
هر سازنده مستقل indie کنسول Wii U و شبکه eShop لایسنس رایگان Unity را دریافت میکنند و امکان self-publish دارند، پس کلیه درآمد فروش بازی برای سازندگان خواهد بود و لازم نیست برای انتشار بازی مذاکره کنند و اجازه بگیرند.
شبکه WiiWare کنسول Wii روزهای بدی را سپری کرد، و توسعه دهندگان مدام در رابطه با سرویس دانلود Nintendo شکایت میکردند و آن را به سود خود نمیدیدند و مقداری از سود فروش بازی نیز به صاحب کنسول تعلق میگرفت. Nintendo در مورد Wii نسبت به سازندگان indie بیتفاوت بود و به آنان اهمیت نمیداد. امکانات آن نیز نمیتوانست با شبکههای XBLA, PSN و هiOS و App Store رقابت کند.
به نظر میرسد Nintendo در این مورد از گذشته درس گرفته است و برای Wii U یک گام به جلو برداشته است شبکه eShop رابطه بهتری را با سازندگان indie برقرار میکند. بزودی شاهد تایید بازیهایی ازسوی سازندههای indie جدید باشیم.
Nintendo قبلا تایید کرده بود که Self-Publish در کنسول Wii U و شبکه Nintendo eShop وجود دارد. Nintendo بیشتر سازندگان مستقل را تشویق به ساخت بازی میکند. در همین رابطه امروز اعلام شد:
Scirra سازندگان موتور گرافیکی Construct 2 که براساس ٰHTML5 است و بازی drag-and-drop را با آن ساختند در Steam Greenlight عرضه کردند و همچنین نرم افزار Greenlit ار نیز در Steam عرضه کردند. این موتور گرافیکی برای PC, iOS و Android تایید شده بود. به نظر موتور گرافیکی Construct 2 برای Wii U معرفی شود.
Nintendo با آنان ارتباط برقرار کرده است و قرار شده این استدیو از سیستم Web Framework کنسول Wii U استفاده کند.
منبع:
1
2