
به نظر می رسد سفارشی سازی اسلحه ها بخش بزرگی از بازی خواهد بود . بازیکنان از چه متعلقاتی میتوانند استفاده کنند؟
Ammunation به GTA بازگشته است ، اما حالا شما می توانید اسلحه های خود را سفارشی کنید.
بازیباز ها به طیف گسترده ای از تغییرات دسترسی دارند ، مانند خشابهایی با ظرفیت بیشتر ، تکیه گاه برای دقت بیشتر ، رنگ کردن اسلحه، چراغ قوه،دوربین و صدا خفه کن.
متعلقاتی مانند صدا خفه کن به بازیبازها اجازه می دهد شیوه ی خود را برای بعضی از ماموریتها تغییر داده و آن را به صورت مخفیانه انجام دهند.
این فقط بخشی از طیف گسترده گزینه های تاکتیکی بازیبازان است.

آیا بازگشت سفارشی سازی ماشینها اشاره ای به san andreas است؟
قطعا، اما این فقط یک گزینه معمولی برای تجربه کردن نیست، ما میخواستیم آن را گسترش دهیم و آن را به صورت عمیق تری با بازی ادغام کنیم.
بعضی از ماموریت ها از شما می خواهند که ماشین خود را به صورت خاصی سفارشی کنید ، و ما از سفارشی سازی به صورت خیلی جدی تری از san andreas استفاده کرده ایم.
آیا همه ی این سفارشی سازیها در یک فروشگاه (pay n spray)انجام می شود یا فروشگاه های متعددی برای آن وجود دارد ؟
pay n spray در این بازی وجود ندارد ، LS Customs جایگزین آن شده است . این فروشگاه ها در نقاط مختلفی از دنیای بازی وجود دارند و یک فروشگاه کامل برای هر نوع سفارشی سازی خودرو هستند . شما قادر خواهید بود ماشین یا موتور خود را به داخل این فروشگاه ها ببرید ، با مکانیک صحبت کنید و آنها را سفارشی کنید.

انواع تغییرات ظاهری که می توان در وسایل نقلیه ایجاد کرد چیست ؟ این تغییرات چقدر عمیق خواهد بود ؟
علاوه بر بسیاری از سفارشی سازیهای ظاهری مانند : body kit ، رنگ بدنه ، رینگ ولاستیک ، مدلهای اگزوز ، شیشه های رنگی ، رنگ دودی لاستیک ، گارد آهنی ، چراغهای اضافه و بسیاری از لوازم جانبیهای دیگر ، ما متعلقاتی دارم که بر روی گیم پلی و کار آیی ماشین (performance) تاثیر خواهد گذاشت .
بعضی از این متعلقات شامل: ترمز ، تقویت موتور ، بوق ، سیستم تعلیق ، لاستیکهای زد گلوله ، قاب ضد گلوله و قطعا یک تعمیر عمومی می باشد .
تعداد این متعلقات بیش از 1000 مورد می باشد.
وقتی ماشین خود را سفارشی سازی کردید میتوانید با تلفون همراه موجود در بازی از آن عکس بگیرید و آن را در social club آپلود کنید .
پرسش و پاسخ در مورد سیستم تیر اندازی

طبق دموی نمایش داده شده ، به نظر می رسد *R تغییر اساسی در سیستم تیر اندازی اعمال کرده است ؟ می توانید به ما بگویید چه اتفاقی در حال رخ دادن است ؟
برای تغییر اساسی در سیستم انیمیشنها ، هدف گیری و همچنین دوربیین بازی وقت بسیار زیادی صرف شده است تا فرصتهای جدیدی را برای بازیبازان این سبک به ارمغان آوربم .
ما میخواستیم تیر اندازی دقیق تر و رضایت بخش تر شود و در عین حال ، حالتهای مختلفی از نوع بازی را ارائه کند.
کنترلها گسترش یافته اند ، حالا علاوه بر سیستم سنتی نشانه گیری و تیر اندازی شما می توانید به راحتی در حال دویدن با استفاده از ماشه سمت راست (R2,RT) شلیک کنید .
این عمل علاوه بر حفظ منافع شما در دیدن کاراکتر در حالت سوم شخص ، حس و حال و دقت یک بازی اول شخص را القا می کند.
همچنین این فرصت را به به بازیبازها می دهد تا مهارتهای خود را در حالت تک نفره و چند نفره توسعه دهند ، هر چقدر در حال دویدن دقیق تر باشید ، برتری بزرگتری خواهید داشت.
این سطح حرکت و دقت یک GTA کاملا جدید است و واقعا احساس تیر اندازیها را عوض می کند.
تیر اندازی در حالی که می دوید میدان دید را باز نگه می دارد در حالی که سیستم حرکتی خود را با شرایط شما وفق می دهد هر چقدر آهسته تر شلیک کنید این سیستم به صورت سنتی خواهد بود.
آزادی اضافه شده برای در گیریهای پر هرج و مرج عالی است .
برای اینکه همه ی اینها عملی شوند ، ما یک لایه ی جدید به سیستم حرکتی خود اضافه کردیم، اگر شما با تفنگ خود شلیک کنید ، یا در گیر یک مبارزه شوید ، وضعیت کاراکتر شما تغییر می کند ، سرعت پیش فرض شما از حالت راه رفتن عادی به حالت تنه زدن تبدیل می شود و تحرک و حالت اضطرار بیشتری به شما می دهد .
اگر خطری نباشد یا شما در حال شلیک کردن نباشید ، به حالت آرام باز خواهید گشت .
تغییر این حالتها به صورت یکپارچه و بدون وقفه انجام می شود ، به نظر می رسد شخصیت شما همیشه از محیط اطراف آگاه است و رفتار مناسبی در ارتباط با آن دارد.
خصوصیت شخصیتی هر کاراکتر در طریقه راه رفتن و شلیک کردن آنها مشخص است ، ترور با پرخاشگری ، فرانکلین با تکبر و مایکل با شخصیت .

می توانید بگویید سیستم تیر اندازی به کدام یک از عناوین (RDR,MP3,GTA IV ) شباهت دارد ؟
بهترین راه برای توصیف این بخش این است که بگوییم شامل تاثیر از همه ی این بازیها است.
و هم چنین هسته ی اصلی آن هنوز GTA است ، اما از آنجایی که ما با استودیوهای آنها همکاری کرده ایم ، ما تلاش کردیم تا تمام قسمتهای مناسب پروژهای مختلف را وارد بازی کنیم از سیستم کاور گیری و هدف گیری پیشرفته RDR گرفته تا انتقال سریع و روان سیستم تیر اندازی در MAX PAYNE 3.
فشار اصلی سیستم تیر اندازی در GTA V تلاش برای پویا تر کردن و روان تر کردن انیمیشنها و رفتار دوربین بود ، ما تلاش کردیم تا همه چیز را به سطح بعدی هل بدهیم .
از تحول در سیستم هدف گیری از زمان GTA IV برای ما بگویید. تنظیمات پیش فرض چیست ؟ قفل کردن نرم ، سخت یا هدف گیری آزاد ؟ چگونه هر یک از این تنظیمات نسبت به بازیهای قبلی *R تغییر کردند ؟
ما واقعا میخواستیم شیوه کار کردن هدف گیری راتصحیح کنیم ، به طوری که خارج از حالت هدف گیری آزاد ، هدف گیری لطیف تر بود و مکانیزم آسان تری داشت .
حالت قفل کردن سخت بر روی هدف از بین رفته است به این دلیل که ما حس کردیم این سیستم بسیار گیج کننده است و حالت غوطه ور بودن شما در بازی را از بین می برد به طوری که شما نیازی به فکر کردن در مورد موقعیت دشمن نداشتید .
ما میخواستیم تا بازیکنان صبر کنند و درمورد تاکتیکهای جنگی بیشتر فکر کنند.
در GTA V ، ما سیستم هدف گیری را به سه بخش متمایز تقسیم کردیم : هدف گیری با کمک (assisted aiming) ، حالت سنتی GTA و هدف گیری آزاد .
هدف گیری با کمک به بازیکنان سطح هدف گیری وسیعی می دهد و همچنین به آنها کمک می کند خطر اصلی را پیدا کنند.
حالت سنتی GTA شبیه به حالت قفل کردن نرم (soft aiming) است. این حالت تمام مشخصات حالت نشانه گیری با کمک را در اختیار شما قرار می دهد ، به اضافه قابلیت سنتی عوض کردن هدف با اسفاده از استیک راست.
در همه ی حالتهای هدف گیری یک تایمر وجود دارد که قفل کردن شما روی هدف را از بین می برد ، در نتیجه باید در رویکرد خود تاکتیکی تر عمل کنید ، دیگر نمی توانید به قفل کردن و تیر زدن تا زمانی که دشمن بمیرد تکیه کنید.
ما همچنین حالتهای کمکی دیگری به هدف گیری آزاد برای هر یک از این حالتها اضافه کردیم که شامل تنظیم سرعت نشانه در کنار هدف ها می باشد.
برای اینکه مطمئا شویم حرکت دوربین ملایم است وشما در انتخاب هدفها در میان نبرد بی تعادل و گیج نمی شوید وقت زیادی صرف کردیم .
هردوی اینها با هم کار می کنند تا شلیک کردن روان تر شود بدون اینکه متوجه شوید کمکی در کار است.
بعلاوه ی حالتهای تیر اندازی با کمک ، بازیکنهای با تجربه با ، بازی کردن کل بازی در حالت هدف گیری آزاد احساس راحت تری خواهند داشت .

سیستم کاور گیری چگونه تکامل یافته است ؟
بازی بیشتر در مورد سوئیچ کردن بین شخصیتهاست ، تا بازیکنها بتوانند تصمیمات سریع و بدون وقفه ای بگیرند. ما این ایده را به سیستم کاورگری اضافه کردیم .
همچنین ما با ترکیب رانندگی با سیتم تیر اندازی از این هم فراتر رفتیم .
به اضافه خروج آرام از ماشین در حال تیر اندازی ، بازیکنان می توانند از ماشین خود به عنوان پوشش استفاده کنند ، از ماشین بیرون بیایند بدون اینکه خود را در خطر بی اندازند.
می توانند مدتی در پشت ماشین بمانند و دوباره از حالت کاور یا تیر اندازی به سرعت وارد ماشین شوند و فرار کنند .
این عمل در مواقع اضطراری واقعا به کمک شما می آید.
آخرین ویرایش: