هرمن هالست: پلی استیشن به تمرکز بر بازی‌های Live-Service ادامه خواهد داد.

Farh@d

کاربر سایت
1000002056.jpg

پلی استیشن به تمرکز بر بازی‌های Live-Service ادامه خواهد داد.​

پلی استیشن به زودی از بازی‌های لایو-سرویس دست نخواهد کشید. هرمان هالست، مدیرعامل پلی استیشن، در مصاحبه اخیر خود با رسانه ژاپنی فامیتسو، گفت که این شرکت علی‌رغم مشکلات اخیر مانند کنکورد، همچنان به این مدل عناوین اعتقاد دارد.
هالست در ادامه افزود: "کسب‌وکار بازی به دلیل عوامل مختلفی از جمله پیشرفت‌های تکنولوژیکی، ژانرهای جدید و روش‌های بازی، دائماً در حال تغییر است. با این حال، یک چیز که ثابت مانده است، میل افراد به تجربیات سرگرمی عالی است و توجه به بازی‌ها همچنان در حال افزایش است. با این حال، این امر همچنین رقابت را ایجاد کرده است و مانند بسیاری از شرکت‌های این صنعت، ما مجبور شده‌ایم تغییراتی در کسب‌وکار خود ایجاد کنیم تا پایه عملیاتی پایدارتری ایجاد کنیم."
هالست در ادامه گفت که پلی استیشن "به تمرکز بر توسعه عناوین سرویس زنده در کنار عناوین تک‌نفره داستان محور که بازیکنان ما می‌خواهند، ادامه خواهد داد."
 
با اخباری که پیرامون موقعیت شغلی جدید بانجی برای ماراتون اومده و خبر از اینکه این بازی عناصر زیادی از ژانر Extraction داره میشه امیدوار بود. در کنسول مخصوصا این ژانر زیاد در دسترس نیست.


هرچند با عرضه مارول رایوالز ثابت شد که نه قیمت مهمه نه این که آیا رقیبی در بازار وجود دارد یا نه، مهمه. مهم Vibe که بازیکنان از بازی می‌گیرند. مارول رایوالز گیم پلی عجیب و غریبی نداره، رقیب قدری به اسم اورواچ ۲ داره با این حال باز هم موفق بوده. به خاطر اینکه از جریانات اخیر سینما و تلویزیون و ویدیو گیم به دور بوده.


دوستان قبلا در خصوص تریلر منتشر شده از Fairgames تحلیل و بحث کردند. میشه نتیجه گرفت که سونی باید این بازی رو کنسل کنه.
 
  • Like
Reactions: Big Band
حاضرن از هر چیزی لایو سرویس و گس دری وری بسازن ولی به مغز پوسیدشون نمی‌رسه که بیان یه نسخه پرهزینه ‌و گاد از کیلزون/رسیستنس بسازن که هم خلا شوتر داستانی دارک و بزرگسالانه رو پر کنه هم یه مولتی پلیر جذاب داشته باشه که بتونه تا چندسال ساپورت شه و کسب درآمد داشته باشه! اسپیس مارین ۲ ثابت کرد بازی هم می‌تونه استوری جذابی داشته باشه و هم کوآپ و مولتی اعتیاد آور ولی خب مغز میخواد برای فهمیدن این مسئله.
جالبه که سونی یه زمانی حتی بازیی به اسم MAG داشت که به خیلی از عناوین آنلاین و شوتر الان شرف داره! بعد اینا دنبال هورایزن و اسپایدرمن آنلاینن! قشنگ باید آفتابه گرفت به سر تا پای این مدیریت که اندازه گاو نمی‌فهمن مخاطب چی میخواد!
 
  • Like
Reactions: u.s.a and Scαrface
حاضرن از هر چیزی لایو سرویس و گس دری وری بسازن ولی به مغز پوسیدشون نمی‌رسه که بیان یه نسخه پرهزینه ‌و گاد از کیلزون/رسیستنس بسازن که هم خلا شوتر داستانی دارک و بزرگسالانه رو پر کنه هم یه مولتی پلیر جذاب داشته باشه که بتونه تا چندسال ساپورت شه و کسب درآمد داشته باشه! اسپیس مارین ۲ ثابت کرد بازی هم می‌تونه استوری جذابی داشته باشه و هم کوآپ و مولتی اعتیاد آور ولی خب مغز میخواد برای فهمیدن این مسئله.
جالبه که سونی یه زمانی حتی بازیی به اسم MAG داشت که به خیلی از عناوین آنلاین و شوتر الان شرف داره! بعد اینا دنبال هورایزن و اسپایدرمن آنلاینن! قشنگ باید آفتابه گرفت به سر تا پای این مدیریت که اندازه گاو نمی‌فهمن مخاطب چی میخواد!
گفتن که روی آی پی های قدیمی هم تمرکز میکنن. اون همکاری کیلزون x هلدایورز هم شروعی بر این قضیه بود که احتمالا زیاد تر هم میشه.
 
  • Like
Reactions: Destro
اگه در حد هلدایورز/دستینی بسازن چرا که نه؟
فقط وقت استودیوهای سینگل پلیر ساز رو نگیره ، تیم های دوم/سوم تشکیل بدن که روی این بازیها کار کنن.
تیم های اصلی نه تجربه بازی سرویس محور دارن و نه فکر کنم خود سازنده ها انگیزه ای برای این نوع بازیها دارن.

مثل همین حالا باقی عناوین رو هم بسپرن به تیمهای جدید.
اگه از تو 6-5 تا نسخه آینده یکی هم در حد هلدایورز در بیاد بازی رو بردن.
مگه یه کمپانی به چندتا بازی سرویس محور موفق نیاز داره؟

سه چهارتایی بازی اینطوری بتونه برای خودش دست و پا کنه دیگه حاشیه سودش تامینه و پولش هم برمیگرده و سرریز میشه تو باقی استودیوها.

خلاصه اینه اگه دوست دارین سونی همچنان بازی سینگل پلیر پرهزینه بسازه باید بهش حق بدین که دنبال یکی دو تا بازی چاپ پول و ماشین پولسازی هم باشه که بتونه بخشی از هزینه ها رو از اونطریق تامین کنه.

=======
من مطمئنم موفقیت امسال اسپیس مرین2 یا هزینه ساخت در مقابل خروجی کیفی مانکی به همه یه تکونی داده و باقی کمپانی ها حتما شرایط رو سنجیدن و بر اون اساس برنامه ریزی کردن.
خب اگه همین امسال تصمیم گرفته باشن به اینکه میشه عناوین کم خرج ولی باکیفیت ساخت و همچنان فروش خوبی رو تجربه کرد ولی حتما چندسالی با دیدن اون عناوین فاصله داریم.
سونی خیلی عنوان داره که با این فرمول میتونن به بهترین شکلی برگردن.
حتی برای برگردوندن اونها میتونه با استودیوهای چینی/کره ای و... وارد مذاکره بشه که هزینه ساخت رو بارها کاهش بده.
 
اگه در حد هلدایورز/دستینی بسازن چرا که نه؟
فقط وقت استودیوهای سینگل پلیر ساز رو نگیره ، تیم های دوم/سوم تشکیل بدن که روی این بازیها کار کنن.
تیم های اصلی نه تجربه بازی سرویس محور دارن و نه فکر کنم خود سازنده ها انگیزه ای برای این نوع بازیها دارن.
جملاتش این معنا رو نمیده. وقتی میگه روی این مساله تمرکز داره یه معنا میده و وقتی بگه به ساخت بازی های لایو سرویس ادامه میدیم، معنای دیگه ای داره.
تمرکز یعنی منابع شرکت به صورت قابل توجهی بره روی یه موضوع
 
هدف کل کمپانیای بزرگ بازی سازی داشتن حداقل یک بازی سرویس محور موفق هست مثل کالاف دیوتی/ فورتنایت/ ایپکس و ....

یوبی سافت بیچاره چندین بار تلاش کرد و موفق نشد و بخاطر همینم الان وضعیتش افتضاحه.
مایکروسافت هم مثلا قرار بود با Halo به این موضوع دست پیدا کنه که نشد و شکست خورد و اکتیویژن رو خرید.

طبیعی هست که سونی هم نمیخواد از این قافله عقب بمونه. Concord تلاش اولشون بود و شکست خورد ولی تجربه میشه واسشون واسه آینده.
 
🔹 رسانه نیویورک تایمز گزارش داده است که تعداد استودیوهای بازی‌سازی که هنوز حاضر به خرج بودجه‌های سنگین و ساخت بازی‌هایی با گرافیک فنی بسیار واقع‌گرایانه هستند، کاهش یافته است. از میان این استودیوها به ناتی‌داگ و اینسامنیاک گیمز اشاره می‌شود. نویسنده نیویورک تایمز می‌گوید Insomniac Games بازی اسپایدرمن 2 را با بودجه‌ی تقریبا ۳۰۰ میلیون دلاری ساخت و NaughtyDog هنوز به جزئیاتی همچون حرکت دقیق لباس کاراکتر روی بدن او موقع درآوردن یا به تن کردن لباس اهمیت می‌دهد و با نهایت دقت روی این موارد کار می‌کند.
🔹 بسیاری از استودیوها، دیگر به سمت کاهش بودجه‌ی تولید و جدی نگرفتن گرافیک قوی رفته‌اند. رسانه The New York Times توضیح می‌دهد باتوجه‌به اخراج‌های گسترده در صنعت بازی، درآمد کمتر از انتظار بسیاری از پروژه‌ها و تغییر سلایق گروهی از گیمرها انتظار می‌رود که تعداد شرکت‌هایی که حاضر به خرج این نوع از بودجه‌ها و ساخت بازی‌ها با گرافیک بسیار بالا و نزدیک به واقعیت هستند، کمتر و کمتر شود.


کم کم ساخت بازی های مسخره آنلاین بیشتر میشه
 
  • Like
Reactions: Sobhan_23 and u.s.a
هدف کل کمپانیای بزرگ بازی سازی داشتن حداقل یک بازی سرویس محور موفق هست مثل کالاف دیوتی/ فورتنایت/ ایپکس و ....

یوبی سافت بیچاره چندین بار تلاش کرد و موفق نشد و بخاطر همینم الان وضعیتش افتضاحه.
مایکروسافت هم مثلا قرار بود با Halo به این موضوع دست پیدا کنه که نشد و شکست خورد و اکتیویژن رو خرید.

طبیعی هست که سونی هم نمیخواد از این قافله عقب بمونه. Concord تلاش اولشون بود و شکست خورد ولی تجربه میشه واسشون واسه آینده.
یوبی مشکلش این بود که یه بار موفق شد پررو شد :D رینبو مدت ها سود آور ترین محصولشون بود
 
جملاتش این معنا رو نمیده. وقتی میگه روی این مساله تمرکز داره یه معنا میده و وقتی بگه به ساخت بازی های لایو سرویس ادامه میدیم، معنای دیگه ای داره.
تمرکز یعنی منابع شرکت به صورت قابل توجهی بره روی یه موضوع
اگر بر استراتژی میان مدت خودشون همچنان پایبند باشند و پیش برند تا مارچ ۲۰۲۷ سونی قراره %51 از منابع رو صرف ساخت بازی های لایو سرویس کنه.
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or