به طور خلاصه: تغییرات مداوم در دیدگاه نهایی و توسعه یک بازی در ژانری که مناسب Rocksteady نیست.
استودیو Warner Bros. Montreal (توسعه دهنده Batman: Arkham Origins) در واقع روی بازی Suicide Squad خود کار می کرد، اما ناشر تصمیم گرفت این پروژه را لغو کند تا استودیوی معتبر آن زمان Rocksteady روی شخصیت ها کار کند.
اگرچه Rocksteady خودش بعد از انتشار Batman: Arkham Knight شروع به آزمایش پروژهای مولتی پلیر نفره کرد، اما برادران وارنر استودیو را متقاعد کرد که یک بازی با روح Destiny بسازد؛ آنها می گویند، بازی های لایو سرویس، آینده صنعت بازیسازی هستند.
مانند شعبه آستین استودیو Arkane و پروژه Redfall، بسیاری از کارمندان جدید Rocksteady از اینکه پروژه بعدی استودیو یک بازی آنلاین خواهد بود، بیاطلاع بودند که منجر به ترک بسیاری از آنها شد و در همان زمان، استودیو به توسعه دهندگان نیاز داشت.
در سال ۲۰۱۷، انتظار می رفت این بازی در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ منتشر شود؛ بازی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود.
ضربالاجل تنگ، آن هم در زمانی که توسعهدهندگان استودیو فکر میکردند بازی تا سال ۲۰۲۰ عرضه میشود، آنها را به استفاده از راهحلهای کوتاهمدت برای ساخت یک بازی «اپن ورلد» عظیم با چهار شخصیت قابل بازی سوق داد که به دلیل تأخیرهای مداوم، توسعه بازی را فقط دشوارتر میکرد.
در طول توسعه، تأکید از نبرد تن به تن به سلاح گرم تغییر یافت؛ بسیاری از اعضای تیم از این تصمیم متحیر شدند که به ویژه برای برخی از شخصیت ها (به ویژه بومرنگ) مناسب نیست.
کارگردان خلاق سهگانه بتمن: آرکام، سفتون هیل، مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا به دلیل کمالگرایی که داشت، نمیتوانست هفتهها/ماهها درباره تصمیمهای خاص تیم حکمی بدهد؛ مدام اسکریپت بازی را تعییر میداد و برایش سخت بود که ایده های دائماً در حال تغییر او را توضیح دهد.
یک بار هیل پیشنهاد کرد که برای هر شخصیت یک وسیله نقلیه مخصوص (چیزی شبیه به بتموبیل) اضافه شود که باز هم بسیاری از اعضای تیم را گیج کرد: چرا ددشات وقتی می تواند پرواز کند، بیاد سوار موتورسیکلت شود؟ پس از ماه ها آزمایش، این ایده کنسل شد.
مشکل اصلی بازی یکنواختی آن بود: تیم بازی عادت دارد بازی هایی بسازد که فقط یک بار انجام شود، اما برای یک بازی لایو سرویس باید بازیکن را برای مدت طولانی وسوسه و ترغیب کنند.
تیم توسعه دهنده بازی نمی توانست برای مدت طولانی باسها و ماموریتهای مختلف را اعتیاد آور کند، چون همه آنها یکسان و یکنواخت بودند.
مدیریت استودیو به کارمندان اطمینان داد، مانند سایر بازی های لایو سرویس شکست خورده، بسیاری از مشکلات Suicide Squad در خط پایان حل خواهند شد؛ خود برادران وارنر نیز اعلام کرد که به دلیل پیش نمایشهای مثبت و به لطف خود بازی، Suicide Squad را به یک اثر چند میلیارد دلاری تبدیل کند.
بنیانگذاران Rocksteady، سفتون هیل و جیمی واکر، تصمیم گرفتند که منتظر انتشار بازی نباشند و در سال ۲۰۲۲ بدون توضیح دقیق استودیو را ترک کردند.
بسیاری از افراد استودیو از رفتنشان شوکه شدند و در سال ۲۰۲۳، زمانی که این زوج استودیو Hundred Star خود را تأسیس کردند، مشخص شد که دلیل رفتن آنها چیست.
آنها شروع به جذب برخی از کارمندان Rocksteady کردند و به آنها آزادی از فشارها و تصمیمات برادران وارنر را ارائه کردند.
استودیو Rocksteady امیدوار بود که بازیکنان حداقل از گرافیک و دیالوگ خوششان بیاید، اما در نهایت بازی سیل انتقادات را در همه زمینه ها دریافت کرد و به بازیای تبدیل شد که نمره بسیاری پایینی به آن تعلق گرفت و همچنین، ۲۰۰ میلیون دلار ضرر برای برادران وارنر به همراه داشت.
پس از انتشار بازی در اواسط فوریه، جلسه ای از مدیریت جدید با کارمندان برگزار شد که در آن اعلام شد که اخراج در کار نخواهد بود؛ استودیو در حال حاضر در مقایسه با رقبای خود کوچک است.
به گفته جیسون شرایر، Rocksteady به زودی ساخت یک بازی تک نفره جدید را به برادران وارنر پیشنهاد خواهد کرد.
اکنون استودیو مشغول پشتیبانی از Suicide Squad و کمک به توسعه نسخه Hogwarts Legacy - Director's Cut است؛ معلوم نیست چه چیزی به این نسخه اضافه خواهد شد.
استودیو Warner Bros. Montreal (توسعه دهنده Batman: Arkham Origins) در واقع روی بازی Suicide Squad خود کار می کرد، اما ناشر تصمیم گرفت این پروژه را لغو کند تا استودیوی معتبر آن زمان Rocksteady روی شخصیت ها کار کند.
اگرچه Rocksteady خودش بعد از انتشار Batman: Arkham Knight شروع به آزمایش پروژهای مولتی پلیر نفره کرد، اما برادران وارنر استودیو را متقاعد کرد که یک بازی با روح Destiny بسازد؛ آنها می گویند، بازی های لایو سرویس، آینده صنعت بازیسازی هستند.
مانند شعبه آستین استودیو Arkane و پروژه Redfall، بسیاری از کارمندان جدید Rocksteady از اینکه پروژه بعدی استودیو یک بازی آنلاین خواهد بود، بیاطلاع بودند که منجر به ترک بسیاری از آنها شد و در همان زمان، استودیو به توسعه دهندگان نیاز داشت.
در سال ۲۰۱۷، انتظار می رفت این بازی در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ منتشر شود؛ بازی در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود.
ضربالاجل تنگ، آن هم در زمانی که توسعهدهندگان استودیو فکر میکردند بازی تا سال ۲۰۲۰ عرضه میشود، آنها را به استفاده از راهحلهای کوتاهمدت برای ساخت یک بازی «اپن ورلد» عظیم با چهار شخصیت قابل بازی سوق داد که به دلیل تأخیرهای مداوم، توسعه بازی را فقط دشوارتر میکرد.
در طول توسعه، تأکید از نبرد تن به تن به سلاح گرم تغییر یافت؛ بسیاری از اعضای تیم از این تصمیم متحیر شدند که به ویژه برای برخی از شخصیت ها (به ویژه بومرنگ) مناسب نیست.
کارگردان خلاق سهگانه بتمن: آرکام، سفتون هیل، مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا به دلیل کمالگرایی که داشت، نمیتوانست هفتهها/ماهها درباره تصمیمهای خاص تیم حکمی بدهد؛ مدام اسکریپت بازی را تعییر میداد و برایش سخت بود که ایده های دائماً در حال تغییر او را توضیح دهد.
یک بار هیل پیشنهاد کرد که برای هر شخصیت یک وسیله نقلیه مخصوص (چیزی شبیه به بتموبیل) اضافه شود که باز هم بسیاری از اعضای تیم را گیج کرد: چرا ددشات وقتی می تواند پرواز کند، بیاد سوار موتورسیکلت شود؟ پس از ماه ها آزمایش، این ایده کنسل شد.
مشکل اصلی بازی یکنواختی آن بود: تیم بازی عادت دارد بازی هایی بسازد که فقط یک بار انجام شود، اما برای یک بازی لایو سرویس باید بازیکن را برای مدت طولانی وسوسه و ترغیب کنند.
تیم توسعه دهنده بازی نمی توانست برای مدت طولانی باسها و ماموریتهای مختلف را اعتیاد آور کند، چون همه آنها یکسان و یکنواخت بودند.
مدیریت استودیو به کارمندان اطمینان داد، مانند سایر بازی های لایو سرویس شکست خورده، بسیاری از مشکلات Suicide Squad در خط پایان حل خواهند شد؛ خود برادران وارنر نیز اعلام کرد که به دلیل پیش نمایشهای مثبت و به لطف خود بازی، Suicide Squad را به یک اثر چند میلیارد دلاری تبدیل کند.
بنیانگذاران Rocksteady، سفتون هیل و جیمی واکر، تصمیم گرفتند که منتظر انتشار بازی نباشند و در سال ۲۰۲۲ بدون توضیح دقیق استودیو را ترک کردند.
بسیاری از افراد استودیو از رفتنشان شوکه شدند و در سال ۲۰۲۳، زمانی که این زوج استودیو Hundred Star خود را تأسیس کردند، مشخص شد که دلیل رفتن آنها چیست.
آنها شروع به جذب برخی از کارمندان Rocksteady کردند و به آنها آزادی از فشارها و تصمیمات برادران وارنر را ارائه کردند.
استودیو Rocksteady امیدوار بود که بازیکنان حداقل از گرافیک و دیالوگ خوششان بیاید، اما در نهایت بازی سیل انتقادات را در همه زمینه ها دریافت کرد و به بازیای تبدیل شد که نمره بسیاری پایینی به آن تعلق گرفت و همچنین، ۲۰۰ میلیون دلار ضرر برای برادران وارنر به همراه داشت.
پس از انتشار بازی در اواسط فوریه، جلسه ای از مدیریت جدید با کارمندان برگزار شد که در آن اعلام شد که اخراج در کار نخواهد بود؛ استودیو در حال حاضر در مقایسه با رقبای خود کوچک است.
به گفته جیسون شرایر، Rocksteady به زودی ساخت یک بازی تک نفره جدید را به برادران وارنر پیشنهاد خواهد کرد.
اکنون استودیو مشغول پشتیبانی از Suicide Squad و کمک به توسعه نسخه Hogwarts Legacy - Director's Cut است؛ معلوم نیست چه چیزی به این نسخه اضافه خواهد شد.