Ratchet و Clank مستقل:ابزار ویرانی
این بازی مثل یک گوهر درخشنده در این اوضاع نا به سامان PS3 می درخشد.یک adventure حماسی که مدت زیادی است Insomniac Games بر آن کار می کند.این بازی قبل از این که PlayStation 3 عرضه شود به صورت یک tech demo به نمایش دآمد.ولی به طور رسمی کمی قبل از امسال برای همگان پرده برداری شد.
خوشبختانه جدیدا Insomniac دموهای قابل بازی زیادی از این بازی را در یک همایش عرضه کرده که پیشرفت زیادی نسبت به تریلر های گذشته این بازی داشته اند.این playable دموها مراحل آخر ساخت بازی را نمایش می دهند و به همین دلیل از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.به هر حال هنوز کامل نیستند,این بازی به طور قطع تاثیر چشمگیری بر روی بازیکن ها قرار خواهد داد,یک تجربه جالب و رنگارنگ و متنوع چیزی که در این زمانه کمتر پیدا میشه.
The media day با مقدم جناب Brian Allgeier,خالق و کارگردان,شروع می شود.او این گونه می گوید که تیم سازنده بر چهار رکن اصلی در بازی متمرکز شده اند:معما,ماجراجویی,تنوع و مناظر.
معما در این بازی بر پایه دو رکن است:
TOD به گذشته Ratchet نفوذ کرده و مسابقه جدیدی برای او می سازد,Lombax.
باز همچنین معماهایی برای Clank در نظر گرفته,Zonie.
ماجراجویی دو همسفر در کل کهکشانی همراه با اسلحه ها,جت ها و توانایی های جدید.
تنوع در واقع بر پایه گیم پلی بازی است.مینی گیم ها,جنگ های فضایی و استفاده منحصر به فرد از Sixaxis.
و در آخر مناظر بازی که مدیون Jerry Bruckheimer است که با طراحی یک محیط پر جزییات,افکت های اسثنایی و یک دوجین انیمیشن عالی توانسته بازی ای طراحی کند که آن را با فیلم ها CG روز دنیا مقایسه می کنند.
البته تمام نکات بالا بدون یک داستان جذاب و گیرا که اونها رو به هم پیوند بده کامل نمی شود.خوشبختانه,گویا Insomniac از اون حمایت می کند.ما یک داستان حمای را بر روی PSP یعنی نسخه Size Matters تجربه کردیم.
مشکلی که سازندگان را آزار می دهد سخت بودن به هم پیوستن کهکشان های مختلف در بازی است.جفت ما همیشه گوش به زنگ فرمان های Captain Quark نیرومند هستند.کسی که بر خلاف جثه بزرگ و صدای گوش خراشش مثل یک جوان 12-13 ساله می ماند.
یک بار captain قهرمانان داستان را برای پیدا کردن مدرک و سرنخ به مکانی می فرستد.که ناگهان دزدان دریایی(البته فضایی) به کشتی Ratchet حمله می کنند.Clank روبات های نامرئی را می بیند.مکان های جدید,چهره های جدید,اسلحه های جدید,مسافرت در فضا و هر چیز دیگری که در ماجراجویی دخیل است در نسخه PS3 بازی به طرز عالی کار شده.یک حاکم خبیث جدید به اسم Emperor Percival Tachyon که با Lombax خیلی مشکل دارد.در حقیقت او قصد دارد که Ratchet را از بین ببرد.سیاره سوخته Tachyon یک تحدید جدی برای سیاره Ratchet & Clank است به همین خاطر آنها مامور می شوند تا جلوی او را در دب اصغر بگیرند.داستان بازی به صورت صحنه های سینمایی در بازی بیان می شوند نکته اصلی شوخ طبعی دو قهرمان داستان است که عنصر جدانشدنی این سری بازی ها شده.
گروه سازنده بازی,بازی را به قسمت های مختلفی تقسیم کرده که هر تیم بر روی یک قسمت از بازی کار کند.که شامل گروه های:اسلحه,هنری,گیم پلی و انیمیشن ها می شود.
اسلحه های بازی شامل:یک single-shot rocket launcher قوی,predator rockets و aka multitargeting homing rockets است.Anthony Yu سرپرست این قسمت از یک alpha disruptor هم پرده برداری کرده که در واقع یک اسلحه لیزری قوی است که توانایی صدمه زدن بالایی به دشمنان را دارد.اسلحه ها و دشمنان بازی بیشتر از روی اسباب بازی ها الهام گرفته شده اند.
به هر حال بهترین عروسک شاید Mr. Zurkon دوست داشتنی و خرچنگ مانند باشد.که Ratchet می تواند او را احضار کرده تا دشمنان را از سر راه بر دارد.سیستم اسلحه های بازی این امکان را می دهد تا با خرج کردن پول هایی که به دست آورده اید اسلحه های خود را level up کنید مثل Final Fantasy X می توانید با اضافه کردن تجهیزات اضافی به اسلح های استاندارد آنها را قوی تر کنید.death spring ها بمب های باهوشی هستند که با پرتاب آنها به طرف دشمنان شروع به وارد کردن صدمه به انها می کنند.
همچنین ما نگاهی به gadget انداختیم.که شامل gelanator, the geo-laser, and robo-wings می شدند.
gelanator تیربار هایی هستند که مکعب های ژله ای و سبزی را به بیرون پرتاب میکنند که می توان با استفاده از آنها به مناطق مختلف رسید.شما می توانید با پرتاب این گلوله ها به هر جا حتی سقف بر روی آنها پریده و به انها بچسبید ولی استفاده از این وسیله با توجه به مقدار محمات ژلاتینی اش محدود است.
دو gadgets بعدی کاملا جدید بوده و مخصوص کنترلر PS3 یعنی Sixaxis می شوند.geo-laser توسط توانایی های Clank مورد استفاده قرار می گیرد و با آن می توان راه های صعب العبور را کند.شما با استفاده از motion-sensing (حساسیت حرکتی) میزان قدرت و باریک یا کلفت بودن باریکه لیزر را کنترل می کنید.
Robo-wings هم دیگر توانایی جدید Clank است که براساس کنترل هواپیما های دوبال بدون موتور توسط Sixaxis است.
__________________________________________________________________________
فعلا برای پارت اول کافی هست.
تا فردا پارت دوم هم تکمیل می شود.
تا بعد.............
آخرین ویرایش: