شایعه پروژه اسکارلت دارای موتور فیزیک داخلی خواهد بود

Fenris Wolf

کاربر سایت
کنسول‌های نسل بعدی پلی‌استیشن و ایکس باکس در دست توسعه قرار دارند اما درحال حاضر هیچ نوع خبری به غیر از شایعات از آن‌ها به گوش نمی‌رسد. طی چند ساعت اخیر شایعه جدیدی از پروژه اسکارلت، کنسول نسل بعد مایکروسافت در اینترنت پیچیده که اشاره به ابعاد تکنیکی جدید و غیرقابل پیش‌بینی در کنسول نسل نهمی این شرکت دارد. اتفاقی که می‌تواند موجب تغییر مسائل برای بازی‌سازان شود. (به عبارتی، می‌تواند پروسه ساخت را برای آن‌ها دگرگون سازد)
بر اساس جدیدترین ویدیوی منتشر شده توسط کانال Skullzi TV در شبکه یوتیوب، مشخص شد «شرکت مایکروسافت» مدتی قبل اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که بر اساس آن، کنسول ایکس باکس بعدی شامل موتور فیزیک داخلی می‌شود. این قطعه جدید در دستگاه می‌تواند باعث باز شدن درهای جدیدی به روی توسعه دهندگان بازی شود و بسیاری از مشکلات فعلی آن‌ها را مرتفع سازد.
پروژه اسکارلت


در دیگر شایعات منتشر شده، این طور به نظر می‌رسد که مایکروسافت درحال ساخت دو مدل ایکس باکس با اسم رمز Anaconda و Lockhart باشد که اولی همانند Xbox One X از قدرت بیشتری بهره برده و دومی نیز کنسولی ضعیف‌تر با قیمتی کمتر خواهد بود. در ادامه می‌توانید مشخصات هردو را مطالعه کنید:
مشخصات Lockhart:
CPU: Custom 8 Cores – 16 Zen threads 2
GPU: Custom NAVI 4+ Teraflops
RAM: 12GB of GDDR6 memory
Storage: 1TB NVMe 1 + GB / s SSD hard drive
مشخصات Anaconda:
CPU: Custom 8 Cores – 16 Zen threads 2
GPU: Custom NAVI 12+ Teraflops
RAM: 16GB of GDDR6 memory
Storage: 1TB NVMe 1 + GB / s SSD hard drive
گفتنیست کانال یاد شده در گذشته اطلاعاتی از پلی‌استیشن 5 نیز منتشر کرده است. این کمپانی هنوز هیچ واکنشی به شایعات فوق نشان نداده اما به نظر می‌رسد آن‌ها قصد دارند از برنامه‌های نسل 9 خود در E3 2019 رونمایی کنند.


https://www.bazicenter.com/game-news/next-xbox-rumored-to-feature-internal-physics-engine/
 
یعنی چی موتور فیزیک داخلی؟چه کاربردی میتونه داشته باشه؟

یعنی یک سخت افزار مخصوص پردازش فیزیک که تو این چند جمله‌ای که از پیتنت گذاشتن بیشتر برای محاسبه برخوردها بین اجسام و سطوح و ... قرار هست استفاده بشه. این کاری هست که روی CPU و GPU (بواسطه GPGPU) قابل انجام هست ولی خب شاید این روش هم کیفیت بالاتری داشته باشه و هم منابع بیشتری از CPU و GPU رو برای باقی قسمت‌ها آزاد کنه.
 
آخرین ویرایش:
جالب میشه اگه واقعاً سراغش برن. :دی
به نظرم فیزیک و هوش مصنوعی بازی‌های کامپیوتری در مقایسه با بقیه بخش‌ها کمترین پیشرفت رو داشتن. یعنی آدم وقتی گرافیک و افکت‌های خفن و انیمیشن‌ها و... رو می‌بینه، انتظار داره در بحث فیزیک و هوش مصنوعی هم چیزهای خیلی جالب‌تری ببینه.
اوضاع در حدی هست که الآن توی سال 2019 هنوز تعداد بازی‌هایی که فیزیک نسبتاً خوب دارن (نه حتی خوب و عالی) به تعداد انگشت‌های دو دست هم نمی‌رسه و اگه یه تیکه چوب که برای کاور گرفتن به کار میره با تیر سوراخ بشه، بهش میگن فیزیک خوب! یادش بخیر نسل قبلی (PS3 و 360) که داشت شروع می‌شد، توی تصوراتم یه فیزیک واقع‌گرایانه و خفنی رو پیش‌بینی می‌کردم که مثلاً توی یه بازی متوسط به بالا می‌تونیم به پایه‌های میز شلیک کنیم و پایه خیلی طبیعی شکسته بشه و میز به اون سمت متمایل بشه و گلدون‌های روش بریزن پایین! :دی ولی سال 2019 هم شروع شد و هنوز همچین چیزهایی توی 99% بازی‌ها شبیه رویا هستن!
کلاً خیلی از بازی‌های خفن و مطرح فیزیک‌شون در حد سال‌ها قبل هست و هر نسل فقط چند تا دونه بازی میان که ادعای داشتن فیزیک خفن دارن و شاید این کار مایکروسافت بتونه یه تغییری توی ماجرا بده.
 
جالب میشه اگه واقعاً سراغش برن. :D
به نظرم فیزیک و هوش مصنوعی بازی‌های کامپیوتری در مقایسه با بقیه بخش‌ها کمترین پیشرفت رو داشتن. یعنی آدم وقتی گرافیک و افکت‌های خفن و انیمیشن‌ها و... رو می‌بینه، انتظار داره در بحث فیزیک و هوش مصنوعی هم چیزهای خیلی جالب‌تری ببینه.
اوضاع در حدی هست که الآن توی سال 2019 هنوز تعداد بازی‌هایی که فیزیک نسبتاً خوب دارن (نه حتی خوب و عالی) به تعداد انگشت‌های دو دست هم نمی‌رسه و اگه یه تیکه چوب که برای کاور گرفتن به کار میره با تیر سوراخ بشه، بهش میگن فیزیک خوب! یادش بخیر نسل قبلی (PS3 و 360) که داشت شروع می‌شد، توی تصوراتم یه فیزیک واقع‌گرایانه و خفنی رو پیش‌بینی می‌کردم که مثلاً توی یه بازی متوسط به بالا می‌تونیم به پایه‌های میز شلیک کنیم و پایه خیلی طبیعی شکسته بشه و میز به اون سمت متمایل بشه و گلدون‌های روش بریزن پایین! :D ولی سال 2019 هم شروع شد و هنوز همچین چیزهایی توی 99% بازی‌ها شبیه رویا هستن!
کلاً خیلی از بازی‌های خفن و مطرح فیزیک‌شون در حد سال‌ها قبل هست و هر نسل فقط چند تا دونه بازی میان که ادعای داشتن فیزیک خفن دارن و شاید این کار مایکروسافت بتونه یه تغییری توی ماجرا بده.
انچارتد 4 فیزیکش عالی بود.اتفاقا یک مرحله داشت میزو این چیزها هم بود و قشنگ میزها شکسته میشد
 
کلا هر دستگاهی که چیپ جداگونه برای پردازش کار ها جدا از هم داشته باشه یـ مزیت بزرگ داره نسبت به دستگاه با واحد پردازش یک پارچه به عنوان مثال کدک تصویر x264 تقریبا تو همه دیوایس های مدیا پلیر یـ چیپ جدا فقط صرفا واسه دی کد کردن تصاویری که با این کدک ان کد شدن داره وقتی کدک تصویری x265 اومد چون هیچ دستگاهی چیپ مختص این کدک رو نداشته باعث میشد پدر CPU دربیاد توی دستگاه هایی هم که CPU قوی تر داشتن قشنگ میزد مصرف CPU رو نابود میکرد و به طبع بدجور درگیرشون میکرد ولی حالا با گسترش این کدک توی اکثر دیوایس ها مثل موبایل این چیپست رو هم اختصاصی براش تعبیه کردن و این میشه که عملا موقع اجرا با این کدک فشار خاصی به CPU اصلی نیاد شاید این چیپست یک دهم یـ هسته های CPU هم قدرت نداشته باشه ولی خوب قشنگ جوری بهینش کردن که راحت از پسش بربیاد ! حالا اینجا هم دقیقا همینه سازنده ها موقع ساخت بازی عذای اینو دارن که پردازش های فیزیکی تو صحنه های شلوغ بزنه قشنگ مصرف CPU/GPU رو نابود کنه و خوب اکثرا سمت چنین پردازش های پیچیده ای نمیان حالا این موتور سخت افزاری باعث میشه یـ چیپست که فقط مختص پردازش فیزیک تعبیه شده رو با WebKit های اماده در اختیار سازنده بزارن تا قشنگ دیگه خیالشون از این بابت راحت بشه این وسط کلی تو مصرف منابع سیستمی صرف جویی میشه و خلاصه تمام منابع پردازنده اصلی رو به چیزای دیگه مثل هوش مصنوعی و دنیای بزرگ تر و هزار کار دیگه اختصاص میدن
 
خیلی پیگیر اخبار کنسول های جدید نیستم ، فقط هرکاری می کنن جانه بچشون داستان اون ESRAM افسانه ای نشه که چه میدونم قدرت فلان کنسول 1.4 ترافلاپسه قدرت اون یکی 1.1 عه بعد اگر ESRAM درست استفاده بشه فلان قدر میشه و فلان و فلان ! قشنگ سره کاری بود چون به غیره بازی های انحصاری خوده مایکرو که کمکشون میکرد هیچکی نتونست باهاش کنار بیاد !!
حالا خلاصه اینکه هر چی میدین مثله 360 باشه که ساخت بازی روش راحت باشه اینکه بزنی موتور فیزیکی و ESRAM و ... اضافه کنی ، همش حرفه ! باید باسه همه کار باهاش ساده باشه.
 
آخرین ویرایش:
خیلی پیگیر اخبار کنسول های جدید نیستم ، فقط هرکاری می کنن جانه بچشون داستان اون ESRAM افسانه ای نشه که چه میدونم قدرت فلان کنسول 1.4 ترافلاپسنه قدرت اون یکی 1.1 عه بعد اگر ESRAM درست استفاده بشه فلان قدر میشه و فلان و فلان ! قشنگ سره کاری بود چون به غیره بازی های انحصاری خوده مایکرو که کمکشون میکرد هیچکی نتونست باهاش کنار بیاد !!
حالا خلاصه اینکه هر چی میدین مثله 360 باشه که ساخت بازی روش راحت باشه اینکه بزنی موتور فیزیکی و ESRAM و ... اضافه کنی ، همش حرفه ! باید باسه همه کار باهاش ساده باشه.
منم مثل خودت یاد داستان ESRAM افتادم ... درسته تو FORZA و Gears واقعا گل کاشت اما واقعا دهن سازنده ها رو سرویس کرد ... حداقل با تجربه ای که از این نسل داشتند و به اون پختگی که با وان اکس رسیدن آدم انتظار داره بتونند یه رابط ساده برای این موتور فیزیکی طراحی کنند
 
  • Like
Reactions: g4mer

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or