Publisher:Atari
Developer:Eden Studios
Genre:Survival/Horror
Release Dateec. 2007
Game Features:Offline Players: 1,
Dolby 5.1 In-Game
در سال 2005 شما تجربه یک بازی ماجراجویی هیجان انگیز برای کنسول های نسل قبل با سخت افزارهای نسل قبل را به اسم Indigo Prophecy داشتید که جزو یکی از امتیازها برای سایت های مختلف است که نقد و بررسی آن را در آرشیو خود داشته باشند.و جدیدا هم عنوان های پر سروصدایی مثل Resident Evil 5 و Condemned 2: Bloodshot معرفی شدند که بیشتر روی قسمت اکشن/ترس و ماجراجویی تمرکز دارند.ولی به نظر شما بزرگترین بازی در ژانر ترس چیست؟
نیازی به فکر کردن نیست که استاد این سبک, Eden Studios با بازی جدید خود یعنی Alone in the Dark است.
یک لقمه بسیار بزرگ برای بازی های رایانه ای.ومطمئننا PC باز های قدیم با عنوان Alone in the Dark آشنا هستند.همه جیز به دهد 90 بر می گردد(زمانی که بازی ها بر روی فلاپی عرضه می شدند).Alone in the Dark یک بازی بسیار جذاب بر روی Pc در ژانرsurvival/horror بود.اون زمان هیچ یک از دو عنوان Silent Hill یا Resident Evil هیچ ادعایی در مقابل پدرخواننده سبک survival/horror نداشتند.این بازی تقریبا در یک دهه و نصف قبل تاثیر بسیاری بر روی این سبک بازی ها داشت و هنوز هم دارد.
اگرچه در سال 1992 با چند ادامه, باعث ضربه به پیکره کلی Alone in the Dark شد.ولی حالا همه چیز تغییر کرده.Eden قصد دارد در Q1 2008 با عرضه Alone in the Dark یک دنیا را نمایش دهند که نمایش دهند که بیشتر از Hawaii و ماشین های خوش ساخت سرشان می شود.این موضوع هم کاملا واضح است که Atari (ناشر بازی) اعتماد کاملی به Eden (سازنده بازی) دارد.این اطمینان هم به خاطر عنوان قبلی ATARI و Eden Studios یعنی Test Drive است.atari هم به Eden چراغ سبز را به امید ساخت یک بازی فوق العاده مثل Indigo Prophecy را داد.
سبک survival/horror/adventure یک نوع ژانر است که ساخت یک بازی بر مبنای آن کار دشواری است و به همین خاطر ما سال تا سال شاید فقط یک یا دو عنوان از این سبک را ببینیم.ولی یکی از بهترین عنوان های این سبک بازی ها منتشر خواهد شد.و Eden هم از این بابت هیچ نگرانی ای ندارد و با نمایش های جدید خود از این بازی این نداشتن نگرانی را به ما هم منتقل کرده.
Eden از یک انجین اختصاصی ساخت خود برای گیم پلی بازی استفاده کرده که امکان تجربه یک اول شخص را همراه با سوم شخص به ارمغان آورده.قسمت اول شخص بیشتر برای غوطه وری بیشتر در بازی طراحی شده ولی ما می دانیم که بعضی چیزها در سبک survival بر روی بازی به صورت سوم شخص بهتر جواب می دهد.پس Eden هر دو نما را در بازی خود پوشش می دهد.ولی موتور جدید Eden مانور کمی بر روی قسمت گیم پلی بازی دارد و بیشتر بر روی نورها تمرکز دارد.Alone in the Dark تقریبا دارای نکات نوری بیشمار است.افکت های نوری یکی از بهترین و تاثیر گذارترین راه ها برای منتقل کردن هس ترس هستند که به نحو احسن در Alone in the Dark کار شده اند.کنتراست بین منابع نوری و مناطق تاریک و شکاف ها در پارک مرکزی New York بیشترین چیزی است که Alone in the Dark روی آن تمرکز کرده.یک مثال خوب زمانی است که بازیکن تست کننده یک لامپ فلورسنت را بر میدارد.و گاز درون این لامپ بلند افکت های ملایمی از نور را از خود ساطح کرد.ساختن چنین افکت هایی در فناوری دیجیتال بازی های کاپیوتری بسیار سخت است ولی Eden با اعتماد به نفس بالا, اطمینان کامل به انجین جدید خود دارد.وقتی کاراکتر دست خود را که باهاش لامپ فلورسنت را گرفته بود تکان می داد.منطقه تاریک اطراف او به زیبیی هر چه تمام تر تحت تاثیر تور این لامپ قرار می گرفت.این کاملا مشخص است که لامپ محیط اطراف قهرمان بازی را به صورت real-time روشن می کند ولی عکس العمل آن از صرف منابع دیگر,خیلی سخت قابل باور است.اگر واقعا این افکت ها و کنتراست بین تاریکی و روشنایی به طور کامل و در حد تریلرهای جدید بازی در بازی کار شده باشند باید از تکنولوژی هایی که Eden در Alone in the Dark استفاده کرده قدردانی شود.
دیگر افکت متحیر کننده بازی که از یک لامپ فلورسنت در گیم پلی بیشتر تاثیر دارد,افکتی که تقریبا از مد اقتاده,افکت آتش.ولی آتش در Alone in the Dark دقیقا به همان پیچیدگی آتش واقعی طراحی شده که شما به راحتی نمیتوانید چنین افکتی را در دیگر بازی ها -که اهمیتی برای به این بزرگترین کشف انسان های غار نشین قائل نیستند-ببینید.نکته مهم درباره آتش در این بازی این است که کوچکترین ماده قابل اشتعالی در این بازی اگر شرایط مناسب را داشته باشد با کوچکترین جرقه ای آتش می گیرد.کمی در این باره فکر کنید.تنها چیزی که می تواند از آتش گرفتن یک ماده تحت گرما در این دنیا جلوگیری کند نبود اکسیژن است و تا اون جایی که ما می دونیم NYC یک شهر در خلا نیست.(هنوز)یک شهر پر از دار و درخت و سازه های ناتمام و حتی مردم.و آتش هم در Alone in the Dark ازپیش تعیین شده نیست.پس یکی از ساده ترین قوانین فیزیکی شکل میگیرد:حرارت+هوا+ماده قابل اشتعال=آتش سوزی.مثال ما برای این سیستم آتش سوزی بازی این است که زمانی که یک صندلی چوبی با یک منبع آتش اتصال پیدا کرد به سرعت سوخت.چوب سفید یا صنوبر یکی از بیشترین موادی است که برای خانه سازی استفاده می شود ولی این چوب حتی سریع تر از یک شایعه اینترنتی در معرض آتش سوزی قرار گرفته و می سوزد.شما می توانید به زیبایی های آتش در زمان آـش سوزی یک ساختمان نگاه کنید در حالی که بی خبر از آن هستید که همین بی توجهی شما به سوختن یا نسوختن یک ساختمان باعث به وجود آمدن پایان متفاوتی در آخر بازی می شود.
Eden پس از نمایش مبتکرانه تکنولوژی های فیزیکی و گرافیکی اش به ما فرصتی اندکی داد تا بفهمیم چه طور می توانیم در مراحل بازی زنده بمانیم.این قسمت مربوط به دو طراح زیرک و باهوش بازی یعنی Steve Hawking و MacGyver می شود.شما با لیست معمولی از ابزار ها و اسلحه ها در Alone in the Dark روبرو نیستید.همه چیز ممکن است خواب و خیال باشد.خبر خوش این است که انجین گیم پلی Alone in the Dark به بازیکن این امکان را می دهد تا خودش به طور آزاد راه های زنده ماندن را کشف کند.به طور قطع شما یک اسلحه اصلی در اختیار دارید ولی استفاده سنتی از آن در Alone in the Dark به سختی مفید واقع می شود.برای مثال تست کننده بازی ابتدا با اسلحه یک تیر به سمت یک بطری که شامل یک گاز قابل اشتعال بود شلیک کرد سپس گاز از آن بطری خارج شده و تست کننده با فاصله گرفتن از آن منطقه یک تیر دیگر به آن طرف شلیک کرد.بمب!!!به خاطر جلوه های ویژه زیبایی که در بازی کار شده بود یک انفجار واقعی را شاهد بودیم که واقعا زیبا بود.واقعا جذاب.
سیستم inventory(لیست موجودی ها) هم در Alone in the Dark منحصر بفرد است.به جای دیدن آیکن های معمولی مثل بازی های دیگر,دیدی بازی به حالت اول شخص در آمده سپس شما داخل کت یا کیف خود را نگه می کنید و به دنبال وسیله مورد نیازتان می گردید.
خوب با توجه به نمایش اخیر این بازی امیدهای زیادی به این بازی می رود که از همین حالا عنوان بهترین Survival/Horror سال 2008 را به آن داده اند.ما انتظار این بازی را در اولین 1/4 سال 2008 داریم.
__________________________________________________________________________
این پیش نمایش بیشتر بر روی تکنولوژِ های به کار رفته در بازی که مربوط به گیم پلی بازی می شد بود.سعی می کنم در پیش نمایش ها بعدی بیشتر درباره داستان بازی صحبت کنم.
با تشکر.
Developer:Eden Studios
Genre:Survival/Horror
Release Dateec. 2007
Game Features:Offline Players: 1,
Dolby 5.1 In-Game
در سال 2005 شما تجربه یک بازی ماجراجویی هیجان انگیز برای کنسول های نسل قبل با سخت افزارهای نسل قبل را به اسم Indigo Prophecy داشتید که جزو یکی از امتیازها برای سایت های مختلف است که نقد و بررسی آن را در آرشیو خود داشته باشند.و جدیدا هم عنوان های پر سروصدایی مثل Resident Evil 5 و Condemned 2: Bloodshot معرفی شدند که بیشتر روی قسمت اکشن/ترس و ماجراجویی تمرکز دارند.ولی به نظر شما بزرگترین بازی در ژانر ترس چیست؟
نیازی به فکر کردن نیست که استاد این سبک, Eden Studios با بازی جدید خود یعنی Alone in the Dark است.
یک لقمه بسیار بزرگ برای بازی های رایانه ای.ومطمئننا PC باز های قدیم با عنوان Alone in the Dark آشنا هستند.همه جیز به دهد 90 بر می گردد(زمانی که بازی ها بر روی فلاپی عرضه می شدند).Alone in the Dark یک بازی بسیار جذاب بر روی Pc در ژانرsurvival/horror بود.اون زمان هیچ یک از دو عنوان Silent Hill یا Resident Evil هیچ ادعایی در مقابل پدرخواننده سبک survival/horror نداشتند.این بازی تقریبا در یک دهه و نصف قبل تاثیر بسیاری بر روی این سبک بازی ها داشت و هنوز هم دارد.
اگرچه در سال 1992 با چند ادامه, باعث ضربه به پیکره کلی Alone in the Dark شد.ولی حالا همه چیز تغییر کرده.Eden قصد دارد در Q1 2008 با عرضه Alone in the Dark یک دنیا را نمایش دهند که نمایش دهند که بیشتر از Hawaii و ماشین های خوش ساخت سرشان می شود.این موضوع هم کاملا واضح است که Atari (ناشر بازی) اعتماد کاملی به Eden (سازنده بازی) دارد.این اطمینان هم به خاطر عنوان قبلی ATARI و Eden Studios یعنی Test Drive است.atari هم به Eden چراغ سبز را به امید ساخت یک بازی فوق العاده مثل Indigo Prophecy را داد.
سبک survival/horror/adventure یک نوع ژانر است که ساخت یک بازی بر مبنای آن کار دشواری است و به همین خاطر ما سال تا سال شاید فقط یک یا دو عنوان از این سبک را ببینیم.ولی یکی از بهترین عنوان های این سبک بازی ها منتشر خواهد شد.و Eden هم از این بابت هیچ نگرانی ای ندارد و با نمایش های جدید خود از این بازی این نداشتن نگرانی را به ما هم منتقل کرده.
Eden از یک انجین اختصاصی ساخت خود برای گیم پلی بازی استفاده کرده که امکان تجربه یک اول شخص را همراه با سوم شخص به ارمغان آورده.قسمت اول شخص بیشتر برای غوطه وری بیشتر در بازی طراحی شده ولی ما می دانیم که بعضی چیزها در سبک survival بر روی بازی به صورت سوم شخص بهتر جواب می دهد.پس Eden هر دو نما را در بازی خود پوشش می دهد.ولی موتور جدید Eden مانور کمی بر روی قسمت گیم پلی بازی دارد و بیشتر بر روی نورها تمرکز دارد.Alone in the Dark تقریبا دارای نکات نوری بیشمار است.افکت های نوری یکی از بهترین و تاثیر گذارترین راه ها برای منتقل کردن هس ترس هستند که به نحو احسن در Alone in the Dark کار شده اند.کنتراست بین منابع نوری و مناطق تاریک و شکاف ها در پارک مرکزی New York بیشترین چیزی است که Alone in the Dark روی آن تمرکز کرده.یک مثال خوب زمانی است که بازیکن تست کننده یک لامپ فلورسنت را بر میدارد.و گاز درون این لامپ بلند افکت های ملایمی از نور را از خود ساطح کرد.ساختن چنین افکت هایی در فناوری دیجیتال بازی های کاپیوتری بسیار سخت است ولی Eden با اعتماد به نفس بالا, اطمینان کامل به انجین جدید خود دارد.وقتی کاراکتر دست خود را که باهاش لامپ فلورسنت را گرفته بود تکان می داد.منطقه تاریک اطراف او به زیبیی هر چه تمام تر تحت تاثیر تور این لامپ قرار می گرفت.این کاملا مشخص است که لامپ محیط اطراف قهرمان بازی را به صورت real-time روشن می کند ولی عکس العمل آن از صرف منابع دیگر,خیلی سخت قابل باور است.اگر واقعا این افکت ها و کنتراست بین تاریکی و روشنایی به طور کامل و در حد تریلرهای جدید بازی در بازی کار شده باشند باید از تکنولوژی هایی که Eden در Alone in the Dark استفاده کرده قدردانی شود.
دیگر افکت متحیر کننده بازی که از یک لامپ فلورسنت در گیم پلی بیشتر تاثیر دارد,افکتی که تقریبا از مد اقتاده,افکت آتش.ولی آتش در Alone in the Dark دقیقا به همان پیچیدگی آتش واقعی طراحی شده که شما به راحتی نمیتوانید چنین افکتی را در دیگر بازی ها -که اهمیتی برای به این بزرگترین کشف انسان های غار نشین قائل نیستند-ببینید.نکته مهم درباره آتش در این بازی این است که کوچکترین ماده قابل اشتعالی در این بازی اگر شرایط مناسب را داشته باشد با کوچکترین جرقه ای آتش می گیرد.کمی در این باره فکر کنید.تنها چیزی که می تواند از آتش گرفتن یک ماده تحت گرما در این دنیا جلوگیری کند نبود اکسیژن است و تا اون جایی که ما می دونیم NYC یک شهر در خلا نیست.(هنوز)یک شهر پر از دار و درخت و سازه های ناتمام و حتی مردم.و آتش هم در Alone in the Dark ازپیش تعیین شده نیست.پس یکی از ساده ترین قوانین فیزیکی شکل میگیرد:حرارت+هوا+ماده قابل اشتعال=آتش سوزی.مثال ما برای این سیستم آتش سوزی بازی این است که زمانی که یک صندلی چوبی با یک منبع آتش اتصال پیدا کرد به سرعت سوخت.چوب سفید یا صنوبر یکی از بیشترین موادی است که برای خانه سازی استفاده می شود ولی این چوب حتی سریع تر از یک شایعه اینترنتی در معرض آتش سوزی قرار گرفته و می سوزد.شما می توانید به زیبایی های آتش در زمان آـش سوزی یک ساختمان نگاه کنید در حالی که بی خبر از آن هستید که همین بی توجهی شما به سوختن یا نسوختن یک ساختمان باعث به وجود آمدن پایان متفاوتی در آخر بازی می شود.
Eden پس از نمایش مبتکرانه تکنولوژی های فیزیکی و گرافیکی اش به ما فرصتی اندکی داد تا بفهمیم چه طور می توانیم در مراحل بازی زنده بمانیم.این قسمت مربوط به دو طراح زیرک و باهوش بازی یعنی Steve Hawking و MacGyver می شود.شما با لیست معمولی از ابزار ها و اسلحه ها در Alone in the Dark روبرو نیستید.همه چیز ممکن است خواب و خیال باشد.خبر خوش این است که انجین گیم پلی Alone in the Dark به بازیکن این امکان را می دهد تا خودش به طور آزاد راه های زنده ماندن را کشف کند.به طور قطع شما یک اسلحه اصلی در اختیار دارید ولی استفاده سنتی از آن در Alone in the Dark به سختی مفید واقع می شود.برای مثال تست کننده بازی ابتدا با اسلحه یک تیر به سمت یک بطری که شامل یک گاز قابل اشتعال بود شلیک کرد سپس گاز از آن بطری خارج شده و تست کننده با فاصله گرفتن از آن منطقه یک تیر دیگر به آن طرف شلیک کرد.بمب!!!به خاطر جلوه های ویژه زیبایی که در بازی کار شده بود یک انفجار واقعی را شاهد بودیم که واقعا زیبا بود.واقعا جذاب.
سیستم inventory(لیست موجودی ها) هم در Alone in the Dark منحصر بفرد است.به جای دیدن آیکن های معمولی مثل بازی های دیگر,دیدی بازی به حالت اول شخص در آمده سپس شما داخل کت یا کیف خود را نگه می کنید و به دنبال وسیله مورد نیازتان می گردید.
خوب با توجه به نمایش اخیر این بازی امیدهای زیادی به این بازی می رود که از همین حالا عنوان بهترین Survival/Horror سال 2008 را به آن داده اند.ما انتظار این بازی را در اولین 1/4 سال 2008 داریم.
__________________________________________________________________________
این پیش نمایش بیشتر بر روی تکنولوژِ های به کار رفته در بازی که مربوط به گیم پلی بازی می شد بود.سعی می کنم در پیش نمایش ها بعدی بیشتر درباره داستان بازی صحبت کنم.
با تشکر.