[FONT="]سلام[/FONT]
[FONT="]این هم [/FONT]Hands On [FONT="] ی از نسخه جدید بازی [/FONT]Riddick[FONT="] است . امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیرد .[/FONT]
[FONT="]پنج سال پیش شرکت [/FONT]Starbreeze AB[FONT="] ارزش خودش رو با ساخت یکی از بهترین بازی های ساخته شده از روی یک فیلم نشان داد . [/FONT]The Chronicles of Riddick : Escape From Buther Bay[FONT="] به منظور پلی بین [/FONT]Pitch Black [FONT="] و اولین ( در واقع تنها ) فیلم [/FONT]Chronicles[FONT="] بود . یک نمایشی که باعث شد تا منتقدان و طرفداران راجع به آن نظر مثبت داشته باشند . تنها عیب [/FONT]Butcher Bay [FONT="] نبود بخش چندنفره و همچنین کوتاهی بخش تک نفره بازی بود . تمام آن اعتراض ها باید از ذهن تیم سازنده ی بازی بیرون رفته باشد زیرا تصمیم گرفته اند که آن بازی را برای [/FONT]Xbox 360 [FONT="] و [/FONT]Pc[FONT="] بازسازی کنند به علاوه ادامه ی آن را هم بسازند تا جوابی به آن نقد ها ونکوهش ها بدهند .[/FONT]
[FONT="]این بازی شامل نسخه اصلی شماره ی قبلی ([/FONT]Butcher Bay[FONT="]) همراه با گرافیکی به روز شده و صدا گذاری جدید به همراه رفع مشکلات [/FONT]GamePlay[FONT="] نسخه ی قبلی و همچنین وجود ماجراجویی هایی جدید برای [/FONT]Riddick [FONT="] و البته وجود قسمت چندنفره . زمانی که برای اولین بار بازی را اجرا می کنید میتوانید انتخاب کنید که ابتدا [/FONT]Butcher Bay[FONT="] را شروع کنید یا مستقیما [/FONT]Assault on Dark Athena[FONT="] را شروع کنید .[/FONT]
[FONT="]ما زمان زیادی رو برای بازبینی [/FONT]Butcher Bay[FONT="] صرف نکردیم . من با اطمینان به شما طرفداران قدیمی بازی می گویم که به خوبی بازی سالخورده شده است[/FONT] [FONT="]. هیچ تغییر اساسی در بازی صورت نگرفته است , پس به سرعت با آن آشنا می شوید . به جای برطرف کردن مشکلات گرافیکی نسخهی قبلی [/FONT]Starbreeze [FONT="] نسخه ی [/FONT]Butcher Bay [FONT="] رو به مرحله ای رسانده است که با گرافیک این نسل برابری کند .[/FONT]
Assault on Dark Athena[FONT="] هم از همان طرح برای کنترل استفاده می کند ودارای مخلوطی از عناصر[/FONT]Gameplay [FONT="] شبیه به نسخه ی [/FONT] Butcher Bay[FONT="]است . [/FONT]Riddick[FONT="] برای کسانی که قبلا آن را امتحان نکرده اند شوتری راحت وسرراست نیست . بازی مخلوطی از عناصر مخفی کاری و تیراندازی اول شخص است . [/FONT]Riddick[FONT="] توانایی دیدن در شب را داراست و سایه ها رو دوستان خود می شمارد. [/FONT]Dark Athena [FONT="] تاکید بیشتری برمخفی کاری دارد ,مخصوصا در نیمه ی اول بازی. شما در مراحل ابتدایی بازی فقط دارای سلاح های سرد هستید , و این باعث سخت شدن اوضاع برای نزدیک شدن به دشمن و انجام عمل کشتن آرام و بدون سروصدا می شود .[/FONT]
Riddick [FONT="] در کشتی مزدوران به رهبری یک کاپیتان آدم کش و خطرناک به نام [/FONT]Revas [FONT="] همراه با گروهی از[/FONT]drone [FONT="] های جانی و مرگبار گیر افتاده است . [/FONT]drone[FONT="] ها گارد هایی کند ذهنی که در سرتاسر محیط در حال گشت زنی هستند ,می توانند باعث یک مرگ سخت برای شما شوند . در حقیقت اسلحه های آنها به دستشان بسته شده است پس بعد از کشتن آنها نمی توانید آن را بر دارید و به راهتان ادامه دهید . حتی شما می توانید ز یک [/FONT]drone [FONT="] استفاده کنید , به این صورت که از او به عنوان سپر برای خود استفاده کنید و همزمان به اسلحه ای که در دستش است دسترسی داشته باشید .حرکت های شما در طول بازی محدود است بنابر این شما نمی توانید تالار های [/FONT]Athena [FONT="] گشتزنی کنید و یک [/FONT]drone[FONT="] را تحت اختیار داشته باشید , ولی اگر بخواهید این کارها را انجام دهید بسیار در مضیقه و سختی قرار خواهید گرفت .[/FONT]
[FONT="]برای کسانی که این بازی را می خواهند به صورت [/FONT]run and gun[FONT="] انجام دهند , احتمالا باعث اعصاب خوردی و باختن شما می شود . حداقل در اوایل بازی ممکن نیست . تعداد زیادی تیر برای کشتن [/FONT]Riddick[FONT="] لازم نیست حتی در [/FONT]40[FONT="] درصد ابتدایی بازی با سلاح سرد نیز کشته می شود , مخفی کاری اغلب تنها راه زنده ماندن شما است . ولی نگران نباشید , ماندن در حالت مخفی کاری برای مدت زمان لازم باعث جایزه گرفتن شما می شود . [/FONT]
[FONT="]در یک لحظه , [/FONT]Riddick[FONT="] فرصتی بدست آورد و به اتاق کنترل [/FONT]drone[FONT="] ها وارد شد . با وارد شدن به اتاق کنترل او توانایی به صف در آوردن [/FONT]drone[FONT="] ها و کنترل آنها از راه دور را بدست آورد . این کار به مانند هدایت کردن [/FONT]Robocop[FONT="] ها از راه دور به نظر می رسد. [/FONT]drone[FONT="] ها آهسته و تیر های بسیاری مصرف می کنند ولی هر چه در مقابلشان قرار گیرد را به سختی از بین می برند . لحظاتی که مشغول کنترل [/FONT]drone[FONT="] هستید یادآور زمانی است که سرانجام به یک [/FONT]mechs[FONT="] در [/FONT]Butcher Bay[FONT="] می رسید . شما برای لحظاتی در مواجه با این دشمنان سر سخت گیج و سردر گم می شوید ولی سرانجام این نوبت شما است که موقعیت را تغییر دهید و کار آنها را تلافی کنید.[/FONT]
[FONT="]از این زمان به بعد [/FONT]Dark Athena[FONT="] مخفی کاری را بیشتر در بازی می گنجاند , و به شما اجازه می دهد از چندین اسلحه قابل دسترسی استفاده کنید . [/FONT]Gameplay[FONT="] در اوایل بازی تقریبا بر سیستم شب و روز تکیه دارد , ولی در حقیقت استانداردهای اول شخص تیر اندازی را ویژه و استثنایی می کند . به نظر می رسد که [/FONT]Riddick[FONT="] در اوایل بازی در زندانی مبحوس شده و سرانجام او را آزاد می کنند .[/FONT]
Dark Athena[FONT="] فقط بر مخفی کاری و مبارزات تکیه ندارد . زمانی که در [/FONT]Butcher Bay [FONT="] مشغول بازی کردن هستید . چندین مرتبه با زندانی ها در کشتی صحبت می کنید , از داستان هایشان پند می گیرید , و با آنها همکاری می کنید و به انها ملحق می شوید . کارکتر هایی واقعی در بازی برای کشف کردن وجود دارند , که هر کدامشان بد دهن تر از دیگری به نظر می رسد . با این حال هر کسی علاقه به صحبت کردن ندارد . من نتوانستم با تمام زندانی ها صحبت کنم ولی یک نفر در زندان به در تکیه داده بود و به آرامی مشغول ور رفتن با ساعت و لوازمش بود . نگران نباشید , هیچ کس از شما را مجبور به دست دادن و ارتباط بر قرار کردن با او نمی کند.[/FONT]
[FONT="]قسمت چند نفره هم به بازی اضافه شده , ولی من قادر به امتحان آن در این زمان از ساخت بازی نبودم , ولی استاندارد هایی برای آن وجود داشت مانند : قابلیت بازی با [/FONT]1-12[FONT="] بازیکن , و [/FONT]Death Match[FONT="] و به علاوه مود جالب [/FONT]Pitch Black[FONT="] که بازیکنان را در [/FONT]Dark Athena [FONT="] برای مبارزه قرار می دهد . در این حالت وجود یک سیستم صوتی [/FONT]Surround Sound[FONT="] حیاتی به نظر می رسد .[/FONT]
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena[FONT="] محتویات [/FONT]Butcher Bay[FONT="] را دو برابر می کند و تکنولوژی ساخت بازی را به نسل فعلی بازی ها ارتقا داده است . وجود گیم پلی عالی , و انصافا دست نخورده با قی مانده است .شکل گیری بازی بعد از 5 سال خود یک سوال است . که زمانی که نسخه اصلی را بازی کردم به آن پی خواهم برد . با وجود برنامه ریزی عرضه بازی در اوایل [/FONT]April[FONT="] به نظر می رسد هرکسی قبل از این تاریخ بتواند در مورد آخرین ماجرا جویی [/FONT]Riddick[FONT="] اظهار نظر کند . ولی آنچه که من بازی کردم این بازی توانایی و پتانسیل سرکوب کردن نقد ها و نکوهش هایی که از نسخه قبلی می شد را دارد و یک نسخه کامل و بدون نقص از ماجرا جویی های [/FONT]Riddick[FONT="] را به مشتاقان عرضه کند .[/FONT]
[FONT="]
پایان[/FONT]
[FONT="]منبع : [/FONT]ign
[FONT="]این هم [/FONT]Hands On [FONT="] ی از نسخه جدید بازی [/FONT]Riddick[FONT="] است . امیدوارم مورد پسندتون قرار بگیرد .[/FONT]
[FONT="]پنج سال پیش شرکت [/FONT]Starbreeze AB[FONT="] ارزش خودش رو با ساخت یکی از بهترین بازی های ساخته شده از روی یک فیلم نشان داد . [/FONT]The Chronicles of Riddick : Escape From Buther Bay[FONT="] به منظور پلی بین [/FONT]Pitch Black [FONT="] و اولین ( در واقع تنها ) فیلم [/FONT]Chronicles[FONT="] بود . یک نمایشی که باعث شد تا منتقدان و طرفداران راجع به آن نظر مثبت داشته باشند . تنها عیب [/FONT]Butcher Bay [FONT="] نبود بخش چندنفره و همچنین کوتاهی بخش تک نفره بازی بود . تمام آن اعتراض ها باید از ذهن تیم سازنده ی بازی بیرون رفته باشد زیرا تصمیم گرفته اند که آن بازی را برای [/FONT]Xbox 360 [FONT="] و [/FONT]Pc[FONT="] بازسازی کنند به علاوه ادامه ی آن را هم بسازند تا جوابی به آن نقد ها ونکوهش ها بدهند .[/FONT]
[FONT="]این بازی شامل نسخه اصلی شماره ی قبلی ([/FONT]Butcher Bay[FONT="]) همراه با گرافیکی به روز شده و صدا گذاری جدید به همراه رفع مشکلات [/FONT]GamePlay[FONT="] نسخه ی قبلی و همچنین وجود ماجراجویی هایی جدید برای [/FONT]Riddick [FONT="] و البته وجود قسمت چندنفره . زمانی که برای اولین بار بازی را اجرا می کنید میتوانید انتخاب کنید که ابتدا [/FONT]Butcher Bay[FONT="] را شروع کنید یا مستقیما [/FONT]Assault on Dark Athena[FONT="] را شروع کنید .[/FONT]
[FONT="]ما زمان زیادی رو برای بازبینی [/FONT]Butcher Bay[FONT="] صرف نکردیم . من با اطمینان به شما طرفداران قدیمی بازی می گویم که به خوبی بازی سالخورده شده است[/FONT] [FONT="]. هیچ تغییر اساسی در بازی صورت نگرفته است , پس به سرعت با آن آشنا می شوید . به جای برطرف کردن مشکلات گرافیکی نسخهی قبلی [/FONT]Starbreeze [FONT="] نسخه ی [/FONT]Butcher Bay [FONT="] رو به مرحله ای رسانده است که با گرافیک این نسل برابری کند .[/FONT]
Assault on Dark Athena[FONT="] هم از همان طرح برای کنترل استفاده می کند ودارای مخلوطی از عناصر[/FONT]Gameplay [FONT="] شبیه به نسخه ی [/FONT] Butcher Bay[FONT="]است . [/FONT]Riddick[FONT="] برای کسانی که قبلا آن را امتحان نکرده اند شوتری راحت وسرراست نیست . بازی مخلوطی از عناصر مخفی کاری و تیراندازی اول شخص است . [/FONT]Riddick[FONT="] توانایی دیدن در شب را داراست و سایه ها رو دوستان خود می شمارد. [/FONT]Dark Athena [FONT="] تاکید بیشتری برمخفی کاری دارد ,مخصوصا در نیمه ی اول بازی. شما در مراحل ابتدایی بازی فقط دارای سلاح های سرد هستید , و این باعث سخت شدن اوضاع برای نزدیک شدن به دشمن و انجام عمل کشتن آرام و بدون سروصدا می شود .[/FONT]
Riddick [FONT="] در کشتی مزدوران به رهبری یک کاپیتان آدم کش و خطرناک به نام [/FONT]Revas [FONT="] همراه با گروهی از[/FONT]drone [FONT="] های جانی و مرگبار گیر افتاده است . [/FONT]drone[FONT="] ها گارد هایی کند ذهنی که در سرتاسر محیط در حال گشت زنی هستند ,می توانند باعث یک مرگ سخت برای شما شوند . در حقیقت اسلحه های آنها به دستشان بسته شده است پس بعد از کشتن آنها نمی توانید آن را بر دارید و به راهتان ادامه دهید . حتی شما می توانید ز یک [/FONT]drone [FONT="] استفاده کنید , به این صورت که از او به عنوان سپر برای خود استفاده کنید و همزمان به اسلحه ای که در دستش است دسترسی داشته باشید .حرکت های شما در طول بازی محدود است بنابر این شما نمی توانید تالار های [/FONT]Athena [FONT="] گشتزنی کنید و یک [/FONT]drone[FONT="] را تحت اختیار داشته باشید , ولی اگر بخواهید این کارها را انجام دهید بسیار در مضیقه و سختی قرار خواهید گرفت .[/FONT]
[FONT="]برای کسانی که این بازی را می خواهند به صورت [/FONT]run and gun[FONT="] انجام دهند , احتمالا باعث اعصاب خوردی و باختن شما می شود . حداقل در اوایل بازی ممکن نیست . تعداد زیادی تیر برای کشتن [/FONT]Riddick[FONT="] لازم نیست حتی در [/FONT]40[FONT="] درصد ابتدایی بازی با سلاح سرد نیز کشته می شود , مخفی کاری اغلب تنها راه زنده ماندن شما است . ولی نگران نباشید , ماندن در حالت مخفی کاری برای مدت زمان لازم باعث جایزه گرفتن شما می شود . [/FONT]
[FONT="]در یک لحظه , [/FONT]Riddick[FONT="] فرصتی بدست آورد و به اتاق کنترل [/FONT]drone[FONT="] ها وارد شد . با وارد شدن به اتاق کنترل او توانایی به صف در آوردن [/FONT]drone[FONT="] ها و کنترل آنها از راه دور را بدست آورد . این کار به مانند هدایت کردن [/FONT]Robocop[FONT="] ها از راه دور به نظر می رسد. [/FONT]drone[FONT="] ها آهسته و تیر های بسیاری مصرف می کنند ولی هر چه در مقابلشان قرار گیرد را به سختی از بین می برند . لحظاتی که مشغول کنترل [/FONT]drone[FONT="] هستید یادآور زمانی است که سرانجام به یک [/FONT]mechs[FONT="] در [/FONT]Butcher Bay[FONT="] می رسید . شما برای لحظاتی در مواجه با این دشمنان سر سخت گیج و سردر گم می شوید ولی سرانجام این نوبت شما است که موقعیت را تغییر دهید و کار آنها را تلافی کنید.[/FONT]
[FONT="]از این زمان به بعد [/FONT]Dark Athena[FONT="] مخفی کاری را بیشتر در بازی می گنجاند , و به شما اجازه می دهد از چندین اسلحه قابل دسترسی استفاده کنید . [/FONT]Gameplay[FONT="] در اوایل بازی تقریبا بر سیستم شب و روز تکیه دارد , ولی در حقیقت استانداردهای اول شخص تیر اندازی را ویژه و استثنایی می کند . به نظر می رسد که [/FONT]Riddick[FONT="] در اوایل بازی در زندانی مبحوس شده و سرانجام او را آزاد می کنند .[/FONT]
Dark Athena[FONT="] فقط بر مخفی کاری و مبارزات تکیه ندارد . زمانی که در [/FONT]Butcher Bay [FONT="] مشغول بازی کردن هستید . چندین مرتبه با زندانی ها در کشتی صحبت می کنید , از داستان هایشان پند می گیرید , و با آنها همکاری می کنید و به انها ملحق می شوید . کارکتر هایی واقعی در بازی برای کشف کردن وجود دارند , که هر کدامشان بد دهن تر از دیگری به نظر می رسد . با این حال هر کسی علاقه به صحبت کردن ندارد . من نتوانستم با تمام زندانی ها صحبت کنم ولی یک نفر در زندان به در تکیه داده بود و به آرامی مشغول ور رفتن با ساعت و لوازمش بود . نگران نباشید , هیچ کس از شما را مجبور به دست دادن و ارتباط بر قرار کردن با او نمی کند.[/FONT]
[FONT="]قسمت چند نفره هم به بازی اضافه شده , ولی من قادر به امتحان آن در این زمان از ساخت بازی نبودم , ولی استاندارد هایی برای آن وجود داشت مانند : قابلیت بازی با [/FONT]1-12[FONT="] بازیکن , و [/FONT]Death Match[FONT="] و به علاوه مود جالب [/FONT]Pitch Black[FONT="] که بازیکنان را در [/FONT]Dark Athena [FONT="] برای مبارزه قرار می دهد . در این حالت وجود یک سیستم صوتی [/FONT]Surround Sound[FONT="] حیاتی به نظر می رسد .[/FONT]
The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena[FONT="] محتویات [/FONT]Butcher Bay[FONT="] را دو برابر می کند و تکنولوژی ساخت بازی را به نسل فعلی بازی ها ارتقا داده است . وجود گیم پلی عالی , و انصافا دست نخورده با قی مانده است .شکل گیری بازی بعد از 5 سال خود یک سوال است . که زمانی که نسخه اصلی را بازی کردم به آن پی خواهم برد . با وجود برنامه ریزی عرضه بازی در اوایل [/FONT]April[FONT="] به نظر می رسد هرکسی قبل از این تاریخ بتواند در مورد آخرین ماجرا جویی [/FONT]Riddick[FONT="] اظهار نظر کند . ولی آنچه که من بازی کردم این بازی توانایی و پتانسیل سرکوب کردن نقد ها و نکوهش هایی که از نسخه قبلی می شد را دارد و یک نسخه کامل و بدون نقص از ماجرا جویی های [/FONT]Riddick[FONT="] را به مشتاقان عرضه کند .[/FONT]
[FONT="]
پایان[/FONT]
[FONT="]منبع : [/FONT]ign