چرا بازی های پلی استیشن از سنسور حرکتی استفاده نمیکنند؟

Changed_Man 50

کاربر سایت
میدونید که دوال شاک ۴ و دوال سنس سنسور حرکتی دارند ( مثل کنترل تلوزیون هوشمند یا سوییچ). و این سنسور اتفاقا خیلی هم عالیه و رفرش ریت بالایی داره.

GUEST_bf5e3407-8129-4ac5-abbe-e59d6a5b0117.jpeg

چند وقت پیش برا اولین بار نینتندو سوییچ گرفتم و اول از همه زلدا Botw اجرا کردم و متوجه قضیه شدم:
چقدر نشونه گیری با سنسور حرکتی دقیق تر از آنالوگ میتونه باشه!! تو اون بازی و همچنین splatoon و... شما میتونید با همون حرکت کنترلر نشونه گیری کنید، مثل بازی های تیراندازی مراکز آرکید که تفنگ های پلاستیکی دارن؛ و قطعا این دقیق تر از تکون دادن یه آنالوگ کوچیک با دامنه حرکتی خیلی کمه، خب کیه که قبول نداشته باشه موس کامپیوتر چقدر برای شوتینگ بهتره، چرا پلی استیشن نمیاد این قابلیت رو استفاده کنه ازش حداقل تو انحصاری هاش. تا حداقل میزانی این دقت به موس نزدیک بشه.
جالب اینه که دسته پلی استیشن رو به pc وصل کنید میتونید با یه نرم افزار ازین قابلیتش بجای حرکت موس تو بازی ها استفاده کنید!
نمیگم کل حرکت دوربین تو بازی با موشن سنسور بشه نه، اما حداقل وقتی نشونه میگیرید مثلا با اسنایپ، بعدش بتونید با حرکت دادن کنترلر دقیق نشونه رو تنظیمش کنید.

خب کل حرفام راجع به شوتر بود، اولم میخواستم عنوان تاپیک رو همین بازی های شوتر بذارم اما شاید خیلی استفاده های خلاقانه دیگه ای هم بشه کرد ازین قابلیت حرکتی، همونطور که نینتندو خیلی وقته داره خلاقیتش رو تو این زمینه نشون میده.

نظرات و ایده هاتون رو بگید:)
 
آخرین ویرایش:
Cuz they're f***ing Idiots :|
این چیزیه که من همیشه میگم :دی

باو این جایروسکوپ قشنگ تو ترکیب با جوی استیک معجزه می کنه
من تو کف ام چجوری اینا 4 سال داشتن هورایزن رو توسعه میدادن یکی نگفته میزون کردن نشونه گیری با جایرو میتونه ایده جالبی باشه :|
 
یادش بخیر u1 رو PS3 برای رد شدن از رو گذرگاه های باریك استفاده كرده بود كه تو نسخه دوم و حتی ریمستر از خود نسخه اول حذف شده بود... یا تو كیلزون ها هم برای بمب گذاری یا باز كردن اهرم در ها همچنین قشنگی در لودینگ استفاده میشد... بازی lair هم یادش بخیر.. یا تو burnout paradise میشد ازش برای كنترل (فرمان) استفاده كرد.. tearaway و gravity rush و lbp ویتا هم كه خفن ترین و سرآمد بودن...

تنها چیزی كه به ذهنم میرسه به دلیل اینكه با دكمه زنی كلاسیك، گیم پلی راحت تر دقیق تر و سریع تر به جریان میفته پس به مرور سازنده ها بیخیال شدن... شاید در كنار این، استفاده ازشون هم براشون دردسر داشته و با یك تیر چند نشون میزنن و بیخیال میشند...

شخصا خیلی دوست دارم از این قابلیت های حركتی و اضافی در كنسول ها نهایت استفاده بشه، مثلا تو GTAV ریمستر نسل هشت شخصا فقط از تاچ پد برای عوض كردن ایستگاه رادیو استفاده میكردم.. امیدوارم هرچه بیشتر شاهد استفاده های خلاقانه ازشون باشیم...
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
لطفا زود قضاوت نکنید، یکی از بازی هایی که تمرکزش استفاده از ژیرسکوپ دوال شاک بوده Concrete Genie بوده
من که اولش این بازی رو با دسته خودم رفتم تازه فهمیدم دسته من یه دریفت ریزی داره که تاحالا متوجه اش نشده بودم و به سختی کالیبره کردمش، ولی بیخیالش شدم تا وقتی که با دسته نو دوباره بازیش کردم. الان با دسته جدیدم مشکلی ندارم ولی مطمعنم اینم بعد از 2 سال کار کردن به همون روز میوفته.
حسگر زیرسکوپ آنچنان چیز دقیقی نیست، دیلی که داره واقعا رو مخ میره، مگر واسه کسی که بخواد یواش یواش و با آرامش بازی کنه
منظور از دیلی delay حتی یه مقدار کمش هم حسابه. چون وقتی ما بادقت از هدست های گیمینگ سیمی برای 0 کردن delay استفاده میکنیم چرا باید موقع رانندگی یا شلیک کردن آروم آروم دست ها رو شکل دعا بیاریم بالا؟
خلاصه که اینچیز ها هیچ وقت جای لوازم جانبی vr رو نمیگیره و واسه همین هم جایی استفاده نشده، استفاده کردنش ریسکه و بعد از یه مدت هم برای پلیر خسته کننده میشه
فقط برای عوض کردن حال و یه تجربه کوتاه خوبه و مزه میده، بقیه اش خسته کننده اس
 
  • Like
Reactions: Sega_genesis
میدونید که دوال شاک ۴ و دوال سنس سنسور حرکتی دارند ( مثل کنترل تلوزیون هوشمند یا سوییچ). و این سنسور اتفاقا خیلی هم عالیه و رفرش ریت بالایی داره.


چند وقت پیش برا اولین بار نینتندو سوییچ گرفتم و اول از همه زلدا Botw اجرا کردم و متوجه قضیه شدم:
چقدر نشونه گیری با سنسور حرکتی دقیق تر از آنالوگ میتونه باشه!! تو اون بازی و همچنین splatoon و... شما میتونید با همون حرکت کنترلر نشونه گیری کنید، مثل بازی های تیراندازی مراکز آرکید که تفنگ های پلاستیکی دارن؛ و قطعا این دقیق تر از تکون دادن یه آنالوگ کوچیک با دامنه حرکتی خیلی کمه، خب کیه که قبول نداشته باشه موس کامپیوتر چقدر برای شوتینگ بهتره، چرا پلی استیشن نمیاد این قابلیت رو استفاده کنه ازش حداقل تو انحصاری هاش. تا حداقل میزانی این دقت به موس نزدیک بشه.
جالب اینه که دسته پلی استیشن رو به pc وصل کنید میتونید با یه نرم افزار ازین قابلیتش بجای حرکت موس تو بازی ها استفاده کنید!
نمیگم کل حرکت دوربین تو بازی با موشن سنسور بشه نه، اما حداقل وقتی نشونه میگیرید مثلا با اسنایپ، بعدش بتونید با حرکت دادن کنترلر دقیق نشونه رو تنظیمش کنید.

خب کل حرفام راجع به شوتر بود، اولم میخواستم عنوان تاپیک رو همین بازی های شوتر بذارم اما شاید خیلی استفاده های خلاقانه دیگه ای هم بشه کرد ازین قابلیت حرکتی، همونطور که نینتندو خیلی وقته داره خلاقیتش رو تو این زمینه نشون میده.

نظرات و ایده هاتون رو بگید:)

شما دیر تجربه کردی 😁
من اولین بار حرکتی تو بازی حرکتی سنسور دار رو کنسول gameboy advance تجربه کردم

ولی وقتی wii خریدم
قضیه متفاوت شد
حسگر حرکتی داشت
عملکرد بسیار راحتی نسبت به دوال شوک داشت
یه عملکرد راحت و شبیه موس تو کامپیوتر

مثلا رزیدنت اویل ۴ با کنترل wiimote بازی میکردم راحت
تا وقتی دسته wii classic ( گیم پد عادی و کلاسیک wii ) وصل میکردم لیزر تفنگ کاراکتر اصلی فعال میشد و بازی سخت میشد

از نظر راحتی و عملکرد حرکتی گیم پد wii حتی از جویکان سوییچ عملکرد بهتری دشت

جالبش اینجا بود رو گیم پد اسپیکر داشت
افکت های صوتی مثل شلیک اسلحه ، صدا شخص طرف مقابل تو تلفن از اسپیکر پخش میشد و .....

51yXcrxfqvL._SL1005_.jpg
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or