[FONT="]سلام [/FONT]
[FONT="]این پیش نمایش بیشتر به انتخاب ها در بازی می پردازد . امیدوارم مفید واقع شود .[/FONT]
Bioware[FONT="] هفته ی گذشته یک خبر بد را انتشار کرد وآن خبر حاکی از این موضوع بود که نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی [/FONT]Dragon Age : Origins[FONT="] که آن را یک وارث و شبیه به بازی کلاسیک و فرنچایز [/FONT]Baldur's Gate[FONT="] اعلام کرده بودند تاخیر خورده است . در اصل ای بازی برای عرضه در اوایل سال [/FONT]2009[FONT="] برنامه ریزی شده بود ولی هم اکنون نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی همزمان با نسخه های [/FONT]Xbox 360 [FONT="] و [/FONT]ps3[FONT="] شیپ می شود که زمان آن را نیمه دوم سال [/FONT]2009[FONT="] اعلام کرده اند . [/FONT]EA [FONT="] که هم اکنون صاحب [/FONT]Bioiware[FONT="] است , اعلام کرده است که این کار کمک بزرگی به بازاریابی و فروش بازی می کند ؛ نسبت به عرضه ی بازی به صورت پراکنده در یک سال . اما , برای سرپوش گذاشتن بر این خبر بد , [/FONT]Bioware[FONT="] برای مدتی پروژه را متوقف کرد و به ما اجازه داد تا نگاهی بیاندازیم به بازی ای که آخرین بار در [/FONT]E3[FONT="] سال قبل امتحان کرده بودیم .[/FONT]
Dragon Age [FONT="] به گونه ی دیگر [/FONT]RPG[FONT="] ها طراحی شده است و آماده شده است برای بازیکنان کهنه کار و باتجربه و همچنین طرفداران سبک [/FONT]fantasy[FONT="] که با این سبک بزرگ شده اند و فقط به دنبال کمی پیچیده تر شدن بازی نسبت به تقابل خوب و بد هستند . داستان های پیچیده از جمله مشخصه های بازی ها ساخت [/FONT]Bioware[FONT="] در این چند سال اخیر بوده است . با این وجود در جریان این بازدید [/FONT]Bioware[FONT="] قصد داشت تا عمق داستان را به ما نشان دهد .[/FONT]
[FONT="]در اصل هدف [/FONT]Bioware [FONT="] از این ملاقات نشان دادن انتخاب های اخلاقی و سرنوشت ساز در این بازی بود که با تصمیماتی که در این بازی می گیرید با عنوان[/FONT] Fallout 3 [FONT="] که سال پیش توسط [/FONT]Bethesda SoftWorks[FONT="] عرضه شده بود برابری می کرد . در آن بازی شما باید انتخاب می کردید که آیا [/FONT]Megaton[FONT="] را از بین ببرید یا خیر . اگر آن را نابود می کردید منطقه ی ،[/FONT]Tenpenny Towers [FONT="] آزاد می شد ,منطقه ای که اگر از نابود کردن آن منصرف شوید در طول بازی هرگز به آن دسترس پیدا نمی کنید . این عمل در داستان بازی به طور قابل ملاحظه ای تاثیر می گذارد , و این ایده چیزی بود که پشت پرده [/FONT]Bioware[FONT="] به ما نشان داد .[/FONT]
[FONT="]کارگردان پروژه [/FONT]Dan Tudge[FONT="] به ما [/FONT]Dalish Elves[FONT="] ها را به همراه یکسری از ماموریت هایی که به صورت همکاری با دیگران انجام می شد را به ما نشان داد . در این بازی شما در نقش [/FONT]Gray Warder [FONT="] ظاهر می شوید , عضوی از گروهی که زندگی خود را وقف مبارزه با [/FONT]Blight[FONT="] کرده است , که نوعی هجوم اهریمن ها به حساب می آیند وجهان را تهدید می کنند . برای مبارزه با [/FONT]Blight[FONT="] شما باید یک گروه نظامی را گرد هم بیاورید . و این به معنی مسافرت کردن و رفتن به کشور و قوم های دیگر به منظور استخدام کردن آنها و یا یادآوری التزام به عمل کردن به عهد و پیمانی دیرینه ی که بسته اند . [/FONT]Dalish Elves[FONT="] ها دوستان بالقوه ای هستند که دهکده آنها در جنگل مورد هجوم گرگ نما ها قرار گرفته است . بسیاری از قهرمانان آنها توسط گرگ نما ها شکست خورده اند یا آلوده شده اند و تنها راه کمک به آنها ازبین بردن نفرین از طریق نابود کردن [/FONT] Witherfang [FONT="]است ، رئیس قبیله ی گرگ نما ها . [/FONT]
[FONT="]این به نظر بسیار شسته و رفته بنظر می رسد ولی اگر قبلا بازی های ساخته شده توسط این شرکت را بازی کرده باشید , متوجه می شوید که به صورت فوق العاده ای ساده است . بله , یک پیشرفت غیر منتظره ای وجود دارد . یک گزینه ای وجود دارد که می توتنید از طریق آن با گرگ نما ها ملاقات کنید و داستانهایشان را گوش کنید . مشخص می شود که یک هدف شیطانی پشت این نفرین قرار دارد . صد ها سال پیش نیاکان آنها که انسان بوده اند دختر رئیس قبیله ی [/FONT]Dalish [FONT="] را دزدیده , مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس او را کشته اند . از شدت خشم و ناراحتی او این نفرین را بر انسان ها رها کرد و و آنها را به گرگ نما ها تبدیل کرد . اکنون , بعد از چندین نسل هنوز به خاطر عمل زشت نیاکانشان رنج می برند , و از شما در مورد این موضوع کمک می خواهند . حالا تصمیم شما ممکن است اخلاقیات را زیر پا بگذارد . ولی ممکن است خود شما از پایان بازی ناراحت شوید یک لحظه فکر کنید ، شما مشغول آماده کردن یک ارتش برای مقابله با [/FONT]Blight[FONT="] هستید ، گرگ نما ها جنگجویانی وحشی و بی رحم هستند ، ولی هنوز آنها وحشی و درنده و غیرقابل پیشبینی هستند ، آیا می توانید به آنها اعتماد کنید ؟ از طرفی دیگر [/FONT]Dalish[FONT="] ها با تمام این اوصاف چندان گروه خوبی به نظر نمی رسند ، و اندازهی گرگ نما ها قوی نیستند ، ولی بسیار بیشتر از گرگ نما ها قابل اطمینان و کنترل هستند .[/FONT]
Bioware[FONT="] از ما خواست تا داستان بعد از انتخاب را لو ندهیم ، ولی می توانیم بگوییم که نتیجه انتخاب بسیار پربارتر و عمیق تر از ساخته های قبلی شرکت است . همه چیز به قدری ساده نیست که در یکی دو پاراگراف یا یک صفحه قابل توضیح دادن باشد ، ولی در عوض شاهد جانور خویی و وحشیانه بودن انتخاب هایتان خواهید بود. و در نظر بگیرید که این بازی درجهی خشونت [/FONT]M[FONT="] را گرفته است پس [/FONT]Bioware[FONT="] از پخش شدن خون بر روی کاراکترتان ترس و نگرانی ندارد. این مفهوم آزادی عمل در تصمیمات ، اشاره دارد به این موضوع که روش های مختلفی برای جلو بردن بازی وجود دارد.[/FONT]
[FONT="]جنبه ای دیگر که این تصمیمات دارد این است که چه تاثیری بر گروه خودمان می گذارد . [/FONT]Tudge[FONT="] به ما نشان داد که هر تصمیم خوب و بد چه بازتابی بین هر یک از اعضای گروه خودمان دارد . اگر شما مقدار زیادی رضایتمندی و موافقت یک فرد به خصوصی را در گروه به دست آورید قادر به بدست آوردن و بازکردن داستان زندگی او ، ماموریت های ویژه و حتی امکان به وجود آمدن روابط عاشقانه شود ، ولی اگر با تصمیماتتان باعث رنجش یک فرد شوید ، ممکن است گروه را برای همیشه ترک کند . و مجبور شدن به انتخاب بین [/FONT]Dalish[FONT="] ها و گرگ نما ها مسلما باعث آزردگی یک نفر می شود . می توان گفت تقریبا تصمیمات آسانی در بازی وجود ندارد.[/FONT]
[FONT="]بقیه دمو اساسا به قسمت مبارزه می پرداخت . تا آنجا که از مبارزه می گذشت ، اگر تمایل داشتید ، می توانید دوربین را به زاویه دید بالا ببرید یک نقطه دید ایزومتریک درست مانند چیزی که در بازی[/FONT]Baldur's Gate [FONT="] مشاهده کرده اید . یا دوربی را به سمت پایین بیاورید و آن را در محیط حرکت دهید ، دقیقا مانند بازی [/FONT]NeverWinter Nights 2[FONT="] . ضمنا زدن کلید [/FONT]Space[FONT="] باعث جریان نبرد را متوقف می کند ، و شا توانایی دستور دادن به اعضای گروه را پیدا می کنید . همچنین شما چنین قابلیتی را می تئانید در بازی غیر فعال کنید تا نبرد ها به صورت [/FONT]Real Time[FONT="] شود و شبیه به بازی های اکشن می شود . هوش مصنوعی بازی نیز به اندازه ی کافی مناسب و خوب طراحی شده است که اگر بین کاراکتر ها سوییچ کنید خود به صورت اتوماتیک وار بر روی کسی می رود که کنترلش به عهده شما نیست .[/FONT]
Bioware [FONT="]به ما نسخه [/FONT]Pc [FONT="] را نشان داد ، که احساس می شد اگر نسخه ی کنسول بازی نبود به زوده عرضه می شد . محتوای سه نسخه باید شبیه به هم باشند . ولی به طور واضح تمامی تصاویر عرضه شده از بازی از نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی بوده است . زمانی که از [/FONT]Tudge[FONT="] در مورد تفاوت نسخه های کنسول سوال کردیم پاسخ داد که ما سعی مان را می کنیم که برای هر پلتفرم یک بازی مناسب و یکسان درست کنیم . فقط تفاوت های بین نسخه های [/FONT]Xbox 360 [FONT="] و [/FONT] Pc[FONT="] بازی [/FONT]Mass Effect[FONT="] را بیاد بیاورید .[/FONT]
[FONT="]نیازی نیست که بگوییم که تاخیر نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی باعث شد تا ما دندان هایمان را برای عرضه ی این بازی بیشتر گرد کنیم . [/FONT]Bioware[FONT="] سابقه ای پرستاره و اعتبار بسیاری زیاد در ضمینه ی ساخت بازی های [/FONT]RPG[FONT="] دارد و ما مشتاقانه منتظر این بازی هستیم . هم اکنون ما باید مقداری بیشتری صبر کنیم تا آن را بازی کنیم ، در عوض این بازی نوید یک بازی مخلوط از سبک نقش آفرینی با داستان خوب را می دهد .[/FONT]
[FONT="]پایان[/FONT]
[FONT="]منبع : [/FONT]ign
[FONT="]این پیش نمایش بیشتر به انتخاب ها در بازی می پردازد . امیدوارم مفید واقع شود .[/FONT]
Bioware[FONT="] هفته ی گذشته یک خبر بد را انتشار کرد وآن خبر حاکی از این موضوع بود که نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی [/FONT]Dragon Age : Origins[FONT="] که آن را یک وارث و شبیه به بازی کلاسیک و فرنچایز [/FONT]Baldur's Gate[FONT="] اعلام کرده بودند تاخیر خورده است . در اصل ای بازی برای عرضه در اوایل سال [/FONT]2009[FONT="] برنامه ریزی شده بود ولی هم اکنون نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی همزمان با نسخه های [/FONT]Xbox 360 [FONT="] و [/FONT]ps3[FONT="] شیپ می شود که زمان آن را نیمه دوم سال [/FONT]2009[FONT="] اعلام کرده اند . [/FONT]EA [FONT="] که هم اکنون صاحب [/FONT]Bioiware[FONT="] است , اعلام کرده است که این کار کمک بزرگی به بازاریابی و فروش بازی می کند ؛ نسبت به عرضه ی بازی به صورت پراکنده در یک سال . اما , برای سرپوش گذاشتن بر این خبر بد , [/FONT]Bioware[FONT="] برای مدتی پروژه را متوقف کرد و به ما اجازه داد تا نگاهی بیاندازیم به بازی ای که آخرین بار در [/FONT]E3[FONT="] سال قبل امتحان کرده بودیم .[/FONT]
Dragon Age [FONT="] به گونه ی دیگر [/FONT]RPG[FONT="] ها طراحی شده است و آماده شده است برای بازیکنان کهنه کار و باتجربه و همچنین طرفداران سبک [/FONT]fantasy[FONT="] که با این سبک بزرگ شده اند و فقط به دنبال کمی پیچیده تر شدن بازی نسبت به تقابل خوب و بد هستند . داستان های پیچیده از جمله مشخصه های بازی ها ساخت [/FONT]Bioware[FONT="] در این چند سال اخیر بوده است . با این وجود در جریان این بازدید [/FONT]Bioware[FONT="] قصد داشت تا عمق داستان را به ما نشان دهد .[/FONT]
[FONT="]در اصل هدف [/FONT]Bioware [FONT="] از این ملاقات نشان دادن انتخاب های اخلاقی و سرنوشت ساز در این بازی بود که با تصمیماتی که در این بازی می گیرید با عنوان[/FONT] Fallout 3 [FONT="] که سال پیش توسط [/FONT]Bethesda SoftWorks[FONT="] عرضه شده بود برابری می کرد . در آن بازی شما باید انتخاب می کردید که آیا [/FONT]Megaton[FONT="] را از بین ببرید یا خیر . اگر آن را نابود می کردید منطقه ی ،[/FONT]Tenpenny Towers [FONT="] آزاد می شد ,منطقه ای که اگر از نابود کردن آن منصرف شوید در طول بازی هرگز به آن دسترس پیدا نمی کنید . این عمل در داستان بازی به طور قابل ملاحظه ای تاثیر می گذارد , و این ایده چیزی بود که پشت پرده [/FONT]Bioware[FONT="] به ما نشان داد .[/FONT]
[FONT="]کارگردان پروژه [/FONT]Dan Tudge[FONT="] به ما [/FONT]Dalish Elves[FONT="] ها را به همراه یکسری از ماموریت هایی که به صورت همکاری با دیگران انجام می شد را به ما نشان داد . در این بازی شما در نقش [/FONT]Gray Warder [FONT="] ظاهر می شوید , عضوی از گروهی که زندگی خود را وقف مبارزه با [/FONT]Blight[FONT="] کرده است , که نوعی هجوم اهریمن ها به حساب می آیند وجهان را تهدید می کنند . برای مبارزه با [/FONT]Blight[FONT="] شما باید یک گروه نظامی را گرد هم بیاورید . و این به معنی مسافرت کردن و رفتن به کشور و قوم های دیگر به منظور استخدام کردن آنها و یا یادآوری التزام به عمل کردن به عهد و پیمانی دیرینه ی که بسته اند . [/FONT]Dalish Elves[FONT="] ها دوستان بالقوه ای هستند که دهکده آنها در جنگل مورد هجوم گرگ نما ها قرار گرفته است . بسیاری از قهرمانان آنها توسط گرگ نما ها شکست خورده اند یا آلوده شده اند و تنها راه کمک به آنها ازبین بردن نفرین از طریق نابود کردن [/FONT] Witherfang [FONT="]است ، رئیس قبیله ی گرگ نما ها . [/FONT]
[FONT="]این به نظر بسیار شسته و رفته بنظر می رسد ولی اگر قبلا بازی های ساخته شده توسط این شرکت را بازی کرده باشید , متوجه می شوید که به صورت فوق العاده ای ساده است . بله , یک پیشرفت غیر منتظره ای وجود دارد . یک گزینه ای وجود دارد که می توتنید از طریق آن با گرگ نما ها ملاقات کنید و داستانهایشان را گوش کنید . مشخص می شود که یک هدف شیطانی پشت این نفرین قرار دارد . صد ها سال پیش نیاکان آنها که انسان بوده اند دختر رئیس قبیله ی [/FONT]Dalish [FONT="] را دزدیده , مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس او را کشته اند . از شدت خشم و ناراحتی او این نفرین را بر انسان ها رها کرد و و آنها را به گرگ نما ها تبدیل کرد . اکنون , بعد از چندین نسل هنوز به خاطر عمل زشت نیاکانشان رنج می برند , و از شما در مورد این موضوع کمک می خواهند . حالا تصمیم شما ممکن است اخلاقیات را زیر پا بگذارد . ولی ممکن است خود شما از پایان بازی ناراحت شوید یک لحظه فکر کنید ، شما مشغول آماده کردن یک ارتش برای مقابله با [/FONT]Blight[FONT="] هستید ، گرگ نما ها جنگجویانی وحشی و بی رحم هستند ، ولی هنوز آنها وحشی و درنده و غیرقابل پیشبینی هستند ، آیا می توانید به آنها اعتماد کنید ؟ از طرفی دیگر [/FONT]Dalish[FONT="] ها با تمام این اوصاف چندان گروه خوبی به نظر نمی رسند ، و اندازهی گرگ نما ها قوی نیستند ، ولی بسیار بیشتر از گرگ نما ها قابل اطمینان و کنترل هستند .[/FONT]
Bioware[FONT="] از ما خواست تا داستان بعد از انتخاب را لو ندهیم ، ولی می توانیم بگوییم که نتیجه انتخاب بسیار پربارتر و عمیق تر از ساخته های قبلی شرکت است . همه چیز به قدری ساده نیست که در یکی دو پاراگراف یا یک صفحه قابل توضیح دادن باشد ، ولی در عوض شاهد جانور خویی و وحشیانه بودن انتخاب هایتان خواهید بود. و در نظر بگیرید که این بازی درجهی خشونت [/FONT]M[FONT="] را گرفته است پس [/FONT]Bioware[FONT="] از پخش شدن خون بر روی کاراکترتان ترس و نگرانی ندارد. این مفهوم آزادی عمل در تصمیمات ، اشاره دارد به این موضوع که روش های مختلفی برای جلو بردن بازی وجود دارد.[/FONT]
[FONT="]جنبه ای دیگر که این تصمیمات دارد این است که چه تاثیری بر گروه خودمان می گذارد . [/FONT]Tudge[FONT="] به ما نشان داد که هر تصمیم خوب و بد چه بازتابی بین هر یک از اعضای گروه خودمان دارد . اگر شما مقدار زیادی رضایتمندی و موافقت یک فرد به خصوصی را در گروه به دست آورید قادر به بدست آوردن و بازکردن داستان زندگی او ، ماموریت های ویژه و حتی امکان به وجود آمدن روابط عاشقانه شود ، ولی اگر با تصمیماتتان باعث رنجش یک فرد شوید ، ممکن است گروه را برای همیشه ترک کند . و مجبور شدن به انتخاب بین [/FONT]Dalish[FONT="] ها و گرگ نما ها مسلما باعث آزردگی یک نفر می شود . می توان گفت تقریبا تصمیمات آسانی در بازی وجود ندارد.[/FONT]
[FONT="]بقیه دمو اساسا به قسمت مبارزه می پرداخت . تا آنجا که از مبارزه می گذشت ، اگر تمایل داشتید ، می توانید دوربین را به زاویه دید بالا ببرید یک نقطه دید ایزومتریک درست مانند چیزی که در بازی[/FONT]Baldur's Gate [FONT="] مشاهده کرده اید . یا دوربی را به سمت پایین بیاورید و آن را در محیط حرکت دهید ، دقیقا مانند بازی [/FONT]NeverWinter Nights 2[FONT="] . ضمنا زدن کلید [/FONT]Space[FONT="] باعث جریان نبرد را متوقف می کند ، و شا توانایی دستور دادن به اعضای گروه را پیدا می کنید . همچنین شما چنین قابلیتی را می تئانید در بازی غیر فعال کنید تا نبرد ها به صورت [/FONT]Real Time[FONT="] شود و شبیه به بازی های اکشن می شود . هوش مصنوعی بازی نیز به اندازه ی کافی مناسب و خوب طراحی شده است که اگر بین کاراکتر ها سوییچ کنید خود به صورت اتوماتیک وار بر روی کسی می رود که کنترلش به عهده شما نیست .[/FONT]
Bioware [FONT="]به ما نسخه [/FONT]Pc [FONT="] را نشان داد ، که احساس می شد اگر نسخه ی کنسول بازی نبود به زوده عرضه می شد . محتوای سه نسخه باید شبیه به هم باشند . ولی به طور واضح تمامی تصاویر عرضه شده از بازی از نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی بوده است . زمانی که از [/FONT]Tudge[FONT="] در مورد تفاوت نسخه های کنسول سوال کردیم پاسخ داد که ما سعی مان را می کنیم که برای هر پلتفرم یک بازی مناسب و یکسان درست کنیم . فقط تفاوت های بین نسخه های [/FONT]Xbox 360 [FONT="] و [/FONT] Pc[FONT="] بازی [/FONT]Mass Effect[FONT="] را بیاد بیاورید .[/FONT]
[FONT="]نیازی نیست که بگوییم که تاخیر نسخه [/FONT]Pc[FONT="] بازی باعث شد تا ما دندان هایمان را برای عرضه ی این بازی بیشتر گرد کنیم . [/FONT]Bioware[FONT="] سابقه ای پرستاره و اعتبار بسیاری زیاد در ضمینه ی ساخت بازی های [/FONT]RPG[FONT="] دارد و ما مشتاقانه منتظر این بازی هستیم . هم اکنون ما باید مقداری بیشتری صبر کنیم تا آن را بازی کنیم ، در عوض این بازی نوید یک بازی مخلوط از سبک نقش آفرینی با داستان خوب را می دهد .[/FONT]
[FONT="]پایان[/FONT]
[FONT="]منبع : [/FONT]ign
آخرین ویرایش: