پیش نمایش Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Wroth Master

کاربر سایت
Ratchet و Clank مستقل:ابزار ویرانی

این بازی مثل یک گوهر درخشنده در این اوضاع نا به سامان PS3 می درخشد.یک adventure حماسی که مدت زیادی است Insomniac Games بر آن کار می کند.این بازی قبل از این که PlayStation 3 عرضه شود به صورت یک tech demo به نمایش دآمد.ولی به طور رسمی کمی قبل از امسال برای همگان پرده برداری شد.

خوشبختانه جدیدا Insomniac دموهای قابل بازی زیادی از این بازی را در یک همایش عرضه کرده که پیشرفت زیادی نسبت به تریلر های گذشته این بازی داشته اند.این playable دموها مراحل آخر ساخت بازی را نمایش می دهند و به همین دلیل از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند.به هر حال هنوز کامل نیستند,این بازی به طور قطع تاثیر چشمگیری بر روی بازیکن ها قرار خواهد داد,یک تجربه جالب و رنگارنگ و متنوع چیزی که در این زمانه کمتر پیدا میشه.

ratchet%20tod%2012--screenshot_viewer_medium.jpg

The media day با مقدم جناب Brian Allgeier,خالق و کارگردان,شروع می شود.او این گونه می گوید که تیم سازنده بر چهار رکن اصلی در بازی متمرکز شده اند:معما,ماجراجویی,تنوع و مناظر.

معما در این بازی بر پایه دو رکن است:
TOD به گذشته Ratchet نفوذ کرده و مسابقه جدیدی برای او می سازد,Lombax.
باز همچنین معماهایی برای Clank در نظر گرفته,Zonie.

ماجراجویی دو همسفر در کل کهکشانی همراه با اسلحه ها,جت ها و توانایی های جدید.

تنوع در واقع بر پایه گیم پلی بازی است.مینی گیم ها,جنگ های فضایی و استفاده منحصر به فرد از Sixaxis.

و در آخر مناظر بازی که مدیون Jerry Bruckheimer است که با طراحی یک محیط پر جزییات,افکت های اسثنایی و یک دوجین انیمیشن عالی توانسته بازی ای طراحی کند که آن را با فیلم ها CG روز دنیا مقایسه می کنند.

البته تمام نکات بالا بدون یک داستان جذاب و گیرا که اونها رو به هم پیوند بده کامل نمی شود.خوشبختانه,گویا Insomniac از اون حمایت می کند.ما یک داستان حمای را بر روی PSP یعنی نسخه Size Matters تجربه کردیم.
مشکلی که سازندگان را آزار می دهد سخت بودن به هم پیوستن کهکشان های مختلف در بازی است.جفت ما همیشه گوش به زنگ فرمان های Captain Quark نیرومند هستند.کسی که بر خلاف جثه بزرگ و صدای گوش خراشش مثل یک جوان 12-13 ساله می ماند.

UPM89.pre_ratchet.qwark--screenshot_viewer_medium.jpg

یک بار captain قهرمانان داستان را برای پیدا کردن مدرک و سرنخ به مکانی می فرستد.که ناگهان دزدان دریایی(البته فضایی) به کشتی Ratchet حمله می کنند.Clank روبات های نامرئی را می بیند.مکان های جدید,چهره های جدید,اسلحه های جدید,مسافرت در فضا و هر چیز دیگری که در ماجراجویی دخیل است در نسخه PS3 بازی به طرز عالی کار شده.یک حاکم خبیث جدید به اسم Emperor Percival Tachyon که با Lombax خیلی مشکل دارد.در حقیقت او قصد دارد که Ratchet را از بین ببرد.سیاره سوخته Tachyon یک تحدید جدی برای سیاره Ratchet & Clank است به همین خاطر آنها مامور می شوند تا جلوی او را در دب اصغر بگیرند.داستان بازی به صورت صحنه های سینمایی در بازی بیان می شوند نکته اصلی شوخ طبعی دو قهرمان داستان است که عنصر جدانشدنی این سری بازی ها شده.

rcf_metropolis_trooper_1%20copy--screenshot_viewer_medium.jpg

گروه سازنده بازی,بازی را به قسمت های مختلفی تقسیم کرده که هر تیم بر روی یک قسمت از بازی کار کند.که شامل گروه های:اسلحه,هنری,گیم پلی و انیمیشن ها می شود.
اسلحه های بازی شامل:یک single-shot rocket launcher قوی,predator rockets و aka multitargeting homing rockets است.Anthony Yu سرپرست این قسمت از یک alpha disruptor هم پرده برداری کرده که در واقع یک اسلحه لیزری قوی است که توانایی صدمه زدن بالایی به دشمنان را دارد.اسلحه ها و دشمنان بازی بیشتر از روی اسباب بازی ها الهام گرفته شده اند.

rcf_piratesbase_shinglepirate--screenshot_viewer_medium.jpg

به هر حال بهترین عروسک شاید Mr. Zurkon دوست داشتنی و خرچنگ مانند باشد.که Ratchet می تواند او را احضار کرده تا دشمنان را از سر راه بر دارد.سیستم اسلحه های بازی این امکان را می دهد تا با خرج کردن پول هایی که به دست آورده اید اسلحه های خود را level up کنید مثل Final Fantasy X می توانید با اضافه کردن تجهیزات اضافی به اسلح های استاندارد آنها را قوی تر کنید.death spring ها بمب های باهوشی هستند که با پرتاب آنها به طرف دشمنان شروع به وارد کردن صدمه به انها می کنند.

932369_20070816_embed006.jpg

همچنین ما نگاهی به gadget انداختیم.که شامل gelanator, the geo-laser, and robo-wings می شدند.
gelanator تیربار هایی هستند که مکعب های ژله ای و سبزی را به بیرون پرتاب میکنند که می توان با استفاده از آنها به مناطق مختلف رسید.شما می توانید با پرتاب این گلوله ها به هر جا حتی سقف بر روی آنها پریده و به انها بچسبید ولی استفاده از این وسیله با توجه به مقدار محمات ژلاتینی اش محدود است.

دو gadgets بعدی کاملا جدید بوده و مخصوص کنترلر PS3 یعنی Sixaxis می شوند.geo-laser توسط توانایی های Clank مورد استفاده قرار می گیرد و با آن می توان راه های صعب العبور را کند.شما با استفاده از motion-sensing (حساسیت حرکتی) میزان قدرت و باریک یا کلفت بودن باریکه لیزر را کنترل می کنید.
Robo-wings هم دیگر توانایی جدید Clank است که براساس کنترل هواپیما های دوبال بدون موتور توسط Sixaxis است.
__________________________________________________________________________
فعلا برای پارت اول کافی هست.
تا فردا پارت دوم هم تکمیل می شود.:love:
تا بعد.............
 
آخرین ویرایش:
باز هم عالی بود.
راستی شما فقط پیش نمایش می نویسی؟
review هم یه زره بنویس.
چشم ولی بزار اول وضعیت تحریریه مشخص بشه بعد حتما نقد هم می نویسم.

واقعا دستت درد نکنه!
Ratchet & Clank روی PS2 واقعا محشر بود دیگه چه برسه به PS3
یکی از بازیهایی که منتظرشم....
من هم تمام نسخه های PS2 این بازی را بازی کردم خیلی حال کردم ولی حیف که دیگه PS3 ندارم.

باز هم از همه دوستان متشکرم
 
پیش نمایش مفصل Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction

Ratchet & Clank بهترین دلیل برای خرید یک PS3 هستند.​

Ratchet و Clank,یک Lombax و یک روبات,دویار با وفا که با ماجراجویی هایشان کمک شایانی به سونی در زمان PS2 کردند.ولی نسخه آخر این بازی یعنی Deadlocked بر روی PS2 به طرز قابل توجهی از روال سری Ratchet & Clank خارج شده بود. Ratchet از زره های بسیار بزرگی استفاده می کرد که یاد آور Master Chief بود و Clank هم به طرف سینما و فیلم های مختلف رفته بود که تقریبا از خط داستانی بازی بیرون رفته بود.به هر حال,Insomniac با Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction مصمم است تا با ساخت یک بازی ناب و معتاد کننده مثل نسخه های قبلی دوباره به دوران اوج سری بازی های Ratchet & Clank برسد.

حالا Ratchet بسیار باورپذیر تر و انعطاف پذیر تر برگشته.شهر Metropolis بسیار عظیم و با جزییات باورنکردنی طراحی شده.در دورنمای شهر ساختمان ها خراب می شوند,ناگهان فرو می ریزند,بعضی ساختمان ها منفجر می شوند که در پی آن دود سیاهی به طرز استادانه ای از آن ساختمان ها بلند می شود جلوه های انفجار,دود,آتش و ... بسیار عالی کار شده اند دقیقا شبیه فیلم های CG ساخت شرکت انمیشن سازی پیکسار.به نظر می رسد Ratchet دوباره به Ratchet سابق بازگشته:یک قهرمان خوش شانس :این موضوع هم به خاطر جان سالم به در بردن وی بعد از تصادف مضحک جت وی با یک آنتن ماهواره ای بزرگ در سر راهشان است.که دلیل این تصادف هم تماس مضطربانه یک قهرمان شکست خورده ابله به نام Captain Quark است.و به راحتی گذشتن از تجربه ای نزدیک مرگ این دو قهرمان واقعا جالب است.با وجود این که شهر Metropolis را ویرانی و تباهی احاطه کرده و موجودات بیگانه نظامی به اون حمله کرده اند,همه چیز رنگارنگ,با جزییات و فراتر از تصور زیبا طراحی شده.

rcf_cobalia_factoryvista_forpresscenter_5--screenshot_large.jpg

گیم پلی:
هر کس که نسخه های قبلی این بازی را بر روی PS2 بازی کرده باشد می داند که نشان Ratchet , پیچ گوشتی اوست.با پرتاب آن هر چیزی که در مسیر حرکت طوفانی آن قرار دارد منفجر می شود.با پرتاب آن به سمت صندوغچه ها می توانید جان و انرژی و گلوله بدست بیاورد همین طور با پرتاب آن به سمت دشمنان می توانید آنها را نا بود کنید.اسلحه مورد علاق من که انتظارش را داشتم در این دمو ها اخیر نمایش داده شود یک Groovitron weapon جدید است که با آن می توان نارنجک هایی مثل توپ disco پرتاب کرد.این disco ball ها دشمنان را مجبور به رقصیدن برای چند لحظه می کند که شما می توانید همراه با خندیدن,دشمنانتان را از بین ببرید.می توانید با استفاده از اسلحه متراکم کننده (Combustor) Ratchet یا نارنجک های مذاب از دشمنانتان حین رقصیدن پذیرایی کنید.هر دشمن خیالات و توهم ات خاص خود را دارد که باعث به وجود آمدن عکس العمل های مختلف در مقابل disco ball ها می شود.حتی اگر گروهی از آنها تحت تاثیر این اسلحه قرار بگیرند ممکن است با هم حرکات موزون هماهنگ انجام دهند.برای دیدن cuteness های فوق العاده می توانید از اسلحه تغییر دهنده استفاده کنید که دشمنان را به پنگوئن ها کوچک با شال و کلاه ابریشمی تبدیل می کند سپس از اسلحه Groovitron استفاده کنید و بشینید و از رقصیدن شاد پنگوئن ها کوچولو لذت ببرید.

دشمنان حتی وقتی که نمی رقصند هم جالب هستند.مخصوصا روبات های کماندو درشت استخوان.(Ratchet و Clank در طول دمو بارها با آنها می جنگند.)آنها از زره های مکانیزه شده استفاده می کنند:مخلوقاتی ماهی شکل به نام Drophyd,موجوداتی آسیب پذیر با پوستی شیشه ای و اشباع شده از آب.از بین بردن زره آهنی آنها سپس شکاندن پوست آنها باعث ریختن آب بدن آنها به بیرون می شود.با نزدیک شدن با آنها,به صورت هراسان به شما نگاه می کنند,شما می توانید یا آنها را با یک ضربه سهمگین از بین ببرید یا به راحتی از جان آنها بگذرید.

rcf_cobalia_leviathan_forpresscenter_2--screenshot_large.jpg

مبارزه در بازی به ندرت خسته کننده می شود.Ratchet باید از میان شهر رو به ویرانی Metropolis حرکت کند تا به هدف خودش برسد.یکی از بهترین روش های منتقل شدن از ساختمان یا مکانی به مکان دیگر استفاده از قابلیت Ratchet در حرکت کردن بر روی ریل هاست.( چرخیدن بر روی ریلی که دور یک ساختمان در حال ویرانی قرار دارد یکی از زیبا ترین صحنه های دمو قابل بازی بود.)دیگر قابلیت Ratchet استفاده از pad های سبز رنگ برای یک پرش بلند است.در این هنگام به لطف دوربین بازی که به بهترین شکل طراحی شده شما می توانید یک دورنمای عالی از کل شهر Metropolis را ببینید که واقعا دوربین این بازی فوق العاده طراحی شده.و به خاطر این که شهر زیر آتش دشمنان است Ratchet باید از گذرگاه های در حال ویرانی بگذرد که باز هم در این صحنه ها دوربین بازی عالی عمل می کند.و هیچ راه نجاتی برای سقوط نکردن از آخرین راه در حال فروریختگی نیست.ولی این فاجعه به ما این شانس را می دهد که صورت پریشان Ratchet را به صورت close-up در حالت slow-motion ببینیم.همچنین برای کنترل وی در هنگام پرش های بلند می توان از قابلیت Sixaxis استفاده کنید تا Ratchet جایی فرود بیاید که شما انتظار دارید.

اوج مرحله این دمو جایی است که شما باید بر روی ریل های طولانی حرکت کنید ولی به همین سادگی ها هم نیست زیرا از سمت مقابل هم قطار های سریع السیری به طرف شما حرکت می کنند که باید با پریدن بر روی ریل های اطراف از آنها جا خالی دهید.در این هنگام یک دشمن پرنده هم اضافه می شود که سعی دارد با شلیک لیزر به شما,شما را از بین ببرد که برای جاخالی دادن از شلیک های او نیز باید از روش قبلی استفاده کنید.سرانجام Ratchet به یک محیط باز می رسد که ناگهان گروهی از دشمنان به اسلحه های گوناگون به او حمله می کنند.اینجاست که او می فهمد هدف اصلی از این جنگ خود اوست نه چیز دیگری.بعد از شکست دادن این دسته از دشمنان ناگهان Boss بازی ظاهر می شود یک Drophyd غول پیکر با زرهی کامل که به آرامی قدم بر می دارد.من گفتم "ظاهر می شود" چون در همین لحظه دمو به پایان می رسد.

ولی نگران نباشید نگاه ما هنوز به پایان نرسیده است.ما یک نگاه زیبا به یکی دیگر از مرحله های این بازی بزرگ می اندازیم جایی که Ratchet و Clank برای زنده ماندن از دست دزدان دریایی(فضایی) باید پرواز کنند. Ratchet و Clank در حین این مسافرت از یک دنیا به دنیای دیگر تحت حمله دزدان فضایی قرار می گیرند.شاید می خواهند Ratchet را بدزدند,شاید می خواهند مخفی گاه شما را به بیگانگان لو بدهند.به هر حال شما باید تا جایی که امکان دارد با آنها بجنگید و تعداد بیشتری از آنها را بکشید.با stick چپ حرکت کرده و با stick راست هدف گیزی می کنید.شما باید در فضا مسافرت کنید از کشتی دزدان فضایی بگذرید از کریستال های فضایی بگذرید از سیاه چاله ها گذشته تا به هدفتان برسید.

وقتی که Ratchet برای در امان ماندن از یک گلوله با کشتی اش یک چرخش را زد.دوربین هم به طرف Clank زوم کرده و سپس Clank با منهدم کردن برجک دشمنان آنها را نابود کرد درست مثل Starfox ولی سینماتیک تر و با گرافیک و راحتی بیشتر برای کنترل.

rcf_piratesbase_shinglepirate--screenshot_large.jpg

هیچ شکی نیست که Ratchet & Clank Future یک بازی شیرین و زیباست.و اگر شما به دنبال یک دلیل برای خرید PS3 هستید این بازی بهترین دلیل است.ما کاملا از جزییات گونه Lombax مطلع نیستیم.تا حالا کسی باخودش فکر کرده بود که Ratchet یک بیگانه است؟و همین طور که Clank یک روبات است ولی یک روبات که روح دارد؟
همانطور که خواندید این قسمت از بازی در حد یک شاهکار از هر نظر است که بیشتر از قسمت های قبل به شخصیت پردازی شخصیت های خود به خصوص Ratchet پرداخته.
اگر بازی نهایی هم این چنین تاثیر گذار مثل نسخه دموی بازی باشد واقعا با یک شاهکار طرف هستید.
منتظر صحبت های زیادی درباره این بازی بزرگ باشید که تا زمان عرضه آن در پاییز امسال عرضه خواهد شد.
تاریخ انتشار:10/23/2007

________________________________________________________________________
امیدوارم مورد توجه همه دوستان قرار گرفته باشد.:love:
و همون طور که قول داده بودم یک پیش نمایش کامل از این بازی آماده کردم.
با تشکر بهزاد.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or