کارگردان Callisto Protocol ادعا می‌کند که Krafton اصرار داشت که بازی را خیلی زود منتشر کند

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
callisto.jpg

مدیر عامل سابق استودیوی Striking Distance، آقای Glen Schofield، کارگردان و توسعه دهنده‌ی بازی Callisto Protocol گفته است که کیفیت پایین بازی به دلیل اصرار ناشر، Krafton، برای انتشار زودهنگام بازی است. آقای Glen Schofield خالق بازی Dead Space است.

Schofield گفت: من حدود سه ماه و نیم دیگر می‌خواستم [روی بازی] کار کنم و من برای حدود سه یا چهار ماه به این باور رسیدم که قرار است اینگونه باشد. بنابراین، در اکتبر یا سپتامبر 2021، به من گفته شد: شما وقت دارید، پشیمان نمی‌شوید. این اصطلاحی بود که مدام استفاده می‌شد. پشیمان نمی‌شوید، فقط هر چیزی را که می خواهید در بازی قرار دهید. بنابراین من آن تعطیلات کریسمس را صرف طراحی بازی کردم. با چند نفر دیگر ایده‌هایمان را به اشتراك گذاشتيم و [سپس] ژانویه فرا رسيد و برخی از افراد [کرافتون] آمدند و آنها فقط گفتند: نه، نه، نه. [ تاريخ انتشار] دسامبر 2022 است.

Schofield گفت که این موضوع با همه‌گیری کووید-19 تشدید شد و تعداد قابل توجهی از کارمند استودیو، حدود 200 نفر، مریض شدند و تعداد زیادی از كارمندان تصمیم گرفتند برای دستمزدهای بهتر شركت را ترک کنند. Schofield گفت که چهار bosse و دو نوع دشمن باید از Callisto Protocol حذف می‌شدند.

Schofield استوديو Striking Distance كه زیرمجموعه Krafton است را در سال 2019 با هدف ایجاد یک تجربه جديد در دنیای PUBG تأسیس کرد، اگرچه این پروژه با گذشت زمان به یک بازی ترسناک علمی تخیلی تبدیل شد که دیگر به این فرنچایز وابسته نبود. بازی Callisto Protocol هنگام انتشار بازخوردهای متفاوتی دریافت کرد و ظاهراً نتوانست انتظارات فروش Krafton را برآورده کند.

Schofield در سپتامبر 2023 خروج خود از Striking Distance را تایید کرد، يكی از اعضاي Krafton گفت: او اين تصمیم را گرفته است تا فرصت‌های جدیدی را دنبال کند و داوطلبانه شرکت را ترک خواهد کرد. دسامبر گذشته، Schofield برنامه‌های خود را برای معرفی یک پروژه‌ی جدید در سال 2024 اعلام کرد.
 
بنظرم خیلی به این بازی کم لطفی شد . درسته بازی ایرادات و مشکلات فنی زیادی رو اوایل عرضه داشت . شایدم بخاطر همین موضوع بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت . اما با گذشت زمان و انواع اقسام بروز روسانی ها بازی حالت استیبل تری بخودش گرفت و تبدیل به اثری شد گه تا مدتها تو ذهن گیمرا باقی موند . شاید منم چون بعد 1/2 سال تجربه ش کردم میتونم ازش به عنوان یه اثر موفق یاد کنم . بنظرم مهمترین نقطه ضعف بازی آپگیرد های اسلحه ها بود که تو حالت مکس lvl هم خیلی تاثیر و قدرتی رو برای مخاطب بهمراه نداشتن . اکثرا با جا خالی و دستکشی که بهمراه داشتیم میتونستیم مراحل رو رد کنیم . انقد تیغ روی دیوار و فن در حال چرخش تو محیط بود که خیلی هم به اسلحه ها احتیاج نداشتیم . احتمالا حذف نکردن دشمنا هم خیلی تاثیری تو ریتم بازی نداشت و اونارم میشد با همین روش پر پر کرد :D


اما سازنده هاش معلوم بود 100شونو گذاشتن تا یه عنوان نسل بعدی رو روانه بازار کنن . حداقل از لحاظ گرافیک و صداگذاری واقعا بی نقص بودن . تو نسلی که سازنده و ناشر کارش شده تولید ریمستر و ریمیک و سالهاس خلاقیت تو گیمینگ رها شده و همه به فکر جیبشون هستن ' بنظرم عناوین این تیپی جای تقدیر و تشکر دارن . با تمام مشکلاتی که خودشون و محصول نهایی داشت حداقل زورشون رو زدن عنوانی متفاوت رو برای گیمرا بسازن .
 
بنظرم خیلی به این بازی کم لطفی شد . درسته بازی ایرادات و مشکلات فنی زیادی رو اوایل عرضه داشت . شایدم بخاطر همین موضوع بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت . اما با گذشت زمان و انواع اقسام بروز روسانی ها بازی حالت استیبل تری بخودش گرفت و تبدیل به اثری شد گه تا مدتها تو ذهن گیمرا باقی موند . شاید منم چون بعد 1/2 سال تجربه ش کردم میتونم ازش به عنوان یه اثر موفق یاد کنم . بنظرم مهمترین نقطه ضعف بازی آپگیرد های اسلحه ها بود که تو حالت مکس lvl هم خیلی تاثیر و قدرتی رو برای مخاطب بهمراه نداشتن . اکثرا با جا خالی و دستکشی که بهمراه داشتیم میتونستیم مراحل رو رد کنیم . انقد تیغ روی دیوار و فن در حال چرخش تو محیط بود که خیلی هم به اسلحه ها احتیاج نداشتیم . احتمالا حذف نکردن دشمنا هم خیلی تاثیری تو ریتم بازی نداشت و اونارم میشد با همین روش پر پر کرد :D


اما سازنده هاش معلوم بود 100شونو گذاشتن تا یه عنوان نسل بعدی رو روانه بازار کنن . حداقل از لحاظ گرافیک و صداگذاری واقعا بی نقص بودن . تو نسلی که سازنده و ناشر کارش شده تولید ریمستر و ریمیک و سالهاس خلاقیت تو گیمینگ رها شده و همه به فکر جیبشون هستن ' بنظرم عناوین این تیپی جای تقدیر و تشکر دارن . با تمام مشکلاتی که خودشون و محصول نهایی داشت حداقل زورشون رو زدن عنوانی متفاوت رو برای گیمرا بسازن .

به عنوان کسی که اصلا با بازی ارتباط نگرفته و اصلا هم بهش خوش نگذشته، باید بگم حقیقتا مشکلات بازی بیشتر ازینا بود به نظرم. یعنی گیم‌پلی بازی به شدت ساده و خسته کننده بود. میخواستن بار اصلی کامبت رو بذارن رو دوش Melee اما موفق نبودن. انیمیشنای زیادی برای حمله وجود نداشتن. یه لوپ خیلی تکراری از داج اتک داج اتک رو با ساده‌ترین شکل ممکن شاهد بودیم. این وسط استفاده از سلاح‌های گرم هم کاملا بی‌فایده بود و حتی حس خوبی هم نمیداد. دوربین بازی خیلی مشکل داشت. اینونتوری فقط ۶تا اسلات بهت میداد و استوریج باکس هم تو بازی وجود نداشت. انیمیشن ریلود و تعویض سلاح‌ها شدیدا کُند بودن و خصوصا وقتی وسط مبارزه بودی واقعا عذاب‌آور بود. راه رفتن و حرکات کرکتر اصلی هم خیلی دستوپاگیرنپ بودن خصوصا وقتی رفتو برگشت زیادی توی بازی بود و بارها و بارها باید سینه‌خیز میرفتید یا از درز دیوار رد میشدید! طراحی انمی‌ها و حرکاتشون هم کاملا تکراری بود. باس‌فایتام که نیاز به توضیح نی. داستان و کرکترام خیلی نچسب بودن. این وسط گرافیک و صداگذاری و اتمسفر رو خوب دراورده بودن ولی خب بازم بهترین نبود و البته قرار هم نبود باشه. خیلی مشکلی نیست ازین نظر. ضمن اینکه من چند ماه بعد ریلیز بازی رو تجربه کردم و همچنان افت فریم ناجوری داشت. من دد اسپیس ریمیک رو تموم کردم اخیرا و تازه متوجه چقدر فاصله هستش بین این دو بازی در حدی که معتقدم کنار هم قرار دادنشون توهین به دد اسپیسه :D علاوه بر اینکه ریمیک خوبی هستش، کاملا نشون میده که چطور تو نسل هفتم تونستن یه سای‌فای هارر تر و تمیز بسازن که یه پکیج کامل رو تحویل پلیر بده. از گیم‌پلی خوب و سلاح‌های عالی و متفاوت و لول دیزاین خیلی خوب بگیر تا حتی داستان و کرکترا اتمسفر و صداگذاری.

در کل قصدم این نبود که بگم شما حق نداشتی با کالیستو پروتکل حال کنی و دقیقا جذابیت گیمینگ همین بحث سلیقه و تفاوت سلیقه‌ها هستش ولی خب خواستم مشکلات بازی رو از نگاه خودم بیان کنم :D
 
در کل قصدم این نبود که بگم شما حق نداشتی با کالیستو پروتکل حال کنی و دقیقا جذابیت گیمینگ همین بحث سلیقه و تفاوت سلیقه‌ها هستش ولی خب خواستم مشکلات بازی رو از نگاه خودم بیان کنم :D
نه راحت باش،حداقل من یکی پشتتم :)
یه زباله غیر قابل بازیافت رو به عنوان گیم دادن دست مشتری و برا این گندشون هم توجیحات بنی اسراییلی میارن.بازی یکی دوتا مشکل نداشت که بشه انداخت گردن 3 ماه انتشار زودتر از موعد
 
حتی یک بازی یکسال زودترم عرضه بشه! تهش باید فقط مشکلات پرفورمنس شدید تو بحث فنی داشته باشه!!!

ولی وقتی یک بازی از نظر دیزاین و داستان مشکل داره، یعنی شما دقیقا بازیو زمانی باختید که تو خوش خوشان پروسه ساخت یعنی کانسپت دیزاین و پری پروداکشن بودید!!!!
و از اول راه رو اشتباه رفتید!
 
به نظرم نقطه ی قوت کالیستو اتمسفرش بود، محیط ها حس رعب و ترس را به خوبی القا می کرد، و همچنین طراحی محیط ها و دورنمای بازی به زیبایی کار شده بود، حالا درست است باقی بخش ها در سطحی بالایی قرار نداشتند، اما باعث آن نمی شد که بازی لذت بخشی نباشد،
حقیقتش برای من بازگشت به چنین محیطی مهم بود، بعد از سالها بعد از دد اسپیس دوباره به فضا برگشتیم حس واقعا نوستالژیکی بود. بی صبرانه در انتظاره ادامه ی کالیستو هستم.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or