گزارش پروژه‌ای که هرگز به پایان نرسید؛ ماجرای لغو The Last of Us Online از زبان یوشیدا!

Farh@d

There is no description of the situation
کاربر فعال
1000008074.jpg


در مقطعی، سونی بیش از ۱۰ بازی لایو سرویس در دست ساخت داشت که قصد داشت تا مارس ۲۰۲۶ منتشر کند.ولی بسیاری از آنان به دلایل مختلف کنسل شده‌اند. یکی از این عناوین، The Last of Us Online بود که بعدها با نام Factions شناخته شد. با این حال، یوشیدا که اخیراً پلی‌استیشن را ترک کرده است، توانست این بازی را قبل از لغو شدن تجربه کند. او در مصاحبه‌ای با Sacred Symbols+ (به نقل از Push Square) گفت:

«بازی را انجام دادم و عالی بود.»

یوشیدا توضیح میدهد که استودیوی Bungie، سازنده بازی Destiny، برای کمک به توسعه این پروژه به کار گرفته شد، اما طبق گزارش‌ها، این تیم نگرانی‌هایی در مورد توانایی بازی در حفظ مشارکت بازیکنان برای مدت طولانی داشت.

او افزود:
«ایده ساخت The Last of Us Online از طرف ناتی داگ مطرح شد و آن‌ها واقعاً می‌خواستند این بازی را بسازند. اما بانجی برای آنها توضیح داد که ساخت یک بازی لایو سرویس چه چیزی را می‌طلبد، و ناتی داگ متوجه شد و گفت: 'اوه، ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم! اگر این کار را انجام دهیم، دیگر نمی‌توانیم بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را بسازیم.' بنابراین این یک اشتباه در برنامه‌ریزی بود.»

یوشیدا درباره روند توسعه بازی‌های لایو سرویس در سونی توضیح داد که هیچ استودیویی مجبور به ورود به این سبک نشده است.

«طبق تجربه من، زمانی که استودیوها می‌بینند شرکت روی یک هدف بزرگ تمرکز دارد، آنها فکر می‌کنند که همراه شدن با این مسیر، شانس تأیید و پشتیبانی پروژه‌شان را افزایش می‌دهد. این‌طور نیست که [مدیر پلی‌استیشن استودیوز، هِرمِن هالست] به تیم‌ها بگوید که باید بازی لایو سرویس بسازند. این موضوع معمولاً به صورت متقابل شکل می‌گیرد.»

در آخر یوشیدا درباره این اتفاقات فقط گفت: «بله، واقعا افتضاحه.»​
 
. اما بانجی برای آنها توضیح داد که ساخت یک بازی لایو سرویس چه چیزی را می‌طلبد، و ناتی داگ متوجه شد و گفت: 'اوه، ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم! اگر این کار را انجام دهیم، دیگر نمی‌توانیم بازی Intergalactic: The Heretic Prophet را بسازیم.' بنابراین این یک اشتباه در برنامه‌ریزی بود.»​
نه ببین بانجی با شلاق افتاده بوده به جون صغیر و کبیر ناتی داگ که یا چیزی که اینا میخواستن باید ساخته میشد یا هیچکس از در استودیو زنده بیرون نمیرفت!
چه کارشناسایی که فکت صادر نکردن بانجی شیطان رجیم دخالت کرده تو ساخت بازی و حق نفس کشیدنم از اعضای استودیو گرفته بوده!
لایو سرویس موفق ساختن یعنی فدا شدن تمام و کمال استودیو برای زنده نگه داشتن اون بازی! چیزی که قطعا نه ناتی داگ از پسش برمیومد و نه طرفداراش میخواستن. همون بهتر که کنسل شد و برگشتن به روتین همیشگی تا با Intergalactic یه شاهکار دیگه تحویل بدن.
 
جا داره همین‌جا از طرف خودم و به نمایندگی از اکثر پلی‌استیشن فن‌های بازی‌سنتر (:D)، از بانجی نهایت تشکر و قدردانی رو به جا بیارم که با مشورت دادن و زدن رأی ناتی داگ عزیز، نذاشت این استودیو بیشتر از این از مسیر اصلیش منحرف بشه!

Factions هر چه قدر هم عالی، از اون جایی که نیاز به ساپورت طولانی مدت و آپدیت محتوایی در طول این نسل و چه بسا نسل بعد داشت، می‌تونست سرمایه مادی و انسانی استودیو رو بیخود هدر بده. همین الانش هم معلوم نیست که آیا Intergalactic تنها بازی ناتی داگ تو نسل نهم هست یا میشه به یه بازی دیگه هم امید داشت! خلاصه ما ناتی داگ رو همین‌جوری دوست داریم!
 
ناتی داگ گویا داشته با ذوق تمام یه چیز خفنی میساخته تو مولتی پلیر که یهو بانجی اومده گفته "هاع این خوبه، ولی میتونی سرپا نگهش داری"
بعد اینا انگار یه نگاه کردن دیدن نه اصلا در کشش استدیو نیست که تمرکزشون رو بذارن رو زنده نگه داشتن یه بازی گس بزرگ
زدن زیرش بعد :دی

Genius Management >:D<
واقعا شانس آوردن بانجی نجات شون داد
 
خب خوشبختانه در فضای به دور از روضه و احساسات و ذکر مصیبت، کم کم داره روشن میشه که واقعا چه خبر بوده و چه دلایل منطقی برای وضعیت اخیر وجود داشته... هرچند از اول هم روشن بود...

مهم این هست که ناتی داگ به کار اصلیش یعنی ساخت سینگل پلیر های با کیفیت به شدت بالا ادامه میده.... :D
 
خوب مگر قرار بوده حتما لایو سرویس ده ساله بسازی!؟!؟

شونصد تا بازی هست میاد یه برچسب قیمت هم میخوره فروخته میشه یکی دو سال پشتیبانی میشه بعدش هم عملا فقط سرورهاش روشن میمونه!

اقا شما بازی رو می فروختی ۴۰ ۵۰ اصلا ۶۰ دلار بعد هم ملت بازی میکردن و تموم شد رفت
حالا الا بلا باید لایو سرویس ده ساله میبود؟
 
یعنی چی؟ یعنی ناتی داگ با اون عظمت نمیدونسته لایو سرویس نیاز به پشتیبانی مستمر داره و استارت یه پروژه خفن رو زدن که یهو بانجی بیاد یه تلنگر بزنه و اینا بگن ای وای نمیتونیم از پسش بر بیاییم؟
 
یعنی چی؟ یعنی ناتی داگ با اون عظمت نمیدونسته لایو سرویس نیاز به پشتیبانی مستمر داره و استارت یه پروژه خفن رو زدن که یهو بانجی بیاد یه تلنگر بزنه و اینا بگن ای وای نمیتونیم از پسش بر بیاییم؟
حتما میدونسته ولی شاید بانجی تونسته بر اساس تجربه و با استدلال و مدرک بهشون ثابت کنه...
 
یعنی چی؟ یعنی ناتی داگ با اون عظمت نمیدونسته لایو سرویس نیاز به پشتیبانی مستمر داره و استارت یه پروژه خفن رو زدن که یهو بانجی بیاد یه تلنگر بزنه و اینا بگن ای وای نمیتونیم از پسش بر بیاییم؟

با توجه به اتفاقاتی که بعد عرضه Helldivers 2 افتاد، به نظرم کاملا مشخصه که سونی درک دقیقی از ابعاد این قضیه نداشته
 
یعنی چی؟ یعنی ناتی داگ با اون عظمت نمیدونسته لایو سرویس نیاز به پشتیبانی مستمر داره و استارت یه پروژه خفن رو زدن که یهو بانجی بیاد یه تلنگر بزنه و اینا بگن ای وای نمیتونیم از پسش بر بیاییم؟
ربطی ندارن! سینگل‌پلیر ساختن با گس ساختن دو معقوله کاملا متفاوته. یه استودیو که عمر بر فرض عنوان خطی ساخته، جرات نمیکنه به همین راحتی بر سمت اووپن ورلد. چه برسه که گس بخوای بسازی . اونم از استودیویی که هیچ تجربه ای تو این زمینه نداره.
 
  • Like
Reactions: avannn
تمام بحث های این 4-5 سال در این خلاصه میشه...

یوشیدا درباره روند توسعه بازی‌های لایو سرویس در سونی توضیح داد که هیچ استودیویی مجبور به ورود به این سبک نشده است.
@kourooshkabir25
خداروشکر رو سفید شدیم...
به قول یکی، شما بگید چه آب و صابونی برای شست و شوی روی ماه عزیزان بیاریم؟:دی
 
یوشیدا یک عضو نامتجانس در سونی جدید بود که جیمبو بخاطر سابقش، بجای اخراج، با تنزل مقام به مدیریت ایندی ها خواست احترامش حفظ بشه
اما نتیجه شد جنگ شرق و غرب سونی که یوشیدا، جیمی رو هم همراه خودش برد.
یکجور انتحاری یا به اصطلاح خودشون کامیکازه تا جلوی تغییر چهره سونی از سینگل ساز به گس ساز رو بگیره، هرچند در این راه مقام و پست خودش رو از دست داد.
اینجا هم بالاخره اعتراف کرد که منازعات داخلی و عدم تایید از سمت بانجی، ترمز دراکمن رو کشید
البته چون الان در سونی کاره ای نیست احتمالا توافقات عدم افشا، خِرش رو خواهد گرفت و از این به بعد خیلی باید مراقب باشه چی میگه
 
یعنی چی؟ یعنی ناتی داگ با اون عظمت نمیدونسته لایو سرویس نیاز به پشتیبانی مستمر داره و استارت یه پروژه خفن رو زدن که یهو بانجی بیاد یه تلنگر بزنه و اینا بگن ای وای نمیتونیم از پسش بر بیاییم؟
اینا یه آنلاین انچارتد ۴و نتونستن عین آدم ساپورت کنن و بازی تکراری و بی روح شد! یا همون فکشن ۱ چقدر محتوا میگرفت مگه؟ صرفا بخاطر گیم پلی نابش مخاطب جمع کرد.
بماند که بدتر از اینا، کمپانی بالاسریشون بود. سونی که تا روز عرضه به موفقیت کنکورد اطمینان داشت، بنظرت فهم و درک نیاز بازار از بازی گس رو داره؟ یا استودیویی که هیچ و واقعا هیچ تجربه ای از مفهوم ساپورت طولانی مدت نداشته؟ اینا بزرگن و موفق تو حیطه بازی داستانی.
اونوقت اونی که nسال تجربه بازی گس و آنلاین داشت وقتی دخالت کرد، تو همین فروم هیت گرفت! :D
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or