پس از 60 سال، شرکت سونی نام خود را تغییر خواهد داد

SiminSecret

کاربر سایت
Sep 7, 2010
4,825
نام
مهراد
Sony-Logo.jpg

نام شرکت سونی، برای جهانیان، یادآور محصولات متنوع و خاطره انگیز است. شرکت سونی که از ژاپن برخواست و در سرتاسر جهان گسترش پیدا کرد، حال با یک چالش بزرگ و تاریخی رو به رو شده است! چالش تغییر نام برند…

در جلسه سهامداران سونی که روز جمعه تشکیل گردید، پیشنهاد تغییر نام برند به تصویب رسید. در این جلسه مصوب شد تا نام شرکت سونی، بعد از 60 سال، از Sony به Sony Group تغییر پیدا کند. این تغییر از ماه آوریل سال 2021 اجرایی میگردد و از آن تاریخ، رسما نام این شرکت به گروه سونی تبدیل خواهد شد.

مدیر عامل فعلی سونی آقای یوشیدا کنیچیرو در خصوص این تصمیم اظهار داشت: “ما تصمیم داریم که نام شرکت را به گروه سونی تغییر دهیم تا بتوانیم از تنوع کسب و کارهای خود در جهت توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.”

سونی مدت هاست که در مسیر کاهش تنوع محصول شده است. البته سرمایه گذاران تمایل دارند از خرید سهام در شرکت هایی که تنوع حوزه فعالیت های آنها بسیار بالاست خودداری کنند. در سال های اخیر، برخی از شرکت های الکترونیکی در ژاپن، به ویژه هیتاچی سعی کرده اند شاخه های فرعی خود را رها کنند. با این حال بروز ویروس کرونا در حال حاضر باعث می شود تا مردم درک کنند که تنوع فعالیت های سونی همچنین مزایایی را به دنبال دارد. بازی ها، موسیقی و سایر حوزه های تفریحی می توانند نیازهای مشتریانی را که در قرنطینه هستند را برطرف کند.

به هر حال، تغییر نام برند سونی به گروه سونی، هر چند که شاید چندان به چشم نیاید، اما اتفاق مهمی است که برای اولین بار در 60 سال گذشته رخ داده است. در حقیقت از سال 1958 تا به امروز این شرکت ژاپنی به نام سونی شناخته می‌شود. این شرکت در زمان تاسیس خود در سال 1946، توکیو تسوشین کوگیو نام داشت تا اینکه در سال 1958 و بعد از اختراع اولین رادیوی ترانزیستوری به “Sony” تغییر نام پیدا کرد.

منبع: Gizchina
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر