شایعه کمپانی برادران وارنر در حال بررسی فروش بخشی از تجارت بازی‌های ویدیویی خود است

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
warner.jpg

بر اساس گزارش ها، کمپانی برادران وارنر دیسکاوری در حال بررسی فروش سهامش در صنعت بازی‌های ویدیویی است. به گفته منابع فایننشال تایمز که ادعا می‌کنند این غول رسانه‌ای به دنبال فروش دارایی‌های کوچک‌ترش است، این کمپانی در تلاش است تا روند قیمت سهام شرکت که بیش از 70 درصد، از زمان ادغام WarnerMedia و Discovery در سال 2022، کاهش داشته را معکوس کند. گفته می‌شود که این شرکت در حال بررسی پیشنهادهایی برای فروش تلویزیون لهستانی TVN و یا سهام بازی‌های ویدیویی خود است.

قسمت بازی‌های ویدیویی شرکت عبارتند از Avalanche Software (Hogwarts Legacy) و Rocksteady (Suicide Squad) و TT Games (Lego) و NetherRealm (Mortal Kombat) و Monolith Productions (Middle-earth: Shadow of War) و Warner Bros. Games Montréal (Gotham Knights) است. ماه گذشته، وارنر اعلام کرد که استودیو Player First Games، سازنده بازی MultiVersus را با مبلغی نامشخص خریداری کرده است.

در حالی که سال گذشته اسپین آف هری پاتر، Hogwarts Legacy، پرفروش‌ترین بازی سال 2023 بود، وارنر امسال با وجود عرضه‌ی بازی موردانتظار Suicide Squad: Kill the Justice League بیش از 200 میلیون دلار ضرر کرده است.
 
گزینه خوبی برای گیم پس و مایکروسافت هست :D

پول نقد اکتیویژن هم که اضافه شده و....:-"
به نظرم مایکرو همین الان اگه رو گنجینه بتزدا اکتی بلیز اکس باکس گیم استودیوز تمرکز کنه بهتره، ببین واقعا همین الان یک اقیانوس سوپر بازی داره... به نظرم یک نسل حداقل اینارو راه بندازه، چاق کنه، بعد اگه فرصت و جا باقی مانده بود، بیان دوباره ناشر اضافه کنن...

هدف موفقیت بازی ها و در پی اون مایکرو هست دیگه، نه لزوما اضافه کردن شمار لشکریان... این اضافه کردن بی حد و مرز، امپراتوری های زیادی رو زمین زده... امیدوارم مایکرو خیلی دقیق بدونه داره چی کار میکنه که حتما میدونه....
 
گزینه خوبی برای گیم پس و مایکروسافت هست :D

پول نقد اکتیویژن هم که اضافه شده و....:-"
با شرایط فعلی این استدیوها ، بدون ip وارنر ارزش خاصی ندارن . مگر اینکه فقط ندرلرم رو بخرن ، killer instinct رو زنده کنن.

مایکی به اندازه کافی استدیو خوب داره

KI رو بدن دست بلیزارد و اکتیویژن تهش نتیجه کار بهتر از NRS میشه. اساتید حوزه kusoge بازیشون به زور IP و نوستالژی زنده ست و هرگز نمیتونن با IP عهد عتیق که هیچوقت به اون صورت محبوب نبوده کار درست حسابی بکنن، اونم IP که بخش عظیمی از محبوبیتش رو مدیون خاص بودن گیم پلی و استایل و presentation ه. فکر کن فرنچایزی که ریبوتش با ساندترک عالی و کاراکتر های خاص تونست با وجود عدم موفقیت مالی ماندگار بشه رو بدن دست استودیویی که هنوز بلد نیست بازی ای بسازه که جلوی پلیر دیگه فان باشه و نمیتونه چهار تا انیمیشن مشت و لگد زدن ساده رو جوری طراحی کنه که مرغ پخته از خنده پاره نشه و ساندترک فیلم ۳۰ سال پیش بازیش از ساندترک خود بازی محبوب تر و ماندگار تره :))

به کدوم استدیو بدن ؟
 
آخرین ویرایش:
به نظرم مایکرو همین الان اگه رو گنجینه بتزدا اکتی بلیز اکس باکس گیم استودیوز تمرکز کنه بهتره، ببین واقعا همین الان یک اقیانوس سوپر بازی داره... به نظرم یک نسل حداقل اینارو راه بندازه، چاق کنه، بعد اگه فرصت و جا باقی مانده بود، بیان دوباره ناشر اضافه کنن...

هدف موفقیت بازی ها و در پی اون مایکرو هست دیگه، نه لزوما اضافه کردن شمار لشکریان... این اضافه کردن بی حد و مرز، امپراتوری های زیادی رو زمین زده... امیدوارم مایکرو خیلی دقیق بدونه داره چی کار میکنه که حتما میدونه....
واسه مایکروسافت مهم تصاحب IP هست نه استودیو و استعداد. IP که داشته باشند یه فکری براش می‌کنند در آینده
 
کلا وارنر نقش مامان عقابی رو داشت که صبح تا شب بودجه میریخت تو دهن این استودیوهای تنبل و بی خاصیت ولی اونها کاری که میکردن فقط کثیف کردن لونه بود.
لعنتی ها هر 10 سال یک بازی میساختن اونهم با کلی ریبوت و دوباره کاری و عوض کردن آی پی و هزینه زیاد.

غیر ندررلم مابقی گنده ها خیلی وضعشون خرابه.
راکستدی و مونترال که گند زدن به آب روی خودشون و وارنر.
این مونولیث گور به گور شده داره چیکار میکنه؟

واقعا در عجبم تا حالا چطور دووم آوردن.

اون موقع که استودیوها و عناوین طالب داشتن فروش نرفتن یا مبلغ بیشتری میخواست.
اما الان با این وضع اسفبار بازیهایی که منتشر کرده گرگها میان وسط فقط برای بزخری.
 
با شرایط فعلی این استدیوها ، بدون ip وارنر ارزش خاصی ندارن . مگر اینکه فقط ندرلرم رو بخرن ، killer instinct رو زنده کنن.

مایکی به اندازه کافی استدیو خوب داره
KI رو بدن دست بلیزارد و اکتیویژن تهش نتیجه کار بهتر از NRS میشه. اساتید حوزه kusoge بازیشون به زور IP و نوستالژی زنده ست و هرگز نمیتونن با IP عهد عتیق که هیچوقت به اون صورت محبوب نبوده کار درست حسابی بکنن، اونم IP که بخش عظیمی از محبوبیتش رو مدیون خاص بودن گیم پلی و استایل و presentation ه. فکر کن فرنچایزی که ریبوتش با ساندترک عالی و کاراکتر های خاص تونست با وجود عدم موفقیت مالی ماندگار بشه رو بدن دست استودیویی که هنوز بلد نیست بازی ای بسازه که جلوی پلیر دیگه فان باشه و نمیتونه چهار تا انیمیشن مشت و لگد زدن ساده رو جوری طراحی کنه که مرغ پخته از خنده پاره نشه و ساندترک فیلم ۳۰ سال پیش بازیش از ساندترک خود بازی محبوب تر و ماندگار تره :))

به کدوم استدیو بدن ؟
Rare که خالق اصلی سری هست یا Iron Galaxy که وظیفه ساخت دو سیزن آخر ریبوت رو به عهده گرفت و هنوز هم گاهگداری بازی رو هم از نظر فنی و هم بالانس آپدیت میکنن. اگر بخوان سری رو زنده کنن گزینه زیاده و حتی میتونن از استودیو های ژاپنی برای کمک به Rare استفاده کنن مثل سگا که رابطه خوبی با مایکروسافت داره یا استودیو هایی مثل Arcsys و Eighting که dev for hire هستن و واسه هر کسی بازی میسازن
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Natural Killer
واسه مایکروسافت مهم تصاحب IP هست نه استودیو و استعداد. IP که داشته باشند یه فکری براش می‌کنند در آینده
کاملا بر عکس گفتی . ماکرو یک چیزی که زیاد داره ip هست . مهم اشخاص با استعداد هستن که این عناوینو به اوج برگردونن
 
بر چه اساسی این رو میگید؟ برداشت خودتونه؟
بر اساس گفته های فیل اسپنسر در دادگاه که گفته بود ترجیح میدیم در انحصاری های زمانی سرمایه گذاری نکنیم و صاحب IP باشیم.

و امی هود در گزارش اخیر مالی مایکروسافت که گفته بود تمرکز استراتژی ما بر روی تصاحب IP و سرویس های اشتراکی هست.

و اینکه فکری برای آینده می‌کنند هم بر اساس گفته قدیمی بیل گیتس گفتم که وقتی بهش گفتند چرا کاری در خصوص ویندوز های کرکی نمیکنید و برگشت گفت ما در این خصوص فکر خواهیم کرد که چطور در ۱۰ سال آینده از اون کاربران درآمدزایی کنیم.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh
کاملا بر عکس گفتی . ماکرو یک چیزی که زیاد داره ip هست . مهم اشخاص با استعداد هستن که این عناوینو به اوج برگردونن
چیزی که در ادامه میگم نظر شخصی خودم هست. نظر شما محترم و قابل قبول بنده است.

استعداد یا بهتر بگیم استدیو، کارگردان خلاق، رهبر پروژه و توسعه دهندگان خوش ذوق همیشگی نیستند. یه کارگردان خلاق همیشگی نیست. معلوم نیست یه کارگردان شناخته شده با کلی جایزه، ۲۰ سال دیگه زنده باشه یا همچنان ایده عالی داشته باشه. کن لوین واسه اینکه دیگه بایوشاک نسازه و یه چیز جدید خلق کنه این همه سال در انزوا و مشکلات بود که اخر هم اومد باز بایوشاک با یه اسم متفاوت ساخت. و یه چیز دیگه، استعداد ثابت نیست، انحصار یه عده یا استودیو ای نیست. نویسنده و مغز متفکر ناتی داگ یهو کشید کنار، اتفاقی برای فرانچایز انچارتد افتاد ؟ یا یکی از سازندگان لست او اس رفت بیرون نسخه دوم عقب گرد داشت ؟ و جالب اینه که کسی که الان یکی از مدیران ناتی داگ و فرد قابل احترام صنعت گیم هست به عنوان یه تستر و برنامه نویس استخدام ناتی داگ شده بود.
 
  • Like
Reactions: pouria.sh

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or