خبر رسمی پتنت جدید سونی درجه سختی بازی را تنظیم می کند

  • Thread starter Thread starter Adam
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

Adam

عضو تحریریه
Sony.jpg

سونی اخیرا حق اختراعی را منتشر کرده است که در آن یک فناوری نوآورانه را توصیف می کند که می تواند سختی یک بازی را اصلاح کند و با توانایی های بازیکن سازگار شود. این مفهومی نیست که در بازی کاملاً بی سابقه باشد، اما پتنت سونی از بهبود یا زیباتر کردن آنچه در حال حاضر وجود دارد صحبت می کند.

اسناد ثبت اختراع سونی به مجموعه‌ای از پارامترها اشاره می‌کند که تحت تأثیر این فناوری قرار می‌گیرند، از جمله قدرت شخصیت، تعداد دشمنان، مهارت دشمنان و سرعت حرکت دشمنان در محیط بازیها متغیر خواهند بود. این تطبیق سختی برای فعالیت‌های مبتنی بر مهارت در محیط‌های مجازی است و از الگوریتم‌هایی برای ارزیابی نحوه بازی و برخورد کاربر با مکانیک‌ها، عناصر و شرایط خاص استفاده می‌کند. سپس با سخت‌تر یا آسان‌تر کردن مکانیزم بازی، سختی را تنظیم می‌کند تا بازیکن را تشویق کند که برای مدت طولانی‌تری درگیر بماند و از ناامیدی و یا احساس اینکه بازی خیلی آسان است، اجتناب کند.

به جای انتخاب یک تنظیم سختی سنتی، الگوریتم‌های مشروح در پتنت پویا خواهند بود و به هر بازیکن تجربه‌ای متناسب را ارائه می‌دهند که برای او مناسب‌تر است. یک بازیکن قبل از خرید، تقریباً غیرممکن است که بازی را بسنجد. زیرا در نهایت، تجربه‌ی بازی برای همه متفاوت است.
 
به نظرم همون مدل کلاسیک و ثابت انتخاب درجه سختی بهتره، و از همه بهتر هم، مدل سولزبورن.

ولی جدا از سولزبورن و پیش فرض سخت بودنش، با درجه سختی ثابت و قابل انتخاب در بازی ها، چون در ان حالت پلیر مجبور میشه در هر صورت و شرایطی، بالاترین سطح گیم پلی رو حفظ کنه(حالا بر اساس درجه ای که انتخاب کرده)، حتی اگه بارها شکست بخوره و مجبور به ری استارت بشه، اصن این تکرار و ازمون و خطا بخشی از جذابیت و مکانیسم بازی هاست...

از اون ور این سیستم جدید میتونه پلیر رو ناخوداگاه به سمتی سوق بده که راحت تر و شل و ول تر و ریلکس تر بازی کنه، چون فشاری وجود نداره، و دست خودته (پویاست)

مثل این میمونه بدون دسپلین و فشار و برنامه دقیق، ورزشکار یا نظامی حرفه ای بشی.. که خب نمیشه دیگه...

تا حالا بیاد ببینیم دقیقا چی به چیه...
 
به نظرم همون مدل کلاسیک و ثابت انتخاب درجه سختی بهتره، و از همه بهتر هم، مدل سولزبورن.

ولی جدا از سولزبورن و پیش فرض سخت بودنش، با درجه سختی ثابت و قابل انتخاب در بازی ها، چون در ان حالت پلیر مجبور میشه در هر صورت و شرایطی، بالاترین سطح گیم پلی رو حفظ کنه(حالا بر اساس درجه ای که انتخاب کرده)، حتی اگه بارها شکست بخوره و مجبور به ری استارت بشه، اصن این تکرار و ازمون و خطا بخشی از جذابیت و مکانیسم بازی هاست...

از اون ور این سیستم جدید میتونه پلیر رو ناخوداگاه به سمتی سوق بده که راحت تر و شل و ول تر و ریلکس تر بازی کنه، چون فشاری وجود نداره، و دست خودته (پویاست)

مثل این میمونه بدون دسپلین و فشار و برنامه دقیق، ورزشکار یا نظامی حرفه ای بشی.. که خب نمیشه دیگه...

تا حالا بیاد ببینیم دقیقا چی به چیه...
به نظرم باید انتخابی باشه که این سیستم منطبق بر سختی یا اینکه سیستم کلاسیک
من خودم عاشق سیستم سولز بورنم و فوث العادست برای یه گیمر واقعی ولی توی سیستم سولز بورن بازی بشدت ازت وقت میگیره در صورتی که خیلیا بازی رو فان انجام میدن و اونقدر تایم ندارن سر و کله بزنن با بازی
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard
من فکر کنم قبلن هم این مورد بوده که با شکست خوردن، بازی سختر/آسونتر بشه. حالا این تغییر به شکلهای مختلف بود.
بیشتر به نظر پتنت ترول میاد تا یه فناوری نوآورانه
معمولا بازی ها پیشنهاد میدن میخوای درجه سختی بیاد پایین؟

مثلا همین سری GOW از همون شماره اولم چنین سیستمی داشت(خیلی/اکثر بازی ها دارن)

ولی فکر کنم این کلا بدون هشدار و پیشنهاد دادن، خودش ببره بالا یا پایین، زیاد مردی کم کنه، دید راحت داری همه رو بدون دردسر و استفاده از قابلیتدها میزنی، سختش کنه به چالشت بکشه

شاید یه جوری مثل همین AIها که دارن تو ریسینگ ها روش کار میکنند

حالا اصلا عملی بشه، خوب در بیاد یا نه، چقدر زمان میبره تا بیاد و اینا خدا داند...
روزی صد تا پتنت از همه شرکتا ثبت میشه:دی 90%شم گم و گور میشن:-"
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or