کوجیما طرفدار نام "Director's Cut" نیست

Ali.jangi

کاربر سایت
rrrrrr.JPG
معرفی Death Stranding Director's Cut در استریم Summer Game Fest, جناب جف کیلی, توجه زیادی را به خود جلب کرد. با این حال, آیا Death Stranding عنوانی کامل نیست کوجیما؟ این کارگردان با تجربه چه چیز دیگری میتواند به یک re-release اضافه کند؟, همانطور که مشخص شد, دایرکتورز کات محتویات زیادی دریافت خواهد کرد, از جمله گجت های جدید, مبارزه های جدید و حتی چپترهای جدید داستانی.

اما آقای هیدئو کوجیما طرفدرا نام "Director's Cut" نیست.
او در توییتر توضیح داد که بسیار جالب بنظر میرسید : "دایرکتورز کات در یک فیلم, ادیتی اضافه برروی نسخه ای کوتاه تر است که یا بدلیل اینکه کارگردان حق ادیتش را نداشته با اکراه عرضه شده, و یا مدتش پخشش باید کوتاه تر میشده."

"در یک بازی, چیزی که حذف شده مهم نیست, بلکه چیزی که ساخته و بعدا به آن اضافه شده مهم است, پس از نظر خودم, دوست ندارم که "Director's Cut" صدایش کنم."

به عبارتی دیگر, کوجیما فکر میکند که اصطلاع "director's cut" انتظارات خاصی را با خود به همراه دارد, انتظاراتی که با مختویاتی که شما در ورژن جدید دث استرندینگ پیدا میکنید جور درنمی آید.
چیزی که ما در این نسخه دریافت میکنیم دیدگاه اصلی کوجیما برای بازی یا چیز دیگر نیست, دایرکتورز کات یک نسخه بزرگ تر و بهتر از دث استرندینگ است که شامل تمام چیزهایی میشود که تیم توسعه از زمان عرضه آن در سال 2019 بررویش کار میکرده.

لازم به ذکر است که Ghost of Tsushima: Director's Cut نیز وجود دارد, بنابراین نام "Director's Cut" احتمالا چیزی است که ایده کمپانی سونی بوده و کوجیما مجبور به استفاده کردنش است.
آیا The Last of Us: Part II Director's Cut میتواند عنوان بعدی باشد؟ از دیدنش تعجب نخواهیم کرد.

منبع
 
آخرین ویرایش:
به نظرم تیترت غلط اندازه
همون "کوجیما طرفدرا نام "Director's Cut" نیست" یــی که تو متن نوشتی مفهوم درست رو میرسوند:D
درسته, راستش تیتر رو اول همینجوری نوشتم, بعد که کار ترجمه تموم شد دیگه عوضش نکردم, الان گزارش میدم که درستش کنن :D.
 
  • Like
Reactions: voldmort
دقیقا می خواستم زمان معرفیش بگم به نظرم این اسم براش جالب نیست. مثلا یه بازی که میتونه directors cut بگیره همون MGS V خود کوجیماست. Death Stranding و Ghost of Tsoshima مواردی که بهشون اضافه می شه دقیقا یه بخش اضافی هستن و شبیه dlc های رایج و اپدیت های بازی های دیگه هستن و از مورادی نیستن که این حس رو بده که به کارگردان اجازه ندادن تو نسخه اصلی قرارش بده یا به خاطر مسائل فنی، مالی، ددلاین زمانی و ... کارگردان بی خیالشون شده بوده. تنها موردی که تو اضافات این دو بازی این حس رو به من داد لیپ سینک ژاپنی GOT هست که احتمال زیاد زمان ساخت بازی هم مدنظر داشتن ولی به هر دلیلی اونموقع اجرایی نشده بود.

در کل اتفاقا تو صنعت بازی تقریبا همه بازی ها میتونن یه نسخه directors cut بگیرن چونکه اغلب بازی ها تو روند ساختشون به خاطر مسائل فنی و .... کارگردان از خیر یه سری ایده ها می گذره و یا تغییرش می ده که شاید بعدا رو نسل های جدید قابل پیاده باشه. ولی خب به جای اینکه برن نسخه dc بدن، از اون ایده ها تو نسخه بعدی بازی استفاده می کنن.
 
دقیقا می خواستم زمان معرفیش بگم به نظرم این اسم براش جالب نیست. مثلا یه بازی که میتونه directors cut بگیره همون MGS V خود کوجیماست. Death Stranding و Ghost of Tsoshima مواردی که بهشون اضافه می شه دقیقا یه بخش اضافی هستن و شبیه dlc های رایج و اپدیت های بازی های دیگه هستن و از مورادی نیستن که این حس رو بده که به کارگردان اجازه ندادن تو نسخه اصلی قرارش بده یا به خاطر مسائل فنی، مالی، ددلاین زمانی و ... کارگردان بی خیالشون شده بوده. تنها موردی که تو اضافات این دو بازی این حس رو به من داد لیپ سینک ژاپنی GOT هست که احتمال زیاد زمان ساخت بازی هم مدنظر داشتن ولی به هر دلیلی اونموقع اجرایی نشده بود.

در کل اتفاقا تو صنعت بازی تقریبا همه بازی ها میتونن یه نسخه directors cut بگیرن چونکه اغلب بازی ها تو روند ساختشون به خاطر مسائل فنی و .... کارگردان از خیر یه سری ایده ها می گذره و یا تغییرش می ده که شاید بعدا رو نسل های جدید قابل پیاده باشه. ولی خب به جای اینکه برن نسخه dc بدن، از اون ایده ها تو نسخه بعدی بازی استفاده می کنن.
نمیدونم کدوم نابغه ای ایده این اسم داده, اما هدف اصلیش اینه که سونی میخواد هرجور شده آپگرید نسل بعد, که باید Free باشه به ملت بفروشه :|

GOT یه چیز دیگه هم داره که اگه درستش میکردن میشد اسمش رو گذاشت دایرکتورز کات و اونم عوض کردن کات سین ها با موشن کپچر بهتر هست
بنظر دلیل اینکه بازی لیپ سینک نداشته (لول لیپ سینک هم جزوی از آپگرید PS5) یا کات سین هاش خیلی انیمیتد شده نبوده اینه که بازی اول یه چیز دیگه بوده و وسطای ساخت تبدیلش کردن به این و آخرش وقت نشده که تمام اون کات سین ها رو کامل موکپ کنن

چیزهایی که به DS اضافه کردن واقعا ارزشش رو داره البته, چون انیمیشر های بازی اصلی بنظرم افتضاح و البته AI و اسلو موشن کامبتش تو دیوار و بشدت رو مخ بود

حیف که MGS5 DC هیچ وقت به حقیقت تبدیل نمیشه, چون برعکس فیلم ها, پروداکشنش اصلا تموم نشد و بعید میدونم هیچ ناشری دوباره برای یک بازی عرضه شده پول خرج کنه, بازی رسما از نصف هم کمتر بود و حتی تو گیم پلیش که انیمیشن هاش به خوبی GZ نبود میشد حسش کرد

بعد از عرضه اسنایدر کات درخواست ها خیلی زیاد شد برای کوجیما کات, حیف اون همه ایده ناتموم که حدر رفت.

Hideo Kojima praises Zack Snyder’s Justice League – and has fans asking for a 'Snyder Cut' of Metal Gear Solid 5
 
چیزهایی که به DS اضافه کردن واقعا ارزشش رو داره البته, چون انیمیشر های بازی اصلی بنظرم افتضاح و البته AI و اسلو موشن کامبتش تو دیوار و بشدت رو مخ بود
میخوای یه ده بار دیگه هم بگو اینا رو:D نه انیمیشن ها دست خوردن و نه اسلوموشن! عوض شده و فکر نکنم AI تغییر خاصی کرده باشه تو این نسخه:D
به نظرم همونطور که از کانسپت آرت های نسخه اصلی معلوم بود کوجیما تو نسخه اصلی میخواست بی تی ها رو متنوع تر کنه که وقت نکرده بود. تو این نسخه چند نوع بی تی دیگه هم وجود داره. از طرفی معلوم یه سری از آیتم ها مثل اون روباط دوپا تو بازی اصلی در حد کانسپت مونده بود و عملا به هیچ دردی نمیخورد که الان کاملا نقش داره تو بازی. نکته مهم تر دیگه این که بازی از جهت کانتنت برای پست اندینگ واقعا کم کار کرده بود که الان از این جهت خیلی بهتر شده و پاداش ها احتمالا فقط به رنک گرفتن خلاصه نمیشه و احتمالا نسخه قوی تر باس ها اضافه شده. فکر میکنم مشکل دیگه ای که حل کرده تنوع مراحل داستانی هست که احتمالا آبجکتیو های متفاوت تری میتونه در کنار حمل بار داشته باشه.
خلاصه از جهت کور گیم پلی بازی تغییری نکرده:D
 
اگه منظورت همون سهلنتروپوس هست که اون کم مونده بود بندری بره وسط مبارزه نمیدونم واقعا از چی حرف میزنی:D
پست خویش را اشتباهی پاک کردم :|

آره همون میگم :D, حتی تو Extreme هم کاری نمیکرد, با دی وارکر تو 3و4 دقیقه میشد زدش, کلا یکبار جلوش مردم چون نمیدونستم که ساعقش وان شات میکنه, 3 باز زدمش و هربار گفتم شاید اشتباه میکنم و باسش قویه, اما نیست :|
بندری که میرفت, یسری حرکت میزد که هیچ تاثیری نداشت, Metal Gear Rex از این باهوش تر بود :-".
 
  • Like
Reactions: Mahdi_MM
پست خویش را اشتباهی پاک کردم :|

آره همون میگم :D, حتی تو Extreme هم کاری نمیکرد, با دی وارکر تو 3و4 دقیقه میشد زدش, کلا یکبار جلوش مردم چون نمیدونستم که ساعقش وان شات میکنه, 3 باز زدمش و هربار گفتم شاید اشتباه میکنم و باسش قویه, اما نیست :|
بندری که میرفت, یسری حرکت میزد که هیچ تاثیری نداشت, Metal Gear Rex از این باهوش تر بود :-".
البته متا گیر رکس بر مبنا خط داستانی باید باهوشتر باشه به هر حال چند مدل پیشرفته تر بودش ولی حرف شما درسته برای یک بازی سال 2015 ضعیف تر بود ولی همچین هم آسون نبود
 
البته متا گیر رکس بر مبنا خط داستانی باید باهوشتر باشه به هر حال چند مدل پیشرفته تر بودش ولی حرف شما درسته برای یک بازی سال 2015 ضعیف تر بود ولی همچین هم آسون نبود
دقیقا منظورم اینه که برای بازی جدید اصلا خوب نبود, از خیلیا شنیدم که حتی میگفتن سخته ولی برای من هربار مثل آب خوردن بود :|
درباره رکس البته کنترل های MGS1 هم کم به سختیش اضافه نکرد, اما در کل حمله میکرد واقعا

نکته عجیبش اینجاست که رکس باید پیشرفته تر باشه, اما سهلنتروپوس از نظر ظاهر و کارهایی که میکنه 100 سالی از REX پیشرفته تر بنظر میاد :D

در کل مشخصه که کوجیما میخواست این باس یکمی نوب پسند تر از بازی های قبلی باشه که ناامید کننده بود, شایدم بخاطر این بود که سایکو منتیس کنترلش میکرده و باس مرحله 51 که لیکوئید هدایتش میکرد احتمالا سخت تر بوده.
 
هفته پیش نسخه نسل بعدی بازی دث استرندینگ با نام کامل Death Stranding Director's Cut معرفی شد که شامل ویژگی های جدیدی همچون وسائل نقلیه و ماموریت های داستانی جدید است! حال پس از معرفی کامل نسخه ریمستر شده بازی برای PS5 به همراه محتویات جدید، بازیساز به نام صنعت گیم کوجیما در طی دو توییت به نامگذاری بازی نقد وارد کرده و از مخالفت خود با این سبک نام گذاری که از پسوند "Director's Cut" و یا به فارسی "برش کارگردان" پرده برداشته است.

وی اینگونه توییت زد: " برش کارگردان در سینما یک تدوین اضافه به یک نسخه کوتاه شده از اثر که پیش تر عرضه شده بود، به دلیل انکه کارگردان حق تدوین ان را نداشته، و یا به دلیل مدت زمان نمایش باید کوتاه تر باشد."
"در یک بازی، این همان برش(Cut) نیست (منظور کوتاه تر شدن بازی در در زمان عرضه) ، بلکه یک محتوای اضافه تولید شده بر محتوای قبلی است. Director's Plus؟ شاید در نظر من، من دوست ندارم آن را Director's Cut به نامم."

کمپانی سونی چندی پیش از نسخه ریمستر شده بازی Ghost of Tsushima: Director's Cut که همراه با محتویات جدیدی در 20 آگوست عرضه خواهد شد، پرده برداشت و حال به نظر میرسد استدیو کوجیما پروداکشن که هیدیو کوجیما کنترل کاملی بر ان دارد مخالفت خود را با این سبک نامگذاری سونی نشان داده اند.

براساس شایعه های مختلف کوجیما دیگر با سونی همکاری نمیکند و پروژه جدید این استدیو پیش تر با گوگل در دست توسعه قرار داشت و پس از خروج غول بزرگ جستجوی دنیای اینترنت از تولید بازیهای ویدیویی ، این همکاری با مایکروسافت، یعنی Xbox دنبال خواهد شد.


منبع:

"A director's cut in a movie is an additional edit to a shortened version that was either released reluctantly because the director did not have the right to edit it, or because the running time had to be shortened," Kojima wrote.

"In the game, it is not what was cut, but what was additionally produced that was included. Delector's Plus? So, in my opinion, I don't like to call [it] 'director's cut'."
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or