گزارش چگونگی شکست Suicide Squad به نقل از جیسون شرایر

Jill-Valentine

By hiding you show your true nature coward
Loyal Member
photo_2024-06-06_15-39-47.jpg
به طور خلاصه: تغییرات مداوم در دیدگاه نهایی و توسعه یک بازی‌ در ژانری که مناسب Rocksteady نیست.

استودیو Warner Bros. Montreal (توسعه دهنده Batman: Arkham Origins) در واقع روی بازی Suicide Squad خود کار می کرد، اما ناشر تصمیم گرفت این پروژه را لغو کند تا استودیوی معتبر آن زمان Rocksteady روی شخصیت ها کار کند.

اگرچه Rocksteady خودش بعد از انتشار Batman: Arkham Knight شروع به آزمایش پروژه‌ای مولتی پلیر نفره کرد، اما برادران وارنر استودیو را متقاعد کرد که یک بازی با روح Destiny بسازد؛ آنها می گویند، بازی های لایو سرویس، آینده صنعت بازی‌سازی هستند.

مانند شعبه آستین استودیو Arkane و پروژه Redfall، بسیاری از کارمندان جدید Rocksteady از اینکه پروژه بعدی استودیو یک بازی آنلاین خواهد بود، بی‌اطلاع بودند که منجر به ترک بسیاری از آنها شد و در همان زمان، استودیو به توسعه دهندگان نیاز داشت.

در سال ۲۰۱۷، انتظار می رفت این بازی در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ منتشر شود؛ بازی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود.

ضرب‌الاجل تنگ، آن هم در زمانی که توسعه‌دهندگان استودیو فکر می‌کردند بازی تا سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود، آنها را به استفاده از راه‌حل‌های کوتاه‌مدت برای ساخت یک بازی «اپن ورلد» عظیم با چهار شخصیت قابل بازی سوق داد که به دلیل تأخیرهای مداوم، توسعه بازی را فقط دشوارتر می‌کرد.

در طول توسعه، تأکید از نبرد تن به تن به سلاح گرم تغییر یافت؛ بسیاری از اعضای تیم از این تصمیم متحیر شدند که به ویژه برای برخی از شخصیت ها (به ویژه بومرنگ) مناسب نیست.

کارگردان خلاق سه‌گانه بتمن: آرکام، سفتون هیل، مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا به دلیل کمال‌گرایی که داشت، نمی‌توانست هفته‌ها/ماه‌ها درباره تصمیم‌های خاص تیم حکمی بدهد؛ مدام اسکریپت بازی را تعییر میداد و برایش سخت بود که ایده های دائماً در حال تغییر او را توضیح دهد.

یک بار هیل پیشنهاد کرد که برای هر شخصیت یک وسیله نقلیه مخصوص (چیزی شبیه به بتموبیل) اضافه شود که باز هم بسیاری از اعضای تیم را گیج کرد: چرا ددشات وقتی می تواند پرواز کند، بیاد سوار موتورسیکلت شود؟ پس از ماه ها آزمایش، این ایده کنسل شد.

مشکل اصلی بازی یکنواختی آن بود: تیم بازی عادت دارد بازی هایی بسازد که فقط یک بار انجام شود، اما برای یک بازی لایو سرویس باید بازیکن را برای مدت طولانی وسوسه و ترغیب کنند.

تیم توسعه دهنده بازی نمی توانست برای مدت طولانی باس‌ها و ماموریت‌های مختلف را اعتیاد آور کند، چون همه آنها یکسان و یکنواخت بودند.

مدیریت استودیو به کارمندان اطمینان داد، مانند سایر بازی های لایو سرویس شکست خورده، بسیاری از مشکلات Suicide Squad در خط پایان حل خواهند شد؛ خود برادران وارنر نیز اعلام کرد که به دلیل پیش نمایش‌های مثبت و به لطف خود بازی، Suicide Squad را به یک اثر چند میلیارد دلاری تبدیل کند.

بنیانگذاران Rocksteady، سفتون هیل و جیمی واکر، تصمیم گرفتند که منتظر انتشار بازی نباشند و در سال ۲۰۲۲ بدون توضیح دقیق استودیو را ترک کردند.

بسیاری از افراد استودیو از رفتنشان شوکه شدند و در سال ۲۰۲۳، زمانی که این زوج استودیو Hundred Star خود را تأسیس کردند، مشخص شد که دلیل رفتن آنها چیست.

آنها شروع به جذب برخی از کارمندان Rocksteady کردند و به آنها آزادی از فشارها و تصمیمات برادران وارنر را ارائه کردند.

استودیو Rocksteady امیدوار بود که بازیکنان حداقل از گرافیک و دیالوگ خوششان بیاید، اما در نهایت بازی سیل انتقادات را در همه زمینه ها دریافت کرد و به بازی‌ای تبدیل شد که نمره بسیاری پایینی به آن تعلق گرفت و همچنین، ۲۰۰ میلیون دلار ضرر برای برادران وارنر به همراه داشت.

پس از انتشار بازی در اواسط فوریه، جلسه ای از مدیریت جدید با کارمندان برگزار شد که در آن اعلام شد که اخراج در کار نخواهد بود؛ استودیو در حال حاضر در مقایسه با رقبای خود کوچک است.

به گفته جیسون شرایر، Rocksteady به زودی ساخت یک بازی تک نفره جدید را به برادران وارنر پیشنهاد خواهد کرد.

اکنون استودیو مشغول پشتیبانی از Suicide Squad و کمک به توسعه نسخه Hogwarts Legacy - Director's Cut است؛ معلوم نیست چه چیزی به این نسخه اضافه خواهد شد.
 
Warner Bros. Shutting Down Rocksteady Following Suicide Squad Game Failure (Rumor) | Cosmic Book News
ظاهرا وضعیت فعلی استودیو به قدری بده که حتی ایده تعطیل شدن و تعدیل یه چیزی حدود 250 نفر نیرو براشون مطرح شده.
خودم به شخصه این چند سال شاهد اکثر آگهی های استخدام دولوپرشون بودم و با وجود اینکه تو همین 4 سال اخیر تعداد زیادی نفر رو جذب کردن، بازم بعید میدونم همین الانش سرجمع بالای 300 نفر عضو رسمی داشته باشه استودیوشون! حقیقتا ناراحت کننده است ولی خب همین که از اون ور Sefton Hill و Jamie Walker دارن کارشون رو با استودیو جدیدشون محکم جلو میبرن باعث دلگرمیه. اینم درس عبرتی میشه برای بقیه استودیوها و ناشرا...
 
ولی خب همین که از اون ور Sefton Hill و Jamie Walker دارن کارشون رو با استودیو جدیدشون محکم جلو میبرن باعث دلگرمیه. اینم درس عبرتی میشه برای بقیه استودیوها و ناشرا...


Schreier also confirmed that Sefton Hill, the creative director of the Batman: Arkham trilogy, who left the studio in 2022, was responsible for the plot of the game, including that very controversial moment.

اهم... :D

داداچمون آنچنان هم بی گناه نیست!:D
 
آخرین ویرایش:
Schreier also confirmed that Sefton Hill, the creative director of the Batman: Arkham trilogy, who left the studio in 2022, was responsible for the plot of the game, including that very controversial moment.

اهم... :D

داداچمون آنچنان هم بی گناه نیست!:D
من گزارش شرایر رو کامل خوندم بی تعارف ماستمالی برای Sweet Baby هم محسوب میشد... :D اینکه صفر تا صد مسئولیتش با سفتون بوده رو نمیشه نادیده گرفت، ولی خب یه وقتایی نمیشه خیلی هم خلاف جهت یه سری جریانات حرکت کرد باید واقع بین بود.
به نظر من حتی بین بد و بدتر، این دو نفر بهترین تصمیم گیری رو انجام دادن. اینکه بدون حواشی اضافی و تهمت و بگم بگم، استودیو رو ترک کردن چسبیدن به کار جدیدشون. ولی با شناختی که بعد 11-12 سال از dna راک استدی و بنیان گذاراش دارم، چیزی که برام کاملا محرزه اینه که جفت استودیوها مسیر اشتباه رو حتما اصلاح میکنن اینو مطمئنم.

بالاخره در ادامه پروژه های بعدی Rocksteady و Hundred Star جفتشون معرفی میشن. اون موقع میشه قضاوت کرد که آیا واقعا مقصر امثال Sefton Hill و Jamie Walker بودن، یا نه سیاست گذاری های WB و امثال Sweet Baby باعث میشه یه مسیر به حواشی کشیده شه.
 
من گزارش شرایر رو کامل خوندم بی تعارف ماستمالی برای Sweet Baby هم محسوب میشد... :D اینکه صفر تا صد مسئولیتش با سفتون بوده رو نمیشه نادیده گرفت، ولی خب یه وقتایی نمیشه خیلی هم خلاف جهت یه سری جریانات حرکت کرد باید واقع بین بود.

جرات ایراد گرفتن از Sweet Baby رو نداره و مجبوره ماستمالی کنه!:D

ولی در کل، من مقصر اصلی افول راک استدی و همچنین افتضاحی به اسم سوساید اسکوائد رو وارنر میدونم؛ سفتون هم بی تقصیر نیست، اما وارنر لعنتی همه کاره ست!:D

=======================================
دقیقا ۴ روز پیش نسخه پریمیوم آرکام نایت رو دانلود کردم - رو ps5 - و وقتی بازی اجرا شد و وارد شهر شدم، نزدیک بود گریه ام بگیره که راک استدی یه روزگاری چه بازی های نابی به دستمون میرسوند!:((
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or