تهیه کنندته موسیقی عنوان Metal Gear Solid 2 اعلام کرد که جناب Hideo Kojima, خالق این سری مخفی و اکشن, نمیخواست که به مدت طولانی برروی این فرانچایز کار کند.
براساس مصاحبه اخیر با تهیه کننده موسیقی بازی, هیدئو کوجیما خالق سری Meatl Gear Solid نمیخواست که عنوان اکشنش تبدیل به فرانچایزی بزرگ شود.
عرضه شده در سال 1987, متال گیر به عنوان یکی از اولین عناوین ژانر معروف مخفی کاری شناحته میشود. آخرین قسمت این فرانچایز بزرگ و طولانی, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در سال 2015 بود که چندی پس از عرضه اش, کوجیما و شرکت کونامی از هم جدا شدند.
در مصاحبه ای با وبسایت Game developer, تهیه کننده موسیقی متال گیر سالید 2 خانم Rika Muranaka اعلام کرد که این سری هیچ وقت قرار نبود که به مدت طولانی ای ادامه پیدا کند.
با اینکه کوجیما این سری را خلق کرده و به مدت سی سال برروی آن کار کرد, هیچ وقت نمیخواست که فرانچایز بزرگی به عظمت Final fantasy خلق کند. موراناکا توضیح داد که خلاقیت هنری کوجیما او را به سمت پروژه های جدید و تازه گیمینگ میکشاند. با این حال, موفقیت های مالی متال گیر باعث شد که کونامی سری را در الویت خود قرار داده, و سازنده را تا زمان جدایی اش به آن محدود کند.
درحالی که کوجیما دیگر برروی متال گیر کار نمی کند, این چهره صنعت گیم در حال کسب موفقیت با عناوین دیگری است. Death Stranding عرضه شده در سال 219 اولین عنوان کوجیما پس از جدایی اش از کونامی بود, این بازی ماجراجویی عجیب بخاطر داستان و گیم پلی خاص نمرات خوبی دریافت کرد, نسخه ای بروز شده با نام Death Stranding Director's Cut در تاریخ 24 سپتامبر عرضه شد, و درحالی که کوجیما برای اضافه کردن محتویات بیشتری به این عنوان پسا آخرالزمانی و شبیه ساز پست چی بازگشت, بسیاری از شایعات دور و بر پروژه بعدی این نویسنده, و حتی خود او ایده های خاصی را بیان کرد, مانند عنوانی که براساس شخصی که تجربه اش میکند به صورت ریل تایم عوض خواهد شد.
بی میلی کوجیما برای کار برروی متال گیر با اظهارات موراناکا واضح تر شده است, با این حقیقت که بسیاری از عناوین سری پایان های قطعی داشتند, او حالا آزاد است که هر بازی ای که میخواهد با استودیو خود, Kojima Productions خلق کند, هیدئو کوجیما این قدرت را دارد که عناوینش را به فرانچایزی بزرگ و بلند مدت تبدیل کند یا نکند.
منبع
آخرین ویرایش: