پیشنمایش | Enslaved: Odyssey to the West

Turok-71

کاربر سایت
پیشنمایش:

Enslaved: Odyssey to the West


i3fxkpql02wx5c58z8qo.jpg


بردگی در غرب

سازنده: Ninja Theory
ناشر: Namco Bandai Games
طراح: Tameem Antoniades
نویسنده: Alex Garland
آهنگساز: Nitin Sawhney
پلتفرم: PlayStation 3, Xbox 360
تاریخ عرضه: TBA 2010
سبک: Tactical action-adventure
حالت ها: Single-player, Multiplayer
رده بندی سنی: RP
رسانه: Blu-ray

بیشتر تصوراتی که از آینده postapocalyptic وجود دارد شامل جامعه ای فاسد شده ، نابودی شهرها و محیطی با رنگ بندی که نمی تواند از خاکستری و قهوای فراتر رود است.Enslaved: Odyssey to the West زیر نظر شرکت Ninja Theory به همراه Heavenly Sword در حال توسعه و ساخت بوده است.سبک این عنوان سوم شخص ماجرایی است که مربوط به آینده ی جهان می باشد که محیط آن را رنگ های زنده و پوشش گیاهی غنی فرا گرافته اند.

975240_20100329_embed002.jpg

مبارزات تن به تن

داستان Enslaved مربوط به یک رمان چینی در قرن 16 است که یک راهب هندی به غرب سفر می کند که به نام میمون در کشورهای غربی مشهور است که البته داستان اصلی بازی در 150 سال آینده رخ می دهد.درگیری های گسترده بشر را به آستانه انقراض کشانده به طوری که جمعیت شمال آمریکا به 50.000 نفر کاهش یافته است.هواپیماهای رباتیک بدون سرنشین که ساخته شده اند در جنگ هستند و تنها برای بقایای اندک معدن حاضرند هر کسی که مزاحم آنها می شود را از پا در بیاورند.با توجه به این که انسان ها سیاره را ترک کرده اند ، سیاره شبیه به بهشتی دست نخورده باقی مانده است.زندگی گیاهی و حیوانی پر جنب و جوشی که دیگر شهر و انسانی نیست که آنها را به نابودی بکشاند.انسان های باقی مانده به دو گروه و اردوگاه تقسیم شده اند: یک ، کسانی که در جوامع کوچک زندگی می کنند و دوم ، کسانی روی به طبیعت آورده اند و به نوعی زندگی وحشی دارند.که گروه اول از فناوری برای زنده ماندن استفاده می کند اما گروه دوم با هماهنگی با طبیعت.قهرمان و شخصیت اصلی بازی میمون (Monkey) است که در گروه دوم جای می گیرد و برای زنده ماندن یاد گرفته که فقط از دستان برهنه اش استفاده کند.متاسفانه هنوز انسان هایی وجود دارند که دیگران را به مصیبت و بردگی می کشانند.این انسان های خبیث توسط کشتی های مرموزی انسان های دیگر را دستگیر می کنند و به آنها یک اتصال دردناک به نام headbands متصل می کنند و به وسیله همان کشتی ها به غرب انتقال می دهند.میمون یکی از کسانی است که اسیر شده است و همراه یک دختر به نام Trip به این سفر ادامه می دهد.در مورد Trip باید گفت که رک و پوست کنده است و برخلاف میمون با رویکرد تنهایی مخالف است.او معتقد است با اجرای اصول اشتراکی در زندگی می توان جهان را در یک زمان سازماندهی کرد تا یک خلق متحد شکل بگیرد.Trip موفق می شود که کنترل headband میمون را به دست بگیرد اگر میمون دستورهایی که به او داده نشود توسط دستگاهی که به سر او متصل است جمجمه اش له می شود که در نهایت با کمک او یکدیگر موفق می شوند از کشتی فرار کنند.

975239_20100427_embed005.jpg

داغ و سوزان

داستان این بازی هم نسخه ای کوچک از هزاران کتاب و فیلمی است که از این داستان اسطوره های کلاسیک چینی برداشت شده است.این داستان محبوب صدها سال است که مورد توجه بسیاری از مردم است.یک داستان ماجراجویی فانتزی که با تمی گسترده که قهرمان آن (Monkey King) یک شخصیت حداکثری یا عالی نیست بلکه دارای ضعف هایی نیز هست.حتی اگر شما با ماجراهای این شخصیت آشنا نباشید به راحتی در این بازی می توانید با او ارتباط برقرار کنید و از گذشته اش با خبر شوید.هیچ کس نمی داند در غرب چه خبر است چون تمام کسانی که رفته اند برنگشته اند و این رمز و راز اشکال اصلی بازی را شکل می دهد.حرکات بدن یکی از ابزار داستان سرایی در بازی است! Trip با نگاه کردن به حرکات میمون زبان بدنی او را آموخته است.Andy Serkis که تجربه motion-capture دو شخصیت معروف Gollum و King Kong را داشته ، توانسته است طراحی حرکات میمون را به طرزی بسیار خوب به اجرا در آورد.همچنین در همین راستا سازندگان بازی از فناوری فیلم Avatar برای طبیعی تر و واقعی تر شدن حرکات صورت میمون کمک گرفته اند.بازی بر ارتباط بین این دو شخصیت تمرکز دارد که دیدگاه های متفاوت و باورنکردنی از زندگی دارند.میمون با توجه به این که اعتقاد به ایمنی دارد از زندگی با دیگران پرهیز می کند و معمولا تنهاست.اگر چه میمون مجبور است با Trip سفر کند اما در نهایت یاد می گیرد که با دیگران ارتباط داشته باشد و از انسان ها محافظت کند.Ninja Theory برای اینکه از عمق داستان و ارتباط بین میمون و سفر اطمینان حاصل کند از Alex Garland نویسنده معروف 28 روز بعد و Andy Serkis برای صدا و حرکت میمون دعوت به عمل آورده است.

بازی از جایی شروع می شود که میمون در نیویورک موفق می شود از کشتی فرار کند.کنترل میمون به شما داده می شود در حالی که در طول سفر کنترل او با هوش مصنوعی بوده است.او به طور خودکار خمیده حرکت می کند تا از دید دشمنان محفوظ بماند که البته شما توانایی حرکت سریع او را دارید تا پنهان بشود.بلافاصله بعد از اینکه به شهر می رسید با منظره ای عالی روبرو می شوید.درختان سبز از پس آسمان خراش های بلند بیرون زده اند و آنها را پوشیده اند.جاده ها با شاخ و برگ انبوهی پوشیده شده اند که طراوت و پویایی خاصی را به محیط اطراف شما می دهد.
سازندگان برای نشان دادن طبیعت اینگونه می گویند: ما می خواهیم محیط را به نحوی نشان دهیم که طبیعت قوی تر از انسان است زیرا انسان ها دیگر در جهان ساکن نیستند و طبیعت به رشد و شکوفایی رسیده است.شما به زودی به دره ها و نقاطی غیر قابل عبور می رسید که باید از عناصر platforming برای گذر از آنها کمک بگیرید. عناصر platforming مانند دو بازی Uncharted و AC می باشد که یک پیشروی و حرکت بدون درگیری است.همچنین برخلاف بازی قبلی این شرکت شرط پیروزی شما همکاری دونفره و تیمی است.شما می توانید دختر را به کول بگیرید و از دره های مختلف با پرش های بلند بگذرید.مرحله ی بعد مبارزه شما با دشمنان است.دشمنان به انواع مختلفی تقسیم می شوند: بعضی به انسان شباهت کامل دارند با دست و پای رباتیک ، و نوع تخصصی تر این موجودات می تواند سلاح به دست بگیرد.آنها دارای یک خط مدور به دور خود هستند که از تحرک های محیط اطراف خود کاملا با خبرند.البته شما می توانید با اهسته حرکت کردن و نزدیک شدن به آنها این امکانشان را تضعیف کنید.

t1wv3th7xne3n4lvje2s.jpg

سلاح عجیب

نمونه دیگر از دشمنان هواپیماهای بدون سرنشین هستند که قادر به اکتشاف و بررسی منطقه می باشند.ضعف این دشمن نیز پشت سر اوست که می توانید با حرکت آهسته به پشت آنها برسید.شایع ترین دشمن شما Mechs ها هستند که از جنگ جهانی باقی مانده اند..البته این نوع حملات همگی مخفیانه بودند و شما توانایی حمله مستقیم را هم خواهید داشت.توانایی مبارزه تن به تن و استفاده از سلاح دور برد را خواهید داشت.او دارای چهار حرکت است: دفاع ، حمله سبک ، حمله سنگین و حمله تمام کننده که هر کدام از اینها می توانید به یکدیگر متصل باشد.چیزی که ما را شگفت زده می کند انیمیشن های روان شخصیت در مبارزه است.البته در برخی از مشخصه ها بازی از خدای جنگ الهام گرفته است مانند orbs ها که با استفاده از آنها می توانید سلاح های خود را ارتقا دهید.میمون می تواند به نقاط غیر قابل دسترس با استفاده از بالا رفتن از دیوارها دسترسی پیدا کند.مناطقی که او می تواند از آن بالا برود با رنگ زرد مشخص شده اند بنا بر این آنها به راحتی قابل مشاهده هستند.دیوار ها چندین آجر خارج از خود برای صعود میمون دارند.شما با ایجاد یک ریتم خوب می توانید به راحتی و سریع از دیوار ها صعود کنید.اگر به محیط دقت کنید شاهد جزییات بالای بازی خواهید شد.به عنوان مثال گلبرگ شکوفه ی یک درخت که در حال افتادن است یا عکس های انتخاباتی کاندیداها که در زیر یکی از آنها نوشته شده: رای بدهید ، ما امیدواریم که جنگی نباشد اما در روی این عکس کلمه دروغگو با اسپری نقش بسته است.بیشتر کنترل Trip بر عهده ی هوش مصنوعی است اما شما می توانید در حل معما یا حواس پرتی دشمنان از او کمک بگیرید.شما به او می توانید بگویید که شما را درمان کند یا پوشش بدهد.شما می توانید با استفاده از orbs هایی که به دست آورده اید دستورهای بیشتری را خریداری کنید.مثلا Trip با سرگرم کردن یک mechs باعث می شود تا شما خود را به راحتی به پشت سر او برسانید و با یک takedown از پا در آوریدش.یکی از توانایی های شما حس ششم است: Trip باعث می شود که روباتهای مکانیکی با توجه به رنگی که دارند اقدام بعدیشان قابل پیش بینی باشد.مثلا اگر یک ربات آبی است باید از خود دفاع و محافظت کنید تا زمانی که قرمز می شود و آن زمان باید به روبات حمله کنید.در کل چالش های شما در بازی ترکیبی از مبارزه ، استراتژی و پیمایش در محیط زیست می باشد.

ویژگی های تصاویری که در بازی می بینید:
- شاهکاری سینمایی: ویژگی های دراماتیک میان پرده ها که به کارگردانی Andy Serkis (ارباب حلقه ها ، کینگ کنگ) به زیبایی هر چه تمام تر به نمایش در می آیند.

- محیط های خیره کننده: کاوشی زیبا ، در جهانی که توسط انسان ویران شده و دوباره توسط طبیعت این ویرانی را اصلاح گردیده.این محیط همیشه یک زمینه ترس را نیز دارد که هرگاه ممکن است برای شما اتفاقی رخ دهد.

- گیم پلی تاکتیکی: باایستید و فکر کنید ، به سازمان محیط زیست ، به همکاری یکدیگر و مسیر درست را انتخاب کنید تا برای موانع زیست محیطی خطرناک و کشنده و دشمنان درنده ای که در انتظار شما هستند جوابی داشته باشید.

- داستان سرایی: داستان اصلی بازی توسط رمان نویس مشهور Alex Garland (ساحل ، 28 روز بعد) نوشته شده که از رمان کلاسیک چینی سفر به غرب الهام گرفته است.تجربه تکامل رابطه ی بین میمون و Trip در وضعیتی اسفناک که باید برای بقای خود تلاش کنند می تواند برای هر کسی جذاب و درگیر کننده باش.

- سیستم دینامیکی مبارزه: حمله و دفاع با قابلیت سریع با استفاده از ترکیب حمله ، دفاع و takedown های مرگبار که به میمون اجازه می دهد به سلاح دشمن خود دسترسی پیدا کند و کار دشمن را با یک ضربه نهایی تمام کند.

r6532zp5jbqkjml12qvq.jpg

رابطه‌ای عمیق بین دو شخصیت حاکم است

این عنوان شما را به جهت های دیگری می کشاند مانند عمق تاکتیکی نه عمق مکانیکی.این عنوان امیدوار کننده توسعه پیدا کرده است ، به گونه ای که می تواند به راحتی به شگفتی دنیای گیم در سال 2010 بدل شود.در توصیف کلی بازی شاید بتوان اینگونه گفت که بازی مانند سری شاهزاده ایرانی است با این تفاوت که در این عنوان تاکید بیشتری بر روی مبارزه شده و کمتر به platforming پرداخته شده است.شرکت سازنده قول داده است که احساسات و شخصیت پردازی بازی همانند فیلم ها پیچیده باشد و قابلیت درام را داشته باشد.
.
 
با اینکه در نگاه اول جالب به نظر میاد ولی به نظر من زیاد چیز خوبی نمیشه
ممنون بابت پیش نمایش
ولی به نظر من شاهکار میشه...این استودیو هنر بازی سازی خودشو قبلا تو Heavenly Sword نشون داده.من از تم فانتزی این بازی خیلی خوشم اومده:):d...
 
HeavenlyFamous

اگه تریلر این بازی رو ببینید متوجه میشید که محیط و شخصیت ها همونطور که گفتن خیلی شبیه Heavenly Sword و حرکات و عکس العمل ها ی کاراکتر مخصوصاً چوب دستیش و ضرباتی که به دشمن ها میزنه خیلی خیلی شبیه inFamous است. نمی گم بازی کلاً شبیه اینفیمسه ، فقط حرکاتش.
به نظر من بازیی از آب در میاد که ارزش بازی کردن رو داشته باشه، ولی نه یه بازی خیلی خوب!
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or