ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
چیستی ژانر نقشآفرینی و فاکتورهای موثر بر آن
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="REZA TAEL" data-source="post: 4188414" data-attributes="member: 7189"><p>مقاله رو خوندم،ساده اما مفید بود،خسته نباشید.</p><p></p><p>به نظرم در کُل به کار بردن کلمه ژانر برای آثار بزرگ کاربرد خوبی نداره و اکثراً غلط اندازه،به این خاطر اینکه آثار بزرگ یا خود تولید کننده ژانرن یا مصرف کنندهی به تمام معنای ژآنر.</p><p>نکته بد زمانیه که ژآنر رو تبدیل به ارزش کنیم،و بدین وسیله بازی ها رو ارزشگذاری کنیم،به این صورت که یک اثری که المان های تعریف شده اون ژانر رو بیشتر و بهتر به کار برده باشه رو اثر بهتری بدونیم تا دیگری.این یکی از بدترین شیوه های نقد کردنه.</p><p></p><p>ژانر برای آثار بزرگ صرفا یک کلمهست و تعریف اون صرفاً جملاتی که از پی کلمه میان،یا به تعبیر دیگه تنها مصالح است،اما برای اثار دیگه خود یک راهبریه که آثار سعی در پیروی ازش دارن و یک ساختمونیه که اون آثار در زیرش بال و پر میگیرن(ساختمون در مقابله با، تنها مصالح).اینگونهست که یک بازی مث دارک سولز قوانین ژانر رو میشکونه،تضعیف میکنه،حتی به سخره میگیره و در نهایت همشون رو از نو سرهمبندی میکنه،آرپیجی رو یه بنا در نظر بگیرین که اثر نابودش میکنه اما دوباره از همون مصالح استفاده میکنه،در مقابل بازی -فوقالعاده- ویچر که صرفا زیر همون ساختمون آرپیجی و برا اساس تعاریفش بال و پر میگیره،حال هر چقدر هم بخواد خودش رو در همون چارچوب شکوفا کنه.</p><p></p><p>آثار بزرگ انقدر گستاخن که از ژانر «استفاده» میکنن (استفاده در معنی لغت دلالت منفی داره،برخلاف بهره گرفتن که دلالت مثبت داره)،زیر پا میگیرنشون تا به بالاترین درجه برسن،و در نهایت خود تبدیل به ژانر میشن...دارک سولز یک آرپیجی نیست،دارک سولز خودش یه ژانره،تنها در صورتی آرپیجیه که دو طرف حوصله بحث با هم دیگه رو نداشته باشن و عاشق طبقه بندی باشن...</p><p></p><p>از این منظر اگر نگاه کنیم بازی های مث الدرسکرولز و دارک سولز که خود ژانر تعریف میکنن بسیار بزرگتر از بازی های دیگهست که صرفاً دنبالهرو ژانرن،حالا هر چی گرافیک خوب باشه،متا بالا باشه،بیشترین گوتی قرن رو برده باشه.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="REZA TAEL, post: 4188414, member: 7189"] مقاله رو خوندم،ساده اما مفید بود،خسته نباشید. به نظرم در کُل به کار بردن کلمه ژانر برای آثار بزرگ کاربرد خوبی نداره و اکثراً غلط اندازه،به این خاطر اینکه آثار بزرگ یا خود تولید کننده ژانرن یا مصرف کنندهی به تمام معنای ژآنر. نکته بد زمانیه که ژآنر رو تبدیل به ارزش کنیم،و بدین وسیله بازی ها رو ارزشگذاری کنیم،به این صورت که یک اثری که المان های تعریف شده اون ژانر رو بیشتر و بهتر به کار برده باشه رو اثر بهتری بدونیم تا دیگری.این یکی از بدترین شیوه های نقد کردنه. ژانر برای آثار بزرگ صرفا یک کلمهست و تعریف اون صرفاً جملاتی که از پی کلمه میان،یا به تعبیر دیگه تنها مصالح است،اما برای اثار دیگه خود یک راهبریه که آثار سعی در پیروی ازش دارن و یک ساختمونیه که اون آثار در زیرش بال و پر میگیرن(ساختمون در مقابله با، تنها مصالح).اینگونهست که یک بازی مث دارک سولز قوانین ژانر رو میشکونه،تضعیف میکنه،حتی به سخره میگیره و در نهایت همشون رو از نو سرهمبندی میکنه،آرپیجی رو یه بنا در نظر بگیرین که اثر نابودش میکنه اما دوباره از همون مصالح استفاده میکنه،در مقابل بازی -فوقالعاده- ویچر که صرفا زیر همون ساختمون آرپیجی و برا اساس تعاریفش بال و پر میگیره،حال هر چقدر هم بخواد خودش رو در همون چارچوب شکوفا کنه. آثار بزرگ انقدر گستاخن که از ژانر «استفاده» میکنن (استفاده در معنی لغت دلالت منفی داره،برخلاف بهره گرفتن که دلالت مثبت داره)،زیر پا میگیرنشون تا به بالاترین درجه برسن،و در نهایت خود تبدیل به ژانر میشن...دارک سولز یک آرپیجی نیست،دارک سولز خودش یه ژانره،تنها در صورتی آرپیجیه که دو طرف حوصله بحث با هم دیگه رو نداشته باشن و عاشق طبقه بندی باشن... از این منظر اگر نگاه کنیم بازی های مث الدرسکرولز و دارک سولز که خود ژانر تعریف میکنن بسیار بزرگتر از بازی های دیگهست که صرفاً دنبالهرو ژانرن،حالا هر چی گرافیک خوب باشه،متا بالا باشه،بیشترین گوتی قرن رو برده باشه. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
چیستی ژانر نقشآفرینی و فاکتورهای موثر بر آن
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft