
پلیاستیشن در چهار سال گذشته ۴ میلیارد دلار برای خرید ۹ استودیو هزینه کرده است. بزرگترین خرید آن Bungie با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ بود. در کنار این هزینهها، سونی ۱۱.۵ میلیارد دلار نیز برای تصاحبهای آینده اختصاص داده است.
در مقایسه، ایکسباکس خریدهای بسیار بزرگتری انجام داده، از جمله تصاحب Activision-Blizzard به ارزش ۶۹ میلیارد دلار. هرچند هزینههای پلیاستیشن در این مدت بسیار کمتر از رقبایی مثل مایکروسافت و تنسنت بوده، اما با انتشار بازیهای انحصاری قوی، همچنان در حال گسترش است.

سونی علاوه بر استودیوهای بازیسازی، برخی شرکتهای غیرمرتبط با بازی را نیز تصاحب کرده که شامل iSIZE، Audeze، و Repeat.gg میشود. هنوز مشخص نیست که آیا این خریدها در لیست ۹ استودیوی اعلامشده قرار دارند یا خیر.
طبق پروفایل Eric McCall، مدیر استراتژی پلیاستیشن استودیوز، این هزینهها بخشی از یک برنامه بلندمدت برای تقویت مجموعه بازیهای انحصاری پلیاستیشن بوده است. مشخص نیست که کدام ۹ استودیو دقیقاً در این آمار لحاظ شدهاند، زیرا SCEE (سونی اروپا) در چهار سال گذشته بیش از ۹ تصاحب انجام داده است.