نگاهی به Halo Inifinite

darksider666

کاربر سایت
از لحظه اولی که هدایت سیرا 117 را در اینفینت به عهده گرفتم متوجه خاص بودن بخش تک نفره هیلو جدید شدم. از دیشب که تا الان در حال انجام بازی هستم به خوبی به سطحی از آگاهی در باره بازی رسیده ام که نظراتی را ارائه دهم -متن کاملا اسپویلر فری است و خیال دوستان راحت.

Halo_Infinite.png
از کجا شروع کنم؟ شاید از اینجا که هیلو اینفینت بر روی گیم پس لانچ شده و مولتی اش هم رایگان است! ( نگاه کنید برای مقایسه به کال اف ونگارد یا 2042! در هر دو بخش مولتی پولی و بخش تک نفره هم یکی ندارد یکی هم نداشت بهتر بود!)
اینفینت از دل هیلو کمبات ایوالو برخاسته و لحظه آزاد شدن روی زتا هیلو دقیقاً حس نوستالژیک CE را تداعی میکند. ساعات اولیه بازی بسیار ساده و فقط در حال روایت یک داستان جذاب علمی تخیلی است ولی هر لحظه از کمبات بازی چه در مراحل خطی چه محیط های عظیم هیلو رو فریاد میزند. چالاکی بسیار بالای چیف در کنار قابلیت های جدید بسیار جذاب و شوتر همیشه بینهایت جذاب سری اینفینت را برای من در مقام یکی از بهترین هیلو هایی که بازی کرده ام قرار داده و از همه مهم تر بهترین شوتر های این چند سال اخیر . در کنار DOOM eternal اینفینت لذت شوتر کلاسیک را با عناصر مدرن و نظامی گری قاطی کرده و نتیجه اش بسیار رضایت بخش است .

اینفینت از هر زاویه ای مورد بررسی قرار بگیره خروجی مثبتی خواهد داشت : در بخش صدا اول باید بگم یکی از بهترین سیستم های صوتی این چند وقت رو شاهد بودم .صدا برداری بعضی از مواقع به قدری خوب از کار درآمده که بلافاصله هدفون گیمینگ را متصل کردم تا کیفیت نهایی صدا را بشونم.


7a3b326d-9b84-4ded-b025-39ffee885c28.png

بخش 2 گرافیک!!!

من از همان نمایش چند سال پیش هیلو طرفدار گرافیک بازی بودم ! استفاده از آرت استایل خاص هیلو در اینفینت بشدت باز یادآور CE است .از بعد گرافیکی باید به چند نکته اشاره کنم . همانطور که حدس میزدم تکسچر ورک بخش تک نفره از بخش مولتی قوی تر است بافت ها بسیار زیبا و در عین حال واقع گرایانه به کار رفته اند . نورپردازی چه بیک شده چه گلوبال عالی از کار درامده و سیستم ترسیم مسافت بازی بسیار زیبا از کار در امده و نماهای زتا هیلو در دور دست بشدت یاد آور تم بسیار خاص و قوی علمی تخیلی سری است .


4.jpg

محیط ها چه خطی چه سندباکس رمز و راز هیلو رو باخودشون دارند خیلی دوست دارم پیش روی کنم و رینگ رو بگردم.

HDR بازی بسیار عالی کار شده و در جایی از محیط های همیشه مرموز بازی (به سبک همیشگی سری، چون هیلو باز ها متوجه میشن چی میگم : محیط های هیلو همیشه انگار رمزوراز خاصی دارند و جادو شون در هیچ شوتر دیگه ای پیاده سازی نشده ، مثل سری بوردر که مثلا از یک کوه بسیار بلند میرید بالا بعد نوک قله کوه یک شنتی تاون میجورید با یک یخچال و تی وی وسط محیط !!! ) عناصر خاص محیطی هیلو بشدت رعایت شده اند و حالا باکلی داستان سرایی های محیطی جذاب تر و پویا تر هم هستند.HDR بسیار خوب کار شده به طوری که مرز سایه و تاریکی سایه یک سایت بزرگ روی یک کوه و درخشش نور محیط در تضاد کامل باعث شده اون سایه زیر اون بنا بشدت از محیط جدا باشه و وقتی از محیط روشن وارد تاریکی میشیم یا برعکس سیستم HDR بازی بخوبی این تضاد رو نشون میده .

3.jpg

بازی کلی تنظمیات گرافیکی داره که من روی series X روی حالت کوالیتی و 60 فریم بازی کردم چند تنظیم میزان اکسپوژر و بلار و شارپنس و ... و از همه مهم تر FOV وجود داره که وقتی روی 110 قرار میگیره روی TV بزرگ 4K بشدت به جذابیت بصری بازی اضافه میکنه .فریم بازی هم جای تعریف داره و من با 4 تا 5 ساعت بازی هنوز حتی یک لحظه حس فریم دراپ رو متوجه نشدم بینهایت اسموث و واکنش پذیر .مدل سازی سلاح ها هم جذاب کار شده و قدیمی ها و جدید ها برگشتن .

در کل بخش گرافیکی بازی بسیار عالی کار شده و برخی از سطوح مثل اون فلز-سنگ های سازنده سطح رینگ با یک انعکاس خاص بسیار جذاب از کار در آمدند.مدل سازی ها هم بسیار خوب کار شده اند.


5.jpg
تکسچر ها بسیار خوب هستند . این عکس از 4کا به 2 کا و از 20 مگ به 3 مگ کاهش داشته و PNG کپچر شده باز بمراتب کیفیت نهایی رو نشون میده.

اما برسم به شوتر بسیار جذاب سری که حقیقال عالی کار شده هر سلاحی توی دست حس بسیار خوبی داره دقیقا مثل موقعی که کنترل خودرو ها رو در سری فورزا بدست میگیریم . هیچ ریسینگ دیگه ای اون حس جادویی کنترل تایت موتور اسپرت رو نداره .هیلو اینفینت شاید از این لحاظ( واکنش پذیری و فریم عالی ) و هندلینگ عالی سلاح ها بهترین گانپلی سری رو در خود به نمایش بذاره .


2.jpg

محیط های بازی بسیاربرای گشت و گذار مناسب هستند وبه بازیباز کنجکاو پاداش میدهند.

داستان هم طوفانی شروع میشه و من تا اینجا بشدت درگیر شدم . ریزه کاری های مثل آیودیو لاگ ها کلی به غنای روایی بازی اضاف کرده و باعث شده بخاطرطراحی محیط های مرموز و خاص سری ،گشت و گذار بسیار جالب و واجب باشه چون نمیخوام اسپویل کنم گشت و گذار در اینفینت از همه هیلو های قبلی واجب تره . تنوع سلاح ها با مکانیزم های شلیک شون در جه یک کار شدند و همه جذاب هستند.

این ریویو کوچک رو بعد از چند ساعت تجربه نکاتی داشتم گفتم با دوستان به اشتراک بگذارم قطعا با بیشتر شدن زمان بازی نکات بیشتری فاش میشه و گیم پلی بیشتر باز میشه . در کل من از اینفینت لذت برد م بسیار زیاد و فکر میکنم هیلو بسیار خوبی بشه . ترکیب عناصر جدید با قدیم توسط 343 بسیار عالی انجام شده و 343 تونسته جادوی هیلو رو برگردونه .

در بخش موسیقی هم فقط باید گفت کولاک تم های عظیم و ارکسترال هیلو در اینفینت موبه تن آدم سیخ میکنند . اینفینت هم د رمولتی هم درسینگل براحتی شوتر سال یا حتی یکی از بهترین شوتر های سالهای اخیر است من بعد از بوردر 3 (من عاشق بوردر ها هستم ) این شوتر اینفینت است که برام بینهایت جذاب بوده به طوری که دوست دارم با وجود روی Gamepass بودن بازی رو حتما نسخه فیزیکی خریداری کنم!
هیلو اینفینت لیاقت یک ریویو بسیار بزرگ رو داره و نقد و بررسی زیادی رو میطلبه . با اپن ورلد شدن بازی اصلاً ضربه ای به هیلو بودن بازی نه تنها نخورده بلکه اون حس نوستالژی پیاده شدن روی اولین اینستالیشن CE رو تداعی میکنه. اگر از سرویس گیم پس تا الان استفاده نکرده اید!!!! اینفینت بهترین نمونه بازی های AAA ایکس باکس و آغاز گر وعده ای که اسپنسر برای عرضه باز یهای بسیار خوب در سالهای آینده داد است .اینفینت رو من همیشه بهش ایمان داشتم و بازی از دل بدخواهی ها و کینه توزی ها بلند شده و براحتی برای من بهترین شوتر سال است .فرصت من کم است دوستان باید برم و تا دو روز تعطیل در دل اینفینت پیش روی کنم منتهی برای من رویا به واقعیت تبدیل شد چون ی هیلو بی نهایت شد و Doom هم ابدی !
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or