کوجیما در آروزی تاسیس استدیو‌ای مشابه Media Molecule!

Cloud Strife

Loyal Member
هیدئو کوجیما تصمیم گرفته است استدیو جدید Kojima Production، تا حد ممکن کوچک و خودمانی، و کمتر از 100 کارمند داشته باشد!

JYqeoHdy7JyX2H2ahfGTT8-1200-80.jpg

چنین شرایطی برای بازیسازی که Metal Gear Solid 5 را در کارنامه خود دارد – و بلواقع برای ساختنش به دو برابر این تعداد نیاز است – بیش از اندازه کوچک و جمع و جور به نظر می‌رسد، اما با این حال این بازی‌ساز شهیر منبع الهام و شاهد خوبی برای اثبات درستی آن دارد؛ استدیو Media Molecule، سازنده سری LittleBigPlanet !

در مصاحبه اخیر Gamereactor، کوجیما درباری علاقه‌اش به تنه زدن و رقابت با استدیو انگلیسی سونی، MM، صحبت می‌کند. حالا چرا محدودیت حداکثر 100 کارمند؟

چون هدف ما تشکیل یه استدیو کوچیک و کاملا صمیمی هست.

کوجیما تنها فضای کوچک و خودمانی استدیو MM را تحسین نمی‌کند، به عقیده وی از جمله دیگر محاسن MM تعداد بیشتر کارمندان خانوم و نیز اتمسفر آرامش بخشی است که جو استدیو را به شدت خودمانی و دوستانه می‌کند. و این دقیقا همان چیزی است که کوجیما قصد دارد برای کارمندان جدیدش فراهم کند، نقطه مقابل استدیوها خشن و جدی ژاپنی که از نظر او جوی مشابه ارتش و مجموعه‌های نظامی دارند!

هم اکنون 10 سال از تاسیس استدیو Media Molecule می‌گذرد، به امید اینکه Kojima Production نیز بتواند عمری به این درازا و چه‌بسا بیشتر داشته باشد.

 
چنان در خبر های قبلی گفتن با سونی همکاری آغاز کرده کوجیما که گفتم رو دست ND و SM بلند میشه با استدیو جدید ... کمتر از 100 نفر بازی که میخواد بسازه سال 2022 منتشر میشه اینجوری که :-t
 
چنان در خبر های قبلی گفتن با سونی همکاری آغاز کرده کوجیما که گفتم رو دست ND و SM بلند میشه با استدیو جدید ... کمتر از 100 نفر بازی که میخواد بسازه سال 2022 منتشر میشه اینجوری که :-t
:|
میدونی Infamous با 50 نفر طی 2 سال ساخته شده ؟ به تعداد نیست به کیفیت کار اون افراد بر میگرده .
 
قبل اينكه سر فصل رو بخونم گفتم حتما يه كمپاني مثل nd ميخواد اصلا به قروفرهاش نميخوره كمپاني مثل mm:D

این خبر بیشتر تحت تاثیر فضای Koniami خدابیامرز هست. یعنی اونجا انقدر دهنش رو سرویس کردنش بهش بد گذشته که الان فقط دنبال یه محیط آروم و صورتی و پروانه ای میگرده:دی
 
Resident Evil 6 با 600 نفر ساخته شد:laughing:

نمیخوام تعریف الکی کنم ولی کوجیما توی 2 دهه گذشته ثابت کرده بازی بد نمیسازه.بازیش وقتی میاد بیرون که ازش مطمئن باشه.اگه MGS5 اونهمه طول کشید بخاطر ساخت انجینش بود وگرنه الان که میخواد از یه انجین آماده استفاده کنه و این خودش کلی پروژشو میندازه جلو و میتونیم حتی 2019 هم روش حساب کنیم.

تو کار کوجیما که شکی نیس ... ساخت موتوری به عظمت FOX که اینقدر تو پردازش گرافیکی شاهکار بود واقعا سخت بود. الانم که اگه اشتباه نکنم کلا این موتور دست کونامی هست و کوجیما میخاد کل دنیا رو دور بزنه برای موتور جدید ... پس همونطور که گفتم با اعضای کم و مدت زمان ساخت موتور و بازی = 2022 میشه ، دیگه خیلی سر راست حساب کنیم 2020

پ.ن : رزیدنت 6 که شاهکاری بود برای خودش :)) 600 نفر آدم جوری بازیو ساختن که انگار 6 نفر بودن هر چپتر هم یه نفر کارگردانی می کرده :))
 
این جوری که شایعه شده JRPG میسازه

کجا شایعه شده؟

52 سالش شد ولی هنوز نه زنی نه بچه ای:D

تا جایی که من میدونم ایشون ازدواج کرده و یه پسرم داره. گفته میشه حتی دیالوگ های بین رایدن و رز رو بر اساس تجربه شخصی خودش نوشته:دی
 
  • Like
Reactions: m.a.t and YAKUZA_2
تا جایی که من میدونم ایشون ازدواج کرده و یه پسرم داره. گفته میشه حتی دیالوگ های بین رایدن و رز رو بر اساس تجربه شخصی خودش نوشته:D
من که هیچ جا نتونستم عکسی یا اطلاعات رسمی در این مورد ببینم.لینکشو میدی؟:D
پ.ن:دستکم منشن کن متوجه شیم نقل قول کردی:D
 
  • Like
Reactions: Cloud Strife
اطلاعات رسمی وجود نداره. منم توی gamefaq دیدم تو کامنت ها ملت اینطوری میگفتن:D
آخه مگه میشه شخص به این معروفی هیچ ردپایی از زنو بچش تو نت نباشه:|ظاهرا خونوادشو هم باید مثل تریلراش رمز گشایی کنیم یا شایدم تو چپتر سوم MGSV بودن که هنوز کشف نشده:))
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or