پیشنمایش جدید و کامل Kikizo از Grand Theft Auto IV

GameMaker7

کاربر سایت
May 16, 2007
177
نام
ممد هستم
سلام.
این پیش نمایش جدید توی سایتهای زیادی اومده... من مال Kizikoش رو میذارم امیدوارم لذت ببرید.
----------------------
پیشنمایش شماره ی #3 سایت Kiziko

مطمئنا از پیشنمایش قبلی ما زمان زیادی گذشته است، اما خوشبختانه هفته ی قبل به راکستار باز گشتیم و به مدت 90 دقیقه دموی جدید را بازی کردیم، در حالی هنوز هیچ خبر رسانی ای این دمو را بازی نکرده و اطلاعاتی در مورد آن نداده است.
پس ما اولین کسانی هستیم که در حال حاظر در مورد دموی جدید اطلاعات میدهیم، عالی است، نه؟

راکستار شروع به دادن اطلاعات بیشتری در مورد این بازی، که نزدیک به عرضه ی آن است، میدهد که جوابگوی سوالات پرشور ماست. امروز ما اطلاعات جدیدی و کاملی از نقشه ی بازی را آشکار خواهیم کرد، قسمتهایی از لیبرتی سیتی جدید که هنوز آشکار نشده، و چند سورپریز دیگر برای شما: چند شخصیت جدید و توضیح چند مرحله از بازی که شما نظیر آنرا جای دیگر پیدا نخواهید کرد.

همچنین در مورد داستان بازی، شخصیت نیکو، و جالبتر از همه ارتباط وی با خانمها را برای شما نقل میکنیم.
(خلاصه ی این پیشنمایش در ذیل نگاشته میگردد. امیدوارم پر سود باشد- گیم میکر 7)


اول از همه اینکه، فریم ریت بازی بالا رفته، منابع نوری به طور قابل توجهی نسبت به قبل بهبود پیدا کرده و بهتر شده اند. تاریخ عرضه ی بازی نیز تا قبل از آوریل به ما اعلام شده است.

همانطور که قبلا گفتیم، ما نقشه ی بازی را چک کردیم، و نام قسمتهایی که نمیدانستیم را با لی اوت نقشه در اختیار شما قرار میدهیم. نامهای اصلی محله ها در شهر نیویورک اصلی در زیر نامهای داستانی امده است:

داستان ما از آبهای بین دو محل Alderney و Algonquin شروع میشود؛ ما یک قایق موتوری پیدا کردیم و در آن پریدیم. آب در بازی، شگفت انگیز است، همچنین وقتی که در حین رانندگی، آب به صفحه ی بازی میپاشد.

شما در حین رانندگی در قایق، و یا هر وسیله ی نقلیه ای، حق انتخاب میان دو نوع دوربین را دارید: سوم شخص و دوربین مخصوص سری، دوربین سینمایی. ما میتوانیم در دوربین سینمایی، با استیک سمت راست زاویه ی دید خود را تنظیم نماییم.
البته هنگامی که در ماشین هستیم که زاویه ی دید استثنایی هم داریم، زاویه ی دید از داشبورد ماشین که در تریلر دوم صحنه ای از آن را دیدیم.
ما ابتدا از بندری گذشتیم که در آینده ی نزدیک در ان با شخصیتی به نام Bell، ملاقات خواهیم داشت. سپس، مجسمه ی شادی، که شباهت زیادی با مجسمه ی آزادی دارد، را خواهیم دید.
بعد از کمی پیشرفت به سوی الگون کوئین، ما رستورانی به نام Poop Deck را خواهیم دید، که بعدا Francis McGreary را در ان ملاقات خواهیم کرد. در نزدیکی الگورن، ما پل بروکر را، که در لیبرتی سیتی قبلی پل کالهالان نام داشت دا میبینیم، که یک قایق با نام Platapus در زیر آن توقف کرده است.
ما از آب بیرون می آییم، در یک صبح آفتابی در محله ی بروکر، بازی را آغاز میکنیم. ابتدا با شخصیت جدید Brucie، که رومن آنرا به ما معرفی کرده است، ملاقات میکنیم. او یک گاراژ نزدیک پارکینگ تاکسی رومن دارد.

بروسی، سفید پوستیست که لحن شوخ طبح دارد و مانند خنگها بیش از حد از صحبت بیرون میزند.
ما وی را ملاقات کردیم، پس باید برای مرحله ای به نام Search and Delete از وی کار میگیریم.
صحنه ی ملاقات ما با وی این چنین است:

نیکو(وارد گاراژ میشود): سلام!
کارگر(از زیر یک ماشین): من کار دارم!
نیکو(او را لگد میزند): من سلام کردم!
کارگر: آخ. عوضی.
نیکو: رییست هست؟
کاگر: چرا کردی این کارو؟
نیکو: رییست هست؟
کارگر: آره هست... بروسی... یک لهستانی اشغال میخواد تو رو ببینه.
نیکو: از ملاقات تو یکی هم خوشحال شدم.
بروسی(از در وارد میشود): اون لسهتانی نیست، یک آقای خوبه.
کارگر: اما هنوز یک آشغاله.
بروسی: شرمنده نیکو... چه خبر؟
نیکو: خوبه.
...
در انتها، بروسی از نیکو میخواهد که عده ای را در مخفیگاهشان ساقط کند، و برای شروع از نیکو میخواهد که یک ماشین پلیس دزدیده و از گاراژ دور شود. سپس به بروسی زنگ بزند.

جالب اینجاست که بر خلاف قسمتهای قبلی، در هر مرحله شخصیتها لباس متفاوتی بر تن خواهند داشت.
مرحله را ادامه میدهیم. از گاراژ بیرون می آییم. ما در خیابان گشتیم و یک ماشین پلیس که از خیابان میگذشت را دزدیدیم، اما راکستار به ما گفت که از شما مدت زیادتری می ایستادید، بروسی به شما یک راهکار میداد، و آن این بود که به شما بگوید که به 911 تماس گرفته و آدرس مکان خود را بدهید. سپس ماشین پلیس سریعا به آن مکان رفته و پلیسها از آن بیرون می آیند. حالا وقت این است که ماشین آنها را بردارید.


هر ماشین پلیس در لیبرتی سیتی جدید یک کامپیوتر دارد، که با استفاده از آن میتوان به دیتابیس پلیس دسترسی پیدا کرد. ما برای جستجوی یک اسم که مورد احتیاج مرحله ی بروسی بود، به قسمت "جستجو بر حسب نام/عکس" رفتیم و شخص مورد نظر و آدرس وی را پیدا نمودیم، سپس به آنجا رفته و طبق ماموریت بروسی، او را از پای در آوردیم.

مانند سریهای قبل، اگر ماموریت را فراموش کرده باشید، به منوی بازی رفته و قسمت Brifeing را انتخاب نموده تا نکته های مرحله نیز گوشزد گردد. تلفن همراه شما نیز اطلاعات مراحل قبلی را در خود خواهد داشت.


همانطور که قبلا گفتیم، یکی از قسمتهای دینامیک GTA IV، دوستیهای ما با مردم خواهد بود، که به سادگی بازی کمک خواهد کرد. برای مثال، ما به Little Jacob که در دموی قبل وی را ملاقات کردیم تلفن میزنیم، و پس از مکالمه ای، وی به ملاقات نیکو می آید تا اسلحه های مورد نیاز نیکو را به او بدهد. اگر ما با افراد راه بیاییم، آنها به ما اهمیت خواهند داد، و اگر موجب رنجش انها را به صورت مکرر فراهم آوریم، امکان دارد از درخواست ما سر باز زنند. دوستیها با دادن پول و گرفتن ماموریت و رفتن به رستوران، صحبت کردن، رفتن به بولینگ و... نگاه داشته خواهد شد.
برای مثال، اکنون ما میخواهیم با پسرعمویمان رومن، یک نوشیدنی بخوریم. با تلفن همراه خود، عمل "نوشیدن" را همراه رومن مشخص کرده، و رومن با ما در طول یک ساعت آینده قرار ملاقات میگذارد. ما در حین رفتن به بار، با رومن صحبتهایی نیز خواهیم کرد که در هر دفعه متفاوت خواهد بود.
درست همانند دوستی ما با دوست دخترها در GTA SA، وقتی میخواهیم با کسی به جایی برویم، مکانهای لازم در نقشه مشخص میشوند. ما برای رومن نزدیک ترین بار را انتخاب نمودیم.


بعد از ترک بار، که حضور ما به وقت واقعی حساب میشود، زیرا ما سرشب به بار رفته و نزدیکی نیمه شب بازگشتیم، تصویر محو است. بازی نیز به ما گوشزد میکند: "شما مست هستید. تصویر محو است". جالب اینجاست که در پسر عمو در راه بازگشت، هر دو تلو تلو خورده و دروبین در بالای سر آنها به گردش در می آید.
تا به ماشین برسیم، با توجه به فیزیک عالی بازی، خیلی وقت میبرد، و رانندگی نیز با دفعات پیش فرق دارد و بسیار لذت بخش است زیرا ماشین همواره به چپ و راست متمایل میشود، درست مانند رانندگی یک ادم مست.

در سریهای قبلی، هر یک دقیقه یک ساعت حساب میشد، اما در اینجا هر دو دقیقه یک ساعت، پس روزها بلندتر شده، و ما مانند سن آندریاس، نمیتوانیم شاهد حرکت خورشید باشیم، اما همانطور که قبلا گفته شد، فعالیت در شب و فعالیت در روز در این بازی تفاوتهای زیادی دارند که این مقوله آنرا میسر میسازد.

وقتی نیکو هوشیارتر میشود، ما میتوانیم لیبرتی سیتی در هنگام شب را بیشتر مشاهده کنیم، هوای پاک این موقع، و همچنین چشم انداز بازی که تا دور دستها میرود و ما انگار شاهد یک عکس هنری از نیویورک هستیم، پلها، خطوط هوایی، و... برای ما کاملا مشخص هستند.

در ادامه، ما شخص پولداری به نام Playboy X را ملاقات نموده، که Elizabetaی مواد فروش او را به ما معرفی کرده است. ما با وی مرحله ای برای حفاظت از یک دوست عرب وی را بر عهده خواهیم گرفت.
سیستم نشانه گیری در بازی نیز همانی که در قبل توضیح دادیم است، اما یک روش جدید هم هست که اگر به شخصی نزدیک باشیم، میتوانیم رو را با نارنجک به راحتی از پای در آوریم.
در آخر هر مرحله نیز مانند سری قبلی، عبارت "Mission Passed" روی صفحه می آید و بعد از آن، آنطور که ما در مرحله ی Playboy X دیدیم صحنه ای هست که وی به ما پول میدهد.

امیدوارم لذت برده باشید.
 

GameMaker7

کاربر سایت
May 16, 2007
177
نام
ممد هستم
اینهم خلاصه ی پیشنمایشهایِ زیر از سایت GTA4.net که چند نکته ی جدید داره رو براتون ترجمه میکنم میذارم.

--------------------
پیشنمایشها بجز سایت کیکیزو که اولین و کاملترینشونه(من هم با استدلال این موضوع مال کیکیزو رو نوشتم) در سایتهای GamesRadar، IGN، Gamespy، VideoGamer ، CVG ، MTV و Yahoo!نوشته شده که بعضیهاش از سایتهای دیگه برداشتن و بعضیهاشون مستقیما از دموی راکستار.
هر کدوم از پیشنمایشها، یک نکته ی جدید حداقل در خود دارن، که چون ترجمه ی همشون وقت میگیره، من از خلاصه ی سایت GT4.net استفاده میکنم و در ادامه ی پیشنمایش کیکیزو، اونها رو براتون میذارم. امیدوارم لذت ببرید.

خلاصه ی پیشنمایشهای جدید GTA IV، ازGTA4.net
  • ساخت بازی در اصل به اتمام رسیده است، و راکستار نورث مشغول تست بازی، رفع باگها، مشکلات کوچک و چند خطاهای نرم افزاریست.
  • برای تاریخ عرضه ی بازی هنوز تصمیم قطعی ای گرفته نشده است. "قبل از آوریل" متاسفانه تنها چزیست که ما دریافتیم. خبرگذاریها قبل از اعلام این تاریخ، یک پیشنمایش دیگر دریافت خواهند کرد، که میتوان گفت این اتفاق یکماه دیگر خواهد افتاد.
  • نقشه ی لیبرتی سیتی بطور کوتاه در بین دمو نشان داده شده است. کیکیزو نقشه را اینگونه وصف میکند که: یک جزیره ی بزرگ در میان نقشه به نام آلگوکوئین، و یک جزیره ی دیگر به همین اندازه در چپ، به نام آلدرنی. دو جزیره ی دیگر نیز در راست هستند، جزیره ی کوچکی به نام بوهان در شمال نقشه، و دو جزیره ی بروکر و دوکس در زیر آن. همچنین، واکنش راکستار در برابر نقشه ای که کاربر GTAF، به نام Bluespot در تریلر سومی پیدا کرده است، تنها "خدای من!" بود. آفرین، Bluespot!(خبر نقشه که مربوط به 22 روز پیش است)
  • یک قایق موتوری، نصف آلگوکوئین را تقریبا در 5 دقیقه ی دنیای واقعی طی میکند.
  • سیستم دوربین درست همانند قبل است، اما نمای داشبورد نیز به آن اضافه گردیده است.
  • در طی بررسی دمو، آنها با چند مکان برخورد داشته اند، رستورانی به نام Poop Deck که در آنجا Francis Mcgreay را ملاقات میکنند، خیابانی به نام Oneida، جاده ای به نام 99 Long Road در محله ی بروکر، یک بار به نام Perestroika، بزرگراه جنوبی، بانک Franklyn Street Westbank، و مکانی به نام Albannay.
  • سه مرحله در حین دمو به بررسی پرداخته شده است، اولین مرحله با نام "Search And Delete" و در دنباله مرحله ی "Deconstruction for Beginners"، و سپس مرحله ی "Truck Hustle" . در حین مرحله ی دوم با شخصی با نام Playboy X آشنا میشویم که Elizabeta او را به ما معرفی میکند. وی در یک ویلا زندگی میکند و به نیکو یک ماموریت میدهد. یک شخصیت جدید به نام Dwayne Ford نیز معرفی میشود، که به تازگی از زندان آزاد ده و برای اطلاعاتی به نزد Playboy X آمده است. در مرحله ی سوم، با دو شخصیت جدید ملاقات میکنیم، Ray و Bell که از اعضای مافیا بوده و به نیکو در پیدا کردن شخصی کمک خواهند کرد، به شرطی که نیکو برای آنها چند کار انجام دهد.
  • شخصیت جدیدی به نام Brucie نیز توسط رومن به ما معرفی شده است، که یک تعمیرگاه درست در نبش خیابانی که رومن در آن انبار تاکسی دارد را اداره میکند.
  • هر شخصیت در هر ملاقات لباسهای متفات از قبل میپوشد، برخلاف سریهای قبل که به ندرت شاهد لباس جدیدی از یک کاراکتر بودیم.
  • دایرهایی متحدالمرکز آبی و قرمز در رادار، محل وقوع جرم و مکان قبلی شما را تخمین میزنند.
  • هر ماشین پلیس در لیبرتی سیتی یک کامپیوتر در خود دارد، که توسط آن میتوانیم به اطلاعات پلیس در مورد هر شخصی که قبلا سابقه ی قانونی داشته، و همچنین اطلاعات جدید پلیس دسترسی پیدا نماییم.
  • شما باید برای شلیک از ماشین پنجره ی ان را خورد کرده و با اسلحه ی خود هرجا را که میخواهید با استیک راست نشانه رفته و شلیک کنید.
  • لیبرتی سیتی در شرق خود یک فرودگاه درست با همان نام در GTA III دارد، Francis International Airport.
  • پیشروی شما پس از پایان هر مرحله به طور اتوماتیک سیو میشود. همچنین خانه هایی نیز در شهر مشخص شده اند که میتواند در انها نیز سیو کنید.
  • در دموی قبلی، شبکه ی تلفن همراه Whiz نام داشت اما هم اکنون نام آن به Badger تغییر کرده است.
  • دوستی و رفاقت به شخصیتهای بازی مقوله ای مهم است. یا آنها می آیند، یا شما به دیدن آنها میروید. در دمو ژاکوب اسلحه فروش به دیدن شما خواهد آمد. شما باید سر محل قرار حاظر شوید، و این تنها فرصت برای شروع دوستی با یک اسلحه فروش است. دوستیها در صورتی ضربه میخورند که شما در مکان قرار حاظر نشده، و یا با شخصیت زیاد دعوا نمایید. نگاه داشتن دوستی مزایای خود را خواهد داشت.
  • شنا، غذاخوردن، دارت بازی، نشیدن و بولینگ تنها چند تا از کارهای مخصوص برای نگهداری رفاقت شما با شخصیتهاست. شما میتوانید هر یک از کارهای مورد نظر را، به انتخاب خود از تلفن همراه انتخاب کنید.
  • یک ایستگاه رادیویی در بازی با نام IF99 وجود دارد.
  • نیکو از تمام افراد در کل بازی تماس دریافت میکند. اگر کسی با شما کار خیلی مهمی داشته باشد، به شما چندبار در مورد آن موضوع تلفن خواهد کرد.
  • ساعت بازی با قبل تفاوت دارد. در قبل، هر یک دقیقه=یک ساعت بود، اما حالا هر دو دقیقه=یک ساعت. پس روزها بلندترند.
  • سیستم نشانه گیری جدید شرح داده شده است: در بدن هر شخص هشت نقطه برای آسیب به وی هست، که بر اساس فاصله در حین قفل کردن روی هدف مشخص میشود. اگر نشانه گیری آزاد را انتخاب کنید، مقیاسی برای بدن نبوده و به هرجای بدن میتوانید شلیک کنید.
  • ماشینهای گرانتر، سیستم GPS بهتری نسبت به ماشینهای ارزانتر دارد. کسانی که دمو را بازی کرده اند، از یک ماشین حرف میزنند که با آنها در حین گذر از خیابانها، حرف میزند!
  • تلفن همراه نیز برای گوش دادن به رادیو استفاده میشود. پس میتوانید در هر وقتف به موسیقی گوش کنید.
  • سیستم آب و هوایی بازی مانند سری قبل دارای آب و هوای فصلی نیست، بنابراین خبری از برف نیست.
  • و در انتها، ده تصویر جدید از بازی
 
آخرین ویرایش:

DAVOOD THE GREAT

کاربر سایت
Jan 22, 2008
201
سلام.....

این پیش نمایش هم از sims 47 هستش امیدوارم مورد توجه شما قرار گیرد:

مقدمه:بازیهای جی تی ای را بیاد بیاورید....بازیهای زیبایی که مشکلات زیادی را داشتند. علت مشکلات زیاد بازی به خاطر طولانی بودن و وسعت زیاد بازی بود به همین خاطر سازندگان بازی جی تی ای در سری های قبل نتوانسته بودند آن جور که باید و شاید بازی را بسازند که به نظر واقعی برسد ،مطمئنا در بازی جی تی ای شما هیچ حالت واقعی بودنی را در بازی نمی دیدید ،چه از نظر گرافیکی ، چه از نظر گیم پلی و اکشن های آبکی،چه تکراری بودن کسیر مراحل بازی،ولی از حق هم باید نگذشت که بازی های جی تی ای به خاطر حالت خاصی که دارند همیشه جزوء برترین بازی ها قرار دارند ولی هر چه که هم بگویید نمی توانید حتی خودتان را قانع کنید که بازی جی تی ای بازی واقعی است؟؟ شما در خیابان قدم می گذاشتید و هر ماشین را بلند می کردید ؟؟ ماشین ها اصلا چفت و بست ندارند؟؟ در خیابان به راحتی هر فردی را له می کردید ولی در شهر جی تی ای هیچ کس با شما کاری نداشت؟؟البته مشکلات بازی های جی تی ای از شماره 3 تا سان اندریس بسیار کمتر شده است ولی باز هم به آن حالتی که در واقعیت است نرسیده است ولی نباید هم اینقدر بی رحم باشیم چون بازی جی تی ای بسیار بزرگ است و رسیدگی به این بازی به این بزرگی کار ساده ای نیست ولی توقعات ما از بازی جی تی ای بسیار زیاد است ، بازی جی تی ای4 این بار می آید تا همه مشکلات قبلی بازی را بپوشاند و بازی زیبا و بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد، بازی نه بزرگتر از قبل بلکه بازی زیبا و پرمحتوا تر از قبل، طوری که شما خود را در دنیای نسبتا واقعی ببینید و لذت بیشتری ببریددر جلوتر به تفاوت های این سری از بازی با سری قبل نیز می پردازیم.

داستان بازی:سه دمویی که در سال 2007 انتشار یافت کمی داستان بازی را برای ما روشن کردکه به آن می پردازیم:نیکو بلیک(Niko Bellic) شخصیت اول بازی در روسیه زندگی می کند، زندگی او سخت است و پول چندانی نیز به عنوان پس انداز ندارد جزوء خانه ای که در آن ساکن است او بیشتر با سرقت پول خود را به دست می آورد و حتی قتل ها و کار های خلاف زیادی رانیز انجام داده است. چند وقتی است که پسر عمویش رومن(Roman) به نیویورک(Liberty City) در آمریکا رفته است و بعد از چند وقت با ایمیلهایش نیکو را وسوسه برای رفتن به نیویورک می کند؟؟رومن در نامه هایش می گوید که او با رفتن به نیویورک، الان پولدار شده است و تمام رویاهایش به حقیقت تبدیل شده است.نیکو دیگر طاقت بی پولی، دلدوزدی و ایمیل های گاه و بیگاه رومن را نداشت از همین رو بعد از فروش خانه خود و به دست آوردن کمی پول راهی نیویورک شد.وقتی که وارد نیویورک شد ،شلوغی ،سر و صدا، ماشین های زیاد و ساختمان های سر به فلک کشیده کاملا او را به وجه آوردند.به آدرسی که رومن داده است می رود،در همان ابتدا و با دیدن خانه های در وداغان این قسمت از شهر که تاکسی او را به سمت آنجا می برد شک آن برانگیخته می شود(چه پولداری که تو اینجا زندگی می کنه!!!) ماشین از نیکو می خواهد که پیاده شود چون به آدرسی که در ورقه ای نوشته شده است رسیده است . نیکو خارج می شود و خود را در جلوی گاراژ و خانه ای در و داغان می بینید.نیکو در خانه را می شکند و وارد می شود او واقعا عصبانی است خانه ای به هم ریخته و دروداغان مدارکی روی میز ریخته شده است که ثابت می کند رومن نه تنها پولی در بساط ندارد بلکه در فشار مالی شدیدی نیز قرار دارد و بدهیهای زیادی را به افراد مختلف دارد؟با عصبانیت از در پشتی خارج می شود و اولین ماشینی را که رو به روی خود می بینید می دزدد(شیشه اش را می شکند و بعد با زدن دو سیم استارت به هم ماشین روشن می شود!!) و به سمت مقصدی نامعلوم می رود. در کنار مکانی خلوط پیاده می شود و با موبایل بدون اینکه به روی خودش بیاورد به رومن زنگ می زنه و او را در اسکله می خواند . چند ساعت بعد رومن با نیش باز سر می رسد و قصد احوال پرسی را دارد ولی با مشت محکم نیکو رو به رو می شود .نیکو خیلی عصبانیه و می خواد حساب رومن را برسد ولی همین که می خواد مشت بعدی رو تو دهن خونیه نیکو بزند یاد این می یوفتد که نه پول کافی برای برگشت دارد و اگر هم داشته باشد حوصله برگشن را ندارد و نه اینکه کسی دیگه ای رو جزء رومن در این شهر نمی شناسه پس جلوی خودش رو میگیره، اکنون باید منتظر مشکلات زیادی باشه که رو به روی نیکو است آیا اون می تواند از این مشکلات نخواسته که رومن برای او به وجود آورده است جان سالم به در ببرد؟؟؟یا اینکه در این شهر شلوغ مثل همه اون چند ده نفری که در این شهر در هر روزه کشته می شوند او نیز یک مرده است؟؟؟

گیم پلی:وقتی صحبت از عنوانی با نام جی تی ای می کنیم،نمی توانیم حالت خاصی از گیم پلی را برای این چنین بازی تعیین کنیم!!بازی های جی تی ای حالتی مرحله ای ادامه دار دارد یعنی با تکمیل یک قسمت قسمت بعدی آزاد می شود و همین طور می توانید در بازی پیش روی کنید و در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید تا بازی به پایان برسد، البته بعد از پایان بازی باز هم می توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید. جی تی ای 4 این بار می آید تا مراحل بیشتری را پیشروی شما قرار دهد البته طبق گفته سازندگان بازی ، بازی حالتی بسیار زیبا دارد طوری که مراحل داستانی بازی جدا هست و مراحل جداگانه دیگری نیز در بازی است ، یعنی شما اگر مراحل جداگانه را هم انجام ندهید می توانید خط داستانی را تا ته بروید ولی بازی 100% نمی شود.در کل در مورد وسایل نقلیه استفاده از ماشین های مختلف سنگین و سبک، قایق موتوری، موتورهای مختلف و هلکوپترهای مختلف در بالای ساختمان ها و یا فرودگاه ها رو به رو هستید.در بازی هواپیما نیز هست ولی دیگر فکر پرواز با هواپیما را از سرخود بیرون کنید زیرا واقعا غیر منطقی است که یک خلافکار در یک شهر احتیاج به خلبانی آن هم با هواپیما داشته باشد و نتوانستن سوار شدن به هواپیما هوش بالای سازندگان بازی را نشان می دهد. گیم پلی در هنگام سوار شدن بر وسایل مختلف کاملا نسبت به بازی های قبلی جی تی ای دگرگون شده است ،البته در سری قبل بازی موتور سواری پیشرفتهای چشم گیری داشت ولی باز هم مشکل در راندن ماشینها و یک نواخت بودن آنها وجود داشت که در این نسخه آن ها را نیز سازندگان بازی به کلی بر طرف کردند.حالت اکشن بازی نیز واقعا دگرگون شده است و با آن حالت ماکتی اکشن های جی تی ای های قبلی اصلا رو به رو نیستیم.نیکو این بار در هنگام تیر اندازی با اسلحه های مختلف حالت صورت خاصی را به خود می گیرد و حالت عصبی بودن آن در هنگام تیر اندازی به وضوح مشخص است . شما می توانید در پشت محل های مختلف سنگر بگیرید به صورت تصادفی به سمت دشمنان شلیک کنید، از کلت های خفه کن برای ماموریت های خاص و از تفنگ های نشانه دار برای از دور از پیش رو بردن دشمنان استفاده کنید.در بازی موبایلی به بازی اضافه شده است که ارتباط مستقیم با گیم پلی بازی را دارد شما می توانید دوستان خود را با تلفن بخوانید تا شما را در انجام ماموریت های سخت کمک کند پس دیگر منتظر این نباشید که تک نفره به دل ده ها نفر بروید در ضمن حالت خونریزی و زخمی شدن در بازی نیز بسیار پیشرفت کرده است و با آن حالت غیر واقعی قبل اصلا رو به رو نیستید.
این بار با جی تی ای دگرگون شده ای رو به رو هستیم.
شخصیت های اصلی بازی:در این قسمت می خواهیم به معرفی شخصیت های اصلی بازی بپردازیم تا بیشتر با آنها آشنا شوید.

زندگی پیچیده شده است. من انسان هایی رو به قتل رساندم، افرادی رو قاچاق کردم، افرادی رو فروختم. امکان دارد اینجا، مسائل به شکل دیگری باشند."

نیکو به لیبریتی سیتی(Liberty City) اومده تا به راحتی پول و زن(؟؟؟) بدست بیاورد.او در اروپای غربی جایی در روسیه زندگی می کرد ، در جایی با آبی داغ و هوایی شرجی!!با نامه هایی که پسر عمویش رومن برای او می فرستد و از او می خواهد که یک زندگی رویایی را در آمریکا شروع کند به آمریکا سفر می کند. پسر عمویش به دروغ برای او در ایمیل هایش نوشته بود که او در پیش دو تا زن زندگی می کند ،چهار تا سونای داغ و حتی 15 تا ماشین مسابقه ای مختلف دارد و خونه های زیادی نیز در شهرLiberty City خریده است. او دیگر از خلاف و خلاف بازی خسته شده بود و او بلاخره به آمریکا سفر کرد تا او هم یک زندگی رویایی شروع کندولی با ورود او به آمریکا تمام خیالاتش مثل یک بادکنک می ترکد و بعد وارد مشکلات بیش از حدی می شود که رومن برای او و خودش به وجود آورده است.



Roman
رومن در حقیقت پسر عموی نیکو است. او به نیکو دروغ های زیادی رو گفته است تا نیکو به شهر لیبریتی سیتی برای کمک او بیاید تا با کمک او مشکلات شخصی که برای او پیش آمده است را بر طرف کنند.رومن با ارتباطات زیادی که از طریق ایمیل با نیکو برقرار کرد بلاخره او را مجاب به این کرد که پیش او بیاید. مشکلات او در یک کلام بیش از حد انتظار است او تقریبا به همه خلافکاران شهر لیبریتی بدهکار است و این کار او را بسیار سخت کرده است پس از این رو او احتیاج به فردی مستحکم چون نیکو دارد تا بتواند مشکلات زیادش را با یک هم وطن و دوست چون نیکو در میان بگذارد. او تقریبا دارد تنها محل کارش و خانه اش را هم از دست می دهد پس او به حمایت های شخصی قوی تر از خود احتیاج دارد.در ابتدای بازی رومن تنها دوست و یار و رفیق شما در بازی است و شما هیچ کس جز او را در این شهر در اندشت نمی شناسید.



Little Jacob
جاکوپ یک فرد جاماییکایی است که یکی از یاران نیکو محصوب می شود . قدرت تیر اندازی او بسیار زیاد است زیرا او در جاماییکا قبلا در ارتش خدمت می کرد . او می تواند اسلحه های شما را تعمین کندمحلي که شما در بازي خواهيد توانست او را ملاقات کنيد و از او اسلحه بخريد،Rotterdam Hill نام دارد که در شهر Alderney که از روي New Jersey شبيه سازي شده است،قرار دارد. او دوست خوب رومن است و می تواند در طول بازی به شما کمک های زیادی را بکند.





Francis McCreary
یکی از افسران پلیس فاسد در شهر لیبریتی است. (واقعا بازی جی تی ای بدون وجود اینجور پلیسا چی می شد؟؟)او از مدت ها قبل از نیکو کینه دارد و او پرونده های زیادی از نیکو دارد که می تواند او را به تباهی بکشاند.در مرحله ای از بازی با نام Call and Collect او از شما می خواهد تا برای او کار را انجام بدهید و اطلاعاتی را بدزدید ، او لباس سیاه با گربات و همچنین یک سیبیل کوتاه با موهای بور و با بدنی تنومند دارد.



Elizabeta
هیچ اطلاعات دقیقی از این کاراکتر نیست و فقط در ترینر سوم از بازی اونو دیدیم



دیگر کاراکترها:Goldberg که یک وکیل رشوه گیر و....کاراکترهای بسیار زیادی در بازی هستند ولی فعلا اطلاعات دقیق در مورد این کاراکتر ها وجود نداشت مطمئنا با پیداشدن اطلاعات بیشتر در پستی جداگانه به معرفی شخصیت های بازی به صورت کاملتر می پردازیم پس باز هم به سیمز47 سر بزنید.در ضمن سازندگان بازی اعلام کردند که شما زیاد شخصیت های قبلی را در بازی نمی بینید چون بیشتر آنها الان مرده اند.

ساختمانها و مکانهای بازی:در بازی شما وارد شهری با نام Liberty City می شوید ، این شهر برای شما نا آشنا نیست زیرا در جی تی ای 3 به مراتب در این شهر به گشت و گذار پرداختیم در یک کلام در این شهر "زندگی" داشتیم. ولی امروز Liberty City تغییرات شگرفی کرده است و این بازی سال 2007 را برای شما ارمغان دارد . این بار سازندگان می خواهند Liberty City را تقریبا شبیه نیویورک درست کنند، با همان شلوغی،سروصدا و با همان ترافیک های گاه و بیگاه. در حقیقت نام شهر Liberty City است ولی از قسمتهای مختلف نیویورک واقعی در این شهرکپی شده است.مثلا:قسمت Manhattan با نام Algonquin ،منطقه Queens با نام Dukes ، منطقه Bronx با نام Bohan , ،منطقه New Jersey با نام Alderney در بازی شناخته می شوند و در جای جای مختلف شهرLiberty شما می توانید به این قسمتها بروید. در ضمن عکس های بازی نشان می دهد که منطقه ساحلی Brighton Beach در نیویورک به Hove Beach تغییر نام داده است. نقشه شهر از نسخه قبلی بازی یعنی سان آندریس کوچکتر است ولی در عین حال بزرگتر به نظر می رسد زیرا شما در جزئیات بیشتری نسبت به قبل به سرمی برید و هیچ جای خالی در نقشه ول نشده است ، در حالی که در نسخه سن آندریس بیابان های طولانی ، قسمت های مزرعه ای بسیار باز و آزاد محیط را به آن بزرگی در آورده بود این در حالی است که این بار در بازی تمام نقشه پر است از امکانات مختلف که هر کدام می تواند در مراحل مختلف بازی برای شما یک خاطره زیبا را به جای بگذارد.به وسعت نقشه نگاه نکنید مطمنئا بازی جی تی ای 4 می خواهد بزرگترین بازی کامپیوتری باشد که فکر می کنید و مطئنا نمی توانید تمام جزئیات این دنیای بی کران را به طور کامل ببینید و هر چیزی را که زیر نظر بگیرید چیز دیگری از نظر شما پنهان می ماند.جزئیات ساختمان بسیار بالا و زیبا است ولی همه ساختمانها مانند سری های قبل قابل دسترس نیست ولی باز نسبت به قبل مکانهای زیادتری گذاشته شده است تا شما بتوانید از آنها لذت ببرید. در بازی یکی از مسائل جالب که نسبت به نسخه های قبلی حفظ شده است خرید لباس است شما می توانید از فروشگاه های مختلف لباس هایی با مدل ها ،رنگ ها و گونا گونی خاصی برای خود تهیه کنید ولی دیگر منتظر رفتن به بدن سازی و یا سلمانی نباشید چون موهای نیکو که کوتاه است و بدن سازی نسخه قبل نیز چنان جالب توجه نبوده است.در بازی و در میان آبها جزیره Roosevelt Island نیز به زیبایی در بازی وارد شده است.وپلهای زیبای Brooklyn،Manhattan و همچنین پل Williamsburg نیز در بازی جای گرفته شده اند. در بازی شما شاهد وجود برج های بلند و معروف با اسمهایی تغییریافته وحتی مسجمه آزادی نیز در بازی با اسم جدید هستید.در ضمن کارخانه شکر سازی بروکلین نیز در بازی وجود دارد و همچنین پارک مرکزی نیویورک نیز در منطقه ای در بازی به زیبایی درست شده است.


رفتار مردم یک شهر پیشرفته:سازندگان بازی اعلام کردند که در بازی تمام فضاهای خالی را به قول خودشان کشته اند و بازی تو در تو و شهری بزرگ و پیشرفته را برای شما به ارمغان آورده است در حقیقت شما نمی توانید در این شهر حکم فرما شوید زیرا شما قطره ای از دریایی بی کران هستید که نمی توانید بیش از حد جلوه کنید، زیرا این بار خود را در دنیای واقعی تری می بینید.مردم باهوش تر و زرنگ تر از قبل نشان داده اند و این بار مردم را با رفتاری واقع گرایانه تر می بینیم.مردم به زیبایی و واقعی رانندگی می کنند در هنگام رانندگی به اطراف خود به زیبایی نگاه می کنند، از گوشی موبایل خود استفاده می کنند،از باجه های تلفن زنگ می زنند، باهم دعوا می کنند، با هم قرار ملاقات می گذارند،بستنی می خورند، در رستوران ها غذا می خورند، در فروشگاه ها خرید می کنند،دماغ خود را سر بالا می کنند!!!!!!! و بسیاری از کارهای دیگر مثلا در پارکها فردی در حال خواندن روزنامه ای مشاهده می شود، فردی با دوست دختر خود روی نیمکت پارکی گل می گه و گل می شنود؟؟ و مطمئنا کارهای مختلفی از مردم گوناگون در یک روز انجام می دهند را در بازی خواهید دید و مانند بازی های قبل نیست که مردم فقط راه بروند، البته قیافه مردم نه مانند واقعیت که هر فردی قیافه مخصوص خود را دارد و هر فردی فکر مخصوص خود!!! ولی در این سری از بازی ها واقعا مشکلات بسیار بسیار کمتر شده و بازی بیشتر و بیشتر به واقعیت نزدیک شده است ولی نمی توان گفت دقیقا واقعی شده است؟؟



وسایل نقلیه مدل جدید:بر خلاف دیگر سری قبلی بازی جی تی ای به جز شماره سوم شما این بار در شهری با وسایل نقلیه مدل جدید سال 2007 رو به رو هستید. ماشین ها بسیار متنوع هستند، و انواع گوناگونی را در سطح شهر شما می توانید ملاحظه کنید.البته در پیش نمایش اولیه به عکس هایی از ماشین هایی که در بازی است پرداختیم ولی اکنون اطلاعات بیشتری در دست است. الان می دانیم که تصادفات و آتش سوزی ماشین ها بسیار طبیعی و واقعی و عالی درست شده است. ماشین های مختلف با رنگهای گوناگون، تصادفی و سالم در بازی وجود دارد و همچنین کامیون ها و جرثقیل های بسیاربزرگ نیز در بازی وجود دارد.رانندگی در بازی با این ماشینهای مدرن بسیار لذت بخش وزیبا است و شما مطمئناازآن لذت زائدالوصفی می برید.رانندگی بسیار روان و زیبا است و در هنگام تعقیب و گریز می توانید به راحتی از این تعقیب وگریز لذت بالایی ببرید،سازندگان بازی درحقیقت نمی خواهند یک ماشین سواری صد درصد واقعی را برای شما درست کنند زیرا در بازی با این سطح این حالت کمی منطقی به نظر نمی رسد زیرا باید کنترل ماشینها و وسایل نقلیه بسیار نرم و خوب باشد تا بتوانید در بازی بهتر مانور دهید. موتور سیکلتها نیز بسیار متنوع هستند و با سرعت و مدل های مختلفی در بازی گذاشته شده اند، و شما می توانید در بازی تک چرخهای گذشته را نیز تست کنید.هلکوپتر نیز کمی کنترل واقعی تری گرفته است و از آن کنترل ماس مالی قبلی خبری نیست و شما حتی می توانید کنترل را به یار خود بدهید و از آن بالا با تیر به سمت دشمنان شلیک کنید. قایق های موتوری بسیار جالب هستند و شما بیشتر از قبل حس واقعی بودن را می کنید زیرا فیزیک عالی آب بازی به زیبایی عمل می کند و بازی را زیباتر از قبل می کند.در ضمن در آب شما قایق های بسیار بزرگی می بینید که بعد از دیدن آنها در آب واقعا خود را کوچکتر از آن می بینید که فکر می کنید.(درست مثل واقعیت) در بازی علاوه بر اینها وسایل دیگری مانند قطارهای سریع وسیر ، متروهای زیر زمینی، قطارها و واگن های هوایی نیز برای شما وجود دارد که میتوانید بدون دقدغه مسیری را که می خواهید بروید با این وسایل طی کنید.در ضمن حالت جالب دیگری که در بازی است درهنگام سوار شدن بر موتور باید کلاه ایمنی و در هنگام رانندگی کردن باید کمربند خود را ببینید در غیر این صورت پلیس شما را جریمه خواهد کرد.


اکشن ها و توانایی های نیکو:همه چیز بازی پیشرفت کرده است پس لذا باید پیشرفت در اصلی ترین قسمت بازی یعنی اکشن ها رو هم با هم ببینیم. اکشنها پیشرفت های بسیار زیادی داشته اند و بسیار زیاد به واقعیت نزدیک شده اند و این را باید مدیون توانایی هایی دانست که به شخصیت اول بازی اضافه شده است.نیکو توانایی های زیادی دارد او می تواند یک دعوای تمام کمال به راه بیندازد و پیروز این درگیری نیز خود او باشد، شاید او کاراته کار نباشد ولی قدرت زیادی دارد و می تواند دشمنان را زیر مشت و لگد خود خورد کند.نیکو به خاطر دزدی های زیادی که انجام داده است می تواند به راحتی از دیوارها ، تیر برق ها بالا برود تا به مقصد خود برسد، او یک خلاف کار حرفه ای است و به راحتی می تواند ماشین های مختلف را با شکستن پنجره خودروها و بعد وصل کردن دو سیم رابط استارت به هم روشن کند،او بسیار قوی است و به راحتی می تواند در های قفل را با پا بشکند، او بسیار چست و چابک است و می تواند پشت کامیون و حتی هلکوپتر در حال حرکت را با پرش بگیرد.تیر اندازی او بسیار خوب است و توانایی استفاده از اکثر اسلحه ها را دارد.او بسیار بی رحم است و اگر کسی به او خیانت کند و یا با او درگیر شود مطمئنا جان سالم به در نخواهد برد.او در کل یک آدم خشن و بی رحم است که برای اینکه کمی پول به دست بیاورد هر کاری را که بتواند انجام می دهد.خوب حالا که با خصوصیات ذاتی شخصیت اول بازی آشنا شدید می فهمید که اکشن ها به چه صورتی باید باشه ،پس نباید منتظر ذره ای ترس در چهره نیکو باشیم.


اسلحه ها در بازی: انواع مختلفی اسلحه در بازی است که در زیر به آنها می پردازیم(اطلاعات موجود در تریلرها و عکسهای هنری*):


--------------------------------------------------------------------------------


Glock (اسم دیگر »G17) :اسم اسلحه
کالیبر اسلحه: 9x19mm
تعداد تیر هر خشاب : 17عدد

این تفنگ در سال 1980 در استرالیا طراحی شده است. یک کلت سبک است که به سرعت در تمام دنیا به عنوان یکی از معروفترین اسلحه های سبک جهان شناخته شده است. این اسلحه قدرت خوبی دارد و حتی قابلیت گذاشتن دوربین شب و صدا خفه کن را نیز روی خود به زیبایی دارد.


--------------------------------------------------------------------------------

Desert Eagle:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه: 357 Magnum44 ,Magnumیا .50 AE
تعداد تیر هر خشاب : 8،9 یا7عدد

در سال 1979 فردی با نام مگنوم تحقیقاتش را روی این اسلحه شروع کردو توانست اسلحه ای را تولید کند که با قدرت گازی که در آن نهفته بود قدرت بیشتری داشته باشد. وقتی که تحقیقات بر روی اسلحه تمام شد و این اسلحه برای فروش آمد اسلحه ای بسیار سنگین و گرانقیمت بود ولی حتی قیمت بالای این اسلحه هم نتوانست مسئولان هالیود و همچنین مردهای بدجنس(در بازی کامپیوتری) را از خرید این اسلحه قوی جلوگیری کند.


--------------------------------------------------------------------------------


Micro Uzi:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:9x19mm
تعداد تیر هر خشاب : 20عدد

عضو کوچکی از خانواده بزرگ یوزی که توسط ارتش رژیم صهیونیسم در سال 1986 طراحی شده است . این اسلحه در ابتدا کاملا سری بوده و اندازه تقریبا مانند کولتهای عادی را دارد ولی فرق بسیار بزرگی این اسلحه این است که تیر های اسلحه را پشت سر هم به سمت دشمن می فرستد و واقعا اسلحه مرگبار و خطرناکی است.


--------------------------------------------------------------------------------


MP5 N(A3):اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:9x19mm
تعداد تیر هر خشاب : 30عدد

آقایان هکلر و کوچ ، ام پی فایو را در سال 1960 درست کردند و این اسلحه را به همگان معرفی کردند اما امروزه انواع گوناگونی از این اسلحه درست شده است که قابلیت های بیشتر و تیر بیشتری را نیز درون خود جا داده است و با یک میله ای که در ته آن جاشده است قدرت شلیک های درست ان افزایش یافته است، این اسلحه بسیار قدرتمند است و بدن طرف را به آبکش تبدیل می کند.


--------------------------------------------------------------------------------

M4 Carbine:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:5.56x45mm
تعداد تیر هر خشاب : 30عدد

علی رغم مشکلات که شماره M16 این سری از تنفگ ها وجود داشت ولی این تفنگ در جنگ ویتنام کاربرد خوبی را نشان داد بعد از جنگ آقایEugene Stoner در سال 1958 شماره AR-15 این تفنگ را طراحی کرد که باعث معروف شدن روز افزون این تفنگ در سطح دنیا شد.امروز و نسخه M4 این تفنگ سبک تر،دقیق تر و دارای تیر بیشتری در خشاب هایش است و حتی قابلیت وصل شدن دوربین نشانه دار را نیز روی خود دارد و امروز اکثر پلیسهای آمریکا از این تفنگ بهره می برند.


--------------------------------------------------------------------------------


AK-47:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:7.62x39mm
تعداد تیر هر خشاب : 30عدد

بعد از 30 سال که از ساخته شدن این اسلحه توسط میشل کالاشینکوف می گذرد. نسخه AK-47 این اسلحه هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این اسلحه به خاطر قدرت بسیار بالا و خشاب زیاد طرفداران بیشماری را دارد.قدرت نشانه گیری تفنگ افزایش یافته و همچنین قدرت تیر ها نیز بسیار زیاد است ، طوری که حتی برخورد یک تیر با فرد مقابل نیز ممکن است جان فرد را بگیرد.


--------------------------------------------------------------------------------


G3SG/1:اسم اسلحه
کالیبر اسلحه:7.62x51mm NATO
تعداد تیر هر خشاب : 20عدد

یک تفنگ نشانه دار بسیار قوی که می توانید از فواصل بسیار دور و بدون اینکه کوچکترین مشکلی برای شما پیش بیاید می توانید دشمنان را از دور بزنید.این اسلحه قابلیت گذاشته شد دوربین شب و همچنین صدا خفه کن را روی خود دارا است و در پلیس های ویژه آمریکا استفاده می شود.


--------------------------------------------------------------------------------


SPAS-12:اسم اسلحه
اندازه:12
تعداد تیر هر خشاب :8عدد

این اسلحه یک اسلحه نیمه اتوماتیک ایتالیایی است که شاتگان نام دارد و توسط Luigi Franchi درست شده است این اسلحه بیشتر در نیروهای پلیس و ارتشهای ویژه مورد استفاده قرار می گیرد و مدل SPAS-12 آن بسیار کار آمد تر با افزایش تعداد تیر ها در خشاب و همچنین افزایش قدرت تفنگ همراه شده است. اسلحه بسیار سنگین و قدرتمند است و در هنگام تیر اندازی لگد های وحشتناکی را وارد می کند و فقط یک تیر از این اسلحه باعث متلاشی شدن قسمتی از بدن که در جلوی تیر است می شود.


--------------------------------------------------------------------------------


Remington 870:اسم اسلحه
اندازه:12
تعداد تیر هر خشاب :8عدد

مدل اصلی این اسلحه توسط آقای John Pedersen ساخته شده است، و در سال 1950 مدل 870 این اسلحه توسط John Moses طراحی شد و توانست تبدیل به یک شاتگان اصیل و شکاری در آمریکا شود. ولی بعد از آن به خاطر افزایش روز افزون جرم و جنایت در آمریکا در ارتش و پلیس این کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد.


--------------------------------------------------------------------------------

درمورد اسلحه های بازی برای شما توضیح مختصری نوشتیم تا مورد رضایت شما واقع شودتا هم در مورد اسلحه ها اطلاعات خوبی پیدا کنید و هم بدانید چه اسلحه هایی در بازی وجود دارد ولی در بازی اسلحه های دیگری مطمئنا وجود خواهد داشت ولی فعلا از همین ها در بازی اطلاعات دقیق وجود دارد.

وجود قانون سخت گیرانه و پلیس واقع گرایانه: در سری قبل بازی های جی تی ای یادتان می آید شما به راحتی از هر جایی ماشین می دزدیدید ، از وسط خیابان مردم را از ماشین به زمین می انداختید و ماشین را می دزدید!! با هر سرعتی حرکت می کردید و از چراغ قرمز می گذشتید، به هر کسی تیر اندازی می کردید ولی آنچنان حس وجود پلیس را اصلا به خود نمی دادید.حتی اگر هم پلیس تعقیبتون می کرد به راحتی می تونستید اونو قال بذارید.خوب این بار در سال2007 هستیم و خودتون می دونید چقدر پلیس و قانون در دنیای امروزه سختگیرانه شده و پیشرفت کرده!!!پس همین سختگیرانه بودن و پیشرفت رو می تونید در این بازی حس کنید. بیشتر مردم در بازی دارای تلفن همراه هستند و حس ترس و هوش خوب در وجود آنها نهفته شده یعنی وقتی شما در وسط خیابان اسلحه ای را به دست می گیرید بلافاصله اگر مرد فوضولی اونجا باشه به پلیس خبر می ده و پلیس سر می رسه وقتی که پلیس سر برسه دنیای جی تی ای دگرگون می شود و شما حس ترسی را در درون خود می کنید و آن حس وجود پلیس سختگیر در بازی است که به هیچ کس رحم نمی کند اول به شما اخطار می دهد که تسلیم شوید و اگر نشدید آنجا است که تیر و ترکش بر سر شما ریخته می شود.البته باز بسته به خلافتان بستگی دارد مثلا اگر با ماشین سریع تر از حد بروید یا از چراغ قرمزی را بگذرید اگر پلیس در نزدیکی باشد با جریمه از این خطر عبور کرده اید ولی دزدی و یا کشتن یک فرد در جمع یک خود کشی در بازی محسوب می شود!! پس به فکر این نباشید که بتوانید به تمام مردم این شهر زورگویی کنید چون قانون محکمی در این شهر جاری است که مطمئنا یقه شما را نیز خواهد گرفت ،هنوز اطلاعات دقیقی از بازی بعد از دستگیری شما در بازی وجود ندارد و نمی دانیم مانند سری قبل فقط اسلحه های شما گرفته می شود و بعد آزاد می شوید و یا باید با رشوه و یا امسال این از زندان خود را رها کنید؟؟؟و یا شاید یه چند سالی آب خونک بخورید (که خیلی بعیده)ولی هیچ چیز معلوم نیست؟؟؟در کل پلیس نامی هست که این بار واقعی تر به اون رسیدگی شده طوری که بعد از شنیدن این نام به یاد تعقیب های بسیار جذاب در بازی جی تی ای 4 بیفتید.


هوش مصنوعی:همین که مردم همیشه مواظب سلامتی خودشون هستند به کارهای روز مره خود به خوبی می رسن، اگر باهاشون تصادف کنید به پلیس زنگ می زنند و یا با شما درگیر می شوند، اگر به روی اونها تفنگ بگیرید جلوی شما زانو می زنند و التماس می کنند، اگر ماشینشو نو بدزدید بلافاصله شماره ماشین رو به پلیس می دهند،همین که پلیس به زیبایی از جلوی شما سبز می شود، دشمنان برای بیشتر زنده ماندن پشت وسایل مختلف پناه می گیرند و اینها همه نشانه هوش مصنوعی خوبی است که در بازی وجود دارد و باعث به وجود آمدن حس واقعی تر از قبل در بازی شده است، با این تفاصیل دیگر به فکر این نیستید که بتوانید هر کاری را در هر جایی انجام دهید پس برای انجام دادن ماموریت ها باید فکر بیشتری بکنید و با برنامه ریزی بیشتری وارد عمل بشید، این رو مطمئن باشید با بازی بسیار جالبی رو به رو هستید چون بازی با فکر درست شده است.

آب و هوا ،شب و روز:در بازی مانند سری قبل حالتهای مختلف آب و هوایی گذاشته شده است ولی این بار تاثیرات آب و هوایی بسیار زیبا تر و واقعی تر از قبل به نظر می رسند، هوا اول ابری می شود و کم کم می بینیم که دارد نم نم باران روی زمین می بارد، که حتی در هنگام ماشین سواری نیز باعث می شود تا نیکو برف پاک کن ماشین خود را روشن کند.آب و هوای متغیری در بازی وجود دارد مانند طوفانی و در بعضی موارد حتی مه را هم در بعضی مناطق در زمان های خاص می بینیم.بازی جی تی ای 4 باز مانند سری های قبل شب و روزی است ولی این بار فرق بسیار زیادی در این زمینه خواهید دید، حالت غروب و طلوع خورشید به زیبایی درست شده اند و حالت شب در بازی بی نظیر است و وقتی از دور به ساختمان هایی که در شب چراغ های خود را کم کم روشن می کنند می نگرید واقعا خود را در این شهر بزرگ بسیار کوچک می بینیم ،فرا رسیدن شب در بازی و حالت شب بسیار واقعی است و دقیقا حس شب بودن را در خود خواهید کرد که این نکته بسیار زیبایی خواهد بود.

گرافیک:وقتی صحبت از گرافیک در بازی های جی تی ای می کردیم واقعا نمی توانستید روی آن زیاد حساب کنید ولی این بار Rockstar نسل جدیدی از موتورهای گرافیکی خود با نام RAGE را در این بازی گذارده است تا شما را بیش از پیش حیرت زده کند. در این موتور گرافیکی فیزیک حرف اول را می زند و باعث بوجود آمدن حالت بی نظیری در گرافیک بازی نسبت به سری های قبلی شده است، فیزیک باعث به وجود آوردن بعدی زیبا ، حالت تخریب بی نظیر، چشم انداز های زیبایی از دور، بیش از پیش زنده به نظر رسیدن اجسام شده اند. مطمئنا بدون فیزیک مناسب بازی مانند سری های قبل می شد که مثلابا تفنگی قوی به سر شخصی شلیک می کردید و سر طرف می پرید؟؟ ولی این بار غیر ممکن است از این صحنه های ماکتی و کارتونی در بازی ببینید، زیرا چیزی جلوی شما را می گیرد و آن فیزیک بی نقص و بی نظیر بازی است. دیگر شاهد انفجارات غیر طبیعی ماشین ها نیستید که هیچ چیز جز پاره آهنی سیاه از ماشین باقی نمی ماند!! این بار ماشین ها به زیبایی آسیب می بینند و به زیبایی شعله ور و منفجر می شوند و آتش نیز حالت بسیار طبیعی در بازی بوجود می اورد. آب نیز فیزیک بسیار طبیعی تر از قبل و کاملا فیزیکی شده است به طوری که وقتی قایقی با سرعت زیاد از روی آن عبور می کند به زیبایی متلاشی می شود و به قطرات ریز تبدیل می شود، سازندگان بار دیگر زیر سطح دریا را نیز درست کرده اند چون این بار نیز شخصیت اول بازی توانایی شنا کردن را دارا است و وقتی که در زیر آب زیر آبی می رود شما می توانید این بار دنیای زیر آب را بسیار زیباتر و به قول سازندگان کاملا سه بعدی و طبیعی ببینید.قیافه شخصیت های اصلی و مردم در حال رفت و آمد بسیار زیبا است و مردم لباس های گوناگونی می پوشند ولی باز هم افرادی با قیافه های کاملا شبیه به هم در بازی دیده می شوند که البته مشکل خاصی در بازی نیست چون نسبت به وسعت بسیار بالای بازی این مسئله کاملا طبیعی است ولی این بار سعی کردند بیشتر توجه کنند و شخصیت های خاص را در مکانهای خاص خود قرار بدهند البته در سن آندریس نیز همین حالت را دیده بودیم ولی این بار کمی بهتر از قبل این حالت راهم خواهید دید.نورپردازی نیز چشم گیر است و در شب و روز فرق فاحش میان روز و شب را کاملا درک خواهید کرد زیرا در روز کار نورپردازی بر عهده خورشید مصنوعی است ولی در شب زیر نظر ماه ، چرا غهای روشن ماشین های مختلف ، چراغ های برق و ساختمانها و مغازه ها است پس باید کاملا با هم فرق کنند که در این بازی این فرق را کاملا درک خواهید کرد.سایه ها نیز بسیار زیبا در بازی بوجود می آیند و انعکاسها نیز این بار کاملا طبیعی شده اند.شما از فاصله بسیار دور کاملا می توانید ساختمانهای بلند شهر لیبریتی را که سر به فلک کشیده اند ببینید و سازندگان بازی را تحصین کنید. درخت ها و گیاهان نیز نسبت به قبل بهتر درست شده اند و از تکسچر های گوناگونی برای برگ و تنه آنها استفاده شده است ولی هنوز هم حالت طبیعی بودن در آنها به وجود نیامده است.چهره شخصیت اول بازی و مردم در حالت های مختلف کاملا متفاوت است در بعضی مواقع که در حال درگیری دیده می شود قیافه ای عصبانی دارد ، بعضی وقتها در حال فکر است و بعضی مواقع نیشخندی هم شاید بزند که کاملا طبیعی و زیبا چهره تغییر حالت می دهد. بعد از کشتن فردی در بازی خون به زیبایی هر چه تمام تر جاری می شود و همچنین جنازه نیز در همان جا باقی می ماند تا پلیس و آمبولانس سر برسند و تحقیقات خود را بر روی این قتل پی بگیرند. گرافیک در کل بسیار زیاد پیشرفت کرده است و تبدیل به یکی از قسمتهای شاخص در بازی شده است.

صداگذاری:در بازی مانند جی تی ای صدا گذاری بیشتر موارد خیلی خوب انجام شده است و این بار با استفاده از تجربیات قبلی خود و داشته های تازه ای که در این امر داشته اند صدا گذاری را هر چه بهتر در بازی شبیه سازی کردند تا هیچ مشکلی پیش نیاید.صدا گذاری ها بسیار قوی انجام شده اند و حتی حالت ترکیبی بی نظری نیز به وجودآمده است مثلا وقتی در وسط شهر و در میان مردم حرکت می کنید هم صدای هم هم مردم ، صدای بوق های ماشین های، سر و صداهایی که از خانه و یا مغازه ها می آید ، صدای اصطکاک لاستیک ماشین روی زمین و... همه و همه حالت ترکیبی بسیار واقعی را با هم به وجود می آورد طوری که شما خود را در درون خیابانی شلوغ و پر سر و صدا حس می کنید.وقتی که در کوچه ای خلوط تا می گذارید مانند قبل نیست که هیچ صدایی به گوش نرسد بلکه از داخل خانه ها نیز گاه و بیگاه صدای شخص یا اشخاصی به زیبایی دیده خواهد شد و باز سازندگان باهوش بازی به این نکته نیز توجه کرده اند که چه نوع صدایی را در چه خانه ای بگذارند مثلا صدای دعوا و فوش و فوشکشی را در خانه های داغان پایین شهر گذاشتند و صدای آهنگ های رپ و یا زدن پیانویی از داخل خانه ای را برای خانه های بالای شهر خود در نظر گرفته اند.صدای بوق ماشین های مختلف ، موتور،اصطکاک لاستیک های مدل مختلف با خیابان ها و سنگ فرش های مختلف کاملا زیبا و متفاوت صدا گذاری شده است و باز هم همان حالت ترکیبی زیبا را نیز در این حالت خواهید شنید.صدا اسلحه های گوناگون نیز دقیقا از روی واقعیت صدا گذاری شده اند و حتی خشاب کشی و عوض کردن خشاب نیز از روی اسلحه های واقعی درست شده اند،در کنار ساحل صدای پرندگان دریایی را نیز خواهید شنید.از صدا گذاری عالی محیط که بگذریم می رسیم به اصل کاری یعنی رادیوی جی تی ای که این بار نیز با حالتی مدرن تر و شنیدنی تر برای شما درست شده است سازندگان اعلام کرده اند از خوانندگان مختلف و از گویندگان معروف برای این کار استفاده شده است تا بتوانید اهنگهای مختلفی را طبق ماموریت و حالتی که دارید مثلا در هنگام تعقیب و گریز آهنگهای تند و در هنگام رفتن به مکانی دور آهنگ سبک و آرامش بخش را برای شما به پخش شود. ولی این بار نیز سویچ رادیو در دست شماست و شمایید که تعیین می کنید کدام سینگنال رادیویی برای شما پخش شود.در رادیو از آهنگ های اروپای شرقی نیز استفاده شده است که بیشتر سبک هیپ پاپ را دارد که بیشتر روسی ها از این سبک از آهنگ ها خوششان می آید(دور از وطن نیکو به این آهنگها احیتج داره که احساس قربت نکنه!!) در کل همه چیز از ترکها موسیقی موجود در رادیو تا شوخی های معمول آن و مصابحه های ساختگی آن هنوز شرین و زیبا هستند.

کنسول ها:سازندگان تا امروز که این پیش نمایش نوشته شده است اعلام کردند که فقط برای Xbox360( به همراه دو اضافات دیگر برای Xbox360) و همچنین برای PS3 این بازی را منتشر می کنند و فعلا خبری از انتشار بازی برای pc نیست ولی اگر یادتان باشد سن آندریس نیز اول برای ps2 آمد و بعد برای پی سی انتشار یافت پس باید منتظر این بازی بی نظیر بعد از چند ماه از انتشار بر روی دو کنسول بر روی کامپیوتر های خود باشیم ولی اول باید رمی مناسب برای آن تهیه کنیم چون باید رم حداقل 1 گیگ داشته باشیم تا کشش لود سریع بازی را داشته باشد و بتواند تکسچر های بازی را به خوبی برای شما نشان دهدپس ما هم منتظر این بازی بی نظیر روی پی سی خود که کیف بازی کردن روی آن بیشتر است نیز هستیم.

نتیجه گیری: جی تی ای بازی است که همه چیز را در دست شما برای ادامه بازی می گذراد و برای همین است که حتی بعد از اینکه بازی را به پایان رساندید تا مدتها می توانید از این بازی لذت ببرید ، می توانید در شهر به گشت و گذار بپردازید و مکانهایی را که ندیدید ببید ولی این بار جی تی ای4 خیلی برتر از بازی های قبلی سری جی تی ای است پس صبر کردن تا انتشار بازی کار بسیار منطقی به نظر می رسد در آخر امیدواریم از این مطلب سیمز47 راضی باشید و باز هم به ما سر بزنید.
البته این نوشته با عکس های همراه بود که به دلیل اینکه اگر می گذاشتم صفحه دیر بالا می امد پس اصلا نگذاشتم امیدوارم نارحت نشید ولی به لینک زیر برید همه عکس ها هستن
با تشکر
http://sims47.mihanblog.com/more-685.ASPX
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر