کابوس‌های ویروسی: ده ویروس خطرناک سری Resident Evil

بهترین باس سری Resident Evil از نظر شما کدام است؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    47

ARTHUR WESKER

“We can’t change what’s done, we can only move on.
کاربر فعال
Jan 25, 2018
6,600
نام
Albiceleste
188196

ویروس‌های هولناک زیادی در مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل وجود دارند. در این یادداشت ۱۰ مورد از خطرناک‌ترین ویروس‌های این سری را مرور می‌کنیم.هواداران سری رزیدنت اویل عاشق ویژگی‌های مختص این سری از جمله مهمات محدود، حضور زامبی‌ها در هر گوشه‌ی بازی و وجود بی‌نهایت تهدید دلهره‌آور در این مجموعه بازی‌ها هستند.

هر کس این بازی را به تازگی تجربه کند متوجه می‌شود که اکثرا ویروس‌ها توسط شرکت آمبرلا ، توسعه و شیوع داده می‌شوند ، سازمانی که عملا نقش یک نهاد شیطانی را در سری ایفا می‌کند. با این حال هواداران باید به یاد داشته باشند که این سری به صورت متناوب ویروس‌هایی متفاوت از ویروس اصلی T-VIRUS را که دنیای اولین نسخه‌های این سری را درگیر خود کرده بود شامل می‌شود.

در حقیقت بازیکنان تیزبین سری باید متوجه شده باشند که بعضی از نسخه‌های فرعی T-VIRUS خطرناک‌تر از ویروس اصلی هستند. متاسفانه نیروی‌های سازنده‌ی این ویروس‌های جدید هم بر آن بودند که از آنها برای اهداف شرارت‌بار خود استفاده کنند. اما کدام یک از آنها به عنوان وحشتناک‌ترین ویروس در نزد هواداران می‌درخشند؟




188197


۱۰- T-Virus

جالب است که محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین ویروس رزیدنت اویل ممکن است کمتر از بقیه کشنده باشد. T-VIRUS به عنوان یک الگو و منشا برای اکثریت ویروس‌های دیگر عمل می‌کند. در اصل T-VIRUS به نوعی ویروس Progenitor را کشنده‌تر و مسلح‌تر کرد و قابلیت احیای دوباره، میزان خشونت و میل به آدمخواری را در فرد مبتلا شده تقویت نمود.

با این حال به لطف مطالعات و تحقیقات گسترده بر روی T-VIRUS، این نوع یکی از آسانترین ویروس‌ها برای خنثی سازی به شمار می‌رود. بیشتر از همه این توسعه‌ی واکسن Daylight است که T-VIRUS را از بقیه ویروس‌ها ضعیف‌تر کرد. حتی بر اساس روایت‌های بازی، این واکسن به عنوان یک داروی استاندارد برای هر شیوع استفاده می‌شود.




188198


۹- Chimera Virus

دکتر رابرت چان ویروس Chimera را به عنوان راه‌حلی برای T-Virus و جهش‌های غیرقابل کنترل آن تولید کرد. با وارد شدن ویروس Chimera، شخص مبتلا شده به T-Virus می‌توانست به شکل ارادی جهش کند و تغییر شکل دهد.

این قابلیت ناشی از این حقیقت بود که ویروس Chimera می‌توانست ژن‌های بخش انسانی یک فرد مبتلا را تحریک کند و باعث شود برای به کمال رسیدن خود تلاش نماید.متاسفانه اسناد زیادی از ویروس Chimera به جز ظهورش در رمان BIOHAZARD to the Liberty در دست نیست. بعدها نمونه های بیشتردیگری هم از این ویروس ظاهر می‌شوند.




188199


۸- Prototype Virus

هواداران رزیدنت اویل حتما آلبرت وسکر سیاه‌پوش با عینک‌های دودی را به یاد دارند. اکثر این هواداران قدرت، سرعت و چابکی او را وقتی در مقابل قهرمانان اصلی این سری به رخ می‌کشد، ناعادلانه می‌دانند. در نهایت به خاطر وجود رزیدنت اویل ۵ بود که بالاخره بازیکنان توانستد برای همیشه به نقشه‌های شوم آلبرت وسکر پایان دهند. دوست‌‌داران بازی به اشتباه فکر می‌‌کنند وسکر ویروس Uroboros را در وجود خود داشت، اما در حقیقت قابلیت‌های او از ویروس Prototype به وجود آمده بود، یک نوع جدید از ریشه‌ی T-VIRUS که آلبرت وسکر و دیگر شرکای پروژه مجبور شدند از آن استفاده کنند.

به عنوان بخشی از پروژه‌ی اصلاح نژاد در شرکت آمبرلا، ویروس Prototype بر روی افراد مورد نظر که ظاهرا شرایط تکامل را داشتند تست شد. در نتیجه اگر این شرایط در وجودشان نبود ویروس آنها را از پا در می‌‌آورد. آلبرت وسکر و الکس وسکر از این آزمایش به همراه قابلیت‌های فرا انسانی جدید جان سالم به در بردند. ولی درنهایت علارغم خطری که این دو در معرضش قرار گرفتند، به خاطر سختی پیدا کردن میزبان مناسب، ویروس Prototype هم نتوانست مفید باشد.




188200


۷- Chrysalid virus

ویروس Chrysalid یا ویروس C به عنوان یک همتا برای خانواده‌ی ویروس T-Virus عمل کرد. وقتی آمبرلا سالها قبل بسته شد، انجمن The Familyوظیفه‌ی ‌خود دانست تا راه آمبرلا را ادامه دهد. دکتر Carla Radames پروژه‌ای را رهبری می‌کرد که استفاده از یک ژنوم دارای المان هایی از G-Virus و T-Veronica Virus را شامل می‌شد. نتیجه‌ی آن هم قربانیانی بودند که نه تنها از میزان محدودی آگاهی بهره می‌بردند، بلکه ظاهرا از جهش‌های شدید بسته به ژن‌هایی که به آنها تزریق شده بود هم برخوردار بودند.

سازگاری بالای ویروس C آن را به یک سلاح بشدت مرگبار تبدیل می‌کرد. برای نمونه، رییس سابق The Family آقایSimmons Derek Cliffordاز قابلیت‌های مختلف ویروس C بر روی نمونه‌های آزمایشگاهی استفاده کرد تا یک Ada Wong جدید خلق کند. ویروس C همچنین به The Family اجازه داد تا سلاح‌های بیو ارگانیک خود را بدون نیاز به DNA خاصی خلق کنند، درنهایت همه‌ی این ویژگی‌ها ویروس را بیشتر و بیشتر مرگبار می‌‌کرد اگر واکسن Anti-C وجود نداشت.




188201


۶- Animality Virus

بازیکنان رزیدنت اویل ۴ احتمالا Plaga ، همان انگلی را که باعث می‌شد اهالی آن روستا تحت کنترل Los Illuminados قرار بگیرند به یاد دارند. بعدها معلوم شد مامور سابق سیا Glen Arias یک نمونه از Plaga را خریده و تیم خودش را مجبور کرده است یک نوع جدید ویروس با استفاده از این نمونه بسازند. نام آن Animality Virus انتخاب شد و باعث می‌شد زامبی‌ها رفتار اجتماعی از خود بروز دهند.

ویروس Animality در نهایت بسیار شبیه به انگل Plaga عمل می‌کرد. زامبی‌‌های مبتلا به این ویروس نیز همانند T-Virus رفتار یکسانی در میزان پرخاشگری و میل به آدمخواری داشتند. با این حال در ویروس Animality روند تخریب ذهنی آهسته‌تر بود و باعث می‌شد اعضای بدن قربانی هماهنگ‌تر باشند و بتواند صحبت کند.




188202


۵- Uroboros Virus

فرار آلبرت وسکر از آمبرلای سقوط کرده باعث شد این کمپانی به ظاهر از بین رفته بتواند بهتر از همیشه یک قدم دیگر به هدف خود یعنی خلق انسان‌های کاملا جهش یافته و بی‌نقص نزدیک‌تر شود. وسکر و تیمش ویروس Uroboros را توسعه دادند تا یک نوع جدید Progenitor بسازندکه قادر باشد به مبتلایان خود قدرت‌های فراانسانی ببخشد. به طرز باورنکردنی نتیجه‌ی این ویروس بسیار قدرتمند بود و باعث مرگ افراد مورد آزمایش شد. اما خوشبختانه پادتن‌های T-Virus نهفته در بدن جیل ولنتاین باعث تعادل فرمول ویروس Uroboros شدند.

کسانی که از ابتلای به این ویروس جان سالم به در می‌بردند قدرت‌های فراانسانی پیدا می‌کردند. در حقیقت Uroboros با مجبور کردن فرد مبتلاشده به تکامل جسمش قادر به انجام این کار بود، البته هنوز هم فقط با درصدی خاص از جامعه سازگار بود. خوشبختانه تحقیقات بیشتر بر روی این ویروس با مرگ آلبرت و الکس وسکر متوقف شد.




188203


۴- T-Veronica Virus

با وجود قابلیت برنامه‌‌ریزی تایرانت‌ها در پروژه‌ی Tyrant که می‌توانستند از دستورات ساده پیروی کنند، باز هم هیچ موجودی نمی‌توانست هوش قبل از ابتلای به ویروس را در خود حفظ کند. اما دکتر Alexia Ashford با موفقیت توانست این گونه‌‌ی پر طرفدار را با ویروس T-Veronica خلق کند. به خاطر این ویروس فرد مبتلا شده نه تنها جهش می‌کرد بلکه از قابلیت‌های ذهنی و هوش هم بهره می‌برد.

این ویروس در واقع نام خود را از اجداد خاندان Ashford وام گرفته است. Alexia از ملکه‌های مورچه برای رفع نقص ویروسی که در تایرانت‌‌ها به کار رفته بود، استفاده کرد و وقتی آن را بر روی خودش آزمایش کرد به یک دوره‌ی نهفتگی مدت‌‌دار نیاز داشت تا هوش خود را ماندگار کند. برخلاف ویروس‌های دیگر، T-Veronica هنوز هم ممکن است قربانی خود را دچار زوال عقل کند. با این حال این نوع از ناپایداری ذهنی می‌تواند به شدت خطرناک باشد اگر فرد مبتلا شده قوه‌‌ی تفکر خود را حفظ کند. به همین دلیل انتشار ویروس T-Veronica در یک جامعه به نوبه ‌ی خود می‌تواند به خطرناک‌ترین سلاح ممکن تبدیل شود.



188204


۳- T-Abyss Virus

برخلاف حضور کوتاهش در RE: Revelations ، ویروس T-Abyss شاید می‌توانست به عنوان خطرناکترین ویروس در تمام سری خودنمایی کند. گروه تروریستی Il Vetro توانست ویروس T-Abyss را از ویروس بومی Abyss که در منطقه‌ی Kermadec Trenchs Hadopelagic شایع بود، تولید کند. برطبق یافته‌ها ویروس Abyss در اصل در ژنوم برخی ماهی‌ها وجود داشت. فرد مبتلا شده به T-Abyss نه تنها به زامبی تبدیل می‌شد بلکه به روش حیات دریایی پیشرفت می‌کرد که آن مکنده‌ها و بدن‌های باد کرده بخشی از این نوع حیات بودند.

متاسفانه ویروس T-Abyss می‌تواند باعث شود بدن میزبان جهش کند و میزان زیادی از این ویروس را تولید کند. با توجه به اینکه این ویروس در آب بهتر عمل می‌کند می‌تواند بیشتر از همیشه برای اقیانوس‌‌های جهان یک تهدید بزرگ باشد. در حقیقت تخمین‌ها نشان می‌دهد اگر این ویروس در جهان رها شود می‌‌تواند پنج اقیانوس کره‌ی زمین را تحت تاثیر قرار دهد.




188205


۲- Golgotha Virus

این ویروس به عنوان یک رقیب از بخش آمریکای آمبرلا در مقابل تیمی که T-Virus را ساخته بود مطرح شد. با این حال این دو ویروس به شدت رفتار متفاوتی داشتند. در حالی که T-Virus باعث جهش‌های کمی در بدن قربانی خود می‌شد، G-Virus بدون تولید مثل به راحتی می‌توانست تکثیر شود و برخلاف T-Virus تعداد بیشتری از خود تولید کند.

اگرچه T-Virus بیشتر باعث جهش در نقاط زخمی شده و آسیب دیده می‌شود، اما G-Virus به صورت طبیعی سلول‌های مرده را بازسازی می‌کند و به علاوه‌ی رفتار به شدت خشن و طبیعت پایدار میزبان، می‌تواند یکی از هولناک‌ترین ویروس‌هایی باشد که ممکن است باعث یک شیوع در داستان رزیدنت اویل شود.




188206


۱-Progenitor Virus

این ویروس در گیاهان Sonnentreppe در غرب آفریقا یافت شد و هنوز هم چندان شناخته شده نیست. وقتی دکتر James Marcus، Brandon Bailey و Ozwell Spencer ویروس Progenitor را کشف کردند به این ایده رسیدند که ممکن است این ویروس میلیون‌ها یا میلیاردها سال عمر داشته باشد. این ویروس برخلاف بقیه‌ی ویروس‌های شناخته شده، فرد مبتلا شده را چندان دچار تغییر نمی‌کند.

ویروس Progenitor نه تنها پیری سلول‌ها را معکوس می‌کند بلکه باعث بازیابی ارگان‌های مرده نیز می‌شود. به نوعی این ویژگی می‌تواند باعث احیای مجدد باکتری‌ها و یا حتی انسان‌ها شود. اما متاسفانه عفونت‌ها به تدریج باعث مرگ میزبان می‌شود. با این حال اما بروز قابلیت‌های فرا انسانی در نجات‌یافتگان از این ویروس، اسپنسر و همکاران او را بر اصلاح این ویروس وا می‌دارد که در نهایت منجر به ایجاد شرکت آمبرلا نیز می‌‌شود. با وجود توسعه‌ی این ویروس و تبدیل شدن به T-Virus ، هنوز رازهایی درباره‌ی Progenitor و اینکه چطور در آینده باعث خلق دیگر ویروس‌ها می‌شود، وجود دارند.




 
آخرین ویرایش:

ThePS-Only

کاربر سایت
Aug 14, 2020
46
نام
مصطفی ( Mustapha )
نظرسنجی سخت تر شد و انتخاب سخت تر : ) ولی کاش بجای Jack Baker باس Ustanak از Resident Evil 6 که کپکام سعی کرد تمامی اِلمان های نمیسس رو روش پیاده کنه و بجای MR.X , آلکس وسکر از Resident Evil: Revelations 2 میذاشتی.
 

WTF?

کاربر سایت
Mar 27, 2015
1,087
نام
محمد
ممنونم از بهزاد عزیز بابت پست های نوستالژیکش.

والا بنظر من مرگبارترین ویروسی که دیدم در سری رزیدنت، ویروس نبود بلکه همون انگل/باکتری لاس پلاگا در نسخه چهارم بود. علتش اینکه شما در لفافه متوجه میشدی که کارگردان بصورت زیرپوستی سعی کرده ارجاعاتی به دین و مذهب داشته باشه و انگل رو به اون مرتبط کنه. در نتیجه بنظرم بحث فلسفی-علمی-عقیدتی زیادی پشت کانسپت لاس پلاگا هست تا بقیه چون اولین چیزی که درگیرش میشد، سیستم ایمنی بدن نبود بلکه طرز تفکر افراد بود. دشمنان بازی در نسخه چهارم صرفا زامبی نبودن و این رابطه ی هرمی شکل‌ ارباب و رعیتی در سناریوی این انگل به بار روانی بازی اضافه میکرد بعلاوه اینکه این انگل دستمایه ی ساخت ویروس مرگبار animality هم بود. این انگل در کنار کانسپتی که در evil within قرار میگیره بنظرم به ترتیب شماره یک و دو از مخوف‌ترین رویدادهای رزیدنت بشمار میرن و البته نسخه هفتم بازی که هنوز پرونده ش برام بازه.

در بین باس ها هم به نمسیس رای دادم.
 

19Rodar

کاربر سایت
Dec 28, 2011
2,876
نام
فرشاد
خب واسه یکی مثل من که بهترین بازی تمام ادوار زندگیش رزیدنت ایول 3 اورجینال هستش چه انتظاری دارید برای انتخاب بهترین باس سری رزیدنت ایول?:D صد البته نمسیس بهترین و خوفناک ترین باس نه تنها این سری بلکه کل بازیهایی بوده که انجام دادم و هزار البته نظر من شامل نسخه ریمیک نمیشه بلکه نسخه کلاسیک سری رو منظورمه/ این وسط یه نکاه به نظرسنجی انداختم دلم به حال مستر ایکس بیچاره سوخت هیچکی بهش رای نداده چون الحق توی نسخه ریمیک ایول 2 شدیدا عالی ساختنش و ترسناک من که خیلی با اونم حال کردم
 

jetalpha

کاربر سایت
Aug 15, 2009
2,132
نام
متوئیدی
تو یه کتابی میخوندم که 7 درصد ژنوم انسان از ویروس ها تشکیل شده. از جمله ژنی که باعث ایجاد حافظه و همچنین حاملگی میشه، این ژنها در حقیقت ویروس هایی بودن که طی میلیون ها سال تغییر کاربری دادن و توسط سلول های بدن به کار دیگری گماشته شدن.
خلاصه اگر این ویروس های رزیدنت اویلی واقعی بودن طی روند تکامل واقعا میتونستن برای انسان مفید باشن. در نتیجه زنده باد آمبرلا :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر