چگونه کیک استارتر Obsidian را نجات داد

  • Thread starter Thread starter Hazmat
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Hazmat

7th Day
عضو تحریریه
در سال 2012، Obsidian Entertainment تقریبا رو به فرو پاشی بود.
این استدیوی مستقل ضربه ی بزرگی را از کنسل شدن یک بازی RPG که با بودجه ی عظیم برای مایکروسافت در حال ساخت بود، دریافت کرد. در مارس 2012، عنوان نقش آفرینی انحصاری خواسته شده از Obsidian، برای نسل جدید Xbox که با اسم رمز Durango شناخته می شد، از طرف مایکروسافت کنسل گشت.
به گفته ی یک منبع، بازی Stormlands نام داشت و قرار بود یکی از نقش آفرینی های پیشروی Xbox One باشد.

1331939376290487848.jpg


در این شرایط بحرانی که استدیو رو به فروپاشی بود، Josh Sawyer، یکی از چهره های شناخته شده ی این استدیو و یکی از طراحان مطرح گیمینگ که کارگردانی Fallout: New Vegas را در کانامه دارد، پیشنهاد راه اندازی یک کمپین کیک استارتر از طرف آنها را داد.
او استدلال کرد که با به دست آوردن بودجه ی ساخت بازی از این راه، آنها می توانند بدون کنترل و دخالت ایده های سرمایه گزاران و ناشران، بازی مورد نظر خود را بسازند.
اما مهم تر از همه، آنها می توانند مالک IP بازی خود باشند و دیگر با اتفاقات شوک برانگیزی که در ساخت بازی بر اساس لایسنس IPـهای بزرگ شرکت های دیگر - مانند مشکلاتی که در ساخت Alpha Protocal, Fallout: New Vegas با مالک IP داشته اند - مواجه نشوند.
این ایده برای تعداد زیادی از کارمندان Obsidian قانع کننده بود ولی با مخالفت برخی از اعضای ارشد استدیو رو به رو شد.
بعضی شک و تردید داشتن که حتی آنها بتوانند از کیک استارتر به بودجه ی 100,000 دلاری دست پیدا کنند چه برسد به کسب کردن بودجه ای که پاسخگوی ساخت یک بازی مدرن باشد.
" من فکر می کنم، شرکت در وضعیت بدی به سر می برد، این موضوع شرایط را برای همه دشوار کرده بود."
Sawyer طی مصاحبه ی تلفنی اخیر، گفت: "من این موضوع را که ما به کیک استارتر نیاز داریم، برای اعضا روشن کردم. هیچ راه دیگری برای پیشروی وجود نداشت، به دلیل اینکه به ما پیشنهاد هایی ارائه میشد که به نظر می آمد راه به جایی نمی برند و مردم علاقه ای به آنها نشان نخواهند داد. به نظر می رسید ما فرصت مناسبی برای دور کردن اشتباه از خود یافته ایم."
آنها درباره ی اینکه چگونه توجه مردم را جلب کنند، چه مقدار هزینه درخواست کنند و اینکه مردم تا چه اندازه به بودجه ی پیدایش بازی های خودشان اهمیت می دهند، مدتی در حال بحث و گفت و گو بودند.
در این بین موضوعاتی داغ شد.
برای مثال شایعاتی به گوش می رسید که Josh Sawyer در میانه ی این مباحث، Obsidian را تهدید به ترک کردن این استدیو کرده است. در حالی که بعدا می گوید هرگز این کار را انجام نمی داد و اذعان داشت وضعیت پرتنش بوده است.
این موضوع بر کسی پوشیده نیست که در اولین مرحله از مسیر پروژه ی Eternity، مدارک Obsidian در فرآیند کیک استارتر نشان از آن داشت که اعضای ارشد مختلف استدیو، چگونه درباره ی این صحبت می کردند که در 2012، آینده ی آنها ناراحت کننده به نظر می رسید!

منبع
 
کلا مایکروسافت اسم رمز همه پروژه هاش همینه!:دی
اون جمله که نقل قول کردی برمیگرده به «نسل جدید Xbox»، نه اینکه اسم رمز این پروژه کنسل شده هم Durango باشه!

به جز این یادم نمیاد برای چیز دیگه ای هم از Durango استفاده کرده باشن؟
 
وقتی قراردادی واسه ساخت بازی نوشته میشه هیچ کدوم از طرفین نمیتونن کشکی بکشن کنار و پول طرف رو هم ندن مگر اینکه مثلا طبق بند های قرارداد اون بازی چیزی که باید میشده نشده (احتمالا از نظر کیفیت یا میزان بودجه). فقط در چنین حالت هایی مایکروسافت میتونسته بدون دادن پول بازی رو کنسل کنه و باعث بشه Obsidian به اون وضعیت بیفته.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or