گزارش چرا نینتندو به CD-ROM نه گفت؟ روایت شوهی یوشیدا از اختلاف با اسکوئر‌سافت

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000007936.jpg


آقای شوهی یوشیدا پس از ۳۸ سال فعالیت در سونی (از جمله ۳۱ سال در پلی‌استیشن) در ۱۵ ژانویه از بخش بازی این شرکت خداحافظی کرد. وی می‌گوید اسکوئر سعی کرد نینتندو را متقاعد کند که از کارتریج‌ها برای N64 فاصله بگیرد، اما آن‌ها قانع نشدند. وی در جدیدترین مصاحبه خود گفت:

«البته، در ابتدا اسکوئر علاقه‌ای نداشت. آن‌ها رابطه نزدیکی با نینتندو داشتند. اما هیروبونو ساکاگوچی، خالق سری فاینال فانتزی، پتانسیل دیسک‌های فشرده (CD) را دوست داشت. رویای او این بود که یک فاینال فانتزی با کیفیت سینمایی بسازد. وقتی فهمید که نینتندو ۶۴ همچنان از کارتریج استفاده می‌کند، ناامید شد. فیلم‌های او در آن قالب جا نمی‌شدند.»

«اسکوئر‌سافت سعی کرد نینتندو را متقاعد کند که این تصمیم را تغییر دهد، اما آن‌ها نپذیرفتند. نینتندو اصلاً به CD-ROM اعتقادی نداشت. به همین دلیل بود که پروژه add on سوپر نینتندو را به سونی واگذار کردند، چون معتقد بودند که CD-ROM برای یک کنسول بازی خوب، بیش از حد کند است.»

 
چیزی که نینتندو در اون زمان تو ذهنش بود خیلی با ایده ازازدی پر سرعت مارک سرنی تفاوت نداشت. به خاطر همین تصمیم نینتندو هم بود که شاهکارایی مثل ماریو 64 و زلدا اوکارینا او تایم ساخته شد. ولی از اون سمت می شه گفت بزرگترین اشتباه تاریخ نینتندو هم بود. باعث شد تردپارتیا رو از دست بده چیزی که تا به امروز هم آثارش رو میشه دید. جذابیت تاریخ گیم هم تو همین چیزاست یه تصمیم می تونه چفدر تاثیرگذار باشه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or