پروندهاش بسته شود، تا اینکه PlayStation با پالیگانهای وسوسه انگیزش وارد میدان شد و اوضاع تغییر کرد!
"من شماره اول و دوم MG رو ساختم، و برای خودم MG دیگه تموم شده بود، در عوض کار روی یه بازی ماجرایی دیگه رو شروع کردم. اون موقع قصد داشتم MG همیشه یه بازی قایم باشک طور باقی بمونه. ایده اصلی این بود که گیمرها همش در حال پنهان شدن باشن و زاویه دید هیچ وقت تغییر نمیکرد. چون به هر صورت در اون سالها پالیگانهای سه بعدی نداشتیم و بلاجبار همه چیز باید دو بعدی ساخته میشد. در نتیجه چارهای نبود که تو MG هم همه چیز از زاویه دید بالا طراحی بشه."
"بعد 1990 پرونده MG تو ذهن من بسته شده بود و به طراحی یه بازی جدید فکر میکردم تا اینکه یه روز درباری یه تکنولوژی جدید شنیدم. یه کنسول جدید به اسم PlayStation که قرار بود به زودی وارد بازار بشه. و هیجان برانگیزترین خبر در مورد PS این بود که اجازه میداد پالیگانهای Real Time داشته باشی!"
و به این ترتیب قابلیت خلق بازیهای سه بعدی باعث شد تا کوجیما دوباره به فکر ساخت MG بیفته.
"با اینکه دیگه قصد نداشتم MG بسازم اما به ذهنم رسید میتونم ایدههای بازی اصلی رو اینبار در قالب جدید و با پالیگانهای سه بعدی بسازم. مثلا وقتی که زیر یه میز قایم شدی، بشه زاویه دوربین رو تغییر داد، یا وقتی یه جا قایم شدی، بشه همه چیز رو از زاویه دید شخصیت داخل بازی نشون داد."
اگه هنوز متقاعد نشدید که PS باعث خلق سری MGS شد بهتره به این جمله از کوجیما دقت کنید:
"شما باید برای وجود سری MGS از PS متشکر باشید. کاری که PS کرد باعث شد تا امروز MGS وجود خارجی داشته باشه."
"من شماره اول و دوم MG رو ساختم، و برای خودم MG دیگه تموم شده بود، در عوض کار روی یه بازی ماجرایی دیگه رو شروع کردم. اون موقع قصد داشتم MG همیشه یه بازی قایم باشک طور باقی بمونه. ایده اصلی این بود که گیمرها همش در حال پنهان شدن باشن و زاویه دید هیچ وقت تغییر نمیکرد. چون به هر صورت در اون سالها پالیگانهای سه بعدی نداشتیم و بلاجبار همه چیز باید دو بعدی ساخته میشد. در نتیجه چارهای نبود که تو MG هم همه چیز از زاویه دید بالا طراحی بشه."
"بعد 1990 پرونده MG تو ذهن من بسته شده بود و به طراحی یه بازی جدید فکر میکردم تا اینکه یه روز درباری یه تکنولوژی جدید شنیدم. یه کنسول جدید به اسم PlayStation که قرار بود به زودی وارد بازار بشه. و هیجان برانگیزترین خبر در مورد PS این بود که اجازه میداد پالیگانهای Real Time داشته باشی!"
و به این ترتیب قابلیت خلق بازیهای سه بعدی باعث شد تا کوجیما دوباره به فکر ساخت MG بیفته.
"با اینکه دیگه قصد نداشتم MG بسازم اما به ذهنم رسید میتونم ایدههای بازی اصلی رو اینبار در قالب جدید و با پالیگانهای سه بعدی بسازم. مثلا وقتی که زیر یه میز قایم شدی، بشه زاویه دوربین رو تغییر داد، یا وقتی یه جا قایم شدی، بشه همه چیز رو از زاویه دید شخصیت داخل بازی نشون داد."
اگه هنوز متقاعد نشدید که PS باعث خلق سری MGS شد بهتره به این جمله از کوجیما دقت کنید:
"شما باید برای وجود سری MGS از PS متشکر باشید. کاری که PS کرد باعث شد تا امروز MGS وجود خارجی داشته باشه."