نخستين جشنواره و نمايشگاه بازيهاي رايانهاي 8 تا 12 ارديبهشت ماه در تهران برگزار ميشود.
به گزارش ايسنا، اين رويداد فرهنگي در دو بخش اصلي و جنبي با اهدافي چون ترويج مباني فرهنگي وهويت اسلامي ايراني از طريق اين صنعت بانگاه ويژه به کودکان ونوجوانان، شناخت و حمايت از ظرفيت و استعدادهاي موجود اين صنعت در کشور با رويکرد بوميسازي و تقويت توليدات داخلي، ايجاد فضاي رقابت علمي، فني، فرهنگي و هنري ميان دستاندرکاران فعال در صنعت بازيهاي رايانهاي به منظور ارتقا و رشد کمي و کيفي اين صنعت و ايجاد زمينه براي رشد و شکوفايي خلاقيتهاي دانش آموزان در صنعت سرگرمي و بازي توسط بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در مرکز همايش هاي برج ميلاد برگزار ميشود.
بخش اصلي جشنواره بينالمللي بازيهاي رايانهاي شامل مسابقه بازيهاي رايانهاي ايراني ( بازيهاي بزرگ، بازيهاي برخط Online، بازيهاي موبايل،بازيهاي کوچک Indie) است و در بخش جنبي نيز مسابقه طراحي کاراکتر، بازي نامهنويسي،بازيهاي تغييريافته (Mod)، بازي هاي فلش و آفرينشهاي دانش آموزي برگزار ميشود.
۲ اثر راه یافته به بخش نهایی این جشنواره در بخشهای مسابقهای و غیر رقابتی ارائه میشود. در بخش مسابقه از بین صدها بازی، هیات انتخاب جشنواره۹۲اثر را برای حضور در بخشهای چهارگانه رقابتی، انتخاب کرد.
بنابر نظر هیات انتخاب۵۴ اثر در بخش بازی بزرگ
(بازی با زمان طولانی)،۲۲اثر بازی کوچک، ۸ اثر برخط (آن لاین) و ۸ اثر برای
موبایل به بخش نهایی جشنواره راه یافت.
در بخش جنبی و غیر رقابتی جشنواره نیز۱۵۴اثر در
بخشهای طراحی بازی بزرگ، بازی نامه بزرگ، بازی نامه کوچک، شخصیت سازی و
ایده، پذیرفته شد.
نمایشگاه بازیهای رایانهای تهران هم با حضور
تولید کنندگان ۸ کشور صاحب نام در تولید بازیهای رایانه ای، در فضایی بالغ
بر۵هزار مترمربع و در۶بخش مختلف، آخرین فناوریها و اطلاعات تولید و توزیع
بازیهای رایانهای ایران و جهان را در معرض دید علاقه مندان قرار میدهد.
این نمایشگاه در بخشهای خانواده، بازی و سرگرمی، دنیای بدون بازیهای رایانه ای، تولیدات، فناوری و دانش آموزی برگزار میشود.
دبیر جشنواره بینالمللی بازیهای رایانهای تهران
افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات و کیفیت بازیهای رایانهای ایرانی،
این جشنواره مجالی برای آشنایی بهتر فعالان این حوزه با یکدیگر و همچنین
بسترسازی برای معرفی این محصولات را در عرصههای بینالمللی فراهم میکند.
بهروز مینایی با اشاره به جایگاه بازیهای
رایانهای در اثرگذاری فرهنگی افزود: شناسایی استعدادها، ایجاد رغبت بین
تولیدکنندگان و ناشران بازیهای رایانهای به بازیهای ایرانی، نمایش
توانمندیهای بازی سازان رایانهای ایرانی و افزایش تعامل با مراکز جهانی
تولید و توزیع بازیهای رایانهای از جمله مهم ترین هدفهای برگزاری این
جشنواره بینالمللی است.
به گزارش ايسنا، اين رويداد فرهنگي در دو بخش اصلي و جنبي با اهدافي چون ترويج مباني فرهنگي وهويت اسلامي ايراني از طريق اين صنعت بانگاه ويژه به کودکان ونوجوانان، شناخت و حمايت از ظرفيت و استعدادهاي موجود اين صنعت در کشور با رويکرد بوميسازي و تقويت توليدات داخلي، ايجاد فضاي رقابت علمي، فني، فرهنگي و هنري ميان دستاندرکاران فعال در صنعت بازيهاي رايانهاي به منظور ارتقا و رشد کمي و کيفي اين صنعت و ايجاد زمينه براي رشد و شکوفايي خلاقيتهاي دانش آموزان در صنعت سرگرمي و بازي توسط بنياد ملي بازي هاي رايانه اي در مرکز همايش هاي برج ميلاد برگزار ميشود.
بخش اصلي جشنواره بينالمللي بازيهاي رايانهاي شامل مسابقه بازيهاي رايانهاي ايراني ( بازيهاي بزرگ، بازيهاي برخط Online، بازيهاي موبايل،بازيهاي کوچک Indie) است و در بخش جنبي نيز مسابقه طراحي کاراکتر، بازي نامهنويسي،بازيهاي تغييريافته (Mod)، بازي هاي فلش و آفرينشهاي دانش آموزي برگزار ميشود.
۲ اثر راه یافته به بخش نهایی این جشنواره در بخشهای مسابقهای و غیر رقابتی ارائه میشود. در بخش مسابقه از بین صدها بازی، هیات انتخاب جشنواره۹۲اثر را برای حضور در بخشهای چهارگانه رقابتی، انتخاب کرد.
بنابر نظر هیات انتخاب۵۴ اثر در بخش بازی بزرگ
(بازی با زمان طولانی)،۲۲اثر بازی کوچک، ۸ اثر برخط (آن لاین) و ۸ اثر برای
موبایل به بخش نهایی جشنواره راه یافت.
در بخش جنبی و غیر رقابتی جشنواره نیز۱۵۴اثر در
بخشهای طراحی بازی بزرگ، بازی نامه بزرگ، بازی نامه کوچک، شخصیت سازی و
ایده، پذیرفته شد.
نمایشگاه بازیهای رایانهای تهران هم با حضور
تولید کنندگان ۸ کشور صاحب نام در تولید بازیهای رایانه ای، در فضایی بالغ
بر۵هزار مترمربع و در۶بخش مختلف، آخرین فناوریها و اطلاعات تولید و توزیع
بازیهای رایانهای ایران و جهان را در معرض دید علاقه مندان قرار میدهد.
این نمایشگاه در بخشهای خانواده، بازی و سرگرمی، دنیای بدون بازیهای رایانه ای، تولیدات، فناوری و دانش آموزی برگزار میشود.
دبیر جشنواره بینالمللی بازیهای رایانهای تهران
افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات و کیفیت بازیهای رایانهای ایرانی،
این جشنواره مجالی برای آشنایی بهتر فعالان این حوزه با یکدیگر و همچنین
بسترسازی برای معرفی این محصولات را در عرصههای بینالمللی فراهم میکند.
بهروز مینایی با اشاره به جایگاه بازیهای
رایانهای در اثرگذاری فرهنگی افزود: شناسایی استعدادها، ایجاد رغبت بین
تولیدکنندگان و ناشران بازیهای رایانهای به بازیهای ایرانی، نمایش
توانمندیهای بازی سازان رایانهای ایرانی و افزایش تعامل با مراکز جهانی
تولید و توزیع بازیهای رایانهای از جمله مهم ترین هدفهای برگزاری این
جشنواره بینالمللی است.