ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
نينتندو نبايد براي كاهش قيمت وي درنگ كند!
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="Mamad Ripper" data-source="post: 945730" data-attributes="member: 26051"><p style="text-align: right">خب منم تو پست قبلی به همبن نکات اشاره داشتم!</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">بازی هایی که دائماً مسئولان Sony و Microsoft ازشون یاد میکنن میتونن Wii Playـها و Wii Fitـهای تکامل یافته تری باشن که نظر جماعت Casual رو به خودشون جلب کنن...</p> <p style="text-align: right">یه نکته ی دیگه اینکه کنسول نسل جدید Microsoft در واقع همین Natalـه!!</p> <p style="text-align: right">Microsoft بعد از چرخه ی 5 ساله ی حیاط X360 دنباله روی حرکت Nintendo شد،Shane Kim(خدا بیامرز!)،Aaron Greenberg و بقیه ی شخصیت های کلیدی Microsoft عرضه ی Natal رو با عرضه ی X360 در سال 2005 مقایسه کردن(تو بخش اخبار هم خبرش هست)مشخصه که Microsoft مستقیماً از به زبون آوردن کنسول جدید خودداری میکنه چون رو بازار فعلی X360 تاثیر میذاره ولی تلویحاً گفته که Natal سیستم و کنسول جدیدشون هست،احتمالاً همراه با عرضه ی Natal کنسول بهبود یافته ای از لحاظ تکنیکی و معماری(کوچکتر کردن اندازه ی GPU و CPU)و مثلاً شبیه PS One با میزان حافظه ی بیشتر و[شاید]با ظاهری کمی متفاوت عرضه میشه(البته که XBOX 360 هم در بازار خواهد بود!)که به صورت کلی هزینه ی تولید رو کاهش بده(کمااینکه در آخرین گزارش مالی Microsoft اشاره شده بود نزدیک به 500 میلیون دلار بابت همین کاهش هزینه ها سود عاید شرکت شده)و در نهایت قیمت تمام شده ی هر دستگاه کنسول رو به پایین ترین حد ممکن برسونه(کاری که Sony همین الآن با PS3 Slim انجام داد)که در این صورت دست شرکت ها برای تنظیم قیمت ها بیشتر بازه...</p> <p style="text-align: right">یه مدته کلاً راجع به بازار و صنعت بازی ها بعد از عرضه ی Natal و ARC تحقیق میکنم،به نظر من بعد از عرضه ی این دو بازار به صورت رسمی به دو بخش Casual و Core تقسیم میشه،منظور از رسمی اینه که ممکنه یه شرکت 3rd-Party فقط تو یه بخش فعالیت کنه و کلاً درآمد شرکت ها(مخصوصاً شرکت های تولید کننده ی کنسول)تو هر بخش به صورت مجزا محاسبه بشه و بجای اینکه در گزارش های مالی شرکت های بازی سازی مستقل از لفظ "درآمد حاصله از Wii و DS"از لفظ "درآمد حاصله از بخش Casual"استفاده بشه...</p> <p style="text-align: right">اواخر سال 2007 و اوایل سال 2008 همه از خلاقیت Nintendo حرف میزدن و اینکه چطور با هزینه ی کم کنسولی تولید کرد که فروش بالایی داره(توی همین دوره یا Era بود که Nintendo به Big N معروف شد!)و چنین و چنان...Nintendo فکر همه جا رو کرده به غیر از یکی اونم قابلیت Backward یا Backward Compatibility!!</p> <p style="text-align: right">در ظاهر هیچ ربطی بین این قابلیت و بحث وجود نداره اما،قابلیت Backward معمولاً برای تکنولوژی های جدید و تازه بکار میره که تکنولوژی حاضر رو به کمال برسونن مثلاً DVD و CD یا Blu-ray و DVD/CD که هر کدوم قابلیت های نسل قبلی+قابلیت های جدیدتر رو ارائه میدن این مسئله برای کنسول های بازی هر شرکت هم صدق میکنه PS2 و PS یا مدل های نخستین PS3 و PS2/PS و...</p> <p style="text-align: right">شرط اصلی Backward اینه که کنسول یا تکنولوژی جدیدتر از کنسول یا تکنولوژی قبلی[اصطلاحاً]قوی تر باشه،حالا با نسبت دادن این موضوع به PS3/X360 و Wii کل مطلب روشن میشه،دو کنسول HD از لحاظ قابلیت های پردازشی و چه و چه دو یا سه برابر Wii توان دارن.حالا،تکنولوژی(هر چند که بازم باید اشاره کرد واقعاً قرار دادن چند تکنولوژی در کنار هم نمیتونه یه تکنولوژی جدید باشه)مورد استفاده در Wii به راحتی بر روی دو سیستم دیگه قابل اجراست ولی آیا تکنولوژی مورد استفاده در کنسول های HD هم قابل اجراست؟!</p> <p style="text-align: right">اینکه بازار Core Gamers(با هر درصد و میزانی)بین Microsoft و Sony تقسیم شده و Nintendo کمتر از 3% از این بازار رو در اختیار داره یه موضوع کاملاً روشنه که احتیاجی به بحث نداره،حالا اگه هر کدوم از این شرکت ها بتونن میزانی از بازار Casual که تنها بازار Nintendoـه رو بدست بیارن آیا Nintendo هم میتونه میزانی از بازار Core Gamers رو بدست بیاره؟Diffidently Not!!</p> <p style="text-align: right">پس دست بکار شدن برای عرضه ی کنسولی جدید(که احتمالاً تا حدودی سعی در تحت تاثیر قرار دادن بازار Core رو داشته باشه)از طرف Nintendo حالا کاملاً منطقی،Reasonable و Make Sense!!( برای دو واژه ی آخر معادل فارسی پیدا نشد!).</p> <p style="text-align: right">*این متن نظر شخصی یکی از میلیون ها علاقه مند به مقوله ی بازی های ویدئوییه و هیچ اصرار و الزامی برای درست بودنش وجود نداره.</p> <p style="text-align: right">خیلی خیلی شرمنده که طومار شد!</p> <p style="text-align: right"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mamad Ripper, post: 945730, member: 26051"] [RIGHT]خب منم تو پست قبلی به همبن نکات اشاره داشتم! بازی هایی که دائماً مسئولان Sony و Microsoft ازشون یاد میکنن میتونن Wii Playـها و Wii Fitـهای تکامل یافته تری باشن که نظر جماعت Casual رو به خودشون جلب کنن... یه نکته ی دیگه اینکه کنسول نسل جدید Microsoft در واقع همین Natalـه!! Microsoft بعد از چرخه ی 5 ساله ی حیاط X360 دنباله روی حرکت Nintendo شد،Shane Kim(خدا بیامرز!)،Aaron Greenberg و بقیه ی شخصیت های کلیدی Microsoft عرضه ی Natal رو با عرضه ی X360 در سال 2005 مقایسه کردن(تو بخش اخبار هم خبرش هست)مشخصه که Microsoft مستقیماً از به زبون آوردن کنسول جدید خودداری میکنه چون رو بازار فعلی X360 تاثیر میذاره ولی تلویحاً گفته که Natal سیستم و کنسول جدیدشون هست،احتمالاً همراه با عرضه ی Natal کنسول بهبود یافته ای از لحاظ تکنیکی و معماری(کوچکتر کردن اندازه ی GPU و CPU)و مثلاً شبیه PS One با میزان حافظه ی بیشتر و[شاید]با ظاهری کمی متفاوت عرضه میشه(البته که XBOX 360 هم در بازار خواهد بود!)که به صورت کلی هزینه ی تولید رو کاهش بده(کمااینکه در آخرین گزارش مالی Microsoft اشاره شده بود نزدیک به 500 میلیون دلار بابت همین کاهش هزینه ها سود عاید شرکت شده)و در نهایت قیمت تمام شده ی هر دستگاه کنسول رو به پایین ترین حد ممکن برسونه(کاری که Sony همین الآن با PS3 Slim انجام داد)که در این صورت دست شرکت ها برای تنظیم قیمت ها بیشتر بازه... یه مدته کلاً راجع به بازار و صنعت بازی ها بعد از عرضه ی Natal و ARC تحقیق میکنم،به نظر من بعد از عرضه ی این دو بازار به صورت رسمی به دو بخش Casual و Core تقسیم میشه،منظور از رسمی اینه که ممکنه یه شرکت 3rd-Party فقط تو یه بخش فعالیت کنه و کلاً درآمد شرکت ها(مخصوصاً شرکت های تولید کننده ی کنسول)تو هر بخش به صورت مجزا محاسبه بشه و بجای اینکه در گزارش های مالی شرکت های بازی سازی مستقل از لفظ "درآمد حاصله از Wii و DS"از لفظ "درآمد حاصله از بخش Casual"استفاده بشه... اواخر سال 2007 و اوایل سال 2008 همه از خلاقیت Nintendo حرف میزدن و اینکه چطور با هزینه ی کم کنسولی تولید کرد که فروش بالایی داره(توی همین دوره یا Era بود که Nintendo به Big N معروف شد!)و چنین و چنان...Nintendo فکر همه جا رو کرده به غیر از یکی اونم قابلیت Backward یا Backward Compatibility!! در ظاهر هیچ ربطی بین این قابلیت و بحث وجود نداره اما،قابلیت Backward معمولاً برای تکنولوژی های جدید و تازه بکار میره که تکنولوژی حاضر رو به کمال برسونن مثلاً DVD و CD یا Blu-ray و DVD/CD که هر کدوم قابلیت های نسل قبلی+قابلیت های جدیدتر رو ارائه میدن این مسئله برای کنسول های بازی هر شرکت هم صدق میکنه PS2 و PS یا مدل های نخستین PS3 و PS2/PS و... شرط اصلی Backward اینه که کنسول یا تکنولوژی جدیدتر از کنسول یا تکنولوژی قبلی[اصطلاحاً]قوی تر باشه،حالا با نسبت دادن این موضوع به PS3/X360 و Wii کل مطلب روشن میشه،دو کنسول HD از لحاظ قابلیت های پردازشی و چه و چه دو یا سه برابر Wii توان دارن.حالا،تکنولوژی(هر چند که بازم باید اشاره کرد واقعاً قرار دادن چند تکنولوژی در کنار هم نمیتونه یه تکنولوژی جدید باشه)مورد استفاده در Wii به راحتی بر روی دو سیستم دیگه قابل اجراست ولی آیا تکنولوژی مورد استفاده در کنسول های HD هم قابل اجراست؟! اینکه بازار Core Gamers(با هر درصد و میزانی)بین Microsoft و Sony تقسیم شده و Nintendo کمتر از 3% از این بازار رو در اختیار داره یه موضوع کاملاً روشنه که احتیاجی به بحث نداره،حالا اگه هر کدوم از این شرکت ها بتونن میزانی از بازار Casual که تنها بازار Nintendoـه رو بدست بیارن آیا Nintendo هم میتونه میزانی از بازار Core Gamers رو بدست بیاره؟Diffidently Not!! پس دست بکار شدن برای عرضه ی کنسولی جدید(که احتمالاً تا حدودی سعی در تحت تاثیر قرار دادن بازار Core رو داشته باشه)از طرف Nintendo حالا کاملاً منطقی،Reasonable و Make Sense!!( برای دو واژه ی آخر معادل فارسی پیدا نشد!). *این متن نظر شخصی یکی از میلیون ها علاقه مند به مقوله ی بازی های ویدئوییه و هیچ اصرار و الزامی برای درست بودنش وجود نداره. خیلی خیلی شرمنده که طومار شد! [/RIGHT] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
نينتندو نبايد براي كاهش قيمت وي درنگ كند!
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft