ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
کنسول ها: تحول آغاز میشود
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Allay" data-source="post: 4031591" data-attributes="member: 125309"><p>قسمت اول حرفتون در رابطه با مهم بودن Install base، نه صرفا Install base مساوی با فروش بیشتر نیست ولی فکر نکنم مهمتر از Install base موردی برای فروش هم وجود داشته باشه! هر چه کاربر بیشتری داشته باشی = فروش بیشتری خواهید داشت! این رو آمار فروش بازیهای 3rd party نشون میده که اکثرا به روی PS4 بیش از نسخه ی Xb 1 فروش داشته.</p><p>مثالی که در رابطه با متال گیر زدید، بنظر من این بهترین مثال نیست چرا که 10 سال از عرضه ی کنسولهای نسل 7 در زمان انتشار این بازی گذشته بوده و کاملا طبیعیه این چنین فروش بازی به روی کنسولهای نسل 7 افت داشته باشه! ضمن اینکه عوض شدن نسل 7 به 8 طبق سنت نسلهای گذشته شما رو "مجبور" به آپگرید کردن میکرد بطوری که بالای 85-90% بازیها اصلا دیگه به روی اونا عرضه نمیشن که مهمترین دلیلش بغیر از همون گذشت 10سال، کوچ اجباری هست که باید برای بازی کردن به نسل 8 انجام بدن کاربران، به اضافه زمان و بودجه ای که پورت کردن بازی برای نسل گذشته میتونه هدر بده......... ضمنا اشاره کردید که بازی در اوایل نسل کمتر هست که اینم اشاره به عدم کافی بودن تعداد Install base برای ناشر داره برای همین شاهد بودیم و هستیم تعداد بازیهای عرضه شده فیزیکی نسبت به سالهای پیشین افت وحشتناک از 800 به 200 رو داشته، دلیلش اینه که با عوض شدن نسل هزینه ی ساخت بازی چند برابر میشه ولی آیا فروش بازی به نسبت چند برابر بیشتر میشه؟ 100% جواب خیر هست! برای همین شاهد عرضه ی بازیهای ریمستر بسیار زیاد و عجیب نسبت به گذشته (چون هزینه کمتر و فروش بسیار مناسب بود!) و عدم ساخت ساخت و انتشار بازی از طرف سازنده بودیم برای مثال راکستارکه از سال 2008 بطور تقریبی یک سال درمیون بازی برای عرضه داشت بعد از ساخت GTA V اینکار رو متوقف کرد منتظر زمان مناسب برای انتشار بازیش هست همزمان با بروز رسانی که برای GTA V که یک Game as service هست عرضه میکنه پول بسیار زیادی رو بدست میاره.</p><p></p><p>بنظر من Install base جمعیت ثابتی نیست (آره اگر بگید فن های هاردکور تا حدودی درست هست ولی هاردکور فن ها رقم ناچیزی از Install base کلی هستند) به هرحال... همینطور که حداقل آمار اینو نشون میده نسل 7 ما شاهد IB بالای 250 میلیون، نسل 6 بالای 170 میلیون و نسل 8 که تا اینجای کار IB کمترینسبت به اون دو در زمان مشابه داره پیشبینی میشه همونطور که میدونید به 150 میلیون میلیون کاربر تا انتهای نسل (نسل سنتی اگر باشه!) برسه. بنابراین همچین ثابت هم نیست و اتفاقات مختلفی مثل قیمت، ویژگیهای دستگاه، بازیها، نوآوری ها، میزان پشتیبانی و... روی این مورد تاثیر بزاره.</p><p>آخرین مثالی که در مورد XB1.5 و PS4.8 زدید، اگر اشتباه نکنم منظورتون اینه که XB1.5 بازیهای انحصاری داره ولی بازیهایی همزمان به روی PS4 و PS4.8 عرضه میشن! اول اینکه مایکروسافت هم نه تنها بازیهای خودش رو بر روی پلتفرم بعدیش بعلاوه XB1 عرضه خواهد کرد بلکه همونطور که میدونید هدف اصلیش اجرای UWP یا همون یکپارچه سازی سیستم عامل بر روی تمامی دستگاهای خودش هست. بیا یه لحظه فرض کنیم این احتمال شما درست باشه و XB بعدی دارای بازی انحصاری و PS4 و نسخه ی بعدی اون دارای بازی مشترک باشن! خب این شدیدا به ضرر مایکروسافت و به سود سونی هست چون که اگر بعد از گذشت 3سال میزان کاربر PS4 بالای 40میلیون هست بعد از عرضه ی PS4 بعدی این 40 میلیون در سال اول بیا احتمال بدیم به 50 میلیون برسه خب در این صورت بازی عرضه شده دارای 50 میلیون مشتری هدف هست در حالی که بازی عرضه شده برای Xbox بعدی مقدار چندبرابر کمتر مشتری خواهد داشت!! این باز در تضاد چیزیه که بازار و ناشاران میخواهند یعنی مشتری بیشتر و خرج بیشتر توسط اونا! پس سونی یا مایکروسافت دیوانه باشند اگر بازی انحصاری برای کنسول خودشون در نظر بگیرن چون بدین شکل دوباره برمیگردیم به همون نسلهای سنتی و این چیزی نیست که ناشران میخوان!عرضه ی بازیهای انحصاری کنسولی کمتر کمتر دیگه معنی میدن وقتی به آمار ماهانه بازیهای پرفروش دو کنسول نگاه میکنیم میبینیم که این بازیهای Multiplatfrom هستند که بهترین شرایط رو دارند و عموم کابران بازیهای مشابه ای رو انجام میدن که اتفاقا تقریبا بین X1 و PS4 یکسانه. دیگه اون زمانی که عرضه ی بازی انحصاری یک سیستم سلر عظیم محسوب میشد گذشته هیچوقت اونا نمیتونن باعث افزایش فروش چشمگیر و یا "برنده" شدن در زمینه ی فروش بشن، آخرین سیستم سلر بزرگی که روونه ی بازار شد Wii sport بود من دیگه بعد از اون چیزی به بزرگی اون یادم نمیاد! اکثر کسانی که PS4 رو بخاطر Uncharted, GOW, GT و... میخرن هاردکور فن هایی هستند که اینکار رو همون 1سال نهایتا دو سال اول انجام دادند همونطور که خودتون اشاره کردید. برای Xbox همین طور هیلو فن ها همون زمان معرفی و عرضه ی X1 کنسول رو خریدند و زمان انتشار Halo 5 چنین نبود که فروش X1 رکوردی رو جابه جا کنه! در کل عرضه ی بازی انحصاری برای کنسولها ( به جز کمپانی هایی که انحصاری رو برای اکو سیستم خودشون منتشر میکنند مثل مایکروسافت و در آینده سونی) دیگه مثل گذشته معنی نمیده و همه به دنبال مشتری بیشتر هستند تا محدود کردن بازارشون، همینطور که اطلاع دارید احیرا رمدی هم قصد داره بازارش رو گسترش بده با عرضه ی پروژه هاش روی پلتفرم بیشتر و همچنین هم Supermassive اعلام به عدم انتشار بازی انحصاری و اقدام به گسترش بازار خودش داره. حتی بازیهای انحصاری کنسولی سونی هم به روی PC عرضه میشن ما چنین چیزی رو به ندرت نسل قبل از طرف سونی میدیدیم ولی الان برای سونی مهم نیست و متوجه شرایط میشه و همچنین ناشر هم نمیخواد مشتری کمتری داشته باشه، حتی بازی بعدی Kojima production هم که با همکاری خیلی نزدیک first party گونه انجام میشه همچنان هم برای PC عرضه خواهد شد اینم چیزیه که ما از سونی نمیدیدیم ولی شرایط و میزان بودجه و بازار تغییر کرده نسبت به گذشته...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Allay, post: 4031591, member: 125309"] قسمت اول حرفتون در رابطه با مهم بودن Install base، نه صرفا Install base مساوی با فروش بیشتر نیست ولی فکر نکنم مهمتر از Install base موردی برای فروش هم وجود داشته باشه! هر چه کاربر بیشتری داشته باشی = فروش بیشتری خواهید داشت! این رو آمار فروش بازیهای 3rd party نشون میده که اکثرا به روی PS4 بیش از نسخه ی Xb 1 فروش داشته. مثالی که در رابطه با متال گیر زدید، بنظر من این بهترین مثال نیست چرا که 10 سال از عرضه ی کنسولهای نسل 7 در زمان انتشار این بازی گذشته بوده و کاملا طبیعیه این چنین فروش بازی به روی کنسولهای نسل 7 افت داشته باشه! ضمن اینکه عوض شدن نسل 7 به 8 طبق سنت نسلهای گذشته شما رو "مجبور" به آپگرید کردن میکرد بطوری که بالای 85-90% بازیها اصلا دیگه به روی اونا عرضه نمیشن که مهمترین دلیلش بغیر از همون گذشت 10سال، کوچ اجباری هست که باید برای بازی کردن به نسل 8 انجام بدن کاربران، به اضافه زمان و بودجه ای که پورت کردن بازی برای نسل گذشته میتونه هدر بده......... ضمنا اشاره کردید که بازی در اوایل نسل کمتر هست که اینم اشاره به عدم کافی بودن تعداد Install base برای ناشر داره برای همین شاهد بودیم و هستیم تعداد بازیهای عرضه شده فیزیکی نسبت به سالهای پیشین افت وحشتناک از 800 به 200 رو داشته، دلیلش اینه که با عوض شدن نسل هزینه ی ساخت بازی چند برابر میشه ولی آیا فروش بازی به نسبت چند برابر بیشتر میشه؟ 100% جواب خیر هست! برای همین شاهد عرضه ی بازیهای ریمستر بسیار زیاد و عجیب نسبت به گذشته (چون هزینه کمتر و فروش بسیار مناسب بود!) و عدم ساخت ساخت و انتشار بازی از طرف سازنده بودیم برای مثال راکستارکه از سال 2008 بطور تقریبی یک سال درمیون بازی برای عرضه داشت بعد از ساخت GTA V اینکار رو متوقف کرد منتظر زمان مناسب برای انتشار بازیش هست همزمان با بروز رسانی که برای GTA V که یک Game as service هست عرضه میکنه پول بسیار زیادی رو بدست میاره. بنظر من Install base جمعیت ثابتی نیست (آره اگر بگید فن های هاردکور تا حدودی درست هست ولی هاردکور فن ها رقم ناچیزی از Install base کلی هستند) به هرحال... همینطور که حداقل آمار اینو نشون میده نسل 7 ما شاهد IB بالای 250 میلیون، نسل 6 بالای 170 میلیون و نسل 8 که تا اینجای کار IB کمترینسبت به اون دو در زمان مشابه داره پیشبینی میشه همونطور که میدونید به 150 میلیون میلیون کاربر تا انتهای نسل (نسل سنتی اگر باشه!) برسه. بنابراین همچین ثابت هم نیست و اتفاقات مختلفی مثل قیمت، ویژگیهای دستگاه، بازیها، نوآوری ها، میزان پشتیبانی و... روی این مورد تاثیر بزاره. آخرین مثالی که در مورد XB1.5 و PS4.8 زدید، اگر اشتباه نکنم منظورتون اینه که XB1.5 بازیهای انحصاری داره ولی بازیهایی همزمان به روی PS4 و PS4.8 عرضه میشن! اول اینکه مایکروسافت هم نه تنها بازیهای خودش رو بر روی پلتفرم بعدیش بعلاوه XB1 عرضه خواهد کرد بلکه همونطور که میدونید هدف اصلیش اجرای UWP یا همون یکپارچه سازی سیستم عامل بر روی تمامی دستگاهای خودش هست. بیا یه لحظه فرض کنیم این احتمال شما درست باشه و XB بعدی دارای بازی انحصاری و PS4 و نسخه ی بعدی اون دارای بازی مشترک باشن! خب این شدیدا به ضرر مایکروسافت و به سود سونی هست چون که اگر بعد از گذشت 3سال میزان کاربر PS4 بالای 40میلیون هست بعد از عرضه ی PS4 بعدی این 40 میلیون در سال اول بیا احتمال بدیم به 50 میلیون برسه خب در این صورت بازی عرضه شده دارای 50 میلیون مشتری هدف هست در حالی که بازی عرضه شده برای Xbox بعدی مقدار چندبرابر کمتر مشتری خواهد داشت!! این باز در تضاد چیزیه که بازار و ناشاران میخواهند یعنی مشتری بیشتر و خرج بیشتر توسط اونا! پس سونی یا مایکروسافت دیوانه باشند اگر بازی انحصاری برای کنسول خودشون در نظر بگیرن چون بدین شکل دوباره برمیگردیم به همون نسلهای سنتی و این چیزی نیست که ناشران میخوان!عرضه ی بازیهای انحصاری کنسولی کمتر کمتر دیگه معنی میدن وقتی به آمار ماهانه بازیهای پرفروش دو کنسول نگاه میکنیم میبینیم که این بازیهای Multiplatfrom هستند که بهترین شرایط رو دارند و عموم کابران بازیهای مشابه ای رو انجام میدن که اتفاقا تقریبا بین X1 و PS4 یکسانه. دیگه اون زمانی که عرضه ی بازی انحصاری یک سیستم سلر عظیم محسوب میشد گذشته هیچوقت اونا نمیتونن باعث افزایش فروش چشمگیر و یا "برنده" شدن در زمینه ی فروش بشن، آخرین سیستم سلر بزرگی که روونه ی بازار شد Wii sport بود من دیگه بعد از اون چیزی به بزرگی اون یادم نمیاد! اکثر کسانی که PS4 رو بخاطر Uncharted, GOW, GT و... میخرن هاردکور فن هایی هستند که اینکار رو همون 1سال نهایتا دو سال اول انجام دادند همونطور که خودتون اشاره کردید. برای Xbox همین طور هیلو فن ها همون زمان معرفی و عرضه ی X1 کنسول رو خریدند و زمان انتشار Halo 5 چنین نبود که فروش X1 رکوردی رو جابه جا کنه! در کل عرضه ی بازی انحصاری برای کنسولها ( به جز کمپانی هایی که انحصاری رو برای اکو سیستم خودشون منتشر میکنند مثل مایکروسافت و در آینده سونی) دیگه مثل گذشته معنی نمیده و همه به دنبال مشتری بیشتر هستند تا محدود کردن بازارشون، همینطور که اطلاع دارید احیرا رمدی هم قصد داره بازارش رو گسترش بده با عرضه ی پروژه هاش روی پلتفرم بیشتر و همچنین هم Supermassive اعلام به عدم انتشار بازی انحصاری و اقدام به گسترش بازار خودش داره. حتی بازیهای انحصاری کنسولی سونی هم به روی PC عرضه میشن ما چنین چیزی رو به ندرت نسل قبل از طرف سونی میدیدیم ولی الان برای سونی مهم نیست و متوجه شرایط میشه و همچنین ناشر هم نمیخواد مشتری کمتری داشته باشه، حتی بازی بعدی Kojima production هم که با همکاری خیلی نزدیک first party گونه انجام میشه همچنان هم برای PC عرضه خواهد شد اینم چیزیه که ما از سونی نمیدیدیم ولی شرایط و میزان بودجه و بازار تغییر کرده نسبت به گذشته... [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
کنسول ها: تحول آغاز میشود
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft