نقد و بررسی Star Wars: The Force Unleashed II

nintendo_3ds

کاربر سایت

star-wars-the-force-unleashed-ii-ntsc-front-cover-57722.jpg





[TABLE="align: center"]
[TR]
[TD="class: pbmiddle"]سری فیلم های Star Wars از محبوب ترین سری های تاریخ سینما هستند كه پشت آن ذهن خلاق جورج لوكاس (George Lucas) نهفته است. بازی ها و انیمیشن های بسیاری هم بر مبنای این سری ساخته شده و شركت LucasArts در این نسل تصمیم گرفت یك بازی رسمی با قهرمانی جدید بر مبنای این دنیا خلق كند. شماره اول The Force Unleashed بازی بسیار خوبی بود، اما به دلیل بعضی مشكلات نتوانست به یك عنوان عالی تبدیل شود. با این حال فروش نسخه اول بسیار خیره كننده بود و همه چیز آماده عرضه نسخه دوم شد. سپس LucasArts نسخه جدیدی از TFU را تایید كرد و قول برطرف كردن مشكلات نسخه اول را داده بود.
981369_20100819_640screen005.jpg
داستان:

داستان TFU II درست بعد از حوادث نسخه اول اتفاق می افتد. پس از این كه Starkiller شخصیت اصلی نسخه اول كه یكی از مامورهای ویژه Darth Vader بود، كشته شد، همه فكر می كردند نسخه دوم با شخصیتی دیگر دنبال می شود. ولی با كمال تعجب باز هم ما Starkiller را در دنباله بازی مشاهده كردیم. اما قضیه اصلی چیست؟ Darth Vader پس از كشته شدن Starkiller متوجه شد که نیروی بسیار عظیمی را از دست داده و در حقیقت Starkiller یك مامور بسیار قوی برای وی بوده است. به همین منظور، او تصمیم می گیرد از روی ژن Starkiller نمونه های مختلف دیگری كلون كند. اما این پروسه كلون كردن با مشكلاتی هم روبرو بوده كه موضوع اصلی باقی ماندن حافظه Starkiller در كلون جدید است. او جونو (Juno) و كارهایی كه در اواخر نسخه اول انجام داده را تا حدودی به خاطر دارد و این موضوع نگران كننده ای برای Vader است. Vader كه از كلون كردن ناامید شده، آخرین نمونه را هم بررسی می كند. این نمونه به نظر درست می آید و به خوبی فرمان Vader را اجرا می كند، ولی در ادامه Vader با نشان دادن جونو تقلبی، متوجه می شود كه این نمونه هم هنوز احساساتی نسبت او دارد. در ادامه، كلون آخر موفق می شود از آزمایشگاه فرار كند و از اینجاست كه داستان برای پیدا كردن هویت از دست رفته آغاز می شود. TFU II از لحاظ داستانی حرف آنچنانی برای گفتن ندارد، چون شما باید هویت خود را پیدا كنید، این در حالی است كه همه ما با بازی كردن نسخه اول به خوبی از حوادث آن آگاه هستیم و همین مسئله جذابیت آنچنانی ندارد. داستانی هم كه پیگیری می شود، فاقد هر گونه هیجان و سورپرایز است و شما باید به دوستان خود كه در نسخه اول می شناختید، برسید. البته داستان در اواخر بازی كمی بهتر می شود، ولی در كل ما از یك بازی بر مبنای دنیای پر رمز و راز Star Wars انتظار بیشتری داشتیم. طبق گفته سازندگان، نسخه اول بازی در مورد رستگاری Starkiller بود، ولی نسخه دوم در مورد پیدا كردن هویت وی است. كمی نكات طنز به این نسخه اضافه شده و Starkiller دیگر آنقدر جدی نیست و بعضی اوقات شوخی های كنایه داری هم می كند كه خیلی هم جالب از آب درآمده است. در نهایت داستان TFU II داستانی قابل قبول است، ولی به زیبایی نسخه قبل و یا فیلم های این سری نمی رسد.

unleashed2review.jpg


981369_20100812_640screen002.jpg


گرافیك:

متاسفانه LucasArts اصلا سعی نكرده مشكلات گرافیكی نسخه قبل را برطرف كند. بعضی بافت های بی كیفیت همراه با محیط های گاه خالی از اشیاء در نسخه قبل هم دیده می شدند. همانند قبل حتی اشیایی كه در محیط وجود دارند، هم تكراری هستند. مشكل افت فریم هم وجود دارد و در بعضی Boss Fightها به طور باور نكردنی افت می كند. اگر محیط ها شلوغ و دشمنان زیادی در مقابل شما باشند، در بعضی مواقع افت فریم مشاهده می كنید. TFU II از لحاظ جلوه های ویژه و افكت های زیبای گرافیكی بازی غنی است.

نورپردازی خیلی خوب و حجم دار كار شده و بازتاب های آن در تصویر به زیبایی قابل مشاهده است. رنگ آمیزی محیط در بعضی مواقع مرده است، ولی در بیشتر صحنه ها مناسب با جو و با حوصله كار شده است. طراحی هنری بسیار زیبا است و دقیقا جو مشابه فیلم های Star Wars و قدم زدن در كهكشان را می دهد. باران به زیباترین شكل ممكن خلق شده و برخورد و اثر آن در محیط بسیار طبیعی است و حتی در بعضی مناطق آب جمع شده و با شدت بیشتری می بارد. همچنین، باران روی لباس ها هم تاثیر دارد و كم كم اگر زیر آب باشید، لباس شما خیس می شود. همانند قبل در هر مرحله یك لباس متفاوت بر تن دارید كه هر كدام از كیفیت و جزئیات بسیار خوبی برخوردار هستند. طراحی چهره ها هم بهتر از قبل است، ولی وقتی CGهای میان مراحل را می بینید، نوعی تناقض و افت كیفیت را در گرافیك داخل بازی حس می كنید. فیزیك TFU II همانند قبل از چندین موتور قوی استفاده می كند كه خیلی عالی عمل كرده است. كنش و واكنش اجسام با محیط به لطف استفاده از تكنولوژی های Ephoria ،Havok و DMM بسیار دیدنی و طبیعی است و هر شیء در محیط وزن خاص خود را دارد. در نهایت TFU IIدر زمینه گرافیك، بازی بدی نیست و متاسفانه اشكالات نسخه قبل را برطرف نكرده؛ این در حالی است كه ما در ماه قبل عناوین بسیار با كیفیتی در سبك Hack & Slash مشاهده كردیم.

starwars-the-force-unleashed-2-wii-2.jpg

981369_20100819_640screen010.jpg
موسیقی/صداگذاری:

مسلما هیچ كس انتظاری جز یك شاهكار از بخش موسیقی ندارد. تم های معروف سری Star Wars با قطعه های اختصاصی و زیبایی كه LucasArts تهیه كرده جو آشنا و مناسبی را به ما می دهد. موسیقی در جای جای بازی شنیده می شود و به خوبی تعریفی مناسب از حسی كه باید در آن مرحله داشته باشید را به شما می دهد. صداگذاری شخصیت ها با توجه به این كه شخصیت خاصی به این نسخه اضافه نشده، همانند قبل خوب است. جوانی و غرور در صدای Starkiller موج می زند و این بار شوخی های جالب او عمق بیشتری به شخصیتش داده است. صداگذاری محیط هم زیبا است و صدای Lightsaberها در هنگام مبارزه واقعا شنیدنی است.
981369_20100615_640screen007.jpg
گیم پلی:

TFU به جای تقلید از بزرگان این سبك مثل God of War و یا Prince of Persia سعی داشت نو آوری زیادی در گیم پلی خلق كند كه از این لحاظ هم موفق بود. در نسخه دوم، همچنان همان گیم پلی دوست داشتنی نسخه اول را مشاهده می كنیم. قدرت های شما شامل شمشیرهای نوری (Lightsaber)، نیروی ذهنی (The Force) و الكتریسیته است. این بار با دو Lightsaber هیچ كس جلودار شما نخواهد بود و تكنیك ها و فنون بسیار زیبایی برای این شمشیرها خلق شده اند. می توانید دو Lightsaber را همانند بومرنگ رها كرده و تمام دشمنان را نصف كنید. فنون سینمایی زیادی هم به بخش اكشن شمشیر زنی اضافه شده كه بسیار زیبا هستند. استفاده از The Force بسیار زیبا و كارآمد خلق شده بود و در نسخه دوم این كار حتی راحت تر و دقیق تر هم شده است. شما در طول بازی كم كم با یاد آوری گذشته نیروهایی را كه در دست داشتید به یاد می آورید و می توانید قدرت های جالبی را به دست آورید. با The Force می توانید درهای فولادی را بشكنید، دشمن ها را به هوا ببرید و به اطراف پرت كنید.

اجسام را بلند كرده و به طرف دشمنان پرت كنید و یا كشتی های بزرگ جنگی را واژگون كنید. استفاده از The Force همانند قبل لذت بخش خلق شده است. الكتریسیته همانند بازی inFamous خیلی كار آمد است. در ساده ترین روش می توانید با القای شوك برقی دشمنان را از پا در آورده و یا سر جای خود خشك كنید. می توانید اشیاء اطراف را ابتدا برق دار كرده و سپس با The Force به سمت دشمنان پرت كنید. فنون زیادی برای هر بخش وجود دارند و تركیب كردن هر قسمت با بخش دیگر فن های دیدنی زیادی را هم به وجود می آورد. مشكلاتی در هوش مصنوعی دشمنان به خصوص Trooperها دیده می شود كه در نسخه قبل هم وجود داشت. یكی از ایرادهای نسخه اول، تكراری شدن مراحل و ماموریت ها بود كه خوشبختانه این مشكل در نسخه دوم خیلی بهتر شده و از مراحلی با جو ترسناك گرفته تا جنگ های حماسی سری Star Wars وجود دارد. Boss Fightها هم خیلی متنوع هستند، ولی آنچنان چالش بر انگیز نیستند. هیولاهایی به اندازه تایتان های God of War باعث شده بازی بیش از پیش سینمایی و بیشتر شبیه به GOW شود.

starwars-the-force-unleashed-2-wii-8.jpg

981369_20100819_640screen009.jpg

نتیجه گیری
:

در نهایت Star Wars: The Force Unleashed II همانند نسخه قبل بازی بسیار لذت بخش است كه مسلما طرفدارهای سری Star Wars را هم راضی می كند، ولی متاسفانه بعضی ایرادها و مشكلاتی كه در نسخه قبل هم وجود داشت مانع از عالی شدن این تجربه ستاره ای شده است.

starwars-the-force-unleashed-2-wii-11.jpg

[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
آقا یه کاری می کنی پس از یه زمانی دویاره اکشن بازی کنیم ها.

فدات :x

خوب منم هدفم اینه بازیا خوبو بشناسیدو تجربشون کنید

امروز داشتم Sin and Punishment : Star Successor بازی میکردم سرمو برگردوندم دیدم 4 ساعت گذشته

من فن wii ام شور اشتیاقم خیلی زیاده
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or