شایعه چرا وجود کنسول مشترک سگا ایکس باکس منطقی است

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,809
نام
مهراد
144312
به تازگی شایعاتی به گوش می رسند که می گوید شرکت سگا به همراه ایکس باکس در ژاپن همکاری خواهد کرد تا دنباله بازی های کلاسیک را به این روش تولید کنند.

مطمئن نیستم که هنوز هم فن کنسول های شرکت سگا هستم یا نه. اما زمانی که به گذشته فکر می کنم می بینم که کنسول Mega Drive مهم ترین کادویی بود که در بچگی گرفته بودم اما در دوران نوجوانی و بزرگسالی دیگر این شرکت فراموش شد. آنها کلا مقوله کنسول سازی را کنار گذاشته و بیخیال فرانچایز های بزرگشان به جز سونیک شدند و روی آوردند به ساخت بازی های غربی برای رایانه های شخصی.

بنابرین زمانی که شایعاتی پخش می شوند که قرار است هفته آینده در یک قرار کاری شرکت سگا با یک شرکت کنسول سازی معروف همکاری کند، تقریبا حتی نمی توان فکر کرد که چه اتفاقی قرار است بیوفتد. سگا نه تنها دیگر بودجه و تکنولوژی ساخت کنسول در این دوره زمانه را ندارد، که حتی دیگر جایی برای یک شرکت دیگر در این بازار وجود ندارد. با اینکه خیلی دوست دارم آنها قسمت دوم بازی Skies Of Arcadia را معرفی کنند اما نمی توان این اقدام را انقلابی دانست.

به عنوان یک شبه فن مغز من تنها می تواند پایان این قضیه را ببیند، متاسفانه ساده ترین راه برای توضیح این داستان این است که یا شخصی که این خبر را منتشر کرده خیلی آدم هیجان زده ای بوده و یا خیلی بیش از حد این مسئله را اغراق کرده است. به هر حال موفق شدم تا به تئوری های همکاری این شرکت با مایکروسافت فکر کنم...

هر کسی که درباره تاریخچه سگا اطلاعاتی داشته باشد می داند که این شرکت از دیرباز با مایکروسافت همکاری داشته است. کنسول Dreamcast در واقع نمونه اولیه ایکس باکس بود که مایکروسافت قصد خریدش را داشت اما همه چیز کنسل شد. مایکروسافت همیشه می دانست که با بزرگ شدن صنعت کنسول سازی در ژاپن مشکل خواهد داشت، هر چند که آنها هیچوقت توسعه دهنده های بزرگ ژاپنی و بازی هایشان را خریداری نکردند چرا که این مسئله خیلی ساده تر از چیزی است که تصور می شود.

اما شایعات امروز می گویند که مایکروسافت به سگا این اجازه را خواهد داد تا کنسول ایکس باکس سری ایکس و حتی پروژه ایکس کلاود را چه با حفظ نام ایکس باکس و چه به عنوان محصول شرکت سگا در ژاپن بفروشد.

البته در این صورت دو مشکل وجود خواهد داشت، این روز ها مردم دقیقا نمی دانند که برند جهانی ایکس باکس به چه ابزاری گفته می شود. که البته این مشکل مایکروسافت بوده و من چندان به آن اهمیت نمی دهم. مشکل دیگر نادیده گرفتن عدم فروش بازی ها در ژاپن است.

ژاپنی ها کنسول ایکس باکس را به خاطر نامش نیست که نمی خرند، چرا که از محصولات غربی حمایت نمی کنند (البته این مسئله در مورد اپل به کل متفاوت است). آنها کنسول ایکس باکس را نمی خرند چرا که هیچ بازی با سبک و سیاق ژاپنی برای این کنسول وجود ندارد و بازاریابی این شرکت در ژاپن به شدت داغان است.

اکنون اما، با اینکه نمی دانم وضعیت بازاریابی سگا در ژاپن چگونه است اما می دانم که این شرکت نام بزرگ و مهمی در این کشور محسوب می شود و آنها سابقه خوبی در فروش محصولات خود دارند. پس بگذارید فکر کنیم که این قضیه قرار است یک حرکت رو به جلو برای مایکروسافت باشد. اما برای من این معامله تا زمانی که کنسول ایکس باکس سری ایکس بازی های خوب ژاپنی نداشته باشد بی فایده است، پس چه می شود اگر بخشی از این داستان مربوط به ساخت انحصاری های سگا برای مایکروسافت باشد؟

مایکروسافت به سگا 1 میلیارد دلار یا بیشتر پول می دهد و آنها هم برای نسل نهم کلی بازی ژاپنی می سازند. اینجاست که این ایده خوب به نظر می رسد. مخصوصا اگر این بازی ها بتوانند علاوه بر شرق در کشور های غربی هم خوب بفروشند و از هر دو جهت برای مایکروسافت سود داشته باشند.

البته که سوال عجیب این است که چرا سگا، چرا که در این چند سال اخیر این شرکت به شدت کم کار بوده است. خب، دو شرکت کاپکام و اسکوئر انیکس در حال حاضر به شدت موفق و گران قیمت هستند و هیچ تجربه ای از ساخت سخت افزار ندارند. کونامی هم به دلیل ساخت موتور بازی سازی می تواند گزینه خوبی باشد اما در حال حاضر انتخاب من نیست.

بنابرین این ایده می تواند شانس دوباره ای برای سگا و موفقیت کنسول ایکس باکس در ژاپن باشد. اگر من بیل گیتس بودم هرگز این کار را بر عهده کسانی نمی گذاشتم که بازی Shadow the Hedgehog را ساختند، اما در زمانه عجیبی هستیم و اتفاقات عجیبی نیز رخ می دهد و من نیز بال در خواهم آورد اگر بازی جدید Golden Axe و Shinobi را ببینم.

پ.ن: ایرادی در ترجمه بود، به بزرگی خودتون ببخشید :)

منبع: Metro
 

FableBW

The Big Bad Wolf
کاربر سایت
Sep 4, 2016
1,600
نام
Sepehr
این نخستین همکاری سگا و مایکروسافت نیست. از دریم‌کست که Windows CE رو پشتیبانی می‌کرد تا عرضه‌ی برخی عناوین سگ به صورت انحصاری بر روی اکس‌باکس کلاسیک. حتی کنسول اکس‌باکس کلاسیک شباهت‌های بسیاری به کنسول دریم‌کست، از نظر ظاهری، داره که خودش می‌تونه نشانه‌ای از این همکاری باشه.
برای مایکروسافت که می‌خواد در بازار ژاپن حضور داشته باشه حرکت بدی نیست. هرچند که در تاریخ کنسول‌ها این شکل همکاری‌ها همیشه موفق نبوده و اسم یک برند ژاپنی بر روی دستگاه یک کمپانی دیگر ضامن فروش اون دستگاه نبوده. باید دید که سگا چطوری می‌تونه در بازاریابی موفق باشه.

شخصاً، با این که طرفداری برندهای کنسول‌ساز رو نمی‌کنم و سعی می‌کنم برعلیه هیچ‌کدوم نظری ندم، به‌نظرم مایکروسافت نمی‌تونه با این روش موفق عمل کنه.
 
  • Like
Reactions: residen and g4mer

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,613
این مینی گیم های سگا خیلی مسخرست! منو یاد این دستگاه بازی هایی میندازه که توش اب و حلقه بود و با دکمه زدن باید حلقه ها رو مینداختیم توی اون استوانه هه! بعضی هاشون همینقدر کوچیک بودن با همین شکلو شمایل.

TB2p4sniStkpuFjy0FhXXXQzFXa_!!3193920195.jpg
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,643
نام
سهيل
Game Gear Micro را برای بازی کردن نساختن که. به اندازه اش دقت کنید کاملا مشخصه. بازی هم نداره به اون صورت. بیشتر یک آیتم کولکتوره که ملت میخرن.

همین الانم توی اکثر فروشگاهای آنلاین مثل آمازون Sold Out شده نرسیده.
 
  • Like
Reactions: Love Console

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
Yes, Sega's "Revolutionary" Announcement Is To Use Its Arcades As Cloud Gaming Data Centers

این خبر بزرگ سگا
OMEGALUL

تا خرید سگا هم پیش و نابود کردنش توسط مایکروسافت و ... هم پیش رفته بودن توی بازیسنتر.
چه جالب
این خبرا هر روز داره بیشتر اهمیت کلاود گیمینگ رو گوشزد میکنه
بازم من پای حرفم هستم و امیدوارم به همهمکاری سگا و ماکروسافت تو جپن :D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر