پيش نمايش UNCHARTED 2:among thieves

SaDrA-HhH

کاربر سایت
Sep 15, 2008
3,831
نام
به یوزر کاربری مراجعه شود
با سلام خدمت شما دوستان عزيز امروز با پيش نمايش بازی زيبای UNCHARTED 2:among thievesدر خدمت شما هستم.نسخه اوّل اين بازی اوّلين بازی خوبps3 بود که توانايی های اين کنسول رو نمايش داد و فروش خوبی هم داشت.حالا نسخه دوّم اين بازی قرار است شهريور يا مهر امسال عرضه بشه.و اين بار ناتان در تبت به دنبال گنج گم شده مارکوپولوهست .


STORY PLOT

در سال 1260 زمانی که مارکو پولو فقط هفت سال داشت پدرش نيکولو و عمويش مافعو به يک سفر طولانی رفتند.بعد از بازگشت پدر و عموی مارکو او تصميم به سفر به چين را گرفت که در راه از ايران تبت و سرزمين تاتارها هم گزشت و سر انجام به دربار گوبلای قا آن رفت و با 700ونفر و 14 کشتی پر از طلا به ونيز بازگشت ولی فقط 1 کشتی و 14 نفر را بازگرداند.که هنوز سرنوشت اين افراد و کشتی ها معلوم نشده.
مارکو در دست نوشته هايش به عبور از مثلث برمودا و گوی آتشينی را که ديده در آب فرو ميرفته و از اينجا به بعد را توضيح نداده..
مارکو در بستر مرگ به مردم و در هنگام جنگ جنوا با ونيز در زندان به کراستی کلو گفته اين چيزی که در سفر نامه ميخوانید نيمی از اين چيزی که من ديده ام نيست.

بعضی ميگويند مارکو گنج ها را در جايی مخفی کرده و اين افراد را نگهبان آن ها گزاشته و بعضی هم ميگويند اسير دام مثلث برمودا شد و يا مغول ها و يا وايکينگ ها اين گنجينه را غارت کردند.اين راز بعد از 400 سال قرار است توست ناتان حل شود و به همين خاطر به تبت ميرود.

وقايع بازی در شهری در تبت به نام شامبالا دنبال ميشود و ناتان برای يافتن گنجينه گم شده مارکوپولو و سنگ سيناتامانی تلاش ميکند که افسانه های ميگويند اين سنگ آرزو هارا بر آورده ميسازد.مثل نسخه اوّل ناتان تنها نيست و يک دخمل خوشگل و زيبا به نام کول فريزر اونو همراهی ميکنه.

امّا از قرار معلوم شلوار ناتان دو تا شده چون در اين نسخه هنوز خبری از دختر عموی سم فيشر يعنی النا فيشر نشده.از سالی هم خبری نيست،امّا با توجه به قول سازندگان برای سورپرايز های زياد ميتونيم انتظار حضور اون هارو داشته باشيم.

امّا چيزی که ذهن منو بيشتر از همه چيز مشغول کرده که بعد از خوندن بازيرايانه فهميدم فقط من نيستم خنجر فوربا همان خنجری است که که ناتان در اوّلين تريلر بازی زخمی توی برف دنبال اين ميگرده.

ناتان کار خودش رو در يک مرداب شروع ميکنه بعد برای يافتن سنگ سيناتامانی راهی شامبالا ميشود به طور کلی لوکيشن های

های بازی بر خلاف نسخه اوّل که فقط جنگل بود بسيار متنوع هستند و شامل کوه های برفی،معبد های بودايی،کاخ های باستانی و قار های يخ زده هستند..


گرافيک
ss_preview_U_1__7_.jpg.jpg


نسخه اوّل بازی در سال 2007 به نوعي نجات دهنده sony بود و توانست جايزه بهترين گرافيک کنسولی را همراه با عناوينی چونbioshock وCOD4 ازآن خود کند و قابليت های کنسول sony را به نمايش بگزارد.

بنا به گفته سازندگان بازی اوّل با اون گرافيک بالا تنها از 30 درصد قدرتps3 استفاده ميکرد.

در نسخه اوّل اين بازی ما شاهد زيبا ترين و قوی ترين انيميشن های تاريخ بازی ها بوديم.که البته خالی از اشکال هم نبود،برای مثال پر جزييات بودن و رنگارنگی بازی کمی آن را مثل کارتون ميکرد و گاهی هم textureها دير لود ميشدند و کمی زيادیBlur اضافه شده بود.
نور پردازی نسخه اوّل از تکنيکAmbient ocullusion استفاده ميکرد که در آن ابتدا تمام ها objectبا پيکسل های آن ها شمرده ميشدند و سپس نور روی آن ها اجرا ميشد.که البته باعث زيادی برق زدن محيط ميشد که در جنگل ها خيلی چشم رو ميزد.
همانطور که ميدانيد و ديديد بهترين افکت آب بازی ها در اين بازی به کار رفته بود.ناتان وقتی وارد آب ميشد،لباس او با توجه به ارتفاع آب خيس میشد و کمی بعد به آرامی و زيبايی خشک ميشد.

امّا در اين نسخه از جنگل های گرم و مرطوب استوايی خبری نيست شما در کوهستان های سرد و برفی تبت ماجراجويی ميکنيد.

و چيزی که مثل آب در مناطق مرطوب خيلی يافت ميشود برف است.سازندگان قول داده اند که بهترين افکت برف را در اين بازی خواهيد ديد.همان طور که ميدانيد فعلاً زيبا ترين افکت برف در مرحلهSHADOW MOSES در بازیMGS4 ديده شده که برف ها به صورت زيبايی روی سيبيل و ته ريش های اسنيک مينشينند و وقتی به محيط های بسته ميرفت اين برف به تدريج آب ميشد و تکه هايی از آن هم روی لباس اسنيک به صورت گل در می آمد که باور نکردنی بود..
حالا در اين بازی به گفته سازندگان افکت برف چيزی خواهد بودکه تا به حال نديده اييد شيدر های بازی همان طور که رودخانه های زيبای نسخه اوّل را ساختند در اين نسخه هم کوه های برف را ساخته اند.اگر اوّلين تريلر بازی رو ديده باشيد حتماً با ديدن برفی که ناتان روی آن راه ميرود و زانو ميزند و برفی که در حال باريدن است تعجب کرديد شنا حتی ميتونستيد تشخيص بديدکه ذرات برف کجا مينشينند.
برف های روی زمين،کوه ها و رو لباس ناتان به زيبایی آب ميشوند و هر بازيکنی را به تحسين وا ميدارند.
اگر يادتون باشه در نسخه اوّل با لودينگ های طولانی و خسته کننده ايی روبرو بوديم امّا در اين نسخه ديگر هيچ لودينگی وجود خارجی ندارد و به سرعت از محيطی به محيط ديگر منتقل ميشويد تا بيشتر غرق بازی شويد.


ss_preview_3.jpg.jpg


اگر دقت کرده باشيد در بعضی بازی ها بعد از کات سين های اکشن که انتظار يک زد و خورد شديد را داريم با يک صفحه لودينگ طولانی مواجه ميشيم که آخر حال گيری است ولی در اين بازی از اين خبر ها نيست.
يکی از نقاط قوت نسخه اوّل انيميشن های قوی و زياد ناتان و ديگر شخصيت ها و حتی دشمنان بود که با نرمی تمام صورت ميگرفت.

در اين نسخه هم موتور گرافيکی بازی به ارتقا پيدا کرده و هم تعداد موشن سنسر ها روی بدن و صورت موشن کپچريست ها بيشتر شده که بازی را زيبا تر از قبل ميکنه.

امّا يک ايراد به گرافيک بازی وارد است و اون هم طراحی نه چندان خوب لباس ناتان است که چروک ها و بافت های لباس زياد جالب
نيستند که حتماً درست ميشه.


GAME PLAY

نسخه اول مخلوطی از GEOWوTomb raider بود.که همين باعث شد نمره های خوبی در عين بی ايرادی نگيرد ولی فروش خوبی داشته باشد.

گيم پلی اين نسخه هم در سه کلمه خلاصه ميشود:کاور بگير،تير اندازی کن و از ديوار برو بالا.امّا بدون تغيير هم نمانده .

در نسخه اوّل مبارزه روبرو به چند تا مشت خلاصه ميشد امّا در اين نسخه کمبو ها بسيار زياد تر از قبل شده اند ،همچنين شما ميتوانيد ازسپر دشمنانی که سپر دارند بالا برويد و به پشت آن ها برويد و کار را يک سره کنيد،و مثل مارکوس در گيرز 2 از سپر آن ها استفاده کنيد.

يکی از مشکلات گيم پلی نسخه اوّل بازی سگ جون بودن زيادی دشمنان بود که بازيکن را در درجه های سخت دچار کمبود مهمات ميکرد.

اما در اين نسخه اين مشکل حل شده و دشمنان با چند تير از پا در ميآن.ولی اين به معنی آسون شدن بازی نيست بلکه دشمنان با هوش بالای خود به موقع کاور ميگيرند و حتی گاهی شما را دور ميزنند.

همان طور که گفته شد سربازانی هم با سپر وجود دارند.که شما بايد با شليک های مکرّر اون ها رو روی زمين بشونيد بعد پشت آن ها بريد و کار را تمام کنيد.

در بازی قبلی برای حفظ تعادل ناتان و پرتاب نارنجک بايد دسته را تکان ميداديد اما در اين نسخه فقط برای حفظ تعادل از اين قابليت استفاده ميکنيد.

در اين بازی مبارزات تکنينکی تر از قبل شده اند و شما ميتوانيد از بالای ديوار روی سر دشمنان بپريد و حتی تابلو ها را با شليک روی سر آن ها بندازيد.

در نسخه اوّل شما يک برتری نسبت به دشمنان داشتيد و اون هم قبليت بالا رفتن از در و ديوار بود اما در اين نسخه دشمنان هم اين قابليت را دارند و همين ميتونه تعقيب و گريز هايی به سبک ACو inFAMOUSدرست کنه.

در نسخه اوّل اگر يادتان باشه گاهی زير پای شما خالی ميشد و محيط رو به واژگونی ميرفت و شما هم مجبور بوديد برای جونتون فرار کنيد.بنا به گفته سازندگان اون ها ميخواستند ببينند که بازيکن ها از اين صحنه دوست دارند تا اگه خوششون ميآد اون هارو در نسخه دوّم گسترده تر کنند،و حالا هم که اين بخشها امتحان خود را پس داده اند در اين نسخه گسترده تر شدند.

سيستم مبارزه از نزديک در اين نسخه ديگه به سه بار زدن مثلث خلاصه نميشه و اينجور هم نيست که دشمنان هيچ کاری نکنند شما کمبو های تکنيکی در اختيار داريد و دشمنان هم به شدّت دفاع ميکنند و فقط با دقت در حرکت های اونا ميتونيد از اين مبارزات پيروز بشيد.

يکی از بخش های اضافه شده مخفی کاری است اما نه مخفی کاری به سبک خواب آور اسنيک و سم فيشر بلکه مخفی کاريی که با کمی اکشن مخلوط شده در اين بازی AIبنا به ديده نشدن شما کاری ميکنه که ناتان مخفيانه راه بره و از پشت کار دشمنارو بی صدا يک سره کنه.
يکی از نکاتی که اميدوارم به آن توجه شود تنوع سلاح هاست که در نسخه اوّل 6 تا فکر کنم بيشتر نبود.

ss_preview_uncharted2.jpg.jpg

تأثير فيزيک بر بازی


سازندگان روی اين مورد هم خيلی مانور ميدان که تما اشياء محيط تأثير پذير هستند و روی بازی شما هم تأثير ميگزارند برای مثال شما وقتی در کوهستان های برفی کار ميکنيد تمام کار های شما مثل تيراندازی و راه رفتن تحت تأثير اين محيط قرار ميگيرهز

صدا گزاری و موسيقی
ss_preview_5.jpg.jpg


در نسخه اوّل يکی از عوامل موفقيت بازی ديالوگ ها و صدا هايی بود که برای کارکتر ها انتخاب شده بود.که هم با قيافه کارکتر ها هم خوانی داشت و هم يک نوع حس و حال خودمانی بودن خاصی داشت که باعث ميشد بازيکن با کارکتر ها ارتباط عميقی پيدا کند.

صدا پيشگی ناتان را آقای نلان نورس بر عهده دارند که صدای ايشان را در بازی هايی مثلGodfather شنيديم.

اما گر يادتان باشد يکی از نکتی که شما را در نسخه اوّل تشويق به انجام بازی ميکرد موسيقی بود که اوّل بازی هنگام به نمايش در آمدن لوگوی sony و سازنده بازی نواخته ميشد در اين نسخه هم همان طور که در تريلر اوّل بازی هنگام نشان دادن لوگوی بازی در آخر تريلر شنيديد آهنگ زيبای ديگری جايگزين آن شده.
بخش mpهم به بازی اضافه شده بخشی که در نسخه اوّل کمبود آن خيلی حس ميشد.



 

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی
خسته نباشید. صدرا جان همونطور که قبلا هم اشاره کردم چارچوب و پاراگراف بندی افتضاحه!! رو کیفیت مقاله خیلی تاثیر میذاره. کمی دقت کنید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر