![vitbg13khh8pgdc7pi3p.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2Fvitbg13khh8pgdc7pi3p.jpg&hash=71035cc18e9b614fdc34a96b8e9f4f82)
بعد از یک دهه انتظار، بالاخره FFVII Remake در کنفرانس خبری سال گذشته سونی در E3 معرفی شد تا علاقهمندان سری FF و خصوصا VII منتظر بازگشت شخصیتهای محبوب خود با رنگ و بویی جدید و مدرن باشند. آقای تتسویا نومورا، کارگردان بازی، که این روزها سخت مشغول ساخت World of Final Fantasy و Kingdom Hearts III نیز میباشد، در مصاحبهای با Dengeki صحبتهای محتاطانه، اما قابل توجهی درباری VII داشتهاند.
"اگه دنیای FF تو KH رو دیده باشد، به شکل مشابه کاملا آشنا و نوستالژیک هست و همه میتونن درک کنن همون بازی قبلی منتها با ظاهر جدید و متفاوته، و البته فقط تیم سازنده میتونه درک کنه ما برای رسیدن به این مهم چه موانعی رو که پشت سر نزاشتیم! اما در مورد اکشن و سیستم مبارزات، هرجور که بخوای حساب کنی، دچار تغییر و تحول اساسی شده و الان یه چیز کاملا جدید و اورجیناله! در حال حاضر مبارزات در عوض سیستم نوبتی گذشته، کاملا اکشن شدن. حالا سری بعد که VIIR رو نمایش میدیم و در موردش صحبت میکنیم من میتونم به طور کامل توضیح بدم که اکشن دقیقا به چه شکلی خواهد بود. من فکر میکنم در حال حاضر هیچ کس نمیتونه سر سوزنی تصور کنه مبارزات VIIR چقدر جدید و واقعی شدن. ما الان در میانه راه هستیم و وقتی قدم رو به جلو رو کامل برداریم میتونیم به همه نشون بدیم مبارزات جدید اینه!"
![vu72m3uh4iqf5g6ood9x.png](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2Fvu72m3uh4iqf5g6ood9x.png&hash=e5ae59cdb3b6e51a2b07e9799f216f37)
اینطور به نظر میرسد که SE از تمام محدودیتهای پیشین فراتر رفته و از تغییرات بنیادین ابایی ندارد. نومورا در این خصوص میگوید:
"خیلی از طرفدارا از ما درخواست داشتن سیستم ATB قبلی رو نگه داریم و بازی کماکان نوبتی باشه، اما تصمیم ما این بود که برای بازسازی، به سمت یه اکشن Heavy Style بریم. البته ما یه سیستمهایی رو تو بازی گنجوندیم که فنهای قدیمی هم بتونن ازش لذت ببرن، خصوصا کسایی که به نقشآفرینهای نوبتی عادت کردن و با اکشن خیلی ارتباط برقرار نمیکنن و مهارت ندارن، پس جای نگرانی نیست. اما برای اون دسته از افرادی که مبارزات اکشن رو میپسندن و ترجیح میدن، ما تلاش کردیم بازی نوآوری و تفاوتهای خاص خودش رو داشته باشه تا اونها هم بتونن به عنوان یه مبارزه کاملا جدید ازش لذت ببرن. من اخیرا مرحله شروع بازی رو دیدم و به نظرم واقع گرایی که توی مبارزات و کلیت بازی میتونید حس کنید کاملا راضی نگهتون میداره."
![v09i5u2yfjml1jay9316.jpg](/proxy.php?image=http%3A%2F%2F8pic.ir%2Fimages%2Fv09i5u2yfjml1jay9316.jpg&hash=2f49e92cc7860d7663f74bf51df6fe35)
2017 بیستمین سالگرد عرضه FFVII است، و شاید به همین مناسبت بتوان منتظر خبرهای هیجان انگیزتری از VIIR بود.
"علاوه بر VII همینطور پانزدهمین سالگرد KH هم هست، و بدم نمیاد برای هر دوشون یه برنامهای بریزم، اما این روزها ما خیلی مشغول ساخت بازیها هستیم، از جمله WoFF و فکر میکنم تا سرم یکم خلوتتر نشه نتونم هیچ چیز قطعی بگم!"