با اینکه سری سوپر ماریو در دوران بازی های دو بعدی متولد شد, این لوله کش ایتالیایی اخیرا موفق به دست آوردهای تجاری قابل توجهی در دنیای سه بعدی شده است, از جمله عناوینی همچون Super Mario 3D World و Super Mario Odyssey. با این حال, این شخصیت همچنان به حظور در عناوین 2 بعدی ادامه میدهد, که جدیدترین آنها Super Mario Run برای تلفن های هوشمند, و سری New Super Mario Bros. که موفقیت قابل توجه ای برای کمپانی داشته اند.
در طی پرسش و پاسخ درباره نتایج مالی اخیر نینتندو, جناب شیگرو میاموتو با سوال درمورد تفاوت ماریوهای 3 بعدی و 2بعدی مواجه شد, این سازنده باتجربه از این فرصت استفاده کرده تا به توضیح رویکرد نینتندو در سالهای اخیر - و اینکه آینده آینده سری را چگونه میبیند بپردازد:
"در مورد تفاوت بین ماریو 2 بعدی و 3 بعدی, بزارید که با توصیف کردن پیشینه ساخت عنوان New Super Mario Bros. Wii که در سال 2009 عرضه شد, برایتان توضیح بدم.
در آن زمان, ما حس میکردیم که هربار عنوان جدیدی از سری سوپر ماریو بروز میسازیم - که اون موقع به 3D انتقال پیدا کرده بود - پیچیده تر میشده.
بعد از عرضه Super Mario Galaxy در سال 2007, هدف ما ساخت عنوانی 3 بعدی از سوپر ماریو بود که افراد بیشتری بتوانند بهش دسترسی پیدا کنند, و نتیجه اش New Super Mario Bros. Wii بود, یک عنوان ساید اسکرولر ساده از سوپر ماریو که حتی پلیرهای جدید هم به راحتی میتوانستند بازی کنند.
که بعدها منجر به عرضه عنوان ساده تر Super Mario Run شد (اپلیکیشن موبایلی که در سال 2016 عرضه شد) وقتی که ما بازی ای میسازیم, تلاش میک