درآمد حداکثری از ویدیو گیم یکی از ویژن های فصل اسپنسر بود. همان چیزی که باعث شد ساتیا نادلا همچنان بر روی گیمینگ سرمایه گذاری کند. درآمد حداکثری از عرضه به تمامی مشتریان بالقوه صورت خواهد گرفت. فیل اسپنسر که در نقش دوست خوب گیمر ها با پروفایل P3 اکس باکس، از سال ۲۰۱۴ که همیشه از طرفداران قدردانی میکرد برای فصل آخر آماده شده. موارد زیر پیشبینی های بنده از جریان این مراسم که میتوان گفت یکی از پربیننده ترین پادکست های گیمینگ خواهد بود است.
اعلام استعفای فیل اسپنسر از ریاست بخش گیمینگ مایکروسافت
تقریباً ۱۰ سال از روی کار آمدن فیل اسپنسر میگذرد. ناجی اکس باکس آنطور که همگان میگویند. در سال ۲۰۲۱ فیل اسپنسر با بیان این مطلب که مشغول به انتخاب جایگزین خود است به نوعی اولین سنگ بنا رو گذاشت. سال ۲۰۲۲ جریان تصاحب غولآسای اکتیویژن بلیزارد. فیل اسپنسر به عنوان مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ باید تا به سرانجام رسیدن این اقدام در پست خود باقی میماند. بعد از ۲۱ ماه اکتیویژن بلیزارد به نتیجه رسید. بعد از ۲ ماه تعدیل ها صورت گرفت. ادغام نهایی شد و سارا باند مدیر عامل بخش مایکروسافت گیمینگ خواهد بود.
عدم عرضه عناوین فرست پارتی روز عرضه بر روی گیم پس
فیل اسپنسر بارها اشاره کرده است که گیم پس از لحاظ درآمدی پایدار است، اما آیا این پایداری به معنای سوددهی است ؟ قطعاً نه.
در جریان دادگاه مایکروسافت در برابر FTC و عرضه عمومی مدارک محرمانه بدون روتوش متوجه میشویم که مایکروسافت به صورت ساعتی درآمد گیم پس را محاسبه میکند. مایکروسافت بهطور میانگین برای هر بازی بسته به میزان ساعات گیم پلی تا ۲ دلار هزینه میکند.
تورم و افزایش هزینه های تولید عناوین ویدیو گیم برای گیم پس خطر بزرگی است. تا چه میزان مایکروسافت توانایی هزینه کرد برای گیم پس را دارد ؟ گیم پس که محصول رقابت بود توانست تا مخاطب به اکوسیستم مایکروسافت اضافه کند. به تاریخ آوریل ۲۰۲۱ میزان کاربران گیم پس(بعدا با اضافه شدن کاربران اکس باکس لایو گلد) بدون احتساب کاربران PC چیزی نزدیک به ۳۶ میلیون نفر بودند. اسپنسر در ۲۰۲۲ در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت که رشد گیم پس در کنسول به حد خود رسیده در حالیکه در PC میتوان رشد را مشاهده کرد.
عرضه تعدادی از بازیهای مشخص شده فرست پارتی بر روی پلی استیشن و نینتندو و در دسترس بودند تمامی عناوین بر بستر کلاود گیمینگ بر روی کنسول های رقیب
وقتی قابلیت روز عرضه بر روی گیم پس متوقف بشود، سونی مشکلی با وجود گیم پس به صورت کلاود گیمینگ بر روی پلتفرم خود نخواهد داشت. قطعا در جریان این پادکست از Case by Case خواهیم شنید. این به این معنی است تمامی تصمیمات قطعی است. مایکروسافت همین حالا هم با تصاحب های انجام داده یک ناشر ترد پارتی ولی با سخت افزار کنسولی است. اسپنسر در جریان دادگاه FTC اینطور اظهار داشت که همین حالا هم 58 عدد عناوین فرست پارتی بر روی پلی استیشن عرضه کردیم (اشاره به زنیمکس مدیا) عناوین اکتیویژن بلیزارد تا ۱۰ سال به صورت تضمینی بر روی پلی استیشن عرضه خواهند شد. بخش بلیزارد متخصص در توسعه عناوین لایو سرویس است و عنوان اخیر Survival آنها هم که کنسل شده است.
آینده در کلاود گیمینگ است
هیچ ذهن آگاه نمیتواند قبول کند که مایکروسافت با سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری خود را محدود به پی سی و کنسول اکس باکس کند. ایده اکس باکس در هر صحفه نمایش از استارفیلد شروع شده است. تبلیغات سامسونگ و مایکروسافت با این تیتر که نیاز به کنسول نیست گواه این اقدام است. سال ۲۰۱۹ وقتی مت بوتی در ایمیلی محتوا بازی را Moat یا خندق همانطور که وارن بافت این اصطلاح را یک روش کسب و کار میداند که در رقابت برتری خود را حفظ میکند تا در درازمدت درآمدزایی تضمینی داشته باشند و باید سونی را Outspent کنند را اینطور برداشت کردند که مایکروسافت میخواهد سونی را از رقابت خارج کند. محتوا برگ برنده مایکروسافت است بیش از ۳۰ استودیو و صدها IP شناخته شده را در دست دارد و Outspent به معنی هزینه کرد بیشتر است. اکتیویژن بلیزارد به تنهایی بیش از ۳۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و مایکروسافت دسترسی به اطلاعات کاربران خواهد داشت که نتیجه آن درآمدزایی تنها از این طریق خواهد بود.
زمانیکه هر صحفه نمایش قادر به اتصال به اینترنت باشد یک اکس باکس خواهد بود بدون اینکه مایکروسافت هزینه برای توسعه کنسول کند.
کلاود گیمینگ آینده صنعت خواهد بود. همین حالا اینترنت های گیگابایتی در حال عادی شدن نزد مصرف کنندگان هستند. شبکه اتصال 5G و نسل های آینده سرعت و کیفیت ارتباطات را پایدار تر میکنند. در دنیای دیجیتال هیچ کاربری مالک نخواهد بود بلکه تنها اجازه استفاده از آن محصول را خواهد داشت.
اعلام استعفای فیل اسپنسر از ریاست بخش گیمینگ مایکروسافت
تقریباً ۱۰ سال از روی کار آمدن فیل اسپنسر میگذرد. ناجی اکس باکس آنطور که همگان میگویند. در سال ۲۰۲۱ فیل اسپنسر با بیان این مطلب که مشغول به انتخاب جایگزین خود است به نوعی اولین سنگ بنا رو گذاشت. سال ۲۰۲۲ جریان تصاحب غولآسای اکتیویژن بلیزارد. فیل اسپنسر به عنوان مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ باید تا به سرانجام رسیدن این اقدام در پست خود باقی میماند. بعد از ۲۱ ماه اکتیویژن بلیزارد به نتیجه رسید. بعد از ۲ ماه تعدیل ها صورت گرفت. ادغام نهایی شد و سارا باند مدیر عامل بخش مایکروسافت گیمینگ خواهد بود.
عدم عرضه عناوین فرست پارتی روز عرضه بر روی گیم پس
فیل اسپنسر بارها اشاره کرده است که گیم پس از لحاظ درآمدی پایدار است، اما آیا این پایداری به معنای سوددهی است ؟ قطعاً نه.
در جریان دادگاه مایکروسافت در برابر FTC و عرضه عمومی مدارک محرمانه بدون روتوش متوجه میشویم که مایکروسافت به صورت ساعتی درآمد گیم پس را محاسبه میکند. مایکروسافت بهطور میانگین برای هر بازی بسته به میزان ساعات گیم پلی تا ۲ دلار هزینه میکند.
تورم و افزایش هزینه های تولید عناوین ویدیو گیم برای گیم پس خطر بزرگی است. تا چه میزان مایکروسافت توانایی هزینه کرد برای گیم پس را دارد ؟ گیم پس که محصول رقابت بود توانست تا مخاطب به اکوسیستم مایکروسافت اضافه کند. به تاریخ آوریل ۲۰۲۱ میزان کاربران گیم پس(بعدا با اضافه شدن کاربران اکس باکس لایو گلد) بدون احتساب کاربران PC چیزی نزدیک به ۳۶ میلیون نفر بودند. اسپنسر در ۲۰۲۲ در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشت که رشد گیم پس در کنسول به حد خود رسیده در حالیکه در PC میتوان رشد را مشاهده کرد.
عرضه تعدادی از بازیهای مشخص شده فرست پارتی بر روی پلی استیشن و نینتندو و در دسترس بودند تمامی عناوین بر بستر کلاود گیمینگ بر روی کنسول های رقیب
وقتی قابلیت روز عرضه بر روی گیم پس متوقف بشود، سونی مشکلی با وجود گیم پس به صورت کلاود گیمینگ بر روی پلتفرم خود نخواهد داشت. قطعا در جریان این پادکست از Case by Case خواهیم شنید. این به این معنی است تمامی تصمیمات قطعی است. مایکروسافت همین حالا هم با تصاحب های انجام داده یک ناشر ترد پارتی ولی با سخت افزار کنسولی است. اسپنسر در جریان دادگاه FTC اینطور اظهار داشت که همین حالا هم 58 عدد عناوین فرست پارتی بر روی پلی استیشن عرضه کردیم (اشاره به زنیمکس مدیا) عناوین اکتیویژن بلیزارد تا ۱۰ سال به صورت تضمینی بر روی پلی استیشن عرضه خواهند شد. بخش بلیزارد متخصص در توسعه عناوین لایو سرویس است و عنوان اخیر Survival آنها هم که کنسل شده است.
آینده در کلاود گیمینگ است
هیچ ذهن آگاه نمیتواند قبول کند که مایکروسافت با سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری خود را محدود به پی سی و کنسول اکس باکس کند. ایده اکس باکس در هر صحفه نمایش از استارفیلد شروع شده است. تبلیغات سامسونگ و مایکروسافت با این تیتر که نیاز به کنسول نیست گواه این اقدام است. سال ۲۰۱۹ وقتی مت بوتی در ایمیلی محتوا بازی را Moat یا خندق همانطور که وارن بافت این اصطلاح را یک روش کسب و کار میداند که در رقابت برتری خود را حفظ میکند تا در درازمدت درآمدزایی تضمینی داشته باشند و باید سونی را Outspent کنند را اینطور برداشت کردند که مایکروسافت میخواهد سونی را از رقابت خارج کند. محتوا برگ برنده مایکروسافت است بیش از ۳۰ استودیو و صدها IP شناخته شده را در دست دارد و Outspent به معنی هزینه کرد بیشتر است. اکتیویژن بلیزارد به تنهایی بیش از ۳۶۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و مایکروسافت دسترسی به اطلاعات کاربران خواهد داشت که نتیجه آن درآمدزایی تنها از این طریق خواهد بود.
زمانیکه هر صحفه نمایش قادر به اتصال به اینترنت باشد یک اکس باکس خواهد بود بدون اینکه مایکروسافت هزینه برای توسعه کنسول کند.
کلاود گیمینگ آینده صنعت خواهد بود. همین حالا اینترنت های گیگابایتی در حال عادی شدن نزد مصرف کنندگان هستند. شبکه اتصال 5G و نسل های آینده سرعت و کیفیت ارتباطات را پایدار تر میکنند. در دنیای دیجیتال هیچ کاربری مالک نخواهد بود بلکه تنها اجازه استفاده از آن محصول را خواهد داشت.