تقریبا تمام بازیبازانی که این کار را حتی برای مدتی زیادی انجان نداده اند ، با بازی های برگرفته از فیلم زیادی برخورد کرده اند و این موضوع بر همه روشن است که بازی های از این قبیل به غیر از چند استثنا خیلی خوب از کار در نیامده اند. برخی بازی های این نوع توانسته اند تا خود را به سطح فیلم برسانند و حد اقل توجه طرفداران فیلم را به خود جلب کنند. اما هنگامی که از بیشتر بازیبازان بپرسید که ابتدا فیلم The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay را تماشا کرده با بازی آن را انجام داده مسلما جوابشان "بازی" آن است.
این موضوع خوشایندی برای "وین دیز" به حساب می آید چرا که او از ابتدا در دنیای Riddick (چه فیلم و چه بازی) قرار داشته و همه ما Riddick را با او می شناسیم.وی در این مورد می گوید: "اتفاقی و در واقع احساسی در مورد Riddick دارم که من را راغب به کند و کاو و شناخت هرچه بیشتر شخصیت او وا می دارد. شاید دلیل خاصی وجود نداشته باشد اما من به نوعی جذب دنیای Riddick و فضایی که او در آن می زیند شده ام و هر بار مشتاقم تا اتفاقات رخ داده برای این شخصیت در دنیای مخصوص به خودش را مرور کنم".
وی ادامه می دهد: " این شخصیت از همان ابتدا توانست به خوبی با من انس بگیرد زیرا همیشه Riddick را بعنوان یک قاتل بی رحم و بی روح شناخته ایم. اما این چیزی نیست که من را در قالب شخصیت غرق می کند بلکه با اینکه او فردی بسیار خشن و بی رحم است ، در پس کارها و حرف هایش روح جالبی دیده می شود که او را از یک موجود وحشی صرف جدا می سازد. و نه تنها در فیلم بلکه حتی در قالب بازی نیز به اینکه در نقش او هستم افتخار می کنم".
در ادامه از او در مورد نسخه بعدی فیلم سوال شد و "وین دیزل" با لحنی مطمئن پاسخ داد: "سوال جالبیست و شما جواب این سوال را خیلی خوب می دانید...! باید بگویم همین الان که من در حال پاسخ گویی به سوالات شما هستم David Twohy -نویسنده و کارگردان Chronicles of Riddick - در حال کار بر روی نسخه جدید فیلم است. در این نسخه شخصیت Riddick را در حالی تنها خواهید یافت که توسط تعداد زیادی هیولا محاصره شده و با آن ها دست و پنجه نرم می کند. این واقعا جذاب است! "
تاسیس یک استودیو بازیسازی توسط "وین دیزل"
شاید بتوان گفت بخش زیادی از موفقیت بازی Chronicles of Riddick به دلیل بازیباز بودن خود "وین دیزل" و آشنایی کامل و تقریبا حرفه ای او با این جو است. وی حتی استودیو بازیسازی خود را با نام Tigon تاسیس کرده که البته نقش مستقیمی در طراحی بازی Chronicles Of Riddick ندارد.
او می گوید: " یکی از نکات جذاب ساخت بازی از روی فیلم به نظر من این است که شما قادر خواهید بود تا نوآوری هایی را در بازی داشته باشید که نمایش کشیدن آن ها بر روی پرده نقره ای و در قالب فیلم شاید هزینه ای بالغ بر 50 میلیون دلار به خرج ساخت فیلم بیافزاید. بعنوان یک بازیباز واقعی هنگامی که شما Chronicles Of Riddick را بازی می کنید نکته های جذاب زیادی در آن وجود دارد که حتی باعث می شود بیشتر از فیلم بتوانید در آن غرق شوید".
دنیای Riddick در نسخه Assault on Dark Athena امتیاز و نکته ای جدید را شامل خواهد شد که در نسخه های پیشین شاهد آن نبودیم. وین دیزل: "شاید برای شما نیز همانند من پیش آمده باشد که بسیار علاقه مند انجام این بازی با دوستانتان باشید ، امکانی که در نسخه های پیشین وجود نداشت. اما باید گفت حالت های بسیار جذاب تحت شبکه شما را واقعا حیرت زده خواهد کرد " .
بازی رویایی "وین دیزل"
هر بازیبازی در ذهن خود فضایی خارق العاده با داستانی از تفکرات خویش می سازد و آن را بازی می نامد که اگر یک طراح بود حتما آن را می ساخت. "وین دیزل" نیز بعنوان یک بازیباز در مورد این موضوع چنین می گوید: " شاید بیشتر فکری که در مورد این موضوع کرده ام مختص به خانه باشد. در واقع هنوز هیچ اقدامی در مورد ساخت آن در استودیو من انجام نشده و هنوز باید بررسی که چگونه این ایده می توان به بهترین نحو پیاده شود. " و سپس بازی رویایی خود را چنین توصیف می کند: " اول از همه بازی رویایی من یک بازی کاملا تحت شبکه است که دشمنان شما به جای هوش مصنوعی توسط انسان های حقیقی کنترل بشوند. این بازی شما را به 200 سال پیش از میلاد مسیح و دنیای Hannibal Barca خواهد برد و به شما این اجازه را می دهد تا شخصیت رویایی خود را ساخته و در میان آشوب یا صلح به زندگی بپردازید. به نوعی می توان یک دنیای مجازی خیلی جالب و ملموس را تجربه کرد. اما همه ما می دانیم که ساخت چنین بازی هایی چه زمان و کار فراوانی می طلبد".
The Wheelman
درست است که بیشتر فعالیت "وین دیزل" در دنیای بازی با Chronicles of Riddick بوده، اما او با اشتیاق زیادی در مورد یک فیلم و بازی دیگر به نام Wheelman سخن می گوید. این بازی که یک اکشن ماشین سواری به شمار می رود و به قول عده ای شبیه GTA خواهد بود این روزها توجه بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کرده است. وین در مورد این عنوان می گوید: " این اولین بازی نیست که یک فیلم و بازی با قصد اولیه در ارتباط با هم منتشر می شوند اما به جرات می توانم بگویم Wheelman یکی از عنوان های موفق این قبیل بازی و فیلم ها خواهد بود چرا که فیلم آن توسط شرکت معتبر Paramount در دست ساخت بوده و بازی آن نیز بوسیله شرکت های معتبرMidway و Ubisoft منتشر شده است.
حمید فقیهی
این موضوع خوشایندی برای "وین دیز" به حساب می آید چرا که او از ابتدا در دنیای Riddick (چه فیلم و چه بازی) قرار داشته و همه ما Riddick را با او می شناسیم.وی در این مورد می گوید: "اتفاقی و در واقع احساسی در مورد Riddick دارم که من را راغب به کند و کاو و شناخت هرچه بیشتر شخصیت او وا می دارد. شاید دلیل خاصی وجود نداشته باشد اما من به نوعی جذب دنیای Riddick و فضایی که او در آن می زیند شده ام و هر بار مشتاقم تا اتفاقات رخ داده برای این شخصیت در دنیای مخصوص به خودش را مرور کنم".
وی ادامه می دهد: " این شخصیت از همان ابتدا توانست به خوبی با من انس بگیرد زیرا همیشه Riddick را بعنوان یک قاتل بی رحم و بی روح شناخته ایم. اما این چیزی نیست که من را در قالب شخصیت غرق می کند بلکه با اینکه او فردی بسیار خشن و بی رحم است ، در پس کارها و حرف هایش روح جالبی دیده می شود که او را از یک موجود وحشی صرف جدا می سازد. و نه تنها در فیلم بلکه حتی در قالب بازی نیز به اینکه در نقش او هستم افتخار می کنم".
در ادامه از او در مورد نسخه بعدی فیلم سوال شد و "وین دیزل" با لحنی مطمئن پاسخ داد: "سوال جالبیست و شما جواب این سوال را خیلی خوب می دانید...! باید بگویم همین الان که من در حال پاسخ گویی به سوالات شما هستم David Twohy -نویسنده و کارگردان Chronicles of Riddick - در حال کار بر روی نسخه جدید فیلم است. در این نسخه شخصیت Riddick را در حالی تنها خواهید یافت که توسط تعداد زیادی هیولا محاصره شده و با آن ها دست و پنجه نرم می کند. این واقعا جذاب است! "
تاسیس یک استودیو بازیسازی توسط "وین دیزل"
شاید بتوان گفت بخش زیادی از موفقیت بازی Chronicles of Riddick به دلیل بازیباز بودن خود "وین دیزل" و آشنایی کامل و تقریبا حرفه ای او با این جو است. وی حتی استودیو بازیسازی خود را با نام Tigon تاسیس کرده که البته نقش مستقیمی در طراحی بازی Chronicles Of Riddick ندارد.
او می گوید: " یکی از نکات جذاب ساخت بازی از روی فیلم به نظر من این است که شما قادر خواهید بود تا نوآوری هایی را در بازی داشته باشید که نمایش کشیدن آن ها بر روی پرده نقره ای و در قالب فیلم شاید هزینه ای بالغ بر 50 میلیون دلار به خرج ساخت فیلم بیافزاید. بعنوان یک بازیباز واقعی هنگامی که شما Chronicles Of Riddick را بازی می کنید نکته های جذاب زیادی در آن وجود دارد که حتی باعث می شود بیشتر از فیلم بتوانید در آن غرق شوید".
دنیای Riddick در نسخه Assault on Dark Athena امتیاز و نکته ای جدید را شامل خواهد شد که در نسخه های پیشین شاهد آن نبودیم. وین دیزل: "شاید برای شما نیز همانند من پیش آمده باشد که بسیار علاقه مند انجام این بازی با دوستانتان باشید ، امکانی که در نسخه های پیشین وجود نداشت. اما باید گفت حالت های بسیار جذاب تحت شبکه شما را واقعا حیرت زده خواهد کرد " .
بازی رویایی "وین دیزل"
هر بازیبازی در ذهن خود فضایی خارق العاده با داستانی از تفکرات خویش می سازد و آن را بازی می نامد که اگر یک طراح بود حتما آن را می ساخت. "وین دیزل" نیز بعنوان یک بازیباز در مورد این موضوع چنین می گوید: " شاید بیشتر فکری که در مورد این موضوع کرده ام مختص به خانه باشد. در واقع هنوز هیچ اقدامی در مورد ساخت آن در استودیو من انجام نشده و هنوز باید بررسی که چگونه این ایده می توان به بهترین نحو پیاده شود. " و سپس بازی رویایی خود را چنین توصیف می کند: " اول از همه بازی رویایی من یک بازی کاملا تحت شبکه است که دشمنان شما به جای هوش مصنوعی توسط انسان های حقیقی کنترل بشوند. این بازی شما را به 200 سال پیش از میلاد مسیح و دنیای Hannibal Barca خواهد برد و به شما این اجازه را می دهد تا شخصیت رویایی خود را ساخته و در میان آشوب یا صلح به زندگی بپردازید. به نوعی می توان یک دنیای مجازی خیلی جالب و ملموس را تجربه کرد. اما همه ما می دانیم که ساخت چنین بازی هایی چه زمان و کار فراوانی می طلبد".
The Wheelman
درست است که بیشتر فعالیت "وین دیزل" در دنیای بازی با Chronicles of Riddick بوده، اما او با اشتیاق زیادی در مورد یک فیلم و بازی دیگر به نام Wheelman سخن می گوید. این بازی که یک اکشن ماشین سواری به شمار می رود و به قول عده ای شبیه GTA خواهد بود این روزها توجه بسیاری از بازیبازان را به خود جلب کرده است. وین در مورد این عنوان می گوید: " این اولین بازی نیست که یک فیلم و بازی با قصد اولیه در ارتباط با هم منتشر می شوند اما به جرات می توانم بگویم Wheelman یکی از عنوان های موفق این قبیل بازی و فیلم ها خواهد بود چرا که فیلم آن توسط شرکت معتبر Paramount در دست ساخت بوده و بازی آن نیز بوسیله شرکت های معتبرMidway و Ubisoft منتشر شده است.
حمید فقیهی