ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
چیستی ژانر نقشآفرینی و فاکتورهای موثر بر آن
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="armin_shadow" data-source="post: 4078574" data-attributes="member: 920"><p>با تشکر از کاوه و میلاد عزیز بابت مقاله خوب و مفید و زحمتاشون!</p><p>خوب توی مقاله که اصولا نمی شه بحث هارو هم جا داد، اما جالب می شد اگه خلاصه نظر و بحث شما رو برای هر بخش توی این تاپیک داشتیم!</p><p>قسمت های زیاد قابل بحثی داره این مقاله و کلا این سبک RPG. یکی از مهمترین هاش برای من بحث شخصیت هست.</p><p></p><p>برای خودم شخصیتی که پیش ساخته باشه خیلی خیلی جالب تر و جذاب تر از شخصیتی هست که خودم بخوام بسازم. البته نه هر شخصیتی، توی بازی های رده بالا!</p><p>توی مقاله اشاره شده که ساخت شخصیت باعث احساس نزدیکی بیشتری با کرکتر بازی می شه! اما من این حس رو ندارم، حداقل توی بازی هایی که تا الان انجام دادم. دلیلش هم این هست درست که شکل و قیافه و هیکل رو به دلخواه خودم دام می سازم، اما اون شخصیت و Personality که می خوام رو تا به حال این سبک بازی ها به من ندادن، برای شخص من لحن صحبت، تن صدا، حالت صورت، رفتارهای خاص از پیش تعیین شده، حتی انیمیشن های راه رفتن و ... به مراتب خوشایند تر از مواردی هست که تایین کننده قد، هیکل، رنگ چشم و موارد مشابه باشم. توی مقاله هم اشاره شده وقتی شخصیت از پیش ساخته باشه، پرداخت بهتری هم توی مسیر بازی بهش می شه که این مورد برای من یعنی نزدیکی بیشتر به شخصیت.</p><p>ولی خوب مورد ساخت شخصیت وقتی برام جالب می شه که بتونه انتخاب هام در ساختش، علاوه بر کلاس و قابلیت های ویژه تاثیر در روند بازی و دنیای بازی داشته باشه! مثلا وقتی من یک هیولا رو به عنوان شخصیتم انتخاب می کنم، علاوه بر قابلیت های هیولا گونه، دوست دارم وقتی پا به سرزمین انسان ها می زارم با دید دیگه ای بهم نگاه بشه، نه اینکه هیچ کس توجهی به هیولا بودن من نکنه! یا اینکه توی صحبت ها و مسیر های داستانی تفاوت هایی ایجاد کنه! گرچه این موارد خیلی سخت و زیاده خواهی هست، اما اگر بخواد برای من بالاتر از شخصیت از پیش ساخته قرار بگیره، باید شامل همچین مواردی هم باشه! مثلا وقتی صحبت از Dragonborn می شه، خب یک شخصیت بزرگی هست، اما هرچقدر بخوام نمی تونم تصور درستی ازش داشته باشم، Dragonborn من شاید یک آدم کوتوله زشت باشه، برای یکی یک انسان خشن و با ابهت، برای یکی elf باشه و ... ، اما وقتی اسم از Adam Jensen میاد، سریع و دقیق تصویرش توی ذهنم شکل می گیره، خصوصیاتش، چهره، صدا و ... .</p><p></p><p>مورد بعدی که برای توی بازی های RPG مهم هست، سیستم Inventory هست که وقت زیادی هم در طول بازی صرف کنار اومدن با اون می شه، مخصوصا توی بازی هایی که Loot نقش پررنگی توشون داره! من انتخاب اولم برای Inventory سیستمی هست که Dark Souls استفاده کرده، شما هرچیزی رو می تونی برداری، اما هر چیزی رو هم نمی تونی استفاده کنی. سیستم هایی که محدود به تعداد هستن، یا هرچیزی وزن دارن و شما وزن محدودی دارید، برای من اعصاب خورد کن هستن، برای هر قسمت مجبورم وقت زیادی رو بزارم که یه سری آیتم هارو خارج کنم تا یه آیتم جدید بگیرم، شاید بعضی وقت ها بنا به نیاز مجبور بشم آیتم مورد علاقه خودم رو هم از دست بدم.</p><p>البته این محدودیت توی یک سری از بازی ها، که حالت مخفی کاری، یا Survival دارن به نظرم کار آمد هست و در راستای هدف های بازی! اما جایی که چنین محدودیت هایی نیست، به نظرم محدود کردن تعداد آیتم های قابل حمل ناخوشایند هست.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="armin_shadow, post: 4078574, member: 920"] با تشکر از کاوه و میلاد عزیز بابت مقاله خوب و مفید و زحمتاشون! خوب توی مقاله که اصولا نمی شه بحث هارو هم جا داد، اما جالب می شد اگه خلاصه نظر و بحث شما رو برای هر بخش توی این تاپیک داشتیم! قسمت های زیاد قابل بحثی داره این مقاله و کلا این سبک RPG. یکی از مهمترین هاش برای من بحث شخصیت هست. برای خودم شخصیتی که پیش ساخته باشه خیلی خیلی جالب تر و جذاب تر از شخصیتی هست که خودم بخوام بسازم. البته نه هر شخصیتی، توی بازی های رده بالا! توی مقاله اشاره شده که ساخت شخصیت باعث احساس نزدیکی بیشتری با کرکتر بازی می شه! اما من این حس رو ندارم، حداقل توی بازی هایی که تا الان انجام دادم. دلیلش هم این هست درست که شکل و قیافه و هیکل رو به دلخواه خودم دام می سازم، اما اون شخصیت و Personality که می خوام رو تا به حال این سبک بازی ها به من ندادن، برای شخص من لحن صحبت، تن صدا، حالت صورت، رفتارهای خاص از پیش تعیین شده، حتی انیمیشن های راه رفتن و ... به مراتب خوشایند تر از مواردی هست که تایین کننده قد، هیکل، رنگ چشم و موارد مشابه باشم. توی مقاله هم اشاره شده وقتی شخصیت از پیش ساخته باشه، پرداخت بهتری هم توی مسیر بازی بهش می شه که این مورد برای من یعنی نزدیکی بیشتر به شخصیت. ولی خوب مورد ساخت شخصیت وقتی برام جالب می شه که بتونه انتخاب هام در ساختش، علاوه بر کلاس و قابلیت های ویژه تاثیر در روند بازی و دنیای بازی داشته باشه! مثلا وقتی من یک هیولا رو به عنوان شخصیتم انتخاب می کنم، علاوه بر قابلیت های هیولا گونه، دوست دارم وقتی پا به سرزمین انسان ها می زارم با دید دیگه ای بهم نگاه بشه، نه اینکه هیچ کس توجهی به هیولا بودن من نکنه! یا اینکه توی صحبت ها و مسیر های داستانی تفاوت هایی ایجاد کنه! گرچه این موارد خیلی سخت و زیاده خواهی هست، اما اگر بخواد برای من بالاتر از شخصیت از پیش ساخته قرار بگیره، باید شامل همچین مواردی هم باشه! مثلا وقتی صحبت از Dragonborn می شه، خب یک شخصیت بزرگی هست، اما هرچقدر بخوام نمی تونم تصور درستی ازش داشته باشم، Dragonborn من شاید یک آدم کوتوله زشت باشه، برای یکی یک انسان خشن و با ابهت، برای یکی elf باشه و ... ، اما وقتی اسم از Adam Jensen میاد، سریع و دقیق تصویرش توی ذهنم شکل می گیره، خصوصیاتش، چهره، صدا و ... . مورد بعدی که برای توی بازی های RPG مهم هست، سیستم Inventory هست که وقت زیادی هم در طول بازی صرف کنار اومدن با اون می شه، مخصوصا توی بازی هایی که Loot نقش پررنگی توشون داره! من انتخاب اولم برای Inventory سیستمی هست که Dark Souls استفاده کرده، شما هرچیزی رو می تونی برداری، اما هر چیزی رو هم نمی تونی استفاده کنی. سیستم هایی که محدود به تعداد هستن، یا هرچیزی وزن دارن و شما وزن محدودی دارید، برای من اعصاب خورد کن هستن، برای هر قسمت مجبورم وقت زیادی رو بزارم که یه سری آیتم هارو خارج کنم تا یه آیتم جدید بگیرم، شاید بعضی وقت ها بنا به نیاز مجبور بشم آیتم مورد علاقه خودم رو هم از دست بدم. البته این محدودیت توی یک سری از بازی ها، که حالت مخفی کاری، یا Survival دارن به نظرم کار آمد هست و در راستای هدف های بازی! اما جایی که چنین محدودیت هایی نیست، به نظرم محدود کردن تعداد آیتم های قابل حمل ناخوشایند هست. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
معرفی و بحث پیرامون بازیها
داستان، تاریخچه و معرفی بازیها
چیستی ژانر نقشآفرینی و فاکتورهای موثر بر آن
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft